Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Kindlusehitised. Teed, sadamad ja lennuväljad. Kasarmud ja linnakud.
Maalinnad ja linnused. Kõik militaararhitektuurist.
Vasta
Kasutaja avatar
M.R.
Liige
Postitusi: 181
Liitunud: 19 Veebr, 2015 19:33
Asukoht: Anelema
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas M.R. »

Kas hr/pr mb võtaks vaevaks vastata, miks selline link militaarfoorumisse ilma ühegi kommentaarita?
M.R.
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas AMvA »

Sobib ju küll teemasse ja avab progressi pahupooi.
Kasutaja avatar
M.R.
Liige
Postitusi: 181
Liitunud: 19 Veebr, 2015 19:33
Asukoht: Anelema
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas M.R. »

Minu meelest peaks selline teema olema kuskil keskkonnafoorumis mitte milfoorumis, kuigi alateemaga ta tõesti mõnes mõttes haakub!
Millest minu küsimus - ma lihtsalt ei soovi selles foorumis arutleda keskkonna teemadel. Siin on niipalju head militaarjuttu, et küll ja veel.
Taustaks - ma elan ise maal ning kaevanduse ääre peal ning kasutan väljakaevatud alasid vähi ning kalakasvandustena ning mind häirib kui keegi merevaatega elanik hakkab rääkima loodusreostusest ning metsade raiumisest. Hetkel tehtud fotod ja artikkel kajastavad lihtsalt üht hetke ehitusest. Kui hakkad maja ehitama, siis on ka plats alguses suht võigas. Ma ei kujuta näiteks ette milline oli Hooveri tammi ehituse ajal kogu ümbruskond... Või võtke kasvõi Sirgala - loodus taastub ja minule näiteks meeldib sealne "teistmoodi" keskkond, või Saaremaa vanad, sinise, puhta veega kruusakarjäärid!
Seega jätaks selle jõuramise - vaata mis Maarjamaa loodusega kõik tehakse, teistesse foorumitesse!?
Ette tänades,
M.R.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36425
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Kriku »

M.R. kirjutas:Seega jätaks selle jõuramise - vaata mis Maarjamaa loodusega kõik tehakse, teistesse foorumitesse!?
Toetan.
maksipoiss
Liige
Postitusi: 1742
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas maksipoiss »

Momendil on küll kõik metsad (ka. mu enda oma) vett täis olenemata sellest kas sinna kõrvale on just mõni tee ehitatud või ei ole.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36425
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Kriku »

[Sandor] Liive on tegev ka teistes Eesti projektides. Ta oli üks Tallinna-Helsingi tunneli pooldajaid. «Tunneliga ma praegu ei tegele,» ütles Liive.

Hiljuti valiti ta ka Rail Balticu nõukokku. «See on suurim Balti ühisprojekt,» kiitis Liive. Kokku läheb see tema sõnul maksma kuus miljardit eurot, 15 protsenti peavad Balti riigid leidma ühisfinantseeringuks. Mõni nädal tagasi puhkes Euroopa Liidus pisike skandaal, kui Balti riigid lubasid suurt taasterahastu eelarvet blokeerida, kui fondist Rail Balticu jaoks raha ei tule. «Covidiga seoses on siin tagasilööke tulnud, aga raudtee saab kindlasti sellel kümnendil valmis. Asjast on huvitatud naaberriigid, eelkõige Soome. Küsimus on kaubaveos: kui see valmis saaks, siis teeks laevaga väikese sutsu üle lahe ja edasi paneks ta kaubad rongiga Euroopa poole teele,» ütles Liive.
https://majandus24.postimees.ee/7186333 ... -vene-gaas
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36425
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Kriku »

Talsingi tunneli eelduseks on RB: https://www.err.ee/1608191269/memorandu ... ail-baltic

Mitte et selles midagi uut oleks.
2korda2
Liige
Postitusi: 1595
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas 2korda2 »

Paistab, et RB lükkub jälle kaugemale ja kallimaks. Tõsi, juba on ka mõistlikke noote näha - äkki ikka ei ole mõtet EU äärealale ehitada paarisrööpmelist kiirraudteed kaubavedude tarvis. Ehk saab ikkagi hakkama ühe rööpapaariga. Kui nüüd saadaks veel aru, et kaubarongi jaoks on ka 160km/h standard täiesti piisav, saaks ehk selle eeldatava ülekulu tõepoolest "kõigest" 300MEUR-iga piirata.
Ma olen RB osas algusest peale olnud sügavalt skeptiline just selle ülepingutatud "meil on ka EU laiusega kiirraudteed vaja" lähenemise tõttu. Optimismi ei süvendanud ka statistika: EU raudteeprojektidest on 90% ületanud olulises mahus eelarvet. Seejuures on RB keskmisest EU projektist märksa mahukam/keerukam.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5192
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Manurhin »

Peamine küsimus on ikkagi, kes selle RB-ga sõitma hakkaks? Võtsin praegu huvipärast https://tallinnairport.ee/ lahti ja vaatan: Tallinn-Riia. Saab Lux Expressiga, hind 16€, sõiduaeg 4h 5min. Või siis Air Balticuga. Hind 41€, lennuaeg 50min. Tallinn-Berliini piletihinnaks on Ryanairil 19-29€, sõltuvalt päevast, aeg 1h 55min. Rongisõidu hind Riiga peaks siis loogiliselt tulema kuhugi bussi- ja lennukipileti hinna vahele. Aga kas raudteed mööda Berliini ka mingi 20-30€ vahele jääva hinnaga saaks, ma küll kahtlen. Seega Tallinnast Riiga võib, kui ajaliselt väga ei pitsita, ka bussiga sõita. Mugavad bussid on, wifi ja läpaka laadimise võimalus olemas. Rongipiletist kokku hoitud raha eest saab mäkis päris korraliku eine võtta või siis paar kuuspakki odavat Läti õlut osta. Ja ega see 41€ lennukipiletki veel pankrotti ei aja, kui just lausa iga päev ei lenda (kes lendab, sellel on muidugi ka sissetulek juba vastav).
Kaubaveoga sama lugu. Kui on väga kiire, siis saab midagi Euroopasse saata või sealt tuua lennukiga, kui kannatab paar päeva oodata, läheb kaup rekka peale või kui pole nii kiire ja kogus suurem, saab laevaga teele panna. Raudteeveoga tuleb kaup ikkagi kõigepealt autole, siis jaamas rongile ja siis sihtjaamas jälle autole laadida. Logistiliselt lihtsam on ju punktis A auto peale ja punktis B auto pealt maha, ilma mingi vahepealse solgutamiseta.
Viimati muutis Manurhin, 03 Okt, 2021 7:09, muudetud 1 kord kokku.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Lemet »

Raudteeveoga tuleb kaup ikkagi kõigepealt autole, siis jaamas rongile ja siis sihtjaamas jälle autole laadida. Logistiliselt lihtsam on ju punktis A auto peale ja punktis B auto pealt maha, ilma mingi vahepealse solgutamiseta


Tegelikuses käib see ka täna ja autotranspordiga täpselt samuti- tuleb auto, mis võtab su kaks-kolm alust peale, viib terminali, kust see siis haakesse tõstetakse ja ootama jääb, millal koorem minema sõidab. Sama ka sihtpunktos. Ja siin tuleb ajas ja kütusekulus määratu kokkuhoid- enne lõunat sõotma hakanud rong on järgmise päeva vsrshommikuks Berliini taga või näiteks Münchenis, auto aga alustab alles Leedu-Poola piiril sõitu. Rääkimata kütusest. Rekkal Berliini 450 liitrit, rongil aga kümnete hasgetega kümneid kordi vähem.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5192
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Manurhin »

Lemet kirjutas:
Raudteeveoga tuleb kaup ikkagi kõigepealt autole, siis jaamas rongile ja siis sihtjaamas jälle autole laadida. Logistiliselt lihtsam on ju punktis A auto peale ja punktis B auto pealt maha, ilma mingi vahepealse solgutamiseta


Tegelikuses käib see ka täna ja autotranspordiga täpselt samuti- tuleb auto, mis võtab su kaks-kolm alust peale, viib terminali, kust see siis haakesse tõstetakse ja ootama jääb, millal koorem minema sõidab. Sama ka sihtpunktos. Ja siin tuleb ajas ja kütusekulus määratu kokkuhoid- enne lõunat sõotma hakanud rong on järgmise päeva vsrshommikuks Berliini taga või näiteks Münchenis, auto aga alustab alles Leedu-Poola piiril sõitu. Rääkimata kütusest. Rekkal Berliini 450 liitrit, rongil aga kümnete hasgetega kümneid kordi vähem.

Rekka ootab võibolla ehk pool päeva, millal koorem täis saab ja võib liikuma hakata, aga terve suur ja pikk kaubarong? Eriti, kui sinna kaubikutega paari-kolme aluse kaupa midagi tilgub. Lisaks, auto saab need alused vajadusel kohe möödaminnes kliendi ukseni viia, raudtee aga üldjuhul suvalise firma territooriumile ei lähe. Või kui ka läheb, siis alla vagunitäie kohale ei tooda, ka sel juhul toimub kuskil jaamas ümberhaakimine ja manöövervedur toob vaguni(d) kohale. No ja RB veel muust raudteest erineva rööpmelaiusega kah. Kes sealt midagi otse kätte tahaks saada, peaks omale ka vastava laiusega raudteeharu ehitama.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas AMvA »

Manurhin, su ettekujutus logistikast on ikka väääga lihtsustatud.
Ükski rong ei oota sinu kahte alust, terminalis on pidevalt piisav hulk kaupa laadimise ootel. Täpselt samamoodi ei oota autoveoettevõte sinu kahte alust - kaup viiakse terminali ja jääb ootama milla sinu soovitud suunal järgmine auto väljub. Täiskoormaid liigub ikah kka oluliselt vähem kui osakoormaid.

Muuseas, ära unusta veokijuhtide töö- ja puhkeaja reeglit
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Lemet »

Muuseas, ära unusta veokijuhtide töö- ja puhkeaja reeglit


Täpselt. Esimese päeva õhtuks Leedu-Poola piir, teise päeva õhtuks Poola-Saksa piir, kolmanda päeva õhtuks München. Neljanda päeva lõunaks jõuab kaup (heal juhul) terminalist kundeni. Rongiga on kaup kliendil selleks ajaks juba vähemalt kaks päeva käes olnud. Pluss kütusekulu. Autoga Berliinini on ca 1500 km, arvestusega 30 l/100km teeb see 450 liitrit. Võtame rongi mahutavuseks 60 haaget- see teeb 27 tonni kütust (60×450). Samas näiteks venelaste ürgvana vedur 2ТЭ116 (tänapäevased on tunduvalt võimsamad ja ökonoomsemad) kulutas näiteks 160 liitrit tunnis. Mis mõistagi sõltub tee profiilist, kiirusest ja koormast. Igaks juhuks võtame 200 liitrit tunnis. Berliinini on, nagu öeldud, 1500 km. Elik 15 tundi. Elik 3 tonni kütust. Moraal- raudtee paneb autotranspordile 60 haake veol ära 24 tonni kütuse ja 120 tööpäevaga.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Walter2
Liige
Postitusi: 3979
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Walter2 »

Kas rongijuhtidel pole mingit töö- ja puhkeaja reeglit?
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Lemet »

On. Aga mis on lihtsam ja odavam, kas leida kaks inimest rongi vahetuseks ühte vahejaama või vedada kaasas 60 vahetusjuhti veokatel ning maksta neile passaseriks olemise eest täispalka. Pluss ikkagi seisab auto ööpäevas vähemalt 8 tundi.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist