Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Selle esiveo vs tagaveo juurde. Tagavedu on seepärast vilumatu juhi jaoks ohutum:
1)et talle vajalik käitumine langeb kokku ehmunud inimese käitumisega ohuolukorras. Kui auto viskab külje ette, on inimese automaatne refleks eemaldada jalg gaasilt. Külglibisemisse sattundu tagaveolisel autol aitab see enamasti kontrolli tagasi saada, esiveolisel autol lõpeb see refleks spinniga.
2)libedal teel ilmuvad ebastabiilsuse märgid vedavate ehk tagarataste libisemisega juba ammu enne kui kiirus üle kriitilise kasvanud on. See hoiatab vilumatut juhti (vt p1 - refleks on võtta gaasi vähemaks - see omakorda stabiliseerib autot).

Kuna mu abikaasa on autosõidus suht äpu ja sõidab vähe, siis olen pidanud vajalikuks auto vahetusel käia natuke harjutamas, panin lihtsalt tähele, et tagaveolisega kukkus see auto soovitud suunas hoidmine (kuigi kiirus väiksem) märksa lihtsamalt välja kui esiveolisel. Tagaveolisel on see lihtne, hoia lihtsalt esirattad tee kulgemise suunas ning reguleeri gaasiga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
vaoinas
Liige
Postitusi: 2105
Liitunud: 21 Apr, 2006 1:42
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas vaoinas »

Kapten Trumm kirjutas:Selle esiveo vs tagaveo juurde. Tagavedu on seepärast vilumatu juhi jaoks ohutum:
1)et talle vajalik käitumine langeb kokku ehmunud inimese käitumisega ohuolukorras. Kui auto viskab külje ette, on inimese automaatne refleks eemaldada jalg gaasilt. Külglibisemisse sattundu tagaveolisel autol aitab see enamasti kontrolli tagasi saada, esiveolisel autol lõpeb see refleks spinniga.
2)libedal teel ilmuvad ebastabiilsuse märgid vedavate ehk tagarataste libisemisega juba ammu enne kui kiirus üle kriitilise kasvanud on. See hoiatab vilumatut juhti (vt p1 - refleks on võtta gaasi vähemaks - see omakorda stabiliseerib autot).

Kuna mu abikaasa on autosõidus suht äpu ja sõidab vähe, siis olen pidanud vajalikuks auto vahetusel käia natuke harjutamas, panin lihtsalt tähele, et tagaveolisega kukkus see auto soovitud suunas hoidmine (kuigi kiirus väiksem) märksa lihtsamalt välja kui esiveolisel. Tagaveolisel on see lihtne, hoia lihtsalt esirattad tee kulgemise suunas ning reguleeri gaasiga.
No sa ikka ei saa üle...
puukoi
Liige
Postitusi: 42
Liitunud: 29 Jaan, 2013 22:08
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas puukoi »

Tuletaksin austet dzentelmenidele meelde,et teema ikka rohkem tehnikaga seotud,libedasõit ja muud sõiduvõtted kuuluvad mujale nt.liiklusfoorumisse.Kui asi teemast mööda,on oht et tapetakse asjalik teema lihtsalt ära,varem on seda kahjuks juhtunud.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas jackpuuk »

Noh härrased ja daamid, elu on jälle väljakutseid toonud. Va Hitleri kättemaks (audi 80 b3) ei toiminud 3-s silinder, pööretel ikka võttis vahepeal luti suhu :lol:. Jagajakaan, küünlad, nende juhtmed töötavalt masinalt peale proovitud, tulemus sama. Poiss küsis siis minu käest vihjeid (polnud hetkel aega tegeleda). Mittetöötavas silindrist 14 ühikut kellal, seega klapid korras (käis eelmine päev kellegi juures vihjet kontrollimas). Täiesti robustne bensukas, karpaga, millel trossiga õhuklapp veel. Rohkem ei oskagi midagi targutada, peale selle, et masin oli kerge kolaka nina pihta saanud. Pool tundi näppimist ja probleem lahendatud, enamik aega läks vea otsimiseks. Tuli vabaks :lol:
sitt päev, kellele kurdad
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5193
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas Manurhin »

jackpuuk kirjutas:Noh härrased ja daamid, elu on jälle väljakutseid toonud. Va Hitleri kättemaks (audi 80 b3) ei toiminud 3-s silinder, pööretel ikka võttis vahepeal luti suhu :lol:. Jagajakaan, küünlad, nende juhtmed töötavalt masinalt peale proovitud, tulemus sama. Poiss küsis siis minu käest vihjeid (polnud hetkel aega tegeleda). Mittetöötavas silindrist 14 ühikut kellal, seega klapid korras (käis eelmine päev kellegi juures vihjet kontrollimas). Täiesti robustne bensukas, karpaga, millel trossiga õhuklapp veel. Rohkem ei oskagi midagi targutada, peale selle, et masin oli kerge kolaka nina pihta saanud. Pool tundi näppimist ja probleem lahendatud, enamik aega läks vea otsimiseks. Tuli vabaks :lol:
Küsiks ühte pisikest vihjet: kas midagigi ära vahetada ka tuli või funktsioneerisid kõik küljesolevad jupid lõpuks kenasti edasi?
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas EOD »

Pidurivõimendi või selle vaakumvoolik tuksis ja sealtkaudu imes lisaõhku, mis lahjendas sisselaskekollektori tutsile lähimas silindris segu. Lisatunnusena oli ilmselt piduripedaal "raske".
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas jackpuuk »

EOD kirjutas:Pidurivõimendi või selle vaakumvoolik tuksis ja sealtkaudu imes lisaõhku, mis lahjendas sisselaskekollektori tutsile lähimas silindris segu. Lisatunnusena oli ilmselt piduripedaal "raske".
Vastik oled :lol:, piduripedaal siiski toimis korralikult, sest pidurivõimu voolikult on klapp vahel ja selle kinnitused olid katki (kaks tikujämedust augukest sees). Vana kogemus aitas vea umbes poole tunniga üles leida (kontrollisin esmalt süütepoole üle ja poiss oli minu näpunäite järgi silindrisurve lasknud ära mõõta). Kui tõenäolised variandid välistatud (kontrollisin ka karpa kummipadja ja sisselaske poldid-mutrid üle), siis tuleb minna nende variantide kallale, mis esmalt välistatud :wink:. Kuna võimendi voolik läheb neljanda silindri sisselaske kolle külge, siis esmalt ma selle välistasin. Eetriga ei tahtnud kah mässama hakata, kuna väljalaske kolle on sellel karpa all. Loo moraal, tänapäevased remonditöökojad ei suuda sellist viga leida, sest kõik tehakse manuaali järgi ja oma peaga ei osata mõtelda (ka eriala koolides enam ei soosita oma peaga mõtlemist, pigem ei õpetata seda). Haakub päris korralikult Kaitseliidu veokite täiendusega jne.

Aga jah, EOD, vastik oled :lol:, automargi foorumis senimaani poisid purevad küsimuse kallal ja vihjeid on antud juba hulgim (muidugi, ega ma ei uskunudki, et siin foorumis küsimus raskeks osutuks).
sitt päev, kellele kurdad
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas EOD »

Nojah, kassil pojad ja mina jälle süüdi! Ära siis küsi kui vastust ei taha! :lol:
Kasutaja avatar
speedsta
Liige
Postitusi: 2056
Liitunud: 22 Veebr, 2005 12:20
Asukoht: Dorpat
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas speedsta »

Ma siis küsin ka tehilise küsimuse, millele vastust ise ei tea, teenindusse pole ka veel jõudnud. Ford Focus I, pidurituled otsustasid põlema jääda, pedaali vajutusel lähevad siiski veidi eredamalt põlema. Pedaali aluse anduri lahtiühendamisel põlemine ei lakanud. Kuna politsistid juba juhtisid tähelepanu, tuleb lähipäevil miskit ette võtta. Küsin selleks, et äkki saab omade jõududega jagu.
Kui on probleem, tõmba lõuga
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas EOD »

Kas nad lähevad põlema koos ääretuledega (gabariitidega), süüte sisselülitamisel või mingil muul viisil. Ja veel - kas pidurituledel on ühe niidiga pirn või on kahe niidiga, millistest üks on piduri- ja teine ääretule oma? Küsin, kuna seda automudelit ei tunne. Kui on kahe niidiga pirnid, siis võib üks pirn pesas lihtsalt lõpuni keeramata olla. Seda juhul kui pidurituled põlevad koos ääretuledega.
custom
Liige
Postitusi: 85
Liitunud: 12 Dets, 2005 20:26
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas custom »

Kui konks taga, siis võiks selle pistikupesa üle vaadata.
Kasutaja avatar
speedsta
Liige
Postitusi: 2056
Liitunud: 22 Veebr, 2005 12:20
Asukoht: Dorpat
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas speedsta »

Põlema lähevad süüte sissekeeramisel. Pilte vaadates peaks sinna minema üks pirn, tõenäoliselt siis kahe niidiga. Panen algatuseks uued pirnid, siis vaatab edasi.
Kui on probleem, tõmba lõuga
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas jackpuuk »

Kärukonks olemas? Või siis selle valmidus? Käru tulede jaoks on paigaldatud lisamoodul ja see tavaliselt probleeme tekitabki.
Kui asud tallinnas või Pärnu ligiduses, siis soovitan pöörduda telefonil 52 30 807. Teadaolevalt üks parimaid spetse Eestis, võid öelda, et minu käest said numbri, see aga ei tee hinnaalandust, ega säästa Sind korralikust loengust auto elektrisüsteemi kohta :lol:. Ja loengu annab ta selleks, et Sinul ja tal endal oleks tulevikus lihtsam (sest tööd on tal ülearugi) :twisted:.
sitt päev, kellele kurdad
Kasutaja avatar
speedsta
Liige
Postitusi: 2056
Liitunud: 22 Veebr, 2005 12:20
Asukoht: Dorpat
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas speedsta »

Konks olemas ja pistik kah veidi kehvake, viskan pilgu peale. Käru tuledega varemgi probleeme olnud aga rendihaagistel need tavaliselt kõik ei põlegi.
Kui on probleem, tõmba lõuga
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5193
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Natuke nuputamist tehnikameestele.

Postitus Postitas Manurhin »

Teede peale uhatav sool neid probleeme reeglina põhjustab... Kuigi, meenub üks ammune lugu töö juurest. Toodi firmasse uus Iveco kastikas. Ja sai see vast nii kuu aega sõita, kui ühel hommikul jama: mind ennast küll juures polnud ja täpselt enam ei mäleta, kas elektroonika ei lasknud autot üldse käivitada või midagi vilkus ja kisas kogu aeg armatuurlauas, aga igatahes haagise pidurite riket süsteem olevat näidanud. Samas autol polnud kärukonksugi. Lõpuks peale pikka otsimist selgus, et haagisevalmidus autol siiski oli ja käru pistikusse minema pidav juhe (juhe oli olemas, pistikut ennast mitte) oli auto all omajagu räsitud ja hambajälgedega. Nojah, ühel valvekoeral olid kutsikad olnud, üks sai tookord ka omale kasvama jäetud (ülejäänud küla peale laiali jagatud). Seega teadagi, kes selle plastkõris juhtmekimbu peal oma hambaid proovis ja mingid juhtmed lühisesse ajas või läbi näris :lol: .
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist