Kütuse kulunormid sõjaväes
Kütuse kulunormid sõjaväes
ma ise küll autode ja kütusega ei tegelenud aga vene sõjaväel oli seda küll jalaga segada
olid ka mingid normid mida tuli kulutada ,kui ei kukutanud said pahandada ja võidi sult norm väiksemaks võtta
bensiiniga tehti igasugu asju,näiteks paar ämbrit 95 bensiiniga süüdati lõket
bensiiniga pesid osad totud ka oma riideid
bensiini ka müüdi aga vahele polnud soovitatav jääda,võidi kubusse pista
hea lahinguvõime kahandamise meetod oli see kui lasti diisliga töötav masina paagid pilgeni bentsu täis ja siis käivitati
no jube imelikult tõmbles kui sõitis ja jõudu üldse polnud
ja siis oli hea pool aastat seda massinat remontida ja bensiin müüdi loomulikult huvilistele
aga eks ta ole, sluzba koosneski mitmesugustest üsnagi mõttetutest jorudest nagu narjaadid,karauulid ja spetszadanijed ,vahetevahel ka metsa ja polügooniõppused kus harilikult passiti niisama (massu topili)
ja kui sul oli midagi teha st spetszadanie siis olid õnnega koos jning ega töö jänes pole et eest ära jooksb-kõike tulli teha aeglaselt ja kui hea töö kippus valmis saama siis veel aeglasemalt sest vastasel juhul leiti sulle uus ja hullem ülesanne
olid ka mingid normid mida tuli kulutada ,kui ei kukutanud said pahandada ja võidi sult norm väiksemaks võtta
bensiiniga tehti igasugu asju,näiteks paar ämbrit 95 bensiiniga süüdati lõket
bensiiniga pesid osad totud ka oma riideid
bensiini ka müüdi aga vahele polnud soovitatav jääda,võidi kubusse pista
hea lahinguvõime kahandamise meetod oli see kui lasti diisliga töötav masina paagid pilgeni bentsu täis ja siis käivitati
no jube imelikult tõmbles kui sõitis ja jõudu üldse polnud
ja siis oli hea pool aastat seda massinat remontida ja bensiin müüdi loomulikult huvilistele
aga eks ta ole, sluzba koosneski mitmesugustest üsnagi mõttetutest jorudest nagu narjaadid,karauulid ja spetszadanijed ,vahetevahel ka metsa ja polügooniõppused kus harilikult passiti niisama (massu topili)
ja kui sul oli midagi teha st spetszadanie siis olid õnnega koos jning ega töö jänes pole et eest ära jooksb-kõike tulli teha aeglaselt ja kui hea töö kippus valmis saama siis veel aeglasemalt sest vastasel juhul leiti sulle uus ja hullem ülesanne
Sõjaväes, nagu igal pool rahvamajanduses tol ajal, oli kõik normeeritud.
Bensiinikulu Zil-131 51 liitrit 100 km. Tjagats (lennukite lükkamiseks) liiter km kohta, lennukite vedamisel mototunni alusel oli mingi kohutav kogus aga ei mäleta.
Il-76 kulu tõusu-maandumisprotseduuril 10 tonni, lennul ca 8 tonni tunnis ehk mida kõrgemal seda väiksem kulu.
Kui 10 lennukit tegid 10 tunnise õppepäeva/öö tõus-maandumine harjutamiseks kulutati ca 1000 tonni kütet.
Piirituse kulunorm 63m3 kvartalis kogu polgu ja tema struktuuride jaoks. Ka see kulus ära – iseasi kuidas ja milleks. Muidugi polnud mingi probleem seda kümnete liitrite kaupa ka hapnikujaama puhastamisel kulutada – tavapesu ca 40 liitrit.
Norm aga on selline asi, mis pidi ära kuluma. Kui mitte, tekkis kahtlus, et kas töö on tegemata või siis lihtsalt tuleb normi vähendada. See viimane oli aga variant, mida kõik kartsid kõige rohkem. Lennukitega polnud muidugi probleemi, seal võis kütusekulu kõikuda ja sõltus paljudest teguritest. Muu tehnika juures aga oli norm paindumatu ja imekombel kulus olenemata aastaajast ja millest iganes veel, kõigil kütust normi järgi.
Bensiinikulu Zil-131 51 liitrit 100 km. Tjagats (lennukite lükkamiseks) liiter km kohta, lennukite vedamisel mototunni alusel oli mingi kohutav kogus aga ei mäleta.
Il-76 kulu tõusu-maandumisprotseduuril 10 tonni, lennul ca 8 tonni tunnis ehk mida kõrgemal seda väiksem kulu.
Kui 10 lennukit tegid 10 tunnise õppepäeva/öö tõus-maandumine harjutamiseks kulutati ca 1000 tonni kütet.
Piirituse kulunorm 63m3 kvartalis kogu polgu ja tema struktuuride jaoks. Ka see kulus ära – iseasi kuidas ja milleks. Muidugi polnud mingi probleem seda kümnete liitrite kaupa ka hapnikujaama puhastamisel kulutada – tavapesu ca 40 liitrit.
Norm aga on selline asi, mis pidi ära kuluma. Kui mitte, tekkis kahtlus, et kas töö on tegemata või siis lihtsalt tuleb normi vähendada. See viimane oli aga variant, mida kõik kartsid kõige rohkem. Lennukitega polnud muidugi probleemi, seal võis kütusekulu kõikuda ja sõltus paljudest teguritest. Muu tehnika juures aga oli norm paindumatu ja imekombel kulus olenemata aastaajast ja millest iganes veel, kõigil kütust normi järgi.
Mida paksem ajatolm, seda ilusamad tunduvad selle all olevad asjad.
Ural - 375 kulunorm 70l sajale.
Üle ei jäänud midagi, pigem kippus ikka puudu tulema. Isegi täiesti ausal sõidul ilma bentsu müügita jäi väheks.
Üle ei jäänud midagi, pigem kippus ikka puudu tulema. Isegi täiesti ausal sõidul ilma bentsu müügita jäi väheks.
[i]Last thing I remember, I was Running for the door
I had to find the passage back To the place I was before
"Relax", said the night man, "We are programmed to receive.
You can check-out any time you like, But you can never leave!"[/i]
I had to find the passage back To the place I was before
"Relax", said the night man, "We are programmed to receive.
You can check-out any time you like, But you can never leave!"[/i]
-
- Liige
- Postitusi: 171
- Liitunud: 28 Juun, 2007 21:36
- Kontakt:
Selline norm oli jah, meil anti välja liiter ja kilomeeter. See URAL oli üldse vahva riist, märgatavat vahet polnud, kas sõitis tühjalt või oli 12 tonni pushka taga, kütet läks pmst. ühtemoodiJanka kirjutas:Ural - 375 kulunorm 70l sajale.
Üle ei jäänud midagi, pigem kippus ikka puudu tulema. Isegi täiesti ausal sõidul ilma bentsu müügita jäi väheks.
sitt päev, kellele kurdad
Re: Kütuse kulunormid sõjaväes
Ega tankistid oma masuudiseid kombinesoone muidu puhtaks ei saanudki kui tulid hoz vzvoodi bensiini nuiama. Või arvab mõni, et külm vesi ja mõlo soldatskoje teevad selle töö ära? Ikka bensiin, ämbritäite kaupa. Pidu oli siis kui Himik nuias keemialaost veealuste gaasimaskide regeneratiivpadruni. See pagan võttis mundril värvi ka peaaegu maha. Kuskil 1975 aasta kevadsuvel hakati ka bensiiniasja kontrolli alla ajama, et mis see on, paberite järgi on masinad tangitud, aga paakides põhja peal loksub, kilometraaži pole.kalleb kirjutas: bensiiniga pesid osad totud ka oma riideid
seilasime -teame
antud padruni viskasid kinniste probkadega õlitünni siis oleks nagu granaat plahvatanud (kui hapnik surve all väljus korkide minemalendamisel teatud aja pärast)
ohvitserid praktiseerisid ka kalapüüki antud toote abil ,ilmselt jätsid korgid peale ja käivitasid sees reaktsiooni ja kui hapnik padrini purustas siis käis üks hea nätakas mis vee-elukad uimaseks lõi
muuseas ka Rizkii gododokis otse meie pargi kõrval oli keemikute väeosa,seal oli ka eestlasi
antud padruni viskasid kinniste probkadega õlitünni siis oleks nagu granaat plahvatanud (kui hapnik surve all väljus korkide minemalendamisel teatud aja pärast)
ohvitserid praktiseerisid ka kalapüüki antud toote abil ,ilmselt jätsid korgid peale ja käivitasid sees reaktsiooni ja kui hapnik padrini purustas siis käis üks hea nätakas mis vee-elukad uimaseks lõi
muuseas ka Rizkii gododokis otse meie pargi kõrval oli keemikute väeosa,seal oli ka eestlasi
Minul suurt kütusega kokkupuudet ei olnud, kuid ükskord kui oli vaja sai kohe umbes 200 liitrit diiselkütust diselnajast välja lastud ja helikopteri maandumisplatsil olevad betoonplaatide vahed ära kastetud.Põhjus oli lihtne - kuna nende plaatide vahelt kasvas pidevalt rohtu välja ja kui komandiril oli paha tuju siis sai selle rohu pärast kaela igasuguseid karistusi.Peale edukat kastmist polnud enam seda probleemi, paar korda üritas , kuid olles ise veendunud rohuliblede puudumises piirdus krõbada sõimuga..... Kütusevargusest juttu ei teinud, sest sõitis ise volgaga ja bens tuli ikka autoroodu poistelt niisama, hea kui ise paaki valas.86-88ukraina
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist