Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Re: Rail Baltic
Mina ei vaidlegi selle vastu, et kui tasuta antakse oleks patt tagasi lükata, või et rongiga on parem sõita kui bussi või lennukiga või et Põhja-Jäämeri võib ükskord ära sulada.
Põhja-lõuna suunaline koridor on küll minu nägemuses Põhja-Soomest Lõuna-Ukrainasse ja see konkureeriks isegi laevatranspordiga kuid sel juhul oleks Rail Baltic täiesti vale rööpalaiusega jupike.
Ning teine ja hoopis olulisem asi - niimoodi võõra raha eest ehitada on lihtne kuid seda peab hakkama ka igapäevaselt ülal pidama. Ehitajad vist ei tea isegi, mis sellega pärast valmimist edasi saab, sest need analüüsides toodud numbrid ja prognoosid tunduvad mulle liiga optimistlikud.
Põhja-lõuna suunaline koridor on küll minu nägemuses Põhja-Soomest Lõuna-Ukrainasse ja see konkureeriks isegi laevatranspordiga kuid sel juhul oleks Rail Baltic täiesti vale rööpalaiusega jupike.
Ning teine ja hoopis olulisem asi - niimoodi võõra raha eest ehitada on lihtne kuid seda peab hakkama ka igapäevaselt ülal pidama. Ehitajad vist ei tea isegi, mis sellega pärast valmimist edasi saab, sest need analüüsides toodud numbrid ja prognoosid tunduvad mulle liiga optimistlikud.
Re: Rail Baltic
140 miljoni inimese tsaar isiklikult ütleb seda miks ja milleks ta Arktikas teeb -5:40
https://youtu.be/rVwNNQuZ4fM
Kui Arno, Kestutis ja Pekka lõpuks koolimajja jõudsid, olid tunnid juba ammu lõppenud.
https://youtu.be/rVwNNQuZ4fM
Kui Arno, Kestutis ja Pekka lõpuks koolimajja jõudsid, olid tunnid juba ammu lõppenud.
-he not to go to war, she not to go to a dance.
Re: Rail Baltic
Sa pole ilmselt kunagi elus töötanud mõnes vähegi rahvusvahelisemas firmas, millel näiteks haru- v peakontor Riias v Vilniuses?Some kirjutas:Ma lihtsalt ei suuda enda jaoks RB puhul rakendust leida... Ilmselt mugavaim variant Riiga sõita aga mul pole erilist ideed, miks ma seda tegema peaks... Saunaõlut saaks selle piletiraha eest Tallinnastki osta ja Riia vanalinn on juba mitu korda läbi kakerdatud. Kui mul peaks tekkima vastupandamatu soov Läti järele, siis sinna saamine pole ka praegu probleem.
Aga selliseid firmasid on Eesti üsna palju. Reaalses elus tähendab see täna seda et kui on mingeid tööasju vaja ajada siis täna heal juhul sõidab sinna kohalik tippjuht, keskastme juhid & spetsialistid - reeglina mitte. Koolitused, koosolekud jms staff. Sageli sellised kus tehakse ka neid otsuseid mis otseselt puudutavad Sinu haru/filiaali eestis (koondamised, finantseerimised, projektid jne).
Tööasju ajades - pole võimalik cherrypickida a la airbalticu 10-eruoseid pileteid - Sa võtad selle mis Sul on vaja täpselt selle hinnaga mis parasjagu saada on. Ja reeglina on need juba natuke teises suurusjärgus numbrid.
Kuskile Vilniusesse keskastme juhte, kellel pere/lapsed - Sa ei saada ka bussiga edasi-tagasi loksuma a la 2x 8-9 tundi. Täna, reaalses elus, jäävad sellised sõidud lihtsalt sõitmata. Ma näen küll et raudtee - aga ainult kiire, Tallinnast 2h Riiga ja 4h Kaunasesse - võiks küll siin asju oluliselt muutma hakata.
Rongiühendus Berliini - minu meelest on see lihtsalt tagavaravõimalus a la mõne islandi vulkaani või brüsseli lennujaama terrori või lufthansa streigi korral, sul ikkagi reaalne liigse stressita ööpäevaga koju jõuda ka juhul kui ükski lennuk ei lenda.
Re: Rail Baltic
Rääkides harukontoritest, siis Lätiga käib asi nii, et hommikul autoga sinna, õhtul hilja tagasi (Riia puhul), Leedu harukontoriga käiakse juba ainult lennukiga. Miks on Riia puhul mõttekas autoga käia, aga sellepärast, et autoga sa ei sõltu kohalikust ühistranspordist sh taksodest, mis eestlast, nii lätlaste kui leedukate arvates kõige rikkamat baltlast, peaaegu alati lohku tõmmata üritavad. (isiklik paari aasta tagune kogemus Lätist ja kolleegil suht hiljutine Leedust).
Unforeseen consequences
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40239
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Rail Baltic
Üks variant on ka hakata tegema seda ihaldatud kõrge lisaväärtusega stuffi Eestis, siis poleks neid rahvusvahelisi kontoreid tarvis siia meelitada.
"Kontorid" asuvad siin ja enim vaja on riigisisest infrat.
Seni pole see just kuigi hästi õnnestunud.
Kui me aga tahame, et võõrad meie eest ajusid ja raha liigutaks, tuleb neile vajalikud teenused tagada.
See käib ka lennuühenduste kohta - kui sinu transpordiühendus on Air Balticu reis 2 korda nädalas tulija emamaale, siis selline "lahendus" välistab sind laienemise kandidaatriikide hulgas kohe konkursi algfaasis.
Paraku on meile tõsine konkurents Ida-Euroopa lõunapoolsemast otsast. Nende kasuks räägib see, et nad on keskustele hulga ligemal.
"Kontorid" asuvad siin ja enim vaja on riigisisest infrat.
Seni pole see just kuigi hästi õnnestunud.
Kui me aga tahame, et võõrad meie eest ajusid ja raha liigutaks, tuleb neile vajalikud teenused tagada.
See käib ka lennuühenduste kohta - kui sinu transpordiühendus on Air Balticu reis 2 korda nädalas tulija emamaale, siis selline "lahendus" välistab sind laienemise kandidaatriikide hulgas kohe konkursi algfaasis.
Paraku on meile tõsine konkurents Ida-Euroopa lõunapoolsemast otsast. Nende kasuks räägib see, et nad on keskustele hulga ligemal.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 617
- Liitunud: 25 Juul, 2007 2:40
- Kontakt:
Re: Rail Baltic
Kuna see on nagunii üldine raudtee-teema:
http://arileht.delfi.ee/news/uudised/va ... d=78182594
http://epl.delfi.ee/news/arvamus/juhtki ... d=78185456
Tahaks kangesti näha selle haapsalu asja tasuvusuuringut (tähendab see 6-kilomeetrine lõik riisiperest turbasse).
Mulle meeldiks jälle Haapsalus elada ja Tallinnas kiire transpordiga tööl käia, aga kui riik peab kõvasti peale maksma selleks...
http://arileht.delfi.ee/news/uudised/va ... d=78182594
http://epl.delfi.ee/news/arvamus/juhtki ... d=78185456
Tahaks kangesti näha selle haapsalu asja tasuvusuuringut (tähendab see 6-kilomeetrine lõik riisiperest turbasse).
Mulle meeldiks jälle Haapsalus elada ja Tallinnas kiire transpordiga tööl käia, aga kui riik peab kõvasti peale maksma selleks...
Re: Rail Baltic
Edelaraudtee ähvardab Pärnu suunal rongid seisma jätta: kahe aastaga muutub raudtee kasutuskõlbmatuks.
http://arileht.delfi.ee/news/uudised/ed ... d=78190216
Nujah. Kui Raplani rongid sõitma jäävad, siis kõik ok? Vähemalt saavad 900 Turba elanikku kenasti uue liikumisvõimaluse.
http://arileht.delfi.ee/news/uudised/ed ... d=78190216
Nujah. Kui Raplani rongid sõitma jäävad, siis kõik ok? Vähemalt saavad 900 Turba elanikku kenasti uue liikumisvõimaluse.
Re: Rail Baltic
Kõige mustem huumor ongi selles, et seda 6km. Turba lõiku reklaamitakse kui Haapsalu raudtee finantseerimist. Millal tuleb järgmine raha pole teada.
Samas nagu juba mainiti võib Pärnu liin seisma jääda. Tüüpiline pakazuhha Läänemaa elanike moosimiseks aga muud sellest punarohelisest valitsusest on vist palju loota.
Samas nagu juba mainiti võib Pärnu liin seisma jääda. Tüüpiline pakazuhha Läänemaa elanike moosimiseks aga muud sellest punarohelisest valitsusest on vist palju loota.
Re: Rail Baltic
Kasutajanimi kirjutas:Tahaks kangesti näha selle haapsalu asja tasuvusuuringut (tähendab see 6-kilomeetrine lõik riisiperest turbasse).
Allikas: http://laane.maavalitsus.ee/documents/1 ... cbfaee6404Pikaajaliste stsenaariumide puhul selgus, et sotsiaal-majanduslikult on tasuv elektrifitseeritud raudtee pikendamine Turbani 2015 – ENPV (30 a, 5%) = 9143 tuh € ning IRR = 15,1%. Sotsiaalmajanduslik tasuvusaeg 9 aastat. Investeeringuvajadus 6,2 milj € (2010 hindades). Reisijate arv ühistranspordis kasvaks ca 34 tuh võrra aastas. Dotatsioonivajadus väheneks 8 tuh € võrra aastas.
Re: Rail Baltic
Tsiteerin: "Ministeeriumil seisab Lelle-Pärnu liini osas otsuse tegemine veel ees, kus tuleb kindlasti arvesse võtta ka kohaliku maavanema ja linnapea arvamust, kes on muuseas öelnud, et antud liin ei ole esmavajalik.
See raha otsustati praegu anda Pärnu lennuvälja renoveerimiseks kohalike omavalitsusjuhtide palvel ja arvestada ka seda, et otsustati rahastada Via-Baltika projekti Pärnu suunal on rääkida kuue kilomeetri raudtee ehitusest kui läänlaste moosimisest
vähe naeruväärne.
See raha otsustati praegu anda Pärnu lennuvälja renoveerimiseks kohalike omavalitsusjuhtide palvel ja arvestada ka seda, et otsustati rahastada Via-Baltika projekti Pärnu suunal on rääkida kuue kilomeetri raudtee ehitusest kui läänlaste moosimisest
vähe naeruväärne.
Tahad joosta õpi kõigepealt käima !
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40239
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Rail Baltic
Vaata ikka kaarti ka enne. Turbast Raplasse on samapikk maa kui Turbast ning asulad asuvad eri raudtee harudel. Turba asub kadunud Haapsalu liinil ning Rapla asub Tallinn-Pärnu-Viljandi liinil.Nujah. Kui Raplani rongid sõitma jäävad, siis kõik ok? Vähemalt saavad 900 Turba elanikku kenasti uue liikumisvõimaluse.
Täna sõidab rong kuni Riisipereni. Turba on sealt paar peatust Haapsalu poole (kus raudtee on "raudteeärimeeste" poolt üles võetud juba).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Rail Baltic
KT, ma tean väga hästi, mis millise liini ääres on. Minu point on selles, et kui Pärnu-Viljandi ära kaovad, siis võib sellel suunal üldse lõpp-peatuse Raplas teha. Lelle 339 elanikku saab vast samamoodi hakkama kui samasuured külad igal pool mujal. Pigem imestan seda, et ühe 950 elanikuga Turba pärast lõpetatakse Tootsi, Pärnu, Türi, Võhma ja Viljandi asulate raudteeühendus.
Aga näen pääseteed - sealne raudtee tuleb riigistada ja anda Eesti Raudtee bilanssi. Mitte, et nad selle üle väga õnnelikud oleks Odavam oleks korraldada tasuta bussiliiklus raudteega paralleelselt kui ainult reisirongidele mõeldud infrat ülal pidada.
Aga näen pääseteed - sealne raudtee tuleb riigistada ja anda Eesti Raudtee bilanssi. Mitte, et nad selle üle väga õnnelikud oleks Odavam oleks korraldada tasuta bussiliiklus raudteega paralleelselt kui ainult reisirongidele mõeldud infrat ülal pidada.
-
- Site Admin
- Postitusi: 5566
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
Re: Rail Baltic
Jutt on ikka Lelle-Pärnu liini remondist. Lelle Viljandi jääks endiselt käiku, ja ei ole praegu ka remontivajavana kirjas.
Re: Rail Baltic
Aa, ok. Pärnakatel pole muret, sest bussiühendus Tallinnaga on täitsa normaalne. Koogiste, Eidapere, Viluvere, Tootsi, ja Tori jäävad hetkel rongiühendusest ilma.toomas tyrk kirjutas:Jutt on ikka Lelle-Pärnu liini remondist. Lelle Viljandi jääks endiselt käiku, ja ei ole praegu ka remontivajavana kirjas.
Re: Rail Baltic
Analüüside ja ennustuste paikapidavusest - üks varasem näide.
http://arileht.delfi.ee/news/uudised/sa ... d=13157976
"Usun, et sellest saab majandusliku arengu mootor tervele Lääne-Eestile" Savikas, 2006. Okei, Savikas, aga RB meeskonna kõnepruuk temast eriti maha ei jää.
https://pluss.postimees.ee/3811625/saar ... uiisilaevu
IMHO pole küsimus RB otstarbekuse tõestatavuses vaid selles, kas sinna alla minev raha teeniks kuskil mujal rohkem/kindlamat tulu.
http://arileht.delfi.ee/news/uudised/sa ... d=13157976
"Usun, et sellest saab majandusliku arengu mootor tervele Lääne-Eestile" Savikas, 2006. Okei, Savikas, aga RB meeskonna kõnepruuk temast eriti maha ei jää.
https://pluss.postimees.ee/3811625/saar ... uiisilaevu
IMHO pole küsimus RB otstarbekuse tõestatavuses vaid selles, kas sinna alla minev raha teeniks kuskil mujal rohkem/kindlamat tulu.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 38 külalist