Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:
Antud autol on spidomeeter 280-ni. E46 ei ole ja BMW ka mitte.
No ma ei tea, sa kirjutasid:
Fotol olev BMW oli 330xd, nelivedu 3,0 diisel 135 kW
Pildi paistavad all üsna kulunud suverehvid, kuid Superb on naastrehvidega.
Mul käis ühe auto aju Saksamaal, kus eemaldati sinna tehases pandud maksimaalkiiruse piirang 250 kmh.
Nüüd on maksimaalkiirus ca 270 kmh. Superbi 230-ga päris piisav varu :oops:
Kuidas peaks sellest aru saama?
Ma ei hakka ju mingi konkreetse automudeli puhul järsku kirjutama oma 100+ kW mootorrattast, mille max kiirus on 299 kmh
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ära konstrueeri jama, BMW ajust pole ma seal rääkinud.
Lepi sellega, et panid huupi ja eksisid.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:Ära konstrueeri jama, BMW ajust pole ma seal rääkinud.
Lepi sellega, et panid huupi ja eksisid.
Ei pannud huupi ja ei eksinud. Kui sa viisid jutu sujuvalt BMW-lt mingile X margi Y mudelile, siis oleks sa võinud seda oma postis mainida.
Konkreetset oli juttu eest ära sõitnud BMW ja Shkoda võrdlusest ning su jutust võis aru saada, et Shkoda sellise BMW vastu ei saa, eriti kui veel kiiruspiiraja maha võtta.

Pigem tunnista, et ajasid umbluud ja üritad nüüd ennast välja rääkida.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mul oli emakeel koolis alati eeskujulik. Ei näe seal mingit kaheti mõistetavust.
Et perfektne olla, oleks võinud tühja rea vahele jätta. Aga et seda saaks tõlgedada kui 330d kohta öeldut, selleks peab hea fantaasia olema.

E46 pole mul kunagi olnud ja ma ei kavatse sellist ka soetada. Kui, siis ainult mõistliku hinnaga M3 tuleks jutuks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

mongol kirjutas:Ütleme nii, et autoga politseilt eest saada pole kuigi tõenäoline tänapäeval. Saadki eest ära, siis omanik vastutab roolisolija tuvastamise eest ja saab reeglina uduajamise eest päris julmalt trahvi (maksimumääral üldiselt). Kaherattalistega eestärapääsemist ei tahaks kommenteerida, tekib lolle mõtteid võibolla mõnel, aga tõenäosus puhtalt pääseda on märksa suurem.
Ega need taolised kiirused olegi rohkem lennuvälja teema. Kiiruseületamise või turvavööga hakata põgenema, pole mõttekas käik.
Tavalisel sõiduautol on aerodünaamika ka selline, et 250 peal hakkab rool vaikselt kergeks muutuma, st kere tõstejõud on juba korralik ja piisab ühest ebatasasusest või kõvemast tuulehoost ja võib kõike juhtuda.

Üllatuslikult on väga oluline detail sellistel kiirustel mootori alune kate või karterikaitse, kui see on puudu, siis tundub tekkivat selline tuulekott kapoti alla, vähemalt kattega koos tundus asi 230+ kiirustel hulka stabiilsem. Politsei autodel on need vast olemas, aga vanadel autodel on tihtipeale puudu. Tegelt tasub endale see osta, kui puudu on - kapoti alune püsib puhas ja igasugu veest ja porist probleeme vähem.

250 kmh piiraja on saksa autotööstuse sisemise kokkuleppega tehtud asi, et tehasest tulevad autod ei tohiks kiiremini sõita. Tuuningutööstusele see muidu ei kehti, kuid tuuningufirma ehitatud autod (nt AMG Mercedes) selle alla lähevad, kui nad müüakse läbi ametliku diileri. Pärast kui tahad, tee mida soovid. Saksamaal on see teenus nimega "V-max aufhebung" ja küllalt levinud, kel jätkub võimsust kiirteede vasakus rajas sõita.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
ssk
Liige
Postitusi: 37
Liitunud: 02 Okt, 2014 14:12
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas ssk »

klemmikas kirjutas:Ütleme nii, et selle BMW vastu olid Superbid igati asjalikud ja vajalikud, kuid kindlasti jäi ka varu.
Selle "kindla varu" eeldamise osas soovitan veidi ettevaatlikum olla. Teha seades on sellel isendil tõesti kõigest 135 kw aga E46 platvorm ning see 3-e liitrine M57 mootor on BMW fännide hulgas väga poplaarne. Põhjuseks just nimelt suhteliselt lihtne võimsust suurendada mispärast on päris hea võimalus, et keskmisel "rullnokal" on seal veid rohkem kw-te.

135/142 kw on esimene generatsioon ning mälu järgi oli vist ainult aju näppides 150+ kw täiesti reaalne.... vahejahuti/pihustid/turbo lisaks ning 200 kw on üsna lähedal.
Järgmised kaks generatsiooni on veel paremad. Tehase enda max näit on vist 210 kw kuid järele aidates on võimalik 300 kw-ile päris lähedale saada. Mitte ilmaasjata ei nimetata vahel 330d-sid "vaese mehe M3-ks".
parkija
Liige
Postitusi: 1061
Liitunud: 04 Veebr, 2015 20:14
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas parkija »

Kunagi ehk siis üle kümne aasta tagasi mõõtsime ühe "autoentusiasti" soovil tema Audi tippkiirust , oli vist Audi TT , ei mäleta enam . Ma pole kursis , palju sinna Audisse investeeritud oli , aga ikka palju ja soovitud 300 km/h see Audi ei arendanud , näit jäi 287 / 292 km/h juurde .
Liikus kunagi ringi üks universaalkerega Opel Omega , kerel kiri "Kaubalift" , sellel oli aiste vahel 4,0 liitrise töömahuga Lotuse poolt ehitatud Opeli mootor , sellest räägiti kui eesti kiiremast sõiduautost , kas see ka nii oli ei tea väita .

Reaalselt on ka 220 km/h juba kiire küllalt ja üleüldse - ärge kihutage , kui väga vaja , siis sõitke kiirelt .
lamjak
Liige
Postitusi: 483
Liitunud: 27 Mär, 2006 13:52
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas lamjak »

Kaubaliftil oli Irmscheri pada. Viimati näidati ilmarahvale vist Speedest Legendsi nime kandnud ürituse raames.
Eks neid väledaid autosid on veel olnud, enamik küll kiirenduse, mitte lõppkiiruse suunas arendatud. Mis jõuga milliseid kontrollitud kiirusnumbreid saavutatud, seda saab iga huviline näha siit:
https://www.onemile.ee/?lang=et&page=tulemused
Seal on tegu muidugi 1,6 kilomeetriga paigaltstardist, pikema hoojooksuga saaks nii mõnigi masin suurema numbri kätte.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

sellel oli aiste vahel 4,0 liitrise töömahuga Lotuse poolt ehitatud Opeli mootor
Ma võibolla pole viimaste arengutega kursis, tundsin kunagi selle auto ehitajat.
Toona oli seal peal siiski Imscheri poolt jämedamaks ehitatud Opeli 3,0 24V vabahingav mootor, mis peaks arendama 200 kW ehk 272 hj.
Taoline mootor on peal nt sellel Senatoril https://www.auto24.ee/used/1554494

Opel Lotus Omega (ongi selline automark) aga omab 3.6 liitrist 24V kahe turboga mootorit, mis annab 281 kW, see on üsna haruldane auto.
3.6 liitrit ehk seepärast, et mootoril säiliks tugevus, mis vabahingaval pole nii kriitiline. Et näiteks silindrihülsside vahele jääks rohkem ruumi, et ei "puhuks" kaanetihendit välja.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5192
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Manurhin »

parkija kirjutas: Liikus kunagi ringi üks universaalkerega Opel Omega , kerel kiri "Kaubalift" , sellel oli aiste vahel 4,0 liitrise töömahuga Lotuse poolt ehitatud Opeli mootor , sellest räägiti kui eesti kiiremast sõiduautost , kas see ka nii oli ei tea väita .
Neid 4l V8 mootoriga Opel Omegaid liigub Austraalias vast tänagi veel küllalt ringi. Seal siis küll nimega Holden Commodore. Polnud midagi erilist, suvalised backpackeridki kärutasid sellistega ringi, olid kõikvõimalikes erinevates vanuse- ja lagunemisastmetes.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
maksipoiss
Liige
Postitusi: 1742
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas maksipoiss »

Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Austraalias liikuvad Opeli laadsed V8 teisendid on Chevroleti mootoriga.
Taolist mudelit Chevrolet Corvette 5,7 300 hj (LS1 tüüpi vist) plaaniti kunagi ka Euroopa turule Opel Omega peale.
Paraku aga ei tulnud seda mingil põhjusel.

Euroopas müüdud Opeli mudelite äkilised mootorid peaksid ikka piirduma rida-6 mootoriga ja põhinevad Opeli enda loodud 3.0 24V rida-6 mootoril, mida paigaldati tehasest Opel Omega 3000 ja Opel Senatori peale.

Et Lotus Omegal oli see mootor vaid 3.6 liitrit, tuleb ilmselt tugevuskaalutlustest, liigselt "viilitud" mootori ei pea vastu.

Opelil on Euroopas kunagi olnud ka V8 mootor, aga see oli üsna ammu.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Eile nägin imeasja - minu auto alustas DPF-i ehk tahmafiltri põletamist. Esimest korda nii minu kui auto elus - läbisõit oli ca 84 000 km. Oli küll veits kiire, aga keerasin end selliseks tähtsaks operatsiooniks maanteele ja lasin kõrgemate pööretega umbes 20 km. Siis kustus vastav tuli ära. Ma sõidan muidugi enamik km maanteel ja küllap on värk suht puhas.

Kui see puhastus nii harva on, siis jääb segaseks, mis tonti inimesed selles näevad. Lihtsalt põletuse ajal ei tohi autot seisma jätta, tuleks sõita edasi, kuniks protsess läbi saab.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:Eile nägin imeasja - minu auto alustas DPF-i ehk tahmafiltri põletamist. Esimest korda nii minu kui auto elus - läbisõit oli ca 84 000 km. Oli küll veits kiire, aga keerasin end selliseks tähtsaks operatsiooniks maanteele ja lasin kõrgemate pööretega umbes 20 km. Siis kustus vastav tuli ära. Ma sõidan muidugi enamik km maanteel ja küllap on värk suht puhas.

Kui see puhastus nii harva on, siis jääb segaseks, mis tonti inimesed selles näevad. Lihtsalt põletuse ajal ei tohi autot seisma jätta, tuleks sõita edasi, kuniks protsess läbi saab.
Mis auto siis oli sul?

Enamusel autodel ei sütti mitte mingit märgutuld põletusprotsessi kohta ja selle toimumist võib vaid aimata suurenenud kütuse hetkekulu järgi.
Walter2
Liige
Postitusi: 3979
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Walter2 »

Kui see puhastus nii harva on, siis jääb segaseks, mis tonti inimesed selles näevad.
Keegi ei näegi mingit tonti - lihtsalt mis kasu on vidinast mis kogub tahma kokku ja selle sobivas kohas keskkonda paiskab, lisaks toimub see suurendatud kütusepõletamise tingimustes. Mõnel autol mida ebasobivas reziimis kasutatakse toimub tühjakspõletamine pea iga kuu. Mõõteseadet summutisse toppides on tõesti ehk heitmete tahmasisaldus väiksem ja alust eduraportöörluseks ning müügiosakonnale ehk ka turundus aga sisuliselt on see enesepetmine. Kui keegi näeb selles aga midagi rohelist ja planeedi päästmise sarnast tegevust siis... :wall: Loogilisem ja arusaadavam oleks kui filter oleks vahetatava sisuga, taskukohane ja mida perioodiliselt uuendatakse ning sinna kogunenud jäätmed ei satu keskkonda.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 21 külalist