Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40208
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Illike kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:Turboga mikromootoritel on palju käike mitte heaks kiirenduseks, vaid seepärast et nende mootorite ökonoomne pööretevahemik on üsna kitsas ja selles püsimiseks on vaja rohkem käike. Antud juhul ei anna Renaultile edumaad mitte 7 käiku, vaid tunduvalt suurem pöördemoment, mis turbomootorile tüüpiliselt on aetud küllalt laugeks (vähemalt 140 hp versioonil kehtib see 1800-4000 pööret).

Minu tööautol näiteks on ökonoomne vahemik 1500-2000 pööret ja selles püsimiseks on see komplekteeritud 6-käigulise käsikäigukastiga.

Seega Sinu küsimus on saanud vastatud:
Mõni näide äkki praktikast kah, kus väike mikromootor paljude käikudega kiirem on?

Seega Sa vaidled teemas, kus Sa arvad, mitte ei tea.


Noh, tegelikult selles ebaõnnestunud Subaru ja Renaulti võrdlusest - kui antud Subarust eksisteeriks turboversioon, siis selle dünaamika oleks sama variaatorkastiga sellest Renaultist ikka mäekõrguselt parem, mitte vaid 0,4 sekundit :dont_know:

Lihtsalt tänapäeva turbomootoril on oma suuruse kohta silmapaistvalt suur pöördemoment ja see määrabki kiirenduse, mitte käikude arv.
Käikude arv pole vajalik mitte 0-100 aja kärpimiseks, vaid selleks, et tavasõidul oleks mootor samas 1500-2000 pöörde vahel kütusekulu vähendamiseks.
kui mootori pöördemomendi kõver on kasutatavate pöörete piirkonnas horisontaalne joon, ei tooda 7 käiku 5 asemel mingit lisaväärtust.
Ja selline momendi kulgemine muudab ise jutu "magusast alast, kus mootor hoitakse" jamaks. Mootorit on sedasi vaja "magusas alas" hoida Ferraril, mitte Skodal.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1073
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas isakene »

vanahalb kirjutas:Veoautodega on erinevused veel suuremad. Eestis tohib nelja sillaga kallur teeliikluses võtta vist 12 tonnise koorma, Soomes pannakse julgelt 16-17 ja autorongi täismassiks tuleb siis 76 tonni.
Kinnisel territooriumil , kasvôi Narva karjääris, samasugusele autole 20 + tonni ja seegi on valmistajatehase poolt lubatud.

Võrdluseks, milliseid koormaid autorongid mujal maailmas veavad.

https://www.youtube.com/watch?v=MF85rI9oyeM

Maanteeameti meestele ei tohi näidata, võivad südari saada. :mrgreen:
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
AMvA
Liige
Postitusi: 3549
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:Mul pole kahjuks automaat-Volvot ja see on põlvkond uuem, 147 kW, 280Nm, 5ne käsikast, 0-100 peaks olema 7,6 sek ja Vmax 210 kmh.
Ainus automaadiga (4 käiku) auto on mul Mercedes C36 AMG, 3,6 liitrit, 208 kW, 385 Nm, 0-100 6,7 sek ja Vmax ametlikult 250 kmh.

Su superautol on ainult 50 kW rohkem võimsust, kui mu mootorrattal. :D
Mul on muidu selle 6,7 sekundiga 200 sees 8)
Walter2
Liige
Postitusi: 4010
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Walter2 »

Kohe ärkab foorumi virtuaalkiirendaja ja teeb siia sisuka postituse teemal Trummi amg vs. politsei škoda. :mrgreen:
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
vanahalb
Liige
Postitusi: 2643
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas vanahalb »

[quote="AMvA"[/quote]
Su superautol on ainult 50 kW rohkem võimsust, kui mu mootorrattal. :D
Mul on muidu selle 6,7 sekundiga 200 sees 8)[/quote]

Ma juhiks diletandina (ise opereerin odavamas hinnaklassis ja ca 50 KW väiksemate võimsustega :) ) tähelepanu et supermootorrattaga superauto eest ārasõitmine on natuke kahtlane ettevõtmine.
Foori tagant kiirendades saadud edu kaob esimeses kurvis sest mootorratas pidurdab põhiliselt ainult ühe rattaga ja maha pidurdama peab autoga võrreldes hakkama tükk maad varem.

Lisaks on mootorrattaga vāsitavam sõita ja kogu tagaajamine on nagu neegri antiloobijaht - auto ripub sabas nii kaua kui mootorrattur ära vāsib ja küljeli kukub :)

Kui on kindel plaan politsei Skoda eest āra sõita siis mul oleks garaazist kohe pakkuda MV Agusta bike või Audi TT. Ise võtaks pigem selle Audi.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1023
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Mul on ka hästi väike noku ja selle suurendamiseks vajan ma teiste poolt pehmeks tallatud luksusautosid ja võidusõidu tsikleid.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
vanahalb
Liige
Postitusi: 2643
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas vanahalb »

Nokusid sellised asjad ei pikenda, see on linnalegend.
Kollektsioonid on üks variant miks tasub osta. Ma näen selles kordades suuremat tootlust kui pensioni teisel sambal.

Aga noh, kellel huvi võib oma raha Swedbanki kaudu ka mingisse Rumeenia imedepõldu matta :)
AMvA
Liige
Postitusi: 3549
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Foori tagant kiirendades saadud edu kaob esimeses kurvis sest mootorratas pidurdab põhiliselt ainult ühe rattaga ja maha pidurdama peab autoga võrreldes hakkama tükk maad varem.


See on nüüd küll geniaalne järeldus.
Pidurdamisel loeb kaks parameetrit - kiirus ja kaal. Kui mu ratta märgkaal on ca 200 kg, siis piisabki ainult esiratta piduritest. Muuseas, ka autol läheb pidudurdusjõust ca 80% esiratastele.
MV Agausta jätab täiesti külmaks - ülehinnatud alajõuline ratas.
vanahalb
Liige
Postitusi: 2643
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas vanahalb »

Mu garaažis olevad asjad pole nagunii müügiks. Seega jätab täiesti külmaks et kas selle sisu jätab kedagi külmaks või mitte.
Niiöelda zen- olemise üks põhitõde ongi et tapa enda jaoks kõik autoriteedid :)

Teemasse tagasi tulles - näiteks MotoGP tsikkel ja F1 auto on enam-vähem sama KW/kg suhtega. Kiirendus ja tippkiirus on mootorrattal paremad. Ometi saab ta ringiajas vormeli käest lausa kalendriaastaga pähe. Üks põhjus on ka see et mootorrattaga saab heal juhul võib-olla -1,5 g aeglustuse auto -3-4 g vastu.
Jällegi, pole ise proovinud aga kui keegi sellise katse on teinud siis loeks huviga.

Kui on kavas sõita kiiresti ja kurvilisel teel peaks chip-tuuningusse raha matmise all pigem mõtisklema et kuidas pidurdusmaad lühemaks saada. Veerandmiil ja niisugused asjad on teine teema.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Hydrazine »

See, et bike'ga politsei eest ära ei sõida ei ole küll absoluutne tõde, juutuub on videosid täis nimega "Ghost Rider", mismoodi politsei erimasinaid narritakse ja siis kaotakse täpiks kui vaja. Kui tsikliga sõita oskad ja tead teedevõrku, siis saab ikka suva auto eest ära küll.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Hydrazine »

Ja siin üks video, et isegi Opel'iga sõidab politsei SAAB'i eest ära kui oskusi on.... Nojaaa, pole tegelikult päris tavaline Opel, ikkagi koostöös Lotus'ega veidi vingemaks tehtud, aga suur 4-ukseline raske sedaan ja kui sõita oskad, siis nägemest politsei! Mul on veidi kiire. Alumine parem arv kajastab siis politseiauto km/h.
https://www.youtube.com/watch?v=6yptiCYBSZo
Kirs
Liige
Postitusi: 934
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kirs »

Hydrazine kirjutas:Ja siin üks video, et isegi Opel'iga sõidab politsei SAAB'i eest ära kui oskusi on.... Nojaaa, pole tegelikult päris tavaline Opel, ikkagi koostöös Lotus'ega veidi vingemaks tehtud, aga suur 4-ukseline raske sedaan ja kui sõita oskad, siis nägemest politsei! Mul on veidi kiire. Alumine parem arv kajastab siis politseiauto km/h.
https://www.youtube.com/watch?v=6yptiCYBSZo



Leidisd ka võrdluse. Lotus Omega või siis UK -s Lotus Carlton oli tol ajal maailma kiireim tootmises olev neljaukseline mille lõppkiirus oli sinna 300kmh alla.
Ja see nn ghost rider sõitis mis mootorratastega? Hullult järele aidatud, lisatud turbo jne. Ja tabati ta millalgi siiski.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Hydrazine »

No vabandan, polnudki võrdlusena mõeldud aga, et Opel'i mingi toodanguga ei saa korravalvurite spets SAAB'i eest minema, et saab ikka küll. Corsaga ei oleks vist saanud aga olen seda meelt, et selline tegevus on igatepidi ohtlik ja seotud riskidega, mida ei peaks võtma. Aga et Opeli kohta levinud arusaam, et odav logu pann... aga miskit on päris ägedat ka teinud koostöös teistega.
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas klemmikas »

Mina isiklikult pole Opelist kunagi kehvasti arvanud ja pole ka tegemist sellise autoga, mis peaks olema aeglane, et politseil eest ära ei saaks.
Lotus Omega on küll ekstreemne näide, aga ikkagi Opel :)
Tänapäeva mõistes ta ilmselt raske auto pole, kuigi ilmselt see võimas mootor ja tõenäoliselt muudetud veermik ja teine käigukast veidi ikka kaalusid.

Bike on muidugi teine teema, seda on üldse politseil raske taga ajada, kui sel vähegi võimsust on ja juht sõita oskab.
See pole muidugi lihtne ja neid pole ilmselt väga palju, kes seda suudavad.

See Bike ja Vormel 1 võrdlus toob ilmselt välja asjaolu,et vormel 1-l on 4 ratast ja korralik mahasurumisjõid aerodünaamika näol.
Ma küll ütlen seda puhtalt arvamuse pealt, aga mulle on jäänud mulje, et auto 4 ratast ja võibolla üldse auto koos koos selle 4 rattaga annab talle parema kurviläbivuse võime.
Teine teema on see, millise autoga seda Bike taga aetakse ja kui kurvilised need teed ikkagi on ja palju on sirgeid, kus Bike kenasti silmist kaob.
See on ka üks põhjustest, miks ma politseiautode võimekust oluliseks pean, et oleks mingi võimalus ka Bike püüda, mida tegelikult ka tehakse praegu.
Seda muidugi, et keegi saab alati ära, nii auto, kui mootorrattaga, aga on oluline, et see poleks lihtne ja neid oleks vähe.

Minu teada on auto pidurdusjõud esiratastel siiski alla 80%, ei tea muidugi kindlalt.
Mootorratas võib kerge olla, aga selle võrra on tal ka vähem mahasurumisjõudu pidurdades, pluss just nimelt tagaots tahab üles tulla.
Auto seevastu ei pea kartma, et tagaots väga oluliselt tõusma hakkab pidurdades ja ikkagi saab pidurdada 4 rattaga ning esiratastele tekib pidurdades päris korralik mahasurumisjõud, pluss 4 ratast on stabiilsem pidurdades.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
klemmikas
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 27 Jaan, 2017 20:12
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas klemmikas »

hjl85 kirjutas:S Klassi kohta niipalju: Saksa insenerid konstrueerisid selle auto isikutele, kes istuvad taga ja neile ei tulnud ega tule ka praegu pähe, et s klassi ostjaskond on huvitatud järelkäru vedamisest. Sellise auto ostjal on teised inimesed selleks. Ka praegu ei saa paljudele tipp mudelitele kärukonksu. Kui vajad käru vedamise funktsiooni siis järelikult ei ole see auto sulle.


Praktikas sõidavad väga paljud selle uue S klassiga ise.
Riigi siseturvalisus on kõige alus, sealhulgas piisavalt kiired politseiautod.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 32 külalist