Afganistan 1979- 1989
- Tundmatu sõdur nr. 4
- Liige
- Postitusi: 10495
- Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
- Asukoht: Siilis
Re: Afganistan
AEG: 1985.a
KOHT: Afganistani Demokraatlik Vabariik
TEGEVUS: armastatud laulja Anne VESKI annab oma panuse NLiidu internatsionaalsesse abisse vennalikule afgaani raffale
KOHT: Afganistani Demokraatlik Vabariik
TEGEVUS: armastatud laulja Anne VESKI annab oma panuse NLiidu internatsionaalsesse abisse vennalikule afgaani raffale
- Manused
-
- AFG_1985.jpg (31.41 KiB) Vaadatud 5938 korda
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Re: Afganistan 1979- 1989
Ega siis Putler talle niisama seda Rahvaste Sõpruse ordenit andnud. Nagu näha, on sellel sõprusel peris pikad juured...
* Otsin pilte ja infot Aegna merekindluses teeninutest, eriti aastatest 1930-34 *
* Meie peaülesanne olgu peatada eestlaste väljasuremine. Ukrainlased ei sure välja ka siis, kui nad kotavad (enamasti venelastega asustatud) Ida-Ukraina ja Krimmi! *
* Meie peaülesanne olgu peatada eestlaste väljasuremine. Ukrainlased ei sure välja ka siis, kui nad kotavad (enamasti venelastega asustatud) Ida-Ukraina ja Krimmi! *
Re: Afganistan 1979- 1989
Kas talle üldse valikuvõimalust anti? Lähed ja kogu lugu! Aga see oli palju leebem asi kui Marju Läniku Tšornobõli "tuur".
Re: Afganistan 1979- 1989
Siia teemasse pole ammu kirjutatud. Kes tahab end harida ning oma silmaringi laiendada, see võiks läbi lugeda Alar Niguli raamatu "Võitlus kahel rindel". Alar Nigul peaks täna olema tegev Kaitseliidus ja viimati osales paraadil isegi lippu kandes.
https://www.apollo.ee/voitlus-kahel-rindel.html
https://www.apollo.ee/voitlus-kahel-rindel.html
Re: Afganistan 1979- 1989
Väga hea raamat on ja julgen ka soovitada.
Seal kirjeldatakse ilmekalt universaalset retsepti kuidas mitte okupeerida võõrast riiki.
Vaja on vaid väge kellel on kõigest puudus ja röövimine-tapmine läheb lahti.
Seal juurdusid ka traditsioonid, et sõdur ja tema ülemus ei pea teadma mida, kuhu ja kauaks ta tegema läheb ja ohvreid jätkub kauemaks.
Traditsioonidesse kuulub ka side puudumine.
Hea tuttav sõitis Btr-i peal juhina ja kuna sellepeale polnud keegi tulnud et see masin vajab varuosi siis seal ringi sõites õnnestus see lõpuks täiesti korda teha teeäärtes vedelenud masinate arvelt.
Seal kirjeldatakse ilmekalt universaalset retsepti kuidas mitte okupeerida võõrast riiki.
Vaja on vaid väge kellel on kõigest puudus ja röövimine-tapmine läheb lahti.
Seal juurdusid ka traditsioonid, et sõdur ja tema ülemus ei pea teadma mida, kuhu ja kauaks ta tegema läheb ja ohvreid jätkub kauemaks.
Traditsioonidesse kuulub ka side puudumine.
Hea tuttav sõitis Btr-i peal juhina ja kuna sellepeale polnud keegi tulnud et see masin vajab varuosi siis seal ringi sõites õnnestus see lõpuks täiesti korda teha teeäärtes vedelenud masinate arvelt.
Re: Afganistan 1979- 1989
Nii naljakas kui see ka pole, oli Afganistanis varuosadest puudus tõesti. Näiteks selline lihtne asi, nagu piduriõli GTZ22, mida kasutas Gaz-66. Defitsiit. Akud, samuti defitsiit. Aga kuna aeg ajalt mingi tehnika sai pihta, siis keerati sealt asju küljest, näiteks mõni keredetail.
Re: Afganistan 1979- 1989
Afganistanis oleva defitsiidi probleem (peale üleüldise defitsiidi nõukogude liidus) oli selles, et varuosadega varustamine käis endiselt rahuaja plaanide järgi - mingid asjad olid ette nähtud läbitud km järgi/mingid asjad ajaliselt. Arvestamata absoluutselt kohalike olusid. Meil oli eriti defitsiitsed igasugused õhufiltrid, mille norm oli sätitud läbitud KMide järgi. Kuid selleks, et näiteks tank oleks lahinguvõimeline peab ta töötama (ehk siis kohapeal töötamist tuli palju ette) ning kuna tolm oli igal pool siis filter pidas vastu vast 10 - 15% ettenähtud aja. See omakorda viis selleni, et mootorid ei pidanud vastu, mis viis jälle selleni, et muid varuosasid hakkas puudu jääma jne.
Meil vast 1/3 tehnikast oli enam vähem, 1/3 andis käima putitada ning 1/3 oli kinnisvara (naljakal kombel oli see suhe enam vähem sama ka Liidu "emamaa" väeosades, mida õnnestus näha).
Meil vast 1/3 tehnikast oli enam vähem, 1/3 andis käima putitada ning 1/3 oli kinnisvara (naljakal kombel oli see suhe enam vähem sama ka Liidu "emamaa" väeosades, mida õnnestus näha).
Re: Afganistan 1979- 1989
Kui ma natukene oma mälu pingutan, siis bensiinimootorite õhufilter oli õnneks pestav ja seda sai pikemalt kasutada, aga õlifiltrite pappelemente oli raske saada. Bensiinimootorite all mõtlen V8 tüüpi nö GAZ 53 mootoreid (mark ei tule meelde), mida kasutasid GAZ 66 ja BTR 70 (kaks mootorit). BTR 70 puhul oli veel see asi, et kui juht oli kogenematu ja unustas jahutusribid kinni (neid sai avada tumbleriga elektriliselt), siis kuumenes mootor või mootorid üle ja tagajärjeks oli plokikaane tihendi lendamine. Neid tihendeid ei olnud samuti saada, aga õnneks oli võimalus mingisuguse raha eest neid kohalikelt afgaanidelt osta. Siis mootoril plokikaaned maha, lihvimine välitingimustes suurt kiviplaati ja vett kasutades, uued tihendid, plokikaaned peale ning sõit võis jätkuda. Kaks meest ja päevatöö.
Re: Afganistan 1979- 1989
Meie teenistuskoht oli Bagramis, nimetasime Kabuli puhkekoduks, sest tol ajal oli ta turvaline ja sündmuste vaene koht. Olen Kabulis käinud ja sõitnud oma BTR - 70 palju kordi, paar kolm korda kuus. Oli nii ühepäevaseid kui kahepäevaseid reise.
Re: Afganistan 1979- 1989
Ma olin BTR - 70 juht mehaanik. Mootorite katteks olid kolm metallist katet ja sõitsin alati need lahti (täitsa püstiasendis), kas kaks või korraga kolm tükki. Nad täitsid kahte ülesannet kui nad lahti olid, esiteks jahutasid mootoreid (seal oli väga kuum) ja teiseks, need kes istusid sõidu ajal soomuse peal, neile oli kaitse kui sattusime varitsuste peale.
Re: Afganistan 1979- 1989
Kellel Telia TV, siis sisuleidjas on film "afganistaani armid", vbl lisaks ka mõnes muus keskkonnas, ja ka e-tankeris/eskalaatoris.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist