Range Rover Evoque oli esimene seda tüüpi differentsiaali kasutav masin. Kasutusel on ka Opel Insignial ja paljudel neliveolistel kiirematel luukpäradel nagu AMG GLA 45 ja Ford Focus RS ja mitmetel muudel masinatel:
Nu nuh.
Skoda on ju selline suhteliselt rahvalik auto.
Seal on matemaatika lihtne. Esisild on "jäigalt" käigukasti otsas. Kui tagasilla reduktori ees olev haldex (tegelikkuses mitmekettaline hüdrauliliselt käitatav sidur) oleks lahutatud olekus, siis jõu jaotus oleks 100/10. Kuna see asjandus veab ka heal teel veits järgi, siis on mingi 90/10. Kui see asjandus nüüd ära lukustada, siis jääb pool esisillale ja pool tagasillale. Vähem kui pool ei saa jääda, sest esisilda ei saa moduleerida mingit moodi. Ta on mehhaaniliselt käigukasti otsas. Uutel Subarutel nt pole - seal vahepeal on üks hüdrauliliselt käitatav mitmekettaline sidur ja kui me peame vajalikuks, siis saame ka esisilla üldse ilma jõuta jätta.
See muidugi pole seganud ajakirjanikke kirjutamast (ja ehk ka autofirmade PR tegelasi liialdamast), et VWA/Skoda mis iganes teeb kohe 90/10 kuni 10/90, aga tegelikkuses natuke järgi mõeldes pole see eriti võimalik.
mis pakuvad kohati nii neliveo kui ka tagaveo tunnet
Senikaua, kui meil on olemas võimalus kuidagi reguleerida sillale kantavat jõudu, siis tegelikult enamasti teeb seda trikki ikka elektroonika, lihtsalt selle moodulisse on sisse progetud x eri olukorda. Näiteks kui tekib olukord, et juht tahab teha libedal kannapööret, siis eeldusel, et stabiilsuskontroll on välja lülitatud, siis teatud sisendite väärtuste korral lükatakse elektroonika abil see haldex lukku ja samaaegselt pidurdatakse läbi ABS-i esirattaid (ilma, et juht teaks) ning auto liputab tagumist otsa nagu vaja. Üldse mingit maagiat selles pole.
Antud trikk polnud algsete haldexitega võimalik, sest need vajasid töötamiseks teatud kardaani pöördeid, et tekiks siduri juhtimiseks õlisurve. Tänapäeval hoiab seal elektriline pump kogu aeg surve üleval ja kui käsk tuleb, siis tehakse murdosa sekundi jooksul selle siduriga seda, mida progetud on.
Mul on kodus üks viskoneliveoga Rootsi pereauto, ka sellega saab kannakat ja donutse libedal teha. Tuleb lihtsalt arvestada, et viskosidur vajab töötamiseks teatud pöörlemiskiiruse vahet ja esiti tuleb esirattad kraapima saada. Peagi avastad, et gaasi andmisel üritab tagaots esimesest ette sõita.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.