Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Mudakoon
Liige
Postitusi: 1017
Liitunud: 19 Mai, 2015 13:01
Asukoht: "Põhi ja lõuna"
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Mudakoon »

Mulle seletati siiski nende mootorite erinevusest pisut pikemalt. Kuna "muid muresid"on piisavalt ja masinad ei ole minu teenistuse põhisuunad siis olen "ülekirjutanud" mälus. Vist oli kolbide ja rõngastega kah mingi vahe. (Ei pea silmas Hitleri kättemaksu Euroopale ja nukkvõlli e. 110kw.)
See kes peale korralikku kaklust veel rusikatega vehib ,on tõenäoliselt võitja.....
vanahalb
Liige
Postitusi: 2618
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas vanahalb »

No ükskord oli rahaga laristada, võtsin garaazist jooksu velgedel rehve ja sõitsin Tallinnas vähemalt viis rehvivahetust läbi. Igal pool rääkisin sama juttu - niipalju raputavad et peksavad neerud lahti ja vaadake et kas saab õigemaks.
Ja igal pool kraabiti pärast pingis proovimist hakatuseks olemasolevad raskused maha ning kleebiti uued ja teistmoodi. Ega ma neid siis auto alla ei keeranud, viskasin pagasnikusse ja sõitsin järgmisse kohta. Ühes kohas, kas see oli nüüd Nõmme teel Tammsaare poolses otsas kus Jawa pood on või siis Mustamäe haigla taga kus suurem 24/7 remondihall on garaazide juures (ei mäleta enam ) väideti koguni et veljed on nii kõverad et neid rattaid ei saagi tasakaalu. Tõsi, neil olid ka sobivad kasutatud veljed kohe sealsamas seina peal müügiks.
Peale seda jah, ma olen hakanud tasakaalustamisse vähe skeptiliselt suhtuma :)

2,5 VAG-i diislit Passatitele vist ei pandudki :dont_know: Audidel ja Transporteritel võis olla kuid minuteada sellega küll 4 koma midagi liitrit sajale kütusekulu ei õnnestunud saavutada. 81KW 1,9 mootoriga aga küll ja proovige kasvõi täna sellise mootoriga autot Soomest osta. Leedukad on oma treileritega riigi kuni polaarjooneni läbi sõitnud ja mis vähegi korras on kaubaks läinud. Kõik ülejäänud tolleaegsed mootorid on puhas kaalukaup.

Pealegi, probleemid ei tulnudki mitte niiväga kahemassilisest hoorattast vms vaid järgmine mudel tuli pumppihustitega mis oli täielik ummiktee ning ega järgnevad ühisanumpritsedki suurt paremad polnud.
Käima läksid need mootorid pakase käes hästi siis kui eelsoojendusküünlad korras olid. Kui juba üks läbi põles siis enam mitte nii hästi ja kahe tumma küünlaga üldse mitte. Paljud seda ei teadnudki või ei pööranud tähelepanu ja sealt legendid et diiselauto talvel ei käivitu.

Ma vahetasin küünlaid igal sügisel, lihtsalt profülaktika mõttes. Polnud väga kallid , ca 10 EUR/tk. Sellepärast saingi ühel aastal soomlastele Karjalas näidata et kuidas 500 tuhat sõitnud diisel, ilma soojendust ja -32 kraadise külmaga käima läheb. Esimesest pöördest. Tõsi, ma andsin enne kuus korda küünalt ka :) Soomlaste diisel-Nissan Bluebirdid mis olid ontlikult kogu öö plokisoojenduse juhtme otsas olnud sel hommikul sinna ka jäid.
onemanband
Liige
Postitusi: 215
Liitunud: 10 Juul, 2008 20:30
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas onemanband »

vanahalb kirjutas:No ükskord oli rahaga laristada, võtsin garaazist jooksu velgedel rehve ja sõitsin Tallinnas vähemalt viis rehvivahetust läbi. Igal pool rääkisin sama juttu - niipalju raputavad et peksavad neerud lahti ja vaadake et kas saab õigemaks.
Ja igal pool kraabiti pärast pingis proovimist hakatuseks olemasolevad raskused maha ning kleebiti uued ja teistmoodi. Ega ma neid siis auto alla ei keeranud, viskasin pagasnikusse ja sõitsin järgmisse kohta. Ühes kohas, kas see oli nüüd Nõmme teel Tammsaare poolses otsas kus Jawa pood on või siis Mustamäe haigla taga kus suurem 24/7 remondihall on garaazide juures (ei mäleta enam ) väideti koguni et veljed on nii kõverad et neid rattaid ei saagi tasakaalu. Tõsi, neil olid ka sobivad kasutatud veljed kohe sealsamas seina peal müügiks.
Peale seda jah, ma olen hakanud tasakaalustamisse vähe skeptiliselt suhtuma :)

2,5 VAG-i diislit Passatitele vist ei pandudki :dont_know: Audidel ja Transporteritel võis olla kuid minuteada sellega küll 4 koma midagi liitrit sajale kütusekulu ei õnnestunud saavutada. 81KW 1,9 mootoriga aga küll ja proovige kasvõi täna sellise mootoriga autot Soomest osta. Leedukad on oma treileritega riigi kuni polaarjooneni läbi sõitnud ja mis vähegi korras on kaubaks läinud. Kõik ülejäänud tolleaegsed mootorid on puhas kaalukaup.

Pealegi, probleemid ei tulnudki mitte niiväga kahemassilisest hoorattast vms vaid järgmine mudel tuli pumppihustitega mis oli täielik ummiktee ning ega järgnevad ühisanumpritsedki suurt paremad polnud.
Käima läksid need mootorid pakase käes hästi siis kui eelsoojendusküünlad korras olid. Kui juba üks läbi põles siis enam mitte nii hästi ja kahe tumma küünlaga üldse mitte. Paljud seda ei teadnudki või ei pööranud tähelepanu ja sealt legendid et diiselauto talvel ei käivitu.

Ma vahetasin küünlaid igal sügisel, lihtsalt profülaktika mõttes. Polnud väga kallid , ca 10 EUR/tk. Sellepärast saingi ühel aastal soomlastele Karjalas näidata et kuidas 500 tuhat sõitnud diisel, ilma soojendust ja -32 kraadise külmaga käima läheb. Esimesest pöördest. Tõsi, ma andsin enne kuus korda küünalt ka :) Soomlaste diisel-Nissan Bluebirdid mis olid ontlikult kogu öö plokisoojenduse juhtme otsas olnud sel hommikul sinna ka jäid.
Kui veljed on kõverad siis neid ongi võimatu tasakaalu saada, aga siis peaks ikka pingis kohe näha olema et viskab. Kusjuures teinekord võib visata mitte velg vaid ka ainult rehv.

2,5 diislit jah, VW ise kasutas ainult mingis modifikatsioonis Transporteri peal ja müüs teda ka Volkswagen Marine kaubamärgi all. Audidel pandi teda 100 mudelile ja sellele järgnenud A6'le. Lisaks veel siis eelpool mainitud Volvo S80. Ma ei saa aru kas sa räägid tänasest olukorrast, aga 81kw (samuti nagu 66kw) Audid on turult selle pärast kadunud, et roosteussi kord on lõpuks ka nendeni jõudnud. Või kui roosteuss veel ei ole siis on odava hinna pärast jõudnud nendeni mingi õudne kolhoosnik, kes on suutnud pooled asjad sita hooldusega ära lõhkuda ja teise poole "oskusliku remondiga". Kindlasti annab kuskilt veel mõne viisaka isendi leida, kuid nende autode aeg on kahjuks suures plaanis läbi.

Pumppihustitega VAG diislit täielikuks ummikteeks nimetada on ka ekslik. Tõsi, selline laialt levinud arvamus tekkis, kui esimesed pumppihustitega autod täielikult Saksamaal läbiaetutena omal ajal Eestisse jõudsid. Alumise poole pealt peaks pumppihustitega mootorid olema vanast "VP-Pumbaga" mootoritest olema veel kõvemad. Ja ka pumppihusti on ise täiesti töökindel. Tüüpviga oli esimese põlvkonna mootoril (85kw), kus pumppihustite pesad plokikaanes ovaalseks loksutati, kuid ka see probleem suudeti piisavalt hästi kõrvaldada. Teine probleem on pihusti elektripistikud mis asuvad klapikambrikaane all ja kipuvad väsima, aga selle parandamine on lihtne, kui tead kuskohast viga otsida. Vahe vanakooli mootoriga tuleb sellest, et kui pihustid on kulunud siis ühel juhul piisab sajast eurost ja neljast uuest pihustiotsast, teisel juhul aga vaja osta neli uut pihustit (uus kuskil 400euri tk, mis omal ajal kroonides oli kindlasti ulmeline raha, Boschi poolt sertifitseeritud remonditehase poolt taastatud pihusti kuskil 250eur tk) ning korraga tuleks ära vahetada ka nukkvõll ja hüdrotõukurid, mis on samamoodi pihustite käitamisest kulunud. Ise sõidan ka pumppihustitega Volkswageniga, kellal on ca350k ja nii umbes 80k on ka sealt maha keritud (kui mitte rohkem) ja tehase pihustid toimetavad veel täiesti eeskujulikult. See ongi kahjuks olnud viimase paari aastakümne automootorite arenduse trend, et jalgratast enam leiutada ei anna, innovatsioonid ei ole mitte tarbija kasutusmugavuse huvides vaid väiksemate CO2 numbrite jaoks, ehk samaväärsete sõiduomadustega mootori remont on lihtsalt nii palju kallim, isegi kui ta kestab sama kaua.
2006 aastal läks VAG nagu kõik teised üle ühisanumaga pritsesüsteemile (common rail). Iseenesest ka töökindel süsteem, kuid mootoritel kuulsad õlipumba probleemid, esimesel paaril aastal eriti hull, siis tehti vähe paremaks ning enam-vähem korda saadi äkki kuskil 2012. Lisaks murti veel rehapulkasid proovides piezopihusteid, millest lõpuks ei saadudki asja ja oldi sunnitud loobuma. Dünaamika poolest on need 2,0 mootorid eelnevate 1,9 võrreldes nagu öö ja päev. 2006-2012 ongi selline periood, kus väiksemakabariidilise (2,0 ja alla) diiselmootori valmistamine käis kõikidele tootjatele mingil määral üle jõu ja kui omale sealt ajastust on vaja autot osta siis on vaja ikka päris korralikku eeltööd, et mitte päris miini otsa astuda.
vanahalb
Liige
Postitusi: 2618
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas vanahalb »

Seda , et pumpihusti oli ummiktee väitis kunagi üks VAG-i inseneridest. Mitte töökindlus ei olevat probleemiks vaid kütuse doseerimise täpsus. Ta väitel lasti pumppihustit arendades lihtsalt aega raisku minna ja oleks kohe pidanud valima ühisanuma nagu teised autotootjad.
Kuskil 2000 - 2010 aastate auto oli jah selline aeg kus ma imestasin alati tohutu kütusekulu üle, võrreldes kasvõi sellesama vana 81 KW mootoriga. Ostsin järgmiseks kasutatult 3-liitrise 165 KW mootoriga Audi ja ükskõik mismoodi sõita, no mina sellega alla 8 liitri sajale ei saanud. Mõtlesin juba, et mootoril on vist midagi viga kuid ka manuaali järgi ta pidigi nii palju rüüpama. Samamoodi , kuskil 6 liitrist alates ja ülespoole rääkisid need tuttavad kellel olid 2000+ aastate diiselpassatid.

Alles nüüd olen jälle neljaga algavaid numbreid kütusekompuutril näinud, peale seda kui sellise C7 kerega Audi ostsin mida 2011 tootma hakati. See küll eeldab rahulikku maanteekiirust kus mootor töötab vaid 1200 p/min kuigi võrreldes kunagise 81 KW Passatiga on praegusel 180 KW ja pidev nelikvedu. Güntherid ikka mingeid läbimurdeid on saavutanud pärast kümnendi pikkust pimeduses kobamist :)
Ise remontimine on kull selline teema, et ma olen paar korda mootorilt plastikust kaane maha võtnud, korraks vaadanud ja samamoodi peale tagasi pannud. Kõigepealt tuleks vist kogu venekeele internet läbi käia et sealsete külaseppade kogemused kõrva taha panna. Sellised kellel lähim ametlik esindus on 500 km kaugusel teevad tavaliselt ise ja pole kadedad tasuta infot jagama.
onemanband
Liige
Postitusi: 215
Liitunud: 10 Juul, 2008 20:30
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas onemanband »

Huvitav väide. Oma pumppihutistitega diiselpassatiga tuleb linnas keskmine natuke alla 6 (kui on vähe pikem ots), maanteel 4,2 - 4,5. Eelmised kaks autot olid 66kw ja 81kw Audid ja nendega läks ikka pool liitrit või nii rohkem. Niipalju kui ma selle kohast kirjandust lugenud olen oli pumppihustitel kaks probleemi. Esimene neist väga lihtne - hind. Kui pumppihustid 1998 kõige pealt tulid oli nende põhiline eelis ühisanuma ees just täpne ja hajutatud pritse. Kuna kõik teised tootjad valisid ühisanuma siis arenes see tehnoloogia kiiresti ja varsti jõuti samade näitajateni. Teine põhjus oli seotud lihtsamini muudetava pritsetsükli ja DPFiga. Ehk siis pumppihustil oli CO2 jms näitajate poolest eelis kuni teised hakkasid DFPe külge kruvima.
vanahalb
Liige
Postitusi: 2618
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas vanahalb »

Mu enda 81 KW diiselpassatit mis 1997 a pärit kestis 17 aastat ja just sellepärast et keegi uuemate omanikest väidetavalt paremaid tulemusi kütusekulus ei saanud ei hakanudki teda ringi vahetama. See praegune A6 on 100 KW võimsam, raskem ja kõike muud võtab ainult ca 0,5 liitrit rohkem ja seepärast märkasingi arengut. Rahulikul maanteesõidul ilmselt kasutatakse mõlemil maksimum 50 KW kogu ressursist ja midagi üleloomulikku polegi. Vahepeale 2006 a Audi oli paras ikaldus ja praegult on väike lootus et võib-olla oskab tütar ta talvel libedaga viisakalt ära hukata :)

Ma ei tea kas me samast asjast räägime aga VAG insener pidas silmas doseerimist et mingil mootori reziimil 0,3 g ja natuke teisel reziimil 0,32 g jne. ja seda olevat kõike lihtsam tema ühisanumast. Mitte seda et pihustatav kütus tuleb täpselt õigel ajahetkel ning udu pilv on optimaalse kujuga, See on küll ka oluline kuid sama tulemuse saab ka ühisanumast.
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

vanahalb kirjutas:
Ma ei tea kas me samast asjast räägime aga VAG insener pidas silmas doseerimist et mingil mootori reziimil 0,3 g ja natuke teisel reziimil 0,32 g jne. ja seda olevat kõike lihtsam tema ühisanumast. Mitte seda et pihustatav kütus tuleb täpselt õigel ajahetkel ning udu pilv on optimaalse kujuga, See on küll ka oluline kuid sama tulemuse saab ka ühisanumast.
Ühisanumaga pritse võimaldab mitut pihustust ühe töötakti jooksul. Teiste kohta ei tea, aga BMW uuematel diislitel vist lausa 5 pihustust. Pumpdüüsiga ei ole see võimalik või on väga keeruliselt teostatav.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mudakoon kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:Ma hoian end üldiselt vanadest diislitest nagunii eemale, olen küllalt näinud, milleks kütuselt kokku hoitud eurod võivad korrutuda. :D
Mul on 99 a Audi A6 , 1.9 , 81kw , ehk austatav räägib mida ma korrutama peaks või võiks? Ise pole nagu aastatega veel tähele pannud.... :)
Esistange sõitsin puru , aga see vist ei lähe selle alla? :D
Olen riigiametnik , palk alla Eesti keskmise ja suurim kulu on kütus. Paagitäiega vahemik 1000-ca 1200 km
Mul on olnud poolteist aastat ja 70 000 km sama aasta B5 passat, sama mootoriga.
Ega ma midagi halba ei ütlegi, peale selle, et sinna tuli õlivahetuste vahel 4 liitrit õli juurde kallata (lekkeid polnud).
Aga sõitis hästi, minu auto oli 90 000 läbisõiduga, 3 aastat vana.

Aga noh, sattudes portsu otsa võid end maksta haigeks. See 81 kW TDI on veel suht "vanakooli" auto ja suhteliselt veavaba.
Hilisematel on probleeme tunduvalt rohkem.
Probleemid hakkavad tavaliselt tasakesi, nt ülevaatustel ei täida heitgaasi norme ja rahatähe eest saab ülevaatust järjest harvem.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Üldiselt kui tänapäevane auto ei täida enam saastenorme, siis peaks armatuurlaud põlema nagu jõulupuu.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ma ei tea kas me samast asjast räägime aga VAG insener pidas silmas doseerimist et mingil mootori reziimil 0,3 g ja natuke teisel reziimil 0,32 g jne. ja seda olevat kõike lihtsam tema ühisanumast. Mitte seda et pihustatav kütus tuleb täpselt õigel ajahetkel ning udu pilv on optimaalse kujuga, See on küll ka oluline kuid sama tulemuse saab ka ühisanumast.
Mulle jäigi see "diisliskandaal" veits segaseks. Minu kogetu põhjal on VW ainus auto, mille kütuse kuluandmetega ei ole üritatud klienti petta, valetades kütusekulu väiksemaks kui on reaalne saavutada. Minu Passat võttis isegi grammikese vähem kui lubatud. Hilisema ja moodsamad diiselautod, mis minu käes on olnud või mis on meil töömeestel olnud, on kõik 1-1,5 liitrit 100 km peale rohkem võtnud kui raamat lubab.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Roamless kirjutas:
vaheta hoovipeal ise ja naera pihku, kuidas osa rahvast seisab järjekorras, et rehve kaks korda aastas veljelt maha veljele ümber peksta
Tasakaalustad ka ise? :D :D
Mul on ka kõikidele autodele (nii isiklikud kui tööautod) ostetud alati teised veljed ja rehvivahetus on rataste ümbertõstmine.
Kui mingid eriti viletsad rehvid pole ja sillad on korras/paigas, siis ühe tasakaalustusega veab 2-3 hooaega läbi.
St iga hooaeg tasakaalustada pole vajalik.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

AMvA kirjutas:Üldiselt kui tänapäevane auto ei täida enam saastenorme, siis peaks armatuurlaud põlema nagu jõulupuu.
Oh, Eestiski on neid osavnäppe piisavalt, et õnnestub igasugu "pimedaks tehtud" asjadega armatuurlaud rahulik hoida.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:
AMvA kirjutas:Üldiselt kui tänapäevane auto ei täida enam saastenorme, siis peaks armatuurlaud põlema nagu jõulupuu.
Oh, Eestiski on neid osavnäppe piisavalt, et õnnestub igasugu "pimedaks tehtud" asjadega armatuurlaud rahulik hoida.
Ma eeldan, et me siiski ei räägi osavnäppude poolt "tuunitud" autodest, see on hoopis teine teema.
Walter2
Liige
Postitusi: 3979
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Walter2 »

AMvA kirjutas:Üldiselt kui tänapäevane auto ei täida enam saastenorme, siis peaks armatuurlaud põlema nagu jõulupuu.
Tavaliselt heitgaasi hoiatus ja soovitus töökotta pöörduda, ei enamat. Seegi vaid kollane märgutuli e. ei midagi ohtlikku. Mul tööautol on see valulävi eriti kõrgeks kruvitud ning hoiatuse teke on sõltuvuses konkreetsest paagitäiest mis püstolist tuleb (tankimine ikka kvaliteetsest ''Soome'' tanklast.. :D ), järgmise tankimisega märgutuli ka kustunud.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Walter2 kirjutas:
AMvA kirjutas:Üldiselt kui tänapäevane auto ei täida enam saastenorme, siis peaks armatuurlaud põlema nagu jõulupuu.
Tavaliselt heitgaasi hoiatus ja soovitus töökotta pöörduda, ei enamat. Seegi vaid kollane märgutuli e. ei midagi ohtlikku. Mul tööautol on see valulävi eriti kõrgeks kruvitud ning hoiatuse teke on sõltuvuses konkreetsest paagitäiest mis püstolist tuleb (tankimine ikka kvaliteetsest ''Soome'' tanklast.. :D ), järgmise tankimisega märgutuli ka kustunud.
Põhjusmõtteliselt jah, kuid seda nagu Trumm kirjutab, et mingi aeg enam ei hakka ülevaatuselt läbi saama, ei ole (kui mootorijuhtimise hoiatustuli just ei põle)
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 16 külalist