Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Kindlusehitised. Teed, sadamad ja lennuväljad. Kasarmud ja linnakud.
Maalinnad ja linnused. Kõik militaararhitektuurist.
Vasta
teeline35
Liige
Postitusi: 1543
Liitunud: 11 Apr, 2010 9:21
Asukoht: LÄÄNEMAA
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas teeline35 »

http://podcast.kuku.postimees.ee/saated/valismaaraja/
Kuku-s selline saade Rail Balticust. Majandusliku osaga võib nõustuda või mitte. Ise kahtlen, et niisama lihtsasti need poola ja muude maade veoauto kolonnid Tallinn-Ikla vahelt ära kaovad. Veoauto transport kõvasti lihtsam; auto sõidab ette, laaditakse koorem peale ja kui vähegi veoauto ligi mahub laetakse kaup kliendi juures maha. Raudtee puhul sõidab veoauto kauba saatja juurde laadib kauba peale ja viib selle raudtee terminaali kus see tuleb veoautost lattu maha laadida ning edasi kaubavagunisse laadida ning kusagil samamoodi kliendile lõpuks kohale saata. Need laadimised lisavad kõvasti hinda kauba transpordile + veel ka aega kauba kohale jõudmiseks.
Minu jaoks on Rail Balticu puhul kõige olulisem kusagilt euroopast tulema hakkava sõjalise abi võimalikult kiireks ilma vahelaadimisteta kohale jõudmiseks. Mingi aeg tagasi oli eesti keels ka mingi uudis USA? analüütiku murega, et praeguses olukorras on logistiliselt keeruline Balti riike abistada kuna laevaliiklus on Balti merel kergesti segatav, maantee transport väikese läbilaskevõimega ja raudteetransport peaaegu igas riigis oma rööpmelaiusega, mis tähendab paljusid ümberlaadimisi ja aja kulu selle jaoks.
(Üli)koolitamata,aga lugeda kirjutada mõistan.
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Lemet »

Veoauto transport kõvasti lihtsam;
Kustotsast??? Haage aetakse vagunisse, hakkab siit hommikul liikuma, on järgmise päeva varahommikuks Berliini taga. Kust siis kohalik nina selle sappa võtab ja kunde juurde veab. Autoga veetav haage on sel ajal alles Poola piiril liikuma hakkamas. Ja sõita on veel poolteist päeva Berliini taha. Samas Berliini lähedases jaamas on juhil sõiduaega vajadusel 8-9 tundi. Edasi- rong võtab näiteks peale 60 haaget, vedur kulutab tunnis ca 200 liitrit kütet. Võtame koleda varuga ja rehkendame rongi sõiduajaks 24 tundi (tegelikult kulub ilmselt vähem). Saame 4,8 tonni. Iga haaget vedav nina võtab keskmiselt sajale 35 liitrit, Berliini on mälu järgi kuskil 1600 km, s.t 16×35x60= 33,5 tonni. Kui saastest rääkida.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Walter2
Liige
Postitusi: 3979
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Walter2 »

teeline35 kirjutas:http://podcast.kuku.postimees.ee/saated/valismaaraja/
Minu jaoks on Rail Balticu puhul kõige olulisem kusagilt euroopast tulema hakkava sõjalise abi võimalikult kiireks ilma vahelaadimisteta kohale jõudmiseks. Mingi aeg tagasi oli eesti keels ka mingi uudis USA? analüütiku murega, et praeguses olukorras on logistiliselt keeruline Balti riike abistada kuna laevaliiklus on Balti merel kergesti segatav, maantee transport väikese läbilaskevõimega ja raudteetransport peaaegu igas riigis oma rööpmelaiusega, mis tähendab paljusid ümberlaadimisi ja aja kulu selle jaoks.
Sõjalise abi pudelikael on RB puhul Suwalki. Kui saast hakkab ventilaatorisse lendama siis blokeeritakse see esimese asjana ära ja ei tule sealt midagi läbi. Ega see jänkide abi ei seisa ka Poolas juba platvormidel valmis, vedur auru all et hakata kohe siiapoole veerema - igasugustele kooskõlastustele jm. käsuliinidele kulub oma aeg.
Ainuke lootus on õhusild ning see ka vaid siis, kui õhuruum on liitlaste kontrolli all.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Lemet »

Õhu kaudu ei vea mingit märkimisväärset kogust tehnikat. Kui, siis vaid inimesi. Tehnika tuleb ilmselt merd mööda ja raudteed pidi. Ning Suwalki koridori sulgemine on sulega veele kirjutatud, esiteks peavad venelased batkaga kokku leppima, mis pole ülepea mingi kindel asi ja teiseks on ka Kaliningradi enklaav samamoodi haavatav kui Suwalki koridor.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
nimetu
Liige
Postitusi: 7574
Liitunud: 25 Mär, 2016 21:16
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas nimetu »

teiseks on ka Kaliningradi enklaav samamoodi haavatav kui Suwalki koridor.
Ma arvaks, et isegi haavatavam, sest maismaaühendus on viletsam kui Balti riikidel läbi Suwalki ning mereühenduse hoidmine saab olema äärmiselt keeruline.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Kriku »

Aab tõmbab Vesterbacka projektile kriipsu peale:
Aab tunnustas Vesterbackat ja tema ettevõtet FinEst Bay Area Development OÜ nende ambitsioonika ja innovaatilise plaani eest rajada Soome ja Eesti vahele kiirkorras tunnel. «Ent riigile täna teadaoleva info põhjal on meil põhjust kahelda selle projekti elluviidavuses nii keskkondlikel, majanduslikel kui ka julgeolekukaalutlustel,» selgitas minister.

Olles konsulteerinud Soome riigi, teiste ministeeriumite ning ametiasutuste, sealhulgas julgeoleku asjatundjatega, leidis Aab konkreetsemalt, et Vesterbackal puudub rahaline kate planeeringu koostamiseks, mõjude hindamiseks ning uuringuteks. «Ebaselged on tunneli ja tehissaare rajamise rahastamisallikad. Küsitav on projekti tasuvus ning taotluses esitatud ülioptimistlikud reisija- ja kaubamahud,» heitis Aab ette. Projekt tooks riigile tõenäoliselt planeerimata kulusid ja läheks loodetust palju kallimaks. Näiteks tähendaks see riigikaitse võimekuse arendamise ja ülalpidamise kulu, samuti võimalike uute transpordisõlmede ehitamise ning uute haridus- ja kultuurivõimaluste arendamise ja ülalpidamise kulu, loetles riigihalduse minister.

Ehkki Aab ei ütle seda välja esimesena, on vaat et olulisim põhjus projekti nullimiseks just julgeolek. Aab vastas Postimehele, et kõiki julgeolekupoliitilisi aspekte ta avalikult kommenteerida ei saa. «Küll aga käib julgeolekukaalutluste alla kavandatava tehissaare, selle omandi ja kasutamisega seonduv. Samuti asjaolu, et tunnel on kahe riigi vaheline strateegiline taristu, mis võib olla perspektiivis ka riigi kaitsetaristu osa ning mille arendamisel peavad riigid võtma juhtiva rolli,» märkis Aab. Ta jätkas, et kuigi nad palusid Vesterbacka meeskonnal korduvalt taotlust täiendada ja parandada, ei ole ka kolmandat korda esitatud taotlus nende kahtlusi hajutanud.

Edasi võttis Aab seisukoha, et tunnelit saavad ehitada ainult riikide valitsused. «Selleks tuleb enne tunneli kavandamist kokku leppida Eesti ja Soome ühishuvid,» ütles Aab. Tema sõnul on majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) töötanud Soome riigiga ühiste kavatsuste kokkuleppe saavutamise nimel. Läbirääkimised käivad, kuid tulemust veel pole.
https://leht.postimees.ee/7029264/valit ... 1577723337

Soomes ei saada hästi aru, millest jutt:
Soome rahvusringhääling Yle kirjutab, et kõik see jutt on tore, aga sel on üks probleem: mingit ühist tunneliprojekti, mida Soome ja Eesti valitsused eest veaksid, hetkel ei ole. Vähemalt Soome transpordi- ja kommunikatsiooniministeeriumi teadmiste järgi.

Ministeeriumi kantsler Sabina Lindström ütles Ylele, et võib olla pidasid Eesti ministrid silmas aastate tagust ühisprojekti FinEst Link, kus osalesid partneritena Helsingi ja Tallinna linn, samuti Helsingi-Uusimaa Liit, Eesti majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ning Soome transpordiagentuur. Ehkki tõsi, FinEst Link oli üks tunneliprojekti eestvedajaid, tegi omad arvutused ja pani paika ajaraami, pakkis kogu ettevõtmine pillid kotti juba 2018. aastal. Selle lõppjäreldus oli, et tunnel on küll intrigeeriv tulevikuidee, aga mitte nii tähtis, et peaks kohe kopa maasse lööma. «Alates sellest ajast pole riikide valitsuste poolt edasiminekut olnud,» ütles Lindström. Seega lükkas kantsler ümber Aabi ja Ratase väited nagu oleks riikidel mingi oma projekt. «Konkureerivat tunneliprojekti ei ole. Praegune Soome valitsus pole selle kohta ka mingit poliitilist otsust teinud,» selgitas Lindström.

Eesti ministrite jutt tundus pehmelt öeldes kummaline ka tunneli arendajale FinEst Bay Area Development OÜle. Ehkki Vesterbackat ei õnnestunud Postimehel tabada, rääkis firma Eesti esindaja, Soraineni partner ja advokaat Paul Künnap, et neile teadaolevalt tuli Eesti valitsuse otsus Soome ministritele üllatusena. «Vastupidi, Soomes oli arusaamine, et Eesti soovib (Vesterbacka) projektiga edasi minna,» rääkis ta. «Paraku ei ole igasugune kommunikatsiooni puudumine heaks märgiks Eesti-Soome koostööle, mis eriti viimasel ajal on ka muidu konarlik olnud,» rääkis Künnap, lisades, et nad on Soome poolelt kuulnud, et Eestiga on keeruline koostööd teha, sest asjad venivad, otsuseid ei tehta ja kui tehaksegi, siis need muutuvad.
https://majandus24.postimees.ee/7030243 ... 1577723337

Ühe sõnaga, sajandi suurprojekti käkitakse siinpool lahte :| Eriplaneeringu oleks ikka võinud teha ning jõuda vähemalt kõige sobivama koha reserveerimiseks tunneli jaoks. Muidu ehitatakse sinna veel kes teab mida ette.
Jaanus2
Liige
Postitusi: 3818
Liitunud: 31 Mai, 2007 13:17
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Jaanus2 »

Aleksandr Pidrid ehk Piduri Sassid oleme igati kõvad. Rail Baltic vist ikkagi tuleb. Kui see valmis on, hakkab Soome riigil ka tunneli vastu huvi tekkima. Ainult et aega on kaduma läinud vahepeal ja läheb veel. Ise ei tee ja teistel ei lase, teevad merre augu ja lasevad mere kuivaks äkki....
vanahalb
Liige
Postitusi: 2618
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas vanahalb »

Tunneli põhiprobleem on ilmselt ehitamiseks kasutatava raha päritolu. Mingit küsimust ei oleks kui ehitataks Eesti või Soome või EL või kasvõi USA raha eest. Vesterbacka tahab ehitada Hiina rahaga ja mingil määral saab teda nimetada "kasulikuks idioodiks" . Hiinlastel on raha jalaga segada ja sealt seda laenuks saada pole mingi küsimus. Küsimused hakkavad tekkima seoses tagasimaksegraafikuga, sellega kelle oma on tunnel ja kas väljakaevatud materjalist tehtud saar on Hiina osa koos 12 miilise majandusvööndiga jms. Need pole ainult hüpoteetilised riskid sest hiinlaste ehitatud infrastruktuuriga on arengumaades olnud ainult probleemid. Eesti ja ka Soome välispoliitika nii kõval tasemel pole et vaidluse tekkimisel Hiinale ilma kohtuuksi kulutamata lihtlabaselt jalaga munadesse panna.
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3304
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Dr.Sci »

Capture.JPG
Alguses oli vaid trass, nüüd juba peatus... mis edasi? Liiklussõlm ja metroo harujaam?
https://arileht.delfi.ee/news/uudised/r ... d=90685919
Kasutaja avatar
Longbowman
Liige
Postitusi: 250
Liitunud: 30 Mär, 2018 16:00
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Longbowman »

Paari nädala tagune Äripäeva raadio saade: https://podcast.ee/aripaeva-raadio/02-0 ... -rajamine/
"Maksumüüri" taga olevate artiklite üle kurtjatele - teile on loodud ajaleht "Pealinn", ajakiri "Vahitorn" ja Päästearmee supiköök. Ajalehed maksid raha ka nsvl ajal.
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3304
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Dr.Sci »

Tänases äripäevas:
Leedu transpordiminister Jaroslav Narkevič ei taha kuuldagi sellest, et riiki ehitatav infrastruktuur peaks kuuluma riigivälisele äriühingule, Leedu partnereid selline väljaastumine lihtsalt jahmatab.

Leedu peab plaani ehitada pea 400 kilomeetri pikkune lõik Rail Balticast omapäi. Kindlasti ei taha Vilnius midagi kuulda sellest, et töid teeks ettevõtmised, mis ise Leedus ei asu, vahendas sealne rahvusringhääling Narkevici sõnu.

"Püsib risk, et Rail Baltica projekt jääb tervenisti seisma või nurjub ja see ei ole Leedu süü. Me peame tõsiselt kaaluma, kas kiirem, ohutum ja mõistlikum ei oleks Leedul seda oma territooriumil ise ehitada," ütles Narkevic, kes viitas ka, et Poola saab oma ühenduse Rail Balticuga täitsa omapäi valmis.

Miks transpordiminister selliseid väljaastumisi teeb, seda Eesti majandusminister Taavi Aas ei kommenteerinud, kuid märkis, et Rail Baltica ühisettevõtte jaoks on oma otsused langetanud kolme riigi parlamendid, elluviimise korraldamise on kokku leppinud peaministrid ning ka Euroopa Liidu toetus on mõeldud kolme riigi ühisprojektile.

Kusjuures peaministrite kokkulepe ühtib suures osas ka Narkevici soovidega. "Riikidevahelistel kohtumistel on ka kolme Balti riigi peaministrite tasemel lepitud kokku Rail Baltica elluviimise ümberkorraldamine, et kesksed tegevused jääksid RB Raili ning riikide endi raudtee ja muude objektide projekteerimised ning ehitamised tuleksid kohalikesse RB Raili filiaalidesse. Ehk RB Eesti osa raudtee ja muude objektide ehitus oleks paremini Eesti kontrolli all, sama kehtiks ka Lätile ja Leedule, kes on sellise lähenemisega peaministrite tasemel nõustunud," ütles Aas.

Eesti majandusminister rõhutas, et mingeid muid kokkuleppeid sõlmitud pole ja ametlikke ettepanekuid pole Leedult tulnud.
https://www.aripaev.ee/uudised/2020/09/ ... t-taanduda

Läheb, nagu läks ka kunagi tuumaja(a)maga...
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Kriku »

Mingist suht väikesest piirist alates peab ju nagunii olema rahvusvaheline hange...?
Dr.Sci
Liige
Postitusi: 3304
Liitunud: 30 Okt, 2015 11:59
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Dr.Sci »

Kriku kirjutas:Mingist suht väikesest piirist alates peab ju nagunii olema rahvusvaheline hange...?
Peab... Eestis neid ei võideta. On proovitud küll teinekord mingeid konsorstiume kokku panna aga tulevad hispaanlased ja võidavad ära, toosama RB ntx, ja siis palkavad odavalt siinseid kohapealsed neegreid...
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas Kriku »

Sitasti teete siis, võtke leedukatelt eeskuju - ma saan aru ministri tasemel jutust, et nemad kogu aeg võidavad :mrgreen:
mb
Liige
Postitusi: 386
Liitunud: 17 Okt, 2009 16:08
Kontakt:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitus Postitas mb »

Tallinn-Tartu mnt ehituse tagajärjed https://forte.delfi.ee/news/maa/video-k ... d=91741865
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist