Astangu ladudest ja nende ehitamisest on küllalt põhjalikult kirjutatus Battali lehel http://www.battal.ee/tallinn/tunnelid/astangu4550.htmlivalo kirjutas:Ei ole küll merekindluse raudtee, aga sellest eelpool veidi juttu:Sõitsin raudteetammi Koldest kuni Akadeemia teeni läbi.Impiger kirjutas:Kurjam kirjutas:
"See haru ehitati selleks, et oleks võimalik trollibussiliini Koplisse viia.Kontaktvõrgu alt poleks rongid läbi mahtunud. Rajati see uus liin ja läbi Stroomi metsa viiv raudtee likvideeriti.Aastat täpselt ei mäleta.
Kokku sai 4,5 km.
Stroomi metsas ja Õismäe pool on teetamm päris lai.
Veskimetsa vahel kisub kole kitsaks ja ühe koha peal suisa mudamülkaks ära.
Tekkis huvi, millal see raudtee ja mis otstarbel üldse ehitati?
EW aegsetel kaartidel seda veel ei ole. Kas ehitati sõjaväe tarbeks Astangu ladudesse või hoopis Harku kärjääri?
Kolde poolses otsas säilinud liiprite järgi on tegu olnud laiarööpmelise raudteega.
Raudteed ehitati ladude jaoks. Nende projekt kinnitati 29.07.1945. Plaanis oli 10km laia-(sadamasse) ja 4km kitsarööpalist (ladude territooriumil) liini. Nende plaan on ka ära toodud http://www.battal.ee/tallinn/tunnelid/astangu1951.html
Samal aastal sai lai liin ka põhiliselt valmis. Millal tehti haru Harku paemurdu siit ei selgu, võibolla hiljem. Tollal polnudki seda vaja, sest paemurd asus samas, praeguste Mäealuse ja Mäepealse tänavate vahel. Tõenäoliselt võis selle ja lao vahel mõni vagonetitee olla. Ladudekompleksi ehitamine aga venis ja valmis sai ta alles 1950 ndate algul. Sellest võibolla ka see segadus kuupäevadega.