Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Tegelane5
Liige
Postitusi: 802
Liitunud: 07 Veebr, 2009 12:28
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Tegelane5 »

Kapten Trumm kirjutas:Olen võimeline korraldama katse, kus osalevad 320 Nm arendav turbomootor ja 310 Nm arendav vabahingav.
No peenestamise korral saab esimene pika puuga. Ilmselt põhjusel, et tal on kW poole rohkem.
Esimene arendab 0-100 12 sek, teine 7 sek.

Esimene mootor on arvatavasti diisel, ei kujuta hästi ette meeletu väändega turbo bensukat millel kW pole.
Minumeelest kW näitab lõppkiirust ja kiirendust. Väände graafik aga seda kuidas seda mootorit kasutada saab.
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
OLAVI
Liige
Postitusi: 1690
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

Tore on küll vanade autode üle nostalgitseda, aga kontrollisin Auto24´jast meedias kõlanud väidet, et kaasajal müüdavatest autodest moodustavad automaatkastiga masinad 90%.

Alates 2017 tootmisaastaga, müügis olevatest vähemalt 130kW mootoriga 1518 autost on käsikastiga ainult 17 masinat.

Ja alates 2017 tootmisaastaga kuni 130kW pakutavast 1769 pereautost on käsikastiga 427 masinat.

Mis laseb arvata, et mõne aasta pärast, kui need masinad teisele ringile jõuavad, meil polegi enam tavakasutajaid kes oskaks käsikastiga sõita (loe - maksimaalselt kiirendada või libedal külg ees sõita) sest ka need masinad on piiratud erinevate sõiduabide ja Roheliste nõuete poolt.

Kui vaadata alates 2017 (penskarile poes käimiseks sobivaid) lihtsamaid alla 80kW universaale, siis pakutavast 3230 autost on universaalkere ja käsikastiga ainult 35 autot.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
AMvA
Liige
Postitusi: 3549
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI, ma arvan, et selle pensakril on kümme korda lihtsam sõita automaadiga kui vehelda selle käsikastiga ja unustada muu liikluse jälgimine.
Kui päris aus olla, siis kui ei ole plaanis käia oma autoga Audru rajapäevadel, siis on käsikastiga vehkimine täiesti mõttetu tegevus.

Mis laseb arvata, et mõne aasta pärast, kui need masinad teisele ringile jõuavad, meil polegi enam tavakasutajaid kes oskaks käsikastiga sõita (loe - maksimaalselt kiirendada või libedal külg ees sõita) sest ka need masinad on piiratud erinevate sõiduabide ja Roheliste nõuete poolt.


Arvestades, et 90% autodest on esiveolised, siis niikuinii ei oska keegi reaalselt nendega külg ees sõita ja ma olen valmis korraliku konjaki vahele panema, et ka austet kaasfoorumlane ei oska :D
OLAVI
Liige
Postitusi: 1690
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas:OLAVI, ma arvan, et selle pensakril on kümme korda lihtsam sõita automaadiga kui vehelda selle käsikastiga ja unustada muu liikluse jälgimine.
Kui päris aus olla, siis kui ei ole plaanis käia oma autoga Audru rajapäevadel, siis on käsikastiga vehkimine täiesti mõttetu tegevus.

Mis laseb arvata, et mõne aasta pärast, kui need masinad teisele ringile jõuavad, meil polegi enam tavakasutajaid kes oskaks käsikastiga sõita (loe - maksimaalselt kiirendada või libedal külg ees sõita) sest ka need masinad on piiratud erinevate sõiduabide ja Roheliste nõuete poolt.


Arvestades, et 90% autodest on esiveolised, siis niikuinii ei oska keegi reaalselt nendega külg ees sõita ja ma olen valmis korraliku konjaki vahele panema, et ka austet kaasfoorumlane ei oska :D

"Pensionäril" võivad tähtsamad olla muud valikukriteeriumid kui "sõidu lihtsus" ja arvatavasti on eluliselt esmatähtis et auto lagunemisel ei langeks selle omanik remondiarvete tõttu täielikku vaesusesse (nälga).
Teades keskmist pensioni saab arvutada, et millist autot saab penskar üldse omale lubada.

Olles ise olnud üle 67 erineva nii käsi- kui automaatkastiga masina omanik olnud, kaldun arvama, et see kes nimetab käsikastiga sõitmist keeruliseks, ei oska ise käsikastiga sõita. Siinkohal mõtlen sõitmise all mitte liikumist maanteel "punktist A, punkti B" vaid liikumist erinevates oludes.
Minu isiklikud oskused pole siinkohal teemaks, toon vaid välja mõned aspektid, millele "kitsama silmaringiga" isikud ei oska tulla.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
AMvA
Liige
Postitusi: 3549
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Ei ole nendel automaatidel häda midagi, sõidavad piisavalt palju kilomeetreid, jätkub neile penskaritele kah nühkida veel piisavalt palju.

PS. Keegi ei rääkinud käsikastiga sõitmise keerulisusest, vaid selle tegevuse mõttetusest, eriti kui veel palju linnas sõitmist.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1690
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas:Ei ole nendel automaatidel häda midagi, sõidavad piisavalt palju kilomeetreid, jätkub neile penskaritele kah nühkida veel piisavalt palju.
....

Kuigi mõisted "piisavalt palju" ja "käib kah" sobivad ka TA külmikute iseloomustuseks, siiski tehnilises keeles selliseid mõisteid ei kasutata.

Kui VAZ-2105 (planeeritud ekspluatatsiooni iga 125000km) ja Golf 3 käigukastid sõitsid üle 700000km ilma et keegi selle sissegi oleks vaatanud, siis tänapäevastel autodel pole haruldus kus kastiõli tuleb vahetada 60000km tagant ja üle 200000km sõitnud kast "ei kuulu remontimisele".
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
taara
Liige
Postitusi: 837
Liitunud: 12 Jaan, 2011 21:13
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas taara »

OLAVI kirjutas:Kui VAZ-2105 (planeeritud ekspluatatsiooni iga 125000km) ja Golf 3 käigukastid sõitsid üle 700000km ilma et keegi selle sissegi oleks vaatanud, siis tänapäevastel autodel pole haruldus kus kastiõli tuleb vahetada 60000km tagant ja üle 200000km sõitnud kast "ei kuulu remontimisele".


Sama pole ka probleem võtta omale auto, millel vahetad iga 5000km tagant õli ja 70000km tagant teed mootorile kap.remondi. Muide, ka käsikastil tuleb õli vahetada.
AMvA
Liige
Postitusi: 3549
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas:
AMvA kirjutas:Ei ole nendel automaatidel häda midagi, sõidavad piisavalt palju kilomeetreid, jätkub neile penskaritele kah nühkida veel piisavalt palju.
....

Kuigi mõisted "piisavalt palju" ja "käib kah" sobivad ka TA külmikute iseloomustuseks, siiski tehnilises keeles selliseid mõisteid ei kasutata.

Kui VAZ-2105 (planeeritud ekspluatatsiooni iga 125000km) ja Golf 3 käigukastid sõitsid üle 700000km ilma et keegi selle sissegi oleks vaatanud, siis tänapäevastel autodel pole haruldus kus kastiõli tuleb vahetada 60000km tagant ja üle 200000km sõitnud kast "ei kuulu remontimisele".

Sa oled ikka supertark, tead täpselt kui palju oli 05 planeeritud ekspluatatsiooniiga ja puha :lol:
Ma olen neid Zhigulli kaste ikka oluliselt varem kui 700 000 läbimisel ümber lapanud.

Kui penskarile ei sobi mõiste piisavalt palju, siis ostab ta uue auto.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1690
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

Kahekõne snip-snip
E.T.



Elukutse kohustas.
Kui 2105 jõudis turule, siis seda reklaamiti kui tehnika progressi ja 25000km võrra suurema planeeritud läbisõiduga kui 2101.

Huvitav oleks näha seda arvutust, kuidas ca250eur (rahvapension) kuusissetulekuga osta uut autot.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40198
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

AMvA kirjutas:Ei ole nendel automaatidel häda midagi, sõidavad piisavalt palju kilomeetreid, jätkub neile penskaritele kah nühkida veel piisavalt palju.
PS. Keegi ei rääkinud käsikastiga sõitmise keerulisusest, vaid selle tegevuse mõttetusest, eriti kui veel palju linnas sõitmist.


Käsikastiga sõitmise oskus näitab autojuhtimiskunsti valdamist, ei muud.
On tõsi, et tänapäeval on palju lubadega lambaid, kes seda kunsti ei valda.
Soovitaks osalejal proovida sõita sünkroniseerimata käigukastiga Gaz-52ga (mina sain load just sellisega) Tallinnas tipptunnil, siis selgub see "mõttetuse" suhtelisus.

Parafraseerides enda keska aegset autoõpetajat (nüüdseks manalamees), siis autojuhtimine on kunst, mida iga lammas ei peagi valdama (tema grupis oli väljalangevus nagu rangeri kursustel - 50%, kuid ajalooliselt oli koolieksami läbinute riigieksami läbimise % 100,00% ja seda C-katti arvestades, mille läbimine oli b-katiga võrredes tunduvalt raskem).

Üldiselt see "käikude lappamine" on sõitu mitte valdavate pehmikute tihti esinev eneseõigustus - kui oskad sõita, on "lappamist" minimaalselt. Seda just õpetab auto, millel on see "lappamine" väga ebamugavaks muudetud. Siis õpib inimene vaatama kaugemale kui 5 m auto ninast ja planeerima oma tegevusi nii, et seda "lappamist" minimaalselt on.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3549
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:
Käsikastiga sõitmise oskus näitab autojuhtimiskunsti valdamist, ei muud.
On tõsi, et tänapäeval on palju lubadega lambaid, kes seda kunsti ei valda.


Autojuhtimiskunsti see küll ei näita, näitab vaid oskust mingit mehaanilist seadeldist opereerida.
Autojuhtimiskunst on siiski autovaldamise oskus erinevates situatsioonides ja käiguvahetusega pole sellel mitte mingit pistmist. Sinu loogika järgi ei valda ükski tänapäevane võidusõitja seda peent "autojuhtimiskunsti", kuna kogu käiguvahetus tehakse ära labadega rooli taga, millede taga on omakorda tegelikult elektroonika.
taara
Liige
Postitusi: 837
Liitunud: 12 Jaan, 2011 21:13
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas taara »

OLAVI kirjutas:Kahekõne snip-snip
E.T.



Elukutse kohustas.
Kui 2105 jõudis turule, siis seda reklaamiti kui tehnika progressi ja 25000km võrra suurema planeeritud läbisõiduga kui 2101.

Huvitav oleks näha seda arvutust, kuidas ca250eur (rahvapension) kuusissetulekuga osta uut autot.


Sellise pensioniga peaks rahulikult tasuta ühistranspordiga sõitma, mitte autot omama.

Kapten Trumm kirjutas:Käsikastiga sõitmise oskus näitab autojuhtimiskunsti valdamist, ei muud.
On tõsi, et tänapäeval on palju lubadega lambaid, kes seda kunsti ei valda.
Soovitaks osalejal proovida sõita sünkroniseerimata käigukastiga Gaz-52ga (mina sain load just sellisega) Tallinnas tipptunnil, siis selgub see "mõttetuse" suhtelisus.

Ei saa aru, mida Trumm selle näitega mõtles. Kui niisama käsikastiga ummikutes tiksumine on mõttetu, siis seda enam on sünkronisaatorita kassiga ummikus tiksumine mõttetu. Sama hästi võiks öelda, et hakka hobuse ja kaarikuga kaupa vedama. Hobuse ja kaariku kõrval on Ford T ka päris vinge pill. Kõik need ideed kõlavad kui suht lollid mõtted.

Kapten Trumm kirjutas:Üldiselt see "käikude lappamine" on sõitu mitte valdavate pehmikute tihti esinev eneseõigustus - kui oskad sõita, on "lappamist" minimaalselt. Seda just õpetab auto, millel on see "lappamine" väga ebamugavaks muudetud. Siis õpib inimene vaatama kaugemale kui 5 m auto ninast ja planeerima oma tegevusi nii, et seda "lappamist" minimaalselt on.

Eneseõigustus mis mõttes? Kui mina kui pehmik ütlen, et käsikastiga on igapäevaselt suht mõttetu linnas ringi lapata, siis ma otsin eneseõigustust millele? Selgita ära, sest mina küll aru ei saa.
PS! See milline käigukast autol on, et muuda nüüd küll grammi võrra seda kui kaugele sa ette vaatad. See on inimese silmaringis, suhtumises ja hetkeemotsioonis kinni.

Ahjaa. Autojuhtimise kunsti valdav inimene võiks ennast kraavidest eemale hoida.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4089
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Some »

Meie peres hetkel nii CVT kui käsikäigukast, eelistan viimast. Eelmine auto oli DSG-ga ja see meeldis ka.
Kui nüüd järele mõtelda siis hetkel valiks autot puhtalt ergonoomika järgi, et pikad sõidud ei väsitaks.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40198
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Eneseõigustus mis mõttes? Kui mina kui pehmik ütlen, et käsikastiga on igapäevaselt suht mõttetu linnas ringi lapata, siis ma otsin eneseõigustust millele? Selgita ära, sest mina küll aru ei saa.
PS! See milline käigukast autol on, et muuda nüüd küll grammi võrra seda kui kaugele sa ette vaatad. See on inimese silmaringis, suhtumises ja hetkeemotsioonis kinni.


Näide praktikast, Tallinnas lõik Tammsaare tee-Pärnu mnt viaduktist kuni Liivalaia Pärnu mnt ristini.
Minu ees sõidab suht uus M-klassi mersu maastur, pisikest kasvu blondiin roolis (miks te mehed ostate naistele autosid, millega nad sõita ei oska??). Lugesin kohe kiuslikult, mitu korda blondiin pidurdab. Sõidan samal rajal sama kiirusega. Mersu juht kasutas selle 2,5 km jooksul piduripedaali 36(!!!) korda, mina kasutasin (käsikastiga diiselauto) 3 korda. Kuidas? Aga väga lihtsalt. Jälgisin liiklust, kui eespool ilmus miski, mille peale oleks blondiin pidurdanud, siis võtsin jala gaasilt. Sellise sõiduoskusega kutselise autojuhina pikalt ei purjeta, tänapäeval on iga tõsisem veok täis igasugu jälgimise seadmeid, millega tarbetult kütust ja autot raiskav juht peag kinga saab.

Vähemalt pool käikude vahetamisest ja kohaltvõttudest on välditavad, kui planeerida oma sõidud paremini (ka ummikute vältimine on planeerimine). Ka automaatkastiga muide, kui planeerida auto liikumist rohkem kui järgmine 50 meetrit ja kasutada piduri pressimise asemel mootoriga pidurdamist (jällegi planeerimine abiks).

Meil on tööl 4 samasugust autot, üks on mul. Kõvemad mehed suutsid piduriketaste ja klotside vahetamiseni jõuda vähem kui 50 000 km-ga. Ma plaanin 100 000 ära sõita, hetkel on juba 93 000 ees.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40198
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Elukutse kohustas.
Kui 2105 jõudis turule, siis seda reklaamiti kui tehnika progressi ja 25000km võrra suurema planeeritud läbisõiduga kui 2101.

Huvitav oleks näha seda arvutust, kuidas ca250eur (rahvapension) kuusissetulekuga osta uut autot.


Ziguli mootori ressurss, kui sinna kallata minimaalselt Teboili mineraalõlisid (mitte vene M-10G1 või AC-8-t) kapitaalremondini on vähemalt 2 korda niipalju.
Vene tehnika kiire kulumise üks põhjus pole mitte vilets raud, vaid kehvad õlid. 90ndate alguses, kui suur vaesus oli, on neid Fordi ja BMW mootoreid nende vene õlidega ka 100 tuhandega vaeseks sõidetud.

Üks faktor on ka B-varuosad. Olen näinud BMW M20 tüüpi mootorit, mis sõitis kogu aeg Valvoline poolsünteetilise õliga, mida vahetati rangelt 10 tuhande tagant ja 100 000 km-ga olid pandud saaled nii kulunud, et pronks paistis (ja mõistagi õlirõhk oli ka olematu).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 31 külalist