Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kirs
Liige
Postitusi: 935
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kirs »

No kui autol on tehase poolt juba viga küljes, siis omanikke hooletuteks tembeldada on küll liiast.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36638
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kriku »

Mina ka ei jaga, aga seni olen igatahes plussis... St. jamadele kulunud aeg on kindlasti kaetud ostuhinnalt kokku hoituga.

Mitte et see enam kuidagi teemasse puutuks :oops:
AMvA
Liige
Postitusi: 3551
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:Eks neid kõvasid mehi on tühja rehviga puksiiri küllalt tellinud, kes arvavad, et rattavõtit pole vaja ja tagavararattaga auto on üldse ajaloo ikaldus.
Ja on ka neid, kes muudkui ostavad rehvivahetuse teenust ja jäänud teeäärde, ei saa rattapolte enam selle igeriku autoga kaasas oleva rattavõtmega lahti.
Tead, kui mul on puhtad riided seljas ja ilm on selline nagu täna, siis ma parema meelega ootan selle autoabi ära. Ja normaalsed rehvitöökojad keeravad rattapoldid momentvõtmega kinni, ma ei tea, mis nurgatagustes kohtades sa käid.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40239
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Vahetasin paar nädalat tagasi oma tööautol talverattad alla, suvel esinduses hoolduses käies käisid viimati rattad alt.
Mul olemasolev suur 1/2 tolli Dewalti akukeeraja neid polte lahti ei teinud, meetrise padrunisabaga sain lõpuks lahti.
Teeääres poleks saanud selle nõkatsi rattavõtme ja kipaka tungrauaga.
Ja see juhtus aastal 2020 ning autoesinduses.
Sama esindus on suutnud näiteks udutule panna tagurpidi tagasi.
Avastasin, et üks ei põle - ei põle seepärast, et tuli on pesasse pandud tagurpidi ja siis juhe ei ulatu.
Töötegija muidugi pikalt ei ole viitsinud juurelda - käib niisama kah 8)

Tõsi, teeääres ratast vahetasin viimati ülemöödunud suvel kui teele tormanud mutile otsasõidu vältimiseks sõitsin esirehvi vastu äärekivi nurka puruks.
Õnneks tookord olin viimati ise polte keeranud ja sain need probleemita lahti.

Sita kokku keeramine ei käi sugugi ainult nurgataga, vaid ka margiesinduses ja selle kalli tunnihinna eest. Lihtsalt 95% kasutajaid ei oska seda märgata.

Kõige markantsem juhtum oli mul juba kümmekond aastat tagasi, kui Vikingis vahetatud kütusefiltriga jooksis mul paagitäis bensiini tänavale maha (eks olin ka ise "süüdi", et üritasin koduni jõuda, et mitte jääda kesk teed seisma, nii siis sõitsingi, bensiin lödinal teele jooksmas).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4089
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Some »

Eks sellepärast ongi kasulik garantiilist autot omada, kui esindus midagi tuks keerab,siis peab ilma kobinata ka ära parandama ;) Samas minu viimased autod ainult korralisi hoolduseid vajanud,ei mingit remonti, ka garantiilist mitte. Opel Omega oli mu lemmikmudel, ruumikas ja mugav. Mul olnud nii A, B kui see kõige viimane 2002 aasta mudel. Minu käes kestsid kõik üsna hästi, suurematest asjadest oli tolle vahepealse B-ga vedru purunemine. Ise võib teha küll aga see eeldab kanaliga garaaži ja piisavalt vaba aega. Enamik elust olen elanud mägede korterites ja ka maasugulastel pole garaaži. Mingid asjad millele pealtpoolt ligi pääseb olen ise ka ära vahetanud, õhulugeja jms...
Aga põhiprobleem on aeg, pere tahab õhtuti ja nädalavahetustel ikka koos olla ja ma ise eelistan ka mutrikeeramisele nendega olla.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40239
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Opel Omega oli mu lemmikmudel, ruumikas ja mugav. Mul olnud nii A, B kui see kõige viimane 2002 aasta mudel.
Pean end parandama, seda karterituulutuse jäätumist harrastasid ECOTEC (16 klapise 4 sil) mootoriga Opelid ehk siis Vectra B ja Omega B.
Mul oli mitte Omega A, vaid B. A oli see 1987-1993, mis tuli peale Rekordit ja Omega B oli see ümaram, mis tuli vist 1994 (või 1995) ja mis ühe uuendusena omas ECOTEC mootorit, mis saksa keeles on lühend sõnadest "taevane rist ja viletsus maa peal"

2002 aasta Omega oli lihtsalt Omega B facelift, mitte erialdi mudel. See tuli millalgi 2000ndate alguses ja kestis 2-3 aastat.

Laiemalt sai see probleem teatavaks tänu politsei autodele, mis ilmade külmaks minekul võisid seista kümnete kaupa Opeli keskuse ees.

Antud mootorile oli miskipärast ehitatud karterituule segamine heitgaasidega, mis tegelikkuses tõi kaasa kõva saastakasvu karterituulutuse süsteemis, kuna seal esinev õlipläga kärssas heitgaasi mõjul kinni. Sellele on iseloomulik ka plastmassist klapikambrikaas, mille õlipidamise saavutamine on paras nöök ja mille kahekordsete seinte vahe seda kärssand õli täis kogunes. Ka on antud mootorile omane malmist väljalaskekollektori pidev pragunemine, mida keevitusega parandada ei saa.

Olen oma käekestega taolise mootori ka lahti võtnud ja ära remontinud, selle sise-eluga tutvumisel sai selgeks, et see eesmärk on saavutamatu, sest mootor sisaldab niipalju igasugu ehituslikke vigu, et sellist päris korda ei saagi. Vead on täiesti fundamentaalset laadi nagu väntvõlli esiotsa kõverdumine (mille tagajärjel kulub läbi õlipump ega pumpa varsti õli), õli sisse uppuva õlirõngad (kärssavad kiirelt kinni) ja täiesti mõtlematult tehtud mootori õlikanalid (mis kogunevad saasta kiiresti täis), pidevalt lekkiv karteripõhja tihend jne

Teatud mõttes aus auto, et seevastu tema varuosad pole kallid ja nende vahetus pole teab mis keerukas. Mina antud autost loobusin seetõttu, et vajadus seda pidevalt putitada lähenes nõukogude autodele, võibolla oli tegemist lihtsalt liiga äraaetud isendiga. Ma ei mäleta ühtegi lääne autot, millel ma oleks nii palju osi pidanud vahetama.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kirs
Liige
Postitusi: 935
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kirs »

ECOTEC ei näita mitte kohe kindlasti seda, et mootor sitt oleks. Kõikidel erinevatel GM kontserni Opelitele, Pontiac -idele, Chevrolet -dele jne paigaldatud erinevatel mootoritel on ECOTEC kirje peal.
Missest, et sama kone kasutavad veel paljud teised tootjad ja oma kirjetega mootoril.
Minu praegusel Opeli kärul on üldse itaallaste Alfa-Fiati diisel aiste vahel oma ECOTEC kirjetega. Viis pluss mootor on.
Tegelane5
Liige
Postitusi: 804
Liitunud: 07 Veebr, 2009 12:28
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Tegelane5 »

Some kirjutas:Minu praegusel autol isegi on tagavararatas ja mutrivõti. Pluss tasuta autoabi nii autofirma kui kindlustusfirma poolt. Kumbagi pole seni vaja läinud, rehvid on pidanud ja viimane teelejäämine oli vist 2002a kui Opel Omegal jäätus karterituulutus ja peksis õli välja.
Kui simmerit(eid) ära ei visanud siis õigel ajal löögile pääsedes sai kinni jäätunud karterituulutusega Citroeniga edasi sõita, tuli ainult õlimõõtevarras välja võtta. Õli kulu oli küll liiter sajale aga jõudis kohale vähemalt. Juhtus selline jama siis kui peale niiskeid ilmasi läks järsku külmaks. Kui mälu ei peta siis sommidel oli samale autole ettenähtud elektriline karterituulutuse soojendi/sulati, põhjala pakett või nii. Ecotecil oleks sama asi abiks olnud ning vbolla oligi põhjapool käigus?
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
Walter2
Liige
Postitusi: 4019
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Walter2 »

Kapten Trumm kirjutas: Pean end parandama, seda karterituulutuse jäätumist harrastasid ECOTEC (16 klapise 4 sil) mootoriga Opelid ehk siis Vectra B ja Omega B.
Mul oli mitte Omega A, vaid B. A oli see 1987-1993, mis tuli peale Rekordit ja Omega B oli see ümaram, mis tuli vist 1994 (või 1995) ja mis ühe uuendusena omas ECOTEC mootorit, mis saksa keeles on lühend sõnadest "taevane rist ja viletsus maa peal"
Endal kogemust ca. 15 aastat paarisaja Vectra/Omega elushoidmisega. Kõige pommikindlam oli muidugi Opeli 8-klapiline, mis kestis ja jäigi kestma. Ecotec muidugi keerulisem ja kapriissem aga kui hoolduste, õli ja korralike varuosade pealt mitte koonerdada siis kestis see samuti - ilmselt sattusid mingi hooldamata rappe otsa.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40239
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Nende Opeli 2 liitriste mootorite viga on ka selles, et Omega massi vedamiseks on nad liiga nõrgad.
8klapine 85W on hea küll, kuid kiirendust mõõdad kalendriga. 100 kW Ecotec on natuke krapsakam, aga väga kapriisne nt õlivahetustega ülelaskmise teemal.
Ma kasutasin seda (96 2,0 16V Caravan) paadi vedamiseks haagisel (kokku ca 800 kilo), bensiinikulu kasvas 2 korda ning päris tihti oli gaas põhjas.

Kui ma neid mootori õlituse iseärasusi näpu vahel veeretasin, tundus, et kaks õlivahetust üle lasta tähendab, et kanalid on enamvähem umbes.

Muidugi nt plokikaane ehituskvaliteet oli tase omaette, eriti kui võrrelda BMW mootorite äärmiselt peenelt viimistletud kaantega.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kirs
Liige
Postitusi: 935
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kirs »

Trumm, äkki valgustad. Omega 96kw oli ju 2,5 diisel mitte bentsukas. Ja justnimelt BMW oma :D
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40239
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

100 kW Ecotec on ikka bensiinimootor ja Opeli omatoodang.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40239
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Diiselautodest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Health kirjutas:On mis ta on aga niimoodi ta on, eks kaevatakse sellele hübriidile auku kauem aga jõutakse ka lõpuks selleni. Ei mäleta täpselt, aga sealgi neid hübriidegi proovitakse pistiku omadeks lükata. Selle priuse ja Golfi asjaga aga küll nõus ei ole. Isegi odavaim uus Prius teeb Golfile puuga ära. Seega ei oska öelda kus akf need numbrid saanud on võib-olla soovib minugagi neid jagada.

https://carbuzz.com/compare/toyota-priu ... -automatic
Diisel Golf küll Priusest poole rohkem kütust ei võta, võin kohe viski vahele panna.
Lihtsalt võrdluseks - 15a tagasi, VW Passat 1,9TDI universaal 81 kW, maanteel 4.1 liitrit sajale=ca 60 MPG
Konkureerib selle Priusega ilusti.
Praegu lubab VW ise 1,6 TDI mootorile keskmist alla 5 liitri sajale.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40239
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Saksamaal kiirteekiirustel jäid nad kohaliku tööstuse diislitele kõvasti alla - lihtsalt seal hübriid pilli ei puhu, akumaht on pisike ja selle vähetõhusa väikse bensiinimootori kütusekulu kasvas suurtel kiirustel läbi lae. Miks nad pole pannud hübriidi väikese turbodiisli taha, jääb ausalt segaseks. Ainuke, kus selle iselaadiva hübriidi eelis paistab, on (rahulik) linnasõit. Seal ma saan sellest loogikast isegi aru.

Sakslased on kõvad diisliehitajad. Kunagi 2000ndate alguses oli Saksas isegi taoline VW Passat TDI reklaam, et peale tanklasse jõudmist roomab juht autost välja ja hakkab nõrkenuna tankuri kõrval olevast aknapesu ämbrist jooma. Ja siis öeldakse reklaami point maha - 1200 km ilma vahetankimiseta. Ma volkariga pole sellist asja katsetanud, küll aga BMW 318tds-ga Rootsis, sai sõidetud peale tankimist niikaua, kui tuli põlema hakkas. Isegi kiirteekiirustel 120+ kmh 60 liitrise paagiga sõitis see lõdvalt üle 1200 km (kiirteekiirusel 5 liitrit 100 km peale). Tõsi kõik räägitud autod olid käsikastiga (toona pani automaat lõdvalt liitri juurde).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kirs
Liige
Postitusi: 935
Liitunud: 21 Jaan, 2009 10:50
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Kirs »

Tänapäeva diislid ei kõlba linnasõitudeks, vaid just maanteesõitudeks mõeldud. Prius paraku just linna mõelduna. Neid omavahel võrrelda...suht mõttetu. Maanteel teeb diislelgolf priiusele tuule alla, aga linnas saab golf lutti priiuselt.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 32 külalist