www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 27 Sept, 2021 15:31

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 91 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Laevaõnnetused
PostitusPostitatud: 22 Juul, 2021 13:32 
Eemal
Liige

Liitunud: 30 Okt, 2015 12:59
Postitusi: 2643
Mudakoon kirjutas:
Ärge kutsuge kurja kaela ega kaevake seda auku sügavamaks , lugupeetud Härra. :D
Ma alles läksin labidat otsima...
Otsides aga leidsin lausa:
https://www.err.ee/1608285498/ohutusjuu ... ima-ei-asu
Vaadates aga mille kallal nad juurdlevad - ka maksumaksja raha eest - , ma pooldaks pigem keskuse kinni panemist ja kaitseväele kolme lisa orkestri palkamist.

Täiendus - meedias juba räägiti et laev kindlustatud, kai kindlustatud... samamodi nagu ülessulanud vaktsiinikülmkapid?

_________________
Nations whose nationalism is destroyed are subject to ruin.
Muammar al-Gaddafi


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Laevaõnnetused
PostitusPostitatud: 22 Juul, 2021 13:45 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 30 Apr, 2004 20:49
Postitusi: 737
Asukoht: 58°22'N 26°43'E
vanahalb kirjutas:
...
Enne tehnilistesse analüüsidesse laskumist peaks ikka üle küsima et kas hoobade taga olid ikka ainult meeskonnaliikmed või veel keegi.


kas tõesti võib keegi natukenegi oiukam inimolend arvata et sildumise juurde lasti keegi kõrvaline?
kui ka lageda mere peal lubatakse kapteni valvsa silma all rooli katsuda, on sildumine üks keerukamaid protseduure.

kui küsida, miks praam üldse säärase kaarega rambiga põkkuma tuli, siis esmajoones kahtlustaks tehnilist riket


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Laevaõnnetused
PostitusPostitatud: 22 Juul, 2021 14:08 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 508
Viimase teekonna salvestusel on näha, et otse kaijuurde siirduv kurss muutus ca 500m enne sadamat vasakule.
https://www.marinetraffic.com/en/ais/ho ... 74/zoom:16

(Kunagi ammusel ajal sai sõidul Peipsil Koidula/Kreutsvaldi roolikambrisse mindud kassetikaga ja kompass keeras ennast 45 kraadi kuigi kassetikas oli kompassist üle 1,5m eemal.)
Võibolla siin ka keegi vedas kõlari kompassi juurde?


Manused:
Kuvatõmmis (1).png
Kuvatõmmis (1).png [ 239.73 KB | Vaadatud 848 korda ]
Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Laevaõnnetused
PostitusPostitatud: 22 Juul, 2021 14:17 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 508
Siin on kirjas: https://www.err.ee/1608285498/ohutusjuu ... ima-ei-asu
"Virtsu sadamast teel olnud ja Kuivastu sadamasse kell 14.40 randuma pidanud parvlaev Tõll sõitis neljasõlmese kiirusega vastu sadamakaid."

Aga sotsiaalmeedias avaldatud piltide järgi toimus õnnetus umbes 14.15.
Kas siis juba merel kihutati "kellegi rõõmuks".


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Laevaõnnetused
PostitusPostitatud: 22 Juul, 2021 14:28 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Jaan, 2007 1:05
Postitusi: 4396
Asukoht: Tartu
Vahest peaks Tõllu nüüd peale remonti ümber ristima? Kunagiste Vohilaiu, Harilaiu, Ahelaiu ja Kõrgelaiu eeskujul Kaljulaiuks? :mrgreen:

_________________
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!

"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Laevaõnnetused
PostitusPostitatud: 22 Juul, 2021 14:33 
Eemal
Liige

Liitunud: 21 Juun, 2009 19:48
Postitusi: 1921
sammal.habe kirjutas:
vanahalb kirjutas:
...

kas tõesti võib keegi natukenegi oiukam inimolend arvata et sildumise juurde lasti keegi kõrvaline?
kui ka lageda mere peal lubatakse kapteni valvsa silma all rooli katsuda, on sildumine üks keerukamaid protseduure.

kui küsida, miks praam üldse säärase kaarega rambiga põkkuma tuli, siis esmajoones kahtlustaks tehnilist riket


Lennunduses oli enne 9/11 üsna tavaline et mõni selgema silmavaatega tūüp lubati piloodikabiini, lülitati autopiloot välja ja lubati kange proovida. Ma ise olen ka saanud suurt lennukit juhtida :) Maandub või sildub muidugi proff ise aga kui enne seda mõni ränk juhtimisviga teha ei jõua ta enam olukorda ära klaarida. Inertsid on suured ja taevas või meri saavad otsa.

Või no kui on just vaja tuli Kerstidendi pealt ära tõmmata siis süüdlast pole vaja kaugelt otsida. Venelased on ennegi ja ka Läänemerel GPS signaali seganud :)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Laevaõnnetused
PostitusPostitatud: 22 Juul, 2021 15:06 
Eemal
Liige

Liitunud: 08 Nov, 2014 19:30
Postitusi: 1153
OLAVI kirjutas:
Viimase teekonna salvestusel on näha, et otse kaijuurde siirduv kurss muutus ca 500m enne sadamat vasakule.
https://www.marinetraffic.com/en/ais/ho ... 74/zoom:16

Võimalik, et siis oli juba selge, et normaalne sildumine ei õnnestu ja hetkeks tekkis plaan "suurde vette" tagasi saada, pöörates vööriga allatuult.
Madalikule sõitmisega ei riskitud ja maabumissild lööki leevendava amordina töötas ju suurepäraselt.
Seal on tegemist heade kogemustega meeskonnaga, st. on võimatu, et kes iganes kõrvalseisja laeva juhtimist saaks proovida.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Laevaõnnetused
PostitusPostitatud: 22 Juul, 2021 15:11 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Jaan, 2007 1:05
Postitusi: 4396
Asukoht: Tartu
Kultusfilmist "Siin me oleme" plaanitakse teha uusversioon. Nüüd siis võiks teemaks tulla ka "Keskpäevane praam" ehk lugu sellest, kuidas Töll pörutas pömaki... :lol:.

_________________
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!

"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Laevaõnnetused
PostitusPostitatud: 22 Juul, 2021 18:16 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Juul, 2009 13:29
Postitusi: 10002
Ja roolis oli KK... Aga sigadus on see küll, et selle tulemusena võetakse Hiiumaa vahelt samasuur praam ära. Asemele pannakse väiksem Regula. NV oli juba niigi täis broneeritud suurte praamide järgi. Ehk hiidlastel on mida ka valimistel meelde tuletada ja kedagi meeles pidada. Sõnnikukoorem Virtsu sadamasse maha kallata ja teine MKM juurde.

_________________
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, võib kogu poliitika(demokraatia ja seadused) ära unustada.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Laevaõnnetused
PostitusPostitatud: 22 Juul, 2021 18:39 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Jaan, 2007 1:05
Postitusi: 4396
Asukoht: Tartu
https://merendus.postimees.ee/7298868/e ... hitamatuks
Tsiteeri:
Reisi ajal oli kaptenisillal ka president Kersti Kaljulaid, kuid presidendi kantselei pressiesindaja Taavi Linnamäe kinnitusel oli riigipea õnnetuse ajaks sillalt lahkunud. BNSi andmetel oli Kaljulaid õnnetuse ajal koos Tõllu kapteniga teel autotekile.

Hiidlased pole just väga vaimustunud ideest üks nende laev Tõllu asemele saata: https://merendus.postimees.ee/7298372/h ... vlaevadest
Tsiteeri:
«Kui selline otsus peaks tulema, teevad hiidlased seakisa,» lubas Viidik end tsiteerida. Lähema kahe nädala jooksul on Hiiumaale planeeritud terve rida suurüritusi ja sündmusi, millele lootes on saare ettevõtjad teinud suuri kulutusi. Inimestel on parvlaevapiletid ostetud, samuti majutused-toitlustused ja ürituste pääsmed. Kui nüüd selgub, et TS Laevad ei suuda inimesi lubatud ajaks Hiiumaale ja sealt tagasi toimetada, kannavad kahju nii ettevõtted kui ürituste korraldajad. Hiiumaal on lähiajal algamas Sõru merepäevad, festival Sõru Saund, vahuveiniviikend ning hulk muid sündmusi.


Sõru saund ja vahuveiniviikend :? Hiidländerite vorri nende ferri pärast on täitsa anderständitav...

_________________
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!

"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Laevaõnnetused
PostitusPostitatud: 22 Juul, 2021 19:13 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 508
Turist 47 kirjutas:
OLAVI kirjutas:
Viimase teekonna salvestusel on näha, et otse kaijuurde siirduv kurss muutus ca 500m enne sadamat vasakule.
https://www.marinetraffic.com/en/ais/ho ... 74/zoom:16

Võimalik, et siis oli juba selge, et normaalne sildumine ei õnnestu ja hetkeks tekkis plaan "suurde vette" tagasi saada, pöörates vööriga allatuult.
Madalikule sõitmisega ei riskitud ja maabumissild lööki leevendava amordina töötas ju suurepäraselt.
Seal on tegemist heade kogemustega meeskonnaga, st. on võimatu, et kes iganes kõrvalseisja laeva juhtimist saaks proovida.


Kas ikka lisatud joonist vaatasid?
See on vägagi julge teooria, et 500m enne randumist "midagi lihtsalt juhtus" mis muutis laeva kurssi ca 10 kraadi ja kapten siirdus rahulikult koos austet reisijaga autotekile vaatemängu lähedalt vaatama, et kuidas laev kaikohast mööda sõidab.
Ja keegi siis äkki tõmbas rooli paremale, ning rikkus ilusa vaatemängu ära?
Suure tõenäosusega lülitus autopiloodi kursihoidmine välja ja keegi ei märganud kursi väikest muutust õigeaegselt.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Laevaõnnetused
PostitusPostitatud: 22 Juul, 2021 19:24 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2234
OLAVI kirjutas:


Suure tõenäosusega lülitus autopiloodi kursihoidmine välja ja keegi ei märganud kursi väikest muutust õigeaegselt.


Kursimuutus kursimuutuseks, aga kiirus oli ka täiesti vale. Nii lähedal kaile juhitakse laeva juba ammu käsitsi. Seega su autopiloodi teooria ei päde


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Laevaõnnetused
PostitusPostitatud: 22 Juul, 2021 19:42 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 09 Jaan, 2007 1:05
Postitusi: 4396
Asukoht: Tartu
Artiklis, millele ma eelpool viitasin, kirjutatakse ka:

Tsiteeri:
Ametlikult kinnitamata andmetel avastas Tõllu kaptenisillal olev meeskond kolmapäeval vahetult enne sildumist, et alus on muutunud juhitamatuks ja selle kiirust ei ole võimalik tavapäraste kontrollvahenditega vähendada. Nii läheneski laev kaile kiirusega, mis tavaliselt eelneb sildumisprotseduuri alustamisele. ERR on välja toonud, et see kiirus oli neli sõlme.

Suure tõenäosusega oli tegemist tehnilise rikkega, mille põhjused pole veel selged.


Lennunduses jääks sellise juhtumi korral kõik sama tüüpi lennukid maa peale seniks kui on täpselt kindlaks tehtud, mis rike see siis ikkagi oli (mäletate vast küll seda mitte väga ammust Boeing 737 Max saagat). Kui oli tõesti rike, siis kes vastutab, et mõne Tõllu sõsarlaevaga juba homme sama asi ei kordu?

Tiiu ikkagi saadetakse Virtsu-Kuivastu liinile: https://merendus.postimees.ee/7298974/t ... tu-liinile

_________________
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!

"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Laevaõnnetused
PostitusPostitatud: 22 Juul, 2021 19:43 
Eemal
Liige

Liitunud: 31 Juul, 2014 1:49
Postitusi: 508
AMvA kirjutas:
OLAVI kirjutas:


Suure tõenäosusega lülitus autopiloodi kursihoidmine välja ja keegi ei märganud kursi väikest muutust õigeaegselt.


Kursimuutus kursimuutuseks, aga kiirus oli ka täiesti vale. Nii lähedal kaile juhitakse laeva juba ammu käsitsi. Seega su autopiloodi teooria ei päde

Ma ju kirjutasin, et kursimuutus toimus ca 500m enne sadamat, ehk seal võis sõitu juhtida autopiloot ja kui seal lülitati korraks autopiloot välja ning kellegi käsi oli laeva juhtimise joistiku pealv võib see hetk muuta kurssi.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Laevaõnnetused
PostitusPostitatud: 22 Juul, 2021 19:54 
Eemal
Liige

Liitunud: 09 Dets, 2018 21:26
Postitusi: 2234
OLAVI kirjutas:
AMvA kirjutas:
OLAVI kirjutas:


Suure tõenäosusega lülitus autopiloodi kursihoidmine välja ja keegi ei märganud kursi väikest muutust õigeaegselt.


Kursimuutus kursimuutuseks, aga kiirus oli ka täiesti vale. Nii lähedal kaile juhitakse laeva juba ammu käsitsi. Seega su autopiloodi teooria ei päde

Ma ju kirjutasin, et kursimuutus toimus ca 500m enne sadamat, ehk seal võis sõitu juhtida autopiloot ja kui seal lülitati korraks autopiloot välja ning kellegi käsi oli laeva juhtimise joistiku pealv võib see hetk muuta kurssi.


Ja kuidas see seletab valet kiirust?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 91 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt