Mina olen saanud suhteliselt vähe kastis sõita - viimane kogemus pea 30 aastat tagasi ZILi kastis. Suvevormis, varustuseks labidas, ülesandeks ZILi kasti liiva visata. Meid oli 16 meest. Kitsas oli.
Siin on Urali kasti mõõtmed (neid on kindlasti erinevaid): 2,3x3,9m (välised mõõdud) ehk ~9m2. Reaalsuses kasutatavat pinda pigem 8m2. 30 mehe paigutamiseks peab ruutmeetrile mahtuma 4 meest ehk igale mehele on ruut 50x50cm.
Kui Trumm väidab, et ta paneb 30 varustuses võitlejat Urali kasti, siis see väärib mingit logistikaauhinda.
VF tendimasinatest
Re: Ühe vastase hävitamiseks kulub ...
Sama 16 oli ka Urali kastis, peenemaid poisse võis ju 18 suruda. Laia profiiliga kapteni puhul ei imesta millegi üle, vahel on tal päris asjalik jutt, aga siis tuleb suuruse hullustus kiusama. Nii, et katsume lihtsalt silma kinni pigistada.
Re: Ühe vastase hävitamiseks kulub ...
NA-s, autobatis.
ZIL 130 ja 131 armee variant inimeste veoks, porte tendikas (ja seda ametlikult):
Suvevormis, bufaikas, sinelis + automaat:
Kahe pikipingiga mööda porteääri 2x8 (16 kohta) + 2 (või 3) meest kabiinis
Kolme pikipingiga (+1 pikk pink keskel) 3x8 (24 kohta) + 2 (või 3) meest kabiinis.
Koos muu träniga (seljakott, salvetaskud, labidas, gaasimask):
Kahe pikipingiga mööda porteääri 2x7 (14 kohta) + 2 meest kabiinis
Kolme pikipingiga (+1 pikk pink keskel) 3x7 (21 kohta) + 2 meest kabiinis
Sama viie põikipingiga 5x4 (20 kohta) + 2 meest kabiinis
URAL 375 armee variant, porte tendikas.
Pms. Sama mis ZIL e. 3x8 kohta kuid seda nii ilma kui koos varustusega.
+ 2 (või 3) meest kabiinis
URAL 375 Pikendatud kastiga variant võttis ilma modruta ja kolme pikipingiga peale 3x9....3x10 meest. + 2 (või 3) meest kabiinis
GAZ 66 porte tendikas, kahe pikipingiga 12 meest, nelja põikipingiga 16 meest + 2 meest kabiinis.
KAMAZ veokeid meil polnud. Porte tendikas võtab kasti peale ma pakun ca 26-30 meest + 3 meest kabiinis.
Edit:
Üks hea pilt kah
ZIL 130 ja 131 armee variant inimeste veoks, porte tendikas (ja seda ametlikult):
Suvevormis, bufaikas, sinelis + automaat:
Kahe pikipingiga mööda porteääri 2x8 (16 kohta) + 2 (või 3) meest kabiinis
Kolme pikipingiga (+1 pikk pink keskel) 3x8 (24 kohta) + 2 (või 3) meest kabiinis.
Koos muu träniga (seljakott, salvetaskud, labidas, gaasimask):
Kahe pikipingiga mööda porteääri 2x7 (14 kohta) + 2 meest kabiinis
Kolme pikipingiga (+1 pikk pink keskel) 3x7 (21 kohta) + 2 meest kabiinis
Sama viie põikipingiga 5x4 (20 kohta) + 2 meest kabiinis
URAL 375 armee variant, porte tendikas.
Pms. Sama mis ZIL e. 3x8 kohta kuid seda nii ilma kui koos varustusega.
+ 2 (või 3) meest kabiinis
URAL 375 Pikendatud kastiga variant võttis ilma modruta ja kolme pikipingiga peale 3x9....3x10 meest. + 2 (või 3) meest kabiinis
GAZ 66 porte tendikas, kahe pikipingiga 12 meest, nelja põikipingiga 16 meest + 2 meest kabiinis.
KAMAZ veokeid meil polnud. Porte tendikas võtab kasti peale ma pakun ca 26-30 meest + 3 meest kabiinis.
Edit:
Üks hea pilt kah
Re: Ühe vastase hävitamiseks kulub ...
Tänud asjaliku vastuse eest. Mina mittejalaväelasena ei ole keskmise pingiga kastikat näinud. Kogemus ainult mõnest korrast karaulkasse sõidust, meil olid veel kastid mingi kolaga kaasas. Seepärast ei kujuta ette, kuidas üle 16 mehe sinna mahutada,eriti talvises riietuses ja lahinguks vajalike relvadega.
Re: Ühe vastase hävitamiseks kulub ...
Huvitav, kui palju vandid üldse praegu tendimasinaid jalaväe veoks kasutavad? Selline mulje on küll jäänud, et suurem jagu neist sõidavad BTR/BMP/BMD peal, osad eliitvägede meestest ka Tigr või Rõs soomustatud autodega. Sõidavad just nimelt soomukite peal, mitte sees, see sai neile juba Afgaanis ja Tšetšeenias selgeks, et sees istudes on see granaaditabamuse korral ühishaud.
Hea võidab alati kurja - kes võidab, see ongi hea!
Re: Ühe vastase hävitamiseks kulub ...
Mina mittejalaväelasena ei ole keskmise pingiga kastikat näinud
Isikkooseisu vedamiseks mõeldud armeeveokitel, kus olid pikkupidi pingid ette nähtud, oli kolmas pink standardvarustuses kaasas v.a. GAZ-66.
Pink oli eemaldatav või põrandale alla lastav (jalad käisid alla kokku), kuidas vaja oli. Küljepingid olid samuti allalastavad (alla st. hingede peal "rippu").
Meil olid erinevad veokid isikkoosseisu transportimiseks, olenes milleks vaja läks.
Lihtsalt isikkooseisu liigutamiseks ilma kolata kasutati hoopis põiki pinkidega veokaid, sest sinna mahtus üldjuhul neid niiviisi rohkem... punnitati ka viiekeisi ühele pingile istuma kui vaja. Pikkupidi pinkidega veeti siis, kui solbenitel oli ka mingi kola kaasas. ka need nn põikipingid olid osadel mudelitel tehasest kaasas ja juba sees. Kinnitusid otstest portede külge (metallist kronsteinid läksid metallist aasadesse) ja keskel oli kaks kokkuklapitavat toejalga. Pingid olid kiirelt paigaldatavad ja/või eemaldatavad.
* meil 1986-88 autopargis vanemaid masinaid ei olnud kui 1983-1988 valmistatud. Vbl vanematel kärudel oli midagi teistmoodi.
Keskmist pinki NA-s ei kasutatud, kui oli vaja keskele kokku kuhjata varustust.... aga... NA solbikuid mahtus oma kolaga ammustel aegadel rohkem veoka kasti kui tänapäeval
Puusalt pakun, et kasutavad küll. Eks oleneb väeosast ja sellest kas vaja on juurde/kohale vedada ainult isikkooseisu või mitte.Huvitav, kui palju vandid üldse praegu tendimasinaid jalaväe veoks kasutavad?
GAZ-66 peaks olema:
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 20 külalist