Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Jaapani autode töökindluse eelis avaneb enamasti seal varases nooruses, kui läbisõitu on vähe, neil nt ei esine eriti palju igasugu raskesti lokaliseeritavaid elektroonika jamasid.

Seevastu kuskil 10 a vanuses muutub sellise auto pidamine PITA-ks, rooste igal pool, laviinitaoliselt ära lagunevad kallid osad jne. Kõige parem, mida ma näinud olen, oli rihma vilistamise probleem 1999 Mitsu Galantil (auto oli siis 3a vana ja 105 000 sõitnud), läbi olid kulunud väntvõlli otsas oleva mitesoonelise rihma ratta sooned, kuna see käib seal enamvähem pori sees ja ratast esindusest osta ei saanud, pakuti viisakalt, kas uus mootor või uus auto :P

Aastat 10 tagasi otsisin endale kõrget neliveolist universaali, ca 10a vanust. Valida oli Volvo XC70, Audi Allroad ja Subaru Outback. Sellest jaapani kvaliteedist oli selleks vanuseks rohkelt roostepuru järgi, mädad paistsid olevat isegi sillatalad, niiet esimese hooga sai jaapani kvaliteet välistatud (käisin 3 autot vaatamas). Edasi oli juba lihtne, Audi jäi kõrvale oma laguneva õhkvedrustuse ja januste mootoritega ning jäigi Volvo. Subaru oligi esialgu mu favoriit, sest manuaalil on seal aeglusti, mis on abiks paadi ja käru veekogust välja sikutamisel. Aga noh, toona olid need 10a vanused Subarud juba parajad roostekäkid, kus iga osa kätte saamiseks tuleb see rellakaga maha lõigata ja kus üllatuslikult olid päris mädad ka sillad. Antud teema leidis veel korra kinnitust hiljem, kus üks sugulane ostis umbes sama vana Forresteri, mida sai kõvasti keevitatud ja suuri juppe vahetatud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Rusikereegel on see, et pigem on jaapanlane ostetud uuena Eestist ja sakslane toodud kasutatuna kuskilt mujalt euroopast, kus soola ei kasutata.


Mul on garaazis üks 21 a vana Volvo, mis on pärit Euroopast, kuid 13a sõitnud aastaringselt Eestis ja sellest 10a minu käes.

Kere roostekahjustused puuduvad siiani. Saavutatud on see sedasi
1. kriitilised, enamasti roostetavad luugid pole tehtud terasplekist, kapott on alumiiniumist ja pagasiluuk plastmassist.
2. kõik karbid, koopaservad ja ukseääred on kaetud plastkatetega
3. autol on korralikud täislogarid juba tehasest
4. põhja alune on väga korralikult mastiksiga töödeldud ega vaja mingit hilisemat korrosioonitõrjet

Nimetatud asjad keskmisel jaapani juustul enamasti lihtsalt puuduvad. Näiteks mu viimasel Hondal oli osa tagumise koopa servasid seestpoolt isegi kivikaitsega katmata, lihtsalt paljas värv, mida teelt lendav liiv siit-sealt juba ära kulutanud oli. Veel paar aastakest ja see on roostest kõik punane. Sellest rääkimata, et põhja alune polnud sellel autol tervenisti kivikaitsega kaetud, olid osad alad, kus oli ainsaks katteks kruntvärv ja kus juba paistsid punased roostetäpid. Sellist pornot pole ma ühegi saksa auto all näinud, sakslased on (ja eriti premium margid) üsnagi kvaliteetse põhjaaluse töötlusega ja seal pole kuni auto kasutusea lõpuni vaja teha mingeid täiendavaid töötlusi (kui just põhja alust pole ära kraabitud).

Mul on olnud kokku 4 jaapani autot, 2 Hondat, 1 Mitsubishi ja 1 Suzuki.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Smith
Liige
Postitusi: 1600
Liitunud: 10 Veebr, 2012 22:01
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Smith »

Mul on olnud kokku 4 jaapani autot, 2 Hondat, 1 Mitsubishi ja 1 Suzuki.

Toyota, Nissan, Lexus jne järelikult proovimata.
Pathfinder, Land Cruiser , Hilux, Navara jne ei ole kindlasti nelikveoliste vallas
sabassörkijad, eriti vanemad mudelid.
Ka Toyota lõpetas teatud mootorite tootmise Euroopa turule - ei oska.
Ei läinud kaasa VAGi taktikaga : olematu töökindlust või pettus 8)
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3304
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Dr.Sci »

No kui japsidest rääkida siis nendega olen sõitnud alates 2003 aastast - ja 2008 aasta X-trail - läbisõit ligi 400k on siiani lapse käes. Nissanitega on jah probleeme aga antud X-Traili osas ütleks et kere rooste nende hulka ei kuulu, küll läks kohe alguses elektroonika (garantii), korra vahetatud käigukast, ja paar aastat tagasi sai mootor kap-remondi - keps lõi mootoriplokki augu sisse. Ja nüüd ka sööb kergelt õli...ja bensiini sööb palju, kuna omal ka taas X-Trail, diisel, siis rahaline vahe kütuse osas on üle 1,5 korra.
Käib regulaarselt hoolduses, ülevaatustest siiani läbi pääsenud märkusteta. Läheks vaataks kriitilise pilguga rooste osas üle aga auto jälle sõidus ja laekub hilisõhtul - jääb mõneks teiseks korraks.
Praeguse 2019 aasta X-Traili kohta ütleks et - märkusteta.
Naisel oli 10 aastat tagasi Mazda 6, 5 aastat tagasi, kui liising läbi, sai selle maha müüdud, sellel olid küll roostejälgi ja muidu ka väsinud olemisega, seejärel sõitis ka vahepeal Nissaniga, nüüd on 4 aastat vana Toyota C-HR, ka regulaarselt hooldatud, aga see suvi ütles aku üles. Muid probleeme pole ette kantud.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1635
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

Järjekordne näide, et kuidas vana auto omamist osatakse ebameeldivaks teha.
Otsin hetkel autotootja poolt määratud andmetega 14" rehve 2004a autole.
Selgub, et kõik nimekamad rehvitootjad on sellised tootmisest eemaldanud ja valikuks on kas osta "tundmatu tootja" rehvid või osta uued 15" veljed hinnaga 170eur tükk + saatmine + uued 15" rehvid. (Aga 15" rehvid on suurema kandevõimega ja seega jäigemad ning ebamugavam sõita talvel ning kontaktpind teega märjal, rehvi normaalrõhul on väiksem.)

Kellel on hetkel rehviostmise plaan, võiksid olla tähelepanelikud seoses : https://ec.europa.eu/info/energy-climat ... s/tyres_et
*) Määruses (EL) 2020/740 on sätestatud uued märgistamiseeskirjad, mida kohaldatakse alates 1. maist 2021 . Sellega asendati eelmine määrus (EÜ) nr 1222/2009 , mida kohaldati alates 2012. aastast, millega kehtestati esmalt sõiduautode ja kaubikute rehvide märgistamise kohustus. Uued reeglid laienevad ka bussi- ja veoautorehvidele ning tutvustavad võimalusi, mis näitavad, kas rehvid sobivad kasutamiseks rasketes lumeoludes või äärmuslikes kliimatingimustes.
*) Enne 2021. aasta maikuud toodetud rehvide varude arvestamiseks võib vana märgistusega sõiduautode ja kaubikute rehve müüa kuni 2021. aasta lõpuni.
*) Euroopa turult on keelatud rehvid, mille energiaklass on halvem kui E, märjal haardeklassil halvem kui E või mille müraklass on madalam kui B.

Täienenud on talverehvi tähistus uue "kolmnurkse märgiga", mis võivad olla nii üksi kui mõlemad korraga:
*) Talverehvidel, mis on lubatud kasutamiseks rasketes lumeoludes, on spetsiaalne piktogramm, mida nimetatakse "Alpi sümboliks" või 3PMSF (3 mäetippu koos lumehelbega). Piktogrammi saamiseks peab rehv läbima spetsiaalse lumega teel pidurdamise testi. Sama piktogramm on rehvi külgseinal.
*) Põhjala talverehvidel, mis on heaks kiidetud kasutamiseks eriti külmades oludes, on ka spetsiaalne piktogramm, mis kujutab jääst stalagmiiti. Piktogrammi kandmiseks peab rehv läbima spetsiaalse testi pidurdamiseks äärmuslikul jääl. Neid rehve turustatakse ainult Põhjamaades ja neid tuleks kasutada äärmiselt külmades talveoludes. Tavaliselt ei tööta need rehvid hästi märjal pinnal või vähem karmides talvetingimustes.
Pilt

Kuna tootjad tahavad vabaneda lattu toodetud kaubast (et mitte neid saabuval aastal ise utiliseerida), siis on mitmed tootjad ja müüjad kaotanud oma kodulehel viited kohustuslikule andmesildile (et raskendada ostja teha valikuid) ja loota on , et enne aastalõppu tulevad suuremad soodustused rehvidele.
Näiteks: https://www.nokiantyres.com/ talverehvide kirjeldustes andmete sildiandmed ei kajastu.

Huvitaval kombel on enamus "tundmatu nimega tootjaid" vajalikud märgised oma toodangule hankinud ja reklaamivad neid edukalt.
Siin näiteks link ühe tootja kodulehelt, et antud toode on mitte ainult varustatud asjakohase sildiga, vaid ka kinnitatud EU tooteregistris: https://eprel.ec.europa.eu/screen/product/tyres/599943
Vaatamata sellele, et sertifikaat on saadud madalamaile tasemele, on see kindlam valikukriteerium kui üldse ilma serdita tootel.

Näiteks sellel lehel https://dks-reifen.de/FAQ/Reifenalter-DOT/ avaldab Sakslane viitega ISO´le, et:
*) Nõuetekohase ladustamise korral on uute rehvide ladustamisaeg kuni viis aastat kahjutu (vt ka ISO2230) : Sellest tulenevad muutused rehvide tööomadustes on tühised.
*) Üldjuhul loetakse kuni 5 -aastased rehvid - kui neid korralikult ladustada - uuteks rehvideks . Meie näites DOT 0521 kuni nädala 05 2026. Olenevalt tootmismahust ja nõudlusest hoitakse rehve laos kauem või lühemalt. Kuna ladustamine maksab ka raha, hoitakse rehve laos võimalikult lühikest aega, aga ka nii kaua, kui see on kättesaadavuse tagamiseks vajalik. Rehve mõõtmetes, mis on harva nõutud, või vanemate mõõtmetega, toodetakse vastavate numbritega ainult pikemate intervallidega.

Järeldusi võib igaüks ise teha.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Ega neid 14" vist tõesti enam eriti ei leia, sest ega neid enam praktiliselt liikluses ei ole.

Aga selle muu jutu kohta - ma ei ole kunagi neid silte vahtinud, rehivalikus on kaks võimalust - kas ostad tuntud tootja ennast erinevates rehvitestides tõendanud rehvi või siis säästad ja ostad tundmatu looma naha. Ma arvan, et enamus rehviostjaid teeb nii, ei tea küll kedagi, kes neid tähiseid vahiks.
OLAVI
Liige
Postitusi: 1635
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas:Ega neid 14" vist tõesti enam eriti ei leia, sest ega neid enam praktiliselt liikluses ei ole.

Aga selle muu jutu kohta - ma ei ole kunagi neid silte vahtinud, rehivalikus on kaks võimalust - kas ostad tuntud tootja ennast erinevates rehvitestides tõendanud rehvi või siis säästad ja ostad tundmatu looma naha. Ma arvan, et enamus rehviostjaid teeb nii, ei tea küll kedagi, kes neid tähiseid vahiks.

Jah, kes testitulemusi võrrelda ei oska valib ostu "meeldivuse järgi", sest testides on erinevad omadused erineva tähtsusega ja kui enda valikus on osatestide tähtsused erinevad, siis eelistus võib kalduda mitte võitja poole.
Tavaliselt tehakse teste autoajakirjade poolt ja eks nemadki tahavad leivale vorsti saada.
Eelmistel aastatel testide tulemusi võrreldes on näha, et sama tootja samamarki rehvimustriga erimõõtu rehvide andmed EU tootesildil erinevad oluliselt "testivõitjast" ja see et sama tootja sarnased rehvid oleksid kõik võitjad on eksiarvamus, kui testi parima ja halvima erinevus pidurdusteekonnas või kiirenduses on suurusjärk 10%.

Näiteks endise, "viletsa teehooldusega sotsmaa testis", olid tuntud tootjate hooldatud teedele optimeeritud talverehvid "halva tee" katses (nagu meil suure lumesajuga) oluliselt viletsamad "tundmatu tootja" rehvidest, sest need "tuntud brändid" ei suutnud 10cm paksuse lopaga kaetud rajal võrdväärset kiirendust ja kurvistabiilsust näidata.
Kuna EU heaoluriikides normaalolukorras tänavatel lopakihti pole, siis nende maade testides puudub "lopakatse" kui väikse osatähtsusega katse.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
vanahalb
Liige
Postitusi: 2620
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas vanahalb »

Vaevalt et jaekliendil nokiantyres.com lehelt ehk otse tootja kāest midagi osta üldse õnnestubki :) Sellepärast pole kodulehe euromärgistega risustama hakatudki.

Ma panin korraks "14 tolli rehvid otsingusse" ja autodoc.ee lehelt tuli neid lademes ja igasuguse hinnaga. Euromärgised ka juures.
Ma pole sealt ise ostnud ja ei tea kui värsked ning milliste tarneaegadega tulevad.

Ise ostsin just reifendirectist (seal pole tõesti 14 tolli vist enam tavaotsinguski) ja kõik oli nõuetekohaselt märgistatud, valmistamisaeg 19/21 ning toodi tasuta Eestisse koduõuele.
Vanaksläinud rehvide müümine on ilmselt väiksemate kaubamajade leib kes suurte tegijate laojäāke noolivad. Hind neil tavaliselt sellegipoolest parem pole.
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Sa pole üldse vist tuntuimate põhjamaade talverehvitesti läbiviimise tingimusi näinud??? :shock:

Heaolumaad, my ass.

Mis puudutab neid EU silte, siis ma ikka loodan, et sa tead, et neid reaalselt mitte keegi ei testi ja andmed sinna sildile kirjutab tootja. Ja kui sa usud, mis mingi Hiina rehvitootja sinna kirjutab, siis palju õnne.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Testivõitjate ja hiina käkkide vahel on ka terve rida keskpäraseid ja mõistliku hinnaga, suurtootjate odavbrändide rehve nagu Kleber, Matador, Barum, mis üldiselt teevad suure tootja vananenud mudeleid. Lisaks ka Korea tootjad nt Hankook, mis on tunduvalt paremad kui hiina/taiwani omad.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
KategorieC
Liige
Postitusi: 728
Liitunud: 01 Aug, 2006 17:19
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas KategorieC »

Barum (Continental) ja Sava (Goodyear) teevad küll väga häid rehve. Olen pikalt kasutanud, nii suve kui talverehve.

Aga üldiselt parem uus Hiina käkk kui viimasel piiril nö premium rehv.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Hiina käkkide puhul on läbi aja testidl ära märgitud nende ettearvamatut käitumist, lähed kurvi, kõik on nagu ok ja siis äkki sõidab taguots alt vms.

Kulunud firmarehvidega seda ei teki, libiseb kogu aeg, ainus koht kus need hiinakad ehk ohutud on, on paduvihm (vesiliug).

Kui raha napib, tuleks osta korralikud peetud firmarehvid või uued suurte tootjate odavbrädid.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:Testivõitjate ja hiina käkkide vahel on ka terve rida keskpäraseid ja mõistliku hinnaga, suurtootjate odavbrändide rehve nagu Kleber, Matador, Barum, mis üldiselt teevad suure tootja vananenud mudeleid. Lisaks ka Korea tootjad nt Hankook, mis on tunduvalt paremad kui hiina/taiwani omad.


Hankook on juba aastaid esimese otsa rehvide seas. Aga ega hind kah palju alla ei jää. Vaatsin just tuntud rehvimüüja lehel on populaarses mõõduklassis 205/55R16 Conti ja Hankooki hinnavahe max 10 eur
vanahalb
Liige
Postitusi: 2620
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas vanahalb »

Aastaringsete rehvide peale võib samuti mõelda ja parem üks tipptegija aastaringne rehvijooks kui kaks komplekti hiinakaid või kasutatud premiumi.
Ma ostsin natuke ūle aasta tagasi ühe auto millel olid südasuvel peaaegu uued Nokian lamellrehvid all. Avaldasin natuke imestust ja omanik andis soovituse et "ära põe". Ja tõesti-tõesti. Kui see on üldteada et lamellidega talvel sõita saab siis polnud neil ka suvel häda midagi. Vähemalt Skandinaavia ja Baltikumi maanteekiirustel. Saksa kiirteed ei proovinud. Kõige rohkem kartsin et kuluvad enne talve tulekut Lenini peadeks kuid ei sugugi.

Iseenesest ongi viimastel aastatel turule tekkinud uus klass nimetusega universaalrehvid. Tavaliselt on nimetuses lisand " all season" vms. Tuntumatel tegijatel ka täitsa eraldi margid nagu Michelin CrossClimate, Goodyear 4Seasons, Nokian
Weatherproof vms.

Ühele kaubikule nüüd ostsin sellised. Ükskõik kas suve - või talverehvidest on nad natuke kallimad kuid vaja on vaid ühte komplekti ning garaazinurk jääb ka rehvihunniku võrra tühjemaks.
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autoteema

Postitus Postitas AMvA »

vanahalb kirjutas:Iseenesest ongi viimastel aastatel turule tekkinud uus klass nimetusega universaalrehvid. Tavaliselt on nimetuses lisand " all season" vms. Tuntumatel tegijatel ka täitsa eraldi margid nagu Michelin CrossClimate, Goodyear 4Seasons, Nokian
Weatherproof vms.


Selliste pidamine talvel on täiesti olematu (OK, mitte nii hull kui suverehvil, aga korraliku talverehviga võrreldes ikka täiesti olematu)

Ja sellest lamellidega suvel sõitmisest - paras jama, sest esiteks pole nendega suvel sõitmine mingi rõõm, rehv on vedel ja juhtimine ebatäpne, ning lisaks veel ka kallis, sest suvega kulub see rehv nii ära, et järgmiseks talveks pead uued ostma. Seega lõpkokkuvõttes enese piinamineja raha raiskamine.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 16 külalist