Illike kirjutas:Kapten Trumm kirjutas:Turboga mikromootoritel on palju käike mitte heaks kiirenduseks, vaid seepärast et nende mootorite ökonoomne pööretevahemik on üsna kitsas ja selles püsimiseks on vaja rohkem käike. Antud juhul ei anna Renaultile edumaad mitte 7 käiku, vaid tunduvalt suurem pöördemoment, mis turbomootorile tüüpiliselt on aetud küllalt laugeks (vähemalt 140 hp versioonil kehtib see 1800-4000 pööret).
Minu tööautol näiteks on ökonoomne vahemik 1500-2000 pööret ja selles püsimiseks on see komplekteeritud 6-käigulise käsikäigukastiga.
Seega Sinu küsimus on saanud vastatud:Mõni näide äkki praktikast kah, kus väike mikromootor paljude käikudega kiirem on?
Seega Sa vaidled teemas, kus Sa arvad, mitte ei tea.
Noh, tegelikult selles ebaõnnestunud Subaru ja Renaulti võrdlusest - kui antud Subarust eksisteeriks turboversioon, siis selle dünaamika oleks sama variaatorkastiga sellest Renaultist ikka mäekõrguselt parem, mitte vaid 0,4 sekundit
Lihtsalt tänapäeva turbomootoril on oma suuruse kohta silmapaistvalt suur pöördemoment ja see määrabki kiirenduse, mitte käikude arv.
Käikude arv pole vajalik mitte 0-100 aja kärpimiseks, vaid selleks, et tavasõidul oleks mootor samas 1500-2000 pöörde vahel kütusekulu vähendamiseks.
kui mootori pöördemomendi kõver on kasutatavate pöörete piirkonnas horisontaalne joon, ei tooda 7 käiku 5 asemel mingit lisaväärtust.
Ja selline momendi kulgemine muudab ise jutu "magusast alast, kus mootor hoitakse" jamaks. Mootorit on sedasi vaja "magusas alas" hoida Ferraril, mitte Skodal.