Jaapani õhuvägi

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
alax
Liige
Postitusi: 1503
Liitunud: 07 Dets, 2005 15:53
Asukoht: Lõuna-Eesti
Kontakt:

Jaapani õhujõud?

Postitus Postitas alax »

Kas keegi on kursis Jaapani õhujõududega? Mis lennukid on kasutusel? Kas neil omamaist lennuki- ja raketitööstust ka on?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Vaatamata tagasihoidlikule nimetusele "enesekaitse õhujõud" on Jaapani õhujõud kaunis võimsalt relvastatud. Kui silmas peetakse võimalikku konflikti P-Koreaga, siis moodsate lennukite osas on suhe 7:1 Jaapani kasuks. Jaapani õhujõud on hetkel võimsamad kui nt Saksamaa omad.
Lemet
Liige
Postitusi: 19913
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Jaapani oma F-16.

Postitus Postitas Lemet »

Et Jaapanil ei õnnesunud USA-ga kokku leppida F-22 soetamise osas, samuti F-35 hinna tõusu tõttu otsustasid jaapanlased tellida oma kaitsejõududele 50 uut lennukit Mitsubishi F-2. Tegu on Jaapani ja USA ühistööna valminud F-16ga, mil kirjanduse andmetel 25% suurem tiivapind ja parem elektroonika.(ASEA radar näitks). Samuti ka kaks korda kõrgem hind. Viiskümmend uut lennukit lähevad Jaapanile maksma 110 miljonit dollarit lennuki kohta. 22 tonnine F-2 on suuteline toimetama 9 tonnise pommilaadungiga, omab max. kiirust 2100 km/h ja lahingulist lennukaugust 1000 km. Relvastuses on masin 2000 aastast ja siiani on neid toodetud 98 lennukit.

http://www.strategypage.com/htmw/htairf ... 00728.aspx
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Lemet
Liige
Postitusi: 19913
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Jaapani 5. gen. hävitaja

Postitus Postitas Lemet »

Tokio on otsustanud luua oma viienda gen hävitaja.

|Pilt

Jaapani valitsus on otsustanud vähendada oma militaarlennunduse sõltuvust USAst. Hetkel on praktiliselt kõik Jaapani lahingulennukid ameerika päritolu või siis toodetud Jaapanis väheste jaapanlastepoolsete täiendustega.
Tokio ei suutnud veenda Washingtoni müüma neile viienda põlvkonna hävitajaid F-22 Raptor, F-35 pole aga veel valmis, pealegi on masina tehnilised andmed kahtluse all, samuti ei lisa masina hinna pidev kasv lennukile erilist populaarsust.

Jaapani sõjalennukite ehitus külmutati peale Teises Maailmasõjas lüüasaamist. Ka Jaapani transpordilennuvägi, kaasa arvatud helikopterid, on valdavalt konstrueeritud Ühendriikides ning valmistatud Jaapani firmade poolt. Ostes sõjatehnikat, nõudis Tokio kohustuslikus korras ühisettevõtete loomist, mis tegeleksid algkonstruktsioonide viimistlemisega vastavalt Jaapani sõjaväelaste nõudmistele. Taolise skeemi puhul tuleb toodangu lõpphind küll kallim kui valmis asja ostmise korral USAst, kuid tänu ühisettevõtete loomisele toetab Jaapan oma majandust – tagatakse täiendavad töökohad, stabiilne investeeringute voog majandusse ning ettevõtete tegevuse finantseerimine.
2004 aastal võttis Tokio vastu otsuse omaenda viienda põlvkonna hävitaja ATD-X Shinshin loomiseks, kasutades selles stealth tehnoloogiat. Projekt sai tehnoloogia demonstraatori staatuse ning esmalt ei plaanitud masina relvastusse võtmist. Jaapan soovis sel kombel lihtsalt tõestada oma võimekust toota kõrgtehnoloogilist sõjatehnikat. Kuid pärast ameeriklastega Raptorite ostmiseks peetud läbirääkimiste läbikukkumist plaanib Tokio relvastusse võetava täisväärtusliku hävitaja ehitamist.
Mida on projektist teada.

Lennuki väljatöötamisega tegeleb firma Mitsubisi. 2010 aprillis kuulutas valitsus välja konkursi ATD-X reaktiivmootori loomiseks. Vastavalt tehnilistele tingimustele peab mootor arendama ilma forsaažita 44-89 kilonjuutonilist veojõudu. Mootoreid plaanitakse viimistleda igarakursiliselt suunatava veojõu vektori kasutamiseks, mis tahetakse lahendad mitte suunatavate mootoridüüside abil, vaid kolme laia plaadi abil. Selline tehnoloogia realiseeriti esmakordselt USAs 1990 aastal lennukil Rockwell X-31. Suurimat huvi on Jaapan üles näidanud mootorite General Electric F404, Snecma M88-2 и Volvo Aero RM12 vastu. Neid mootoreid kasutatakse hävitajatel Boeing F/A-18 Super Hornet, Dassault Rafale и Saab JAS 39 Gripen. Importmootoreid kasutatakse prototüüpide katsetamiseks, samas kui seeriamasinad saavad endale Jaapani firma Ishikawajima-Harima Heavy Industries mootorid XF5-1. Samuti planeeritakse lennukil kasutada stealth-tehnoloogiat, kaasa arvatud radarikiirgust hajutavaid geomeetrilisi vorme, radarikiirgust neelavaid materjale ning komposiitide laialdast kasutamist.

Jaapani teadlased tahavad juurutada mitmekordselt dubleeritud andmevahetuskanalitega fiiber-optilise distantsjuhtimise süsteemi. Selline lahendus võimaldab säilitada kontrolli lennuki üle ka süsteemi vigastamise, aga ka raadio-elektroonilise rünnaku korral. Võimalik, et ATD-X juures plaanitakse samuti kasutada lennu juhtimise enesetaasustehnoloogia ( SRFCC, Self Repairing Flight Control Capability) rakendamist. See tähendab, et lennuki pardaarvuti määrab automaatselt saadud vigastused ning häälestab lennujuhtimissüsteemide töö ümber reservis olevate allsüsteemide töölerakendamise abil. Planeeritakse, et arvuti määrab samuti erinevate konstruktsioonielementide- eleroonide, kõrgustüüride, sabakiilu, kandepindade- vigastusastet ning korrekteerib terveksjäänud elementide tööd sel määral, et taastada hävitaja juhitavus täiel määral. Kuidas Jaapani teadlastel seda saavutada õnnestub, pole esialgu teada.

Lennukile planeeritakse paigaldada laia spektriga mitmerežiimne AESA radar, elektroonilise vastutegevuse ja -võitluse vahendid, samuti on ette nähtud ka ühtse infovälja võimekus. Kuuldusi on olnud ka mikrolainetel töötava relvastuse olemasolust. Kuulduste järgi peaks Jaapani viienda gen. lennuki esimene katselend toimuma 2014 aastal. Kui jaapanlased ka jõuavad selleks ajaks luua prototüübi, siis lennuki relvastusse võtmist pole oodata enne 2018-2020 aastat.

Peale USA soovimatuse Raptorite müügiks on jaapanlastel ka teisi põhjusi enda 5 gen masina loomiseks. Selleks on Hiina võimsuse suurenemine, kaasa arvatud 5. gen lennuki katsetamine ning Lõuna-Korea koostöö Indoneesiaga „4+“ põlvkonna kerge hävitaja KF-X loomisel

Pilt

http://topwar.ru/3637-tokio-reshil-sozd ... eniya.html
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

Muidu ju nagu tore masin aga mis kuradi pärast peavad nad tegema kokpiti sellise venelaste stiilis olematu tagasivaatega (teisisõnu - umbse seljatagusega)? Kas pilootidel tõesti lennuki projekteerimise juures raasugi sõnaõigust ei anta?
Kasutaja avatar
Qtec
Liige
Postitusi: 663
Liitunud: 08 Veebr, 2008 10:34
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Qtec »

Ostes sõjatehnikat, nõudis Tokio kohustuslikus korras ühisettevõtete loomist, mis tegeleksid algkonstruktsioonide viimistlemisega vastavalt Jaapani sõjaväelaste nõudmistele. Taolise skeemi puhul tuleb toodangu lõpphind küll kallim kui valmis asja ostmise korral USAst, kuid tänu ühisettevõtete loomisele toetab Jaapan oma majandust – tagatakse täiendavad töökohad, stabiilne investeeringute voog majandusse ning ettevõtete tegevuse finantseerimine.
paul
Liige
Postitusi: 354
Liitunud: 31 Jaan, 2006 22:20
Kontakt:

Postitus Postitas paul »

Qtec kirjutas:
Ostes sõjatehnikat, nõudis Tokio kohustuslikus korras ühisettevõtete loomist, mis tegeleksid algkonstruktsioonide viimistlemisega vastavalt Jaapani sõjaväelaste nõudmistele. Taolise skeemi puhul tuleb toodangu lõpphind küll kallim kui valmis asja ostmise korral USAst, kuid tänu ühisettevõtete loomisele toetab Jaapan oma majandust – tagatakse täiendavad töökohad, stabiilne investeeringute voog majandusse ning ettevõtete tegevuse finantseerimine.
Teisalt võib küsida, miks ei olnud meeriklased nõus oma majandust F22 müümisega turgutama? Jaapanlased peaksid ju siiski "samal poolel" olema? Kardetakse, et piirkonna jõujooned lähevad segi?
Tiam
Liige
Postitusi: 489
Liitunud: 31 Aug, 2008 3:25
Kontakt:

Postitus Postitas Tiam »

Kilo Tango kirjutas:Muidu ju nagu tore masin aga mis kuradi pärast peavad nad tegema kokpiti sellise venelaste stiilis olematu tagasivaatega (teisisõnu - umbse seljatagusega)? Kas pilootidel tõesti lennuki projekteerimise juures raasugi sõnaõigust ei anta?
Minu teada on üks kriteerium, mille alusel ameeriklased ise 5 GEN hävitajat defineerivad nö see elektrooptilistest sensorsüsteemdiest loodud läbipaistev tehissfäär ümber lennuki, mis peaks andma a) suurema võimaluse ilma radarita efektiivselt sihtmärke leida b) piloot saab vaadata "sisuliselt läbi metallkere" otsekui oleks ta läbipaistva mulli sees c) rakette välja lasta 360 kraadi ulatuses paiknevate sihtmärkide pihta- arvatavasti selle pärast need USA lennukid nii meeletult ei ole panustanud 3D thurst vectoring tehnoloogiasse nagu venelased seda on teinud, rakett manööverdab efektiivsemalt kui kogu lennuk ning hullu manööverdamine (dog fight) et vaenlane oma radari 120-170 kraadisesse sektorisse saada jääb ära. Selline asi on kasutusel nii F-22 puhul kui ka F-35 puhul NING just see on üks osa USA 5 Gen lennukitehnoloogiast, millest nii L-K kui ka Jaapan ülihuvitatud on. Hiinlastel ja venelastel VIST midagi sellist veel ei ole.

Ülihea DEMO siis sellest süsteemist siin (läbipaistva sfääri idee on toodud video viimases osas): http://www.youtube.com/watch?v=9fm5vfGW5RY


Muuseas ka selles plaanitavas jaapani prototüübis on arvatavasti suur kogus USA know-howd sees ja jääb sisse- Loched Martin on saanud load oma komposiitmaterjalide alast techi ja Stealth Fly by Wire süsteeme jaapanlastele müüa.
Demo ja seletav video siin:
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Hydrazine »

Kahtlaselt mock-up'i moodi näeb välja.
Kasutaja avatar
Würger 190G
Liige
Postitusi: 2039
Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Würger 190G »

Peale tänast maavärinat ja tsunaamit lähebki see makett muuseumi.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Piloodi silmapaari ja sellega seotud pea-aju ei asenda ükski sensor.

Samas ämbris on lennunduse ajaloos juba 2 korda käidud ilma tagasivaatega lennukeid luues

-1930ndate lõpus, arvati, et kiirus lahendab sappa ilmumise probleemi. Võrrelge esimeste ja viimaste seeriate P-47't või P-51'e.

-50ndatel, kui arvati, et kiirus ja raketid viivad õhulahingu ajalukku.

Näiteks Vietnami üks kogemus oli F-15 ja F-16 pea 360 kraadise vaateväljaga kabiin ja kõrgele tõstetud piloodi iste. Ja F-22 kabiini vaateväli on VEEL parem, seal puuduvad üldse igasugu vaatevälja segavad raamid (F-16-l selja taga veel midagi on).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas:Piloodi silmapaari ja sellega seotud pea-aju ei asenda ükski sensor.

Samas ämbris on lennunduse ajaloos juba 2 korda käidud ilma tagasivaatega lennukeid luues

-1930ndate lõpus, arvati, et kiirus lahendab sappa ilmumise probleemi. Võrrelge esimeste ja viimaste seeriate P-47't või P-51'e.

-50ndatel, kui arvati, et kiirus ja raketid viivad õhulahingu ajalukku.

Näiteks Vietnami üks kogemus oli F-15 ja F-16 pea 360 kraadise vaateväljaga kabiin ja kõrgele tõstetud piloodi iste. Ja F-22 kabiini vaateväli on VEEL parem, seal puuduvad üldse igasugu vaatevälja segavad raamid (F-16-l selja taga veel midagi on).
Täpselt minu point
Tiam
Liige
Postitusi: 489
Liitunud: 31 Aug, 2008 3:25
Kontakt:

Postitus Postitas Tiam »

Tore, et Kilo Tango ja Kapten Trumm on targemad kui Loched Martin, Northrop Grumman ja USA need piloodid, kes F-35 juures kõige enam just DAS süsteemist vaimustatud olid. Ja vaata rumalaid jaapanlased ja korealased ka selle hullusega kaasa läinud, selle asemel, et old-school suurt ja hea väljavaatega klaaskokpiti kasutada. Aga vb tõesti meil on siin foorumis enam know-howd kui F-16 pilotidel, kes F-35 juhtsüsteemidega tutvumise järel väga hämmastunud olid.

Teie näited iseloomustavad seda, kuidas väga lapsekingades techi on liiga agaralt rakendama asutud ning selle techi arengu algjärgus oleku tõttu ei oldud siis võimelised ka väga edukalt selle piiranguid ja maksimaalset rakendatavust hindama. Siin on aga seljataga kümnendeid uuringuid ja selle tulemusena saavutatud väga hästi töötavaid lahendusi, mis lubab ka nüüd loodud DAS süsteemile tugineda. Vaadake või neid demos toodud reaalelulisi pilte, mida DAS süsteem suutis lahinguväljast pakkuda (see pilt Chicagost üle lennu puhul kus oli see pesapallistaadion ja see maandumine lennukikandjale ei olnud reprod, vaid just sellist pilti suudab piloot kogeda). Teispidiseid näiteid on ju lennunduses küll ja küll, kus vanast techist kinni hoidmine uue juurutamise asemel on olnud enam kui loll samm:

- esimesed suletud kokpitiga lennukid Luftwaffe koosseisus BF109 näol panid vanad piloodid ikka väga nina krimpsutama, alles Hispaania kodusõja kogemus pani neid meelt muutma
-R4M rakettidega B-17 allatoomise vastu oli suures osas Luftwaffe keskkjuhtkond, kes nendesse imevidinatesse kohe üldse ei uskund ja vana head Mk108 või MK103 kandvaid plaanitud uusi lennukeid paremaks alternatiiviks pidasid
-sakslased oleks võinud juba 1943 keskpaigaks omada korralikku reaktiivlennukit, kui sinna oleks ressurrssi suunaatud, aga kõrgem juhtkond pidas seda mingiks veidruseks ning keskendus 1930. aastate lõpus ikka kolbmootoriga lennukitele. Isegi suures osa Heinkeli firma ettevõtte entusiasmil loodud paljulubavale Heinkel He 280 ei antud ressurssi ega vaadatud eriti hästi sellele masinale. Asi muutus alles siis kui sõjaõnn pöördus ja paaniliselt hakati asju ümber vaatama
-NSVL pommitajad 1950 algusest- reaktiivlennukid, aga ausalt oldi truuks jäädud kuulipildujatega mehitatud klaaaskaitsetornide ideele, kuigi uued kiired lennukid muutsid suht lootusetusk sellisest kooslusest millegile pihta saada
- paljud endised ässad olid vastu 1970 aastatel juurutatud fly by wire süsteemidele. Polevat ikka see õige- ainult mees, tema kaks kätt ja aju ei saa ju olla kehvem kui mingeid hookus pookustükke tegev arvuti seal mehe ja masina vahel.
jne......

Klaaskokpit on üks raskemaid osi, mida optimeerida, et masin RCS eest ja esimese 60 kraadi ulatuses madalaks viia. A siin ongi võimalus, kas F-35 ja PAK-FA stiilis seda kokpiti vähendada või kasutada kallimat stealth techi nagu F-22 puhul ja see kokpit vanaaegselt suuremana hoida.

Teiseks on sellised süsteemid vaheaste tehnoloogia arengus selles suunas, et maapeal olev piloot suudaks läbi augmenteeritud reaalsuse (nagu DAS) loodud tehissfääri lennukit sama hästi kui selles istudes piloteerida. Vähemalt USAs on osad katsed näidanud, et sisuliselt enam vahet ei ole kas piloodiga või piloodita lennuk- probleem pidi selles olema, et maa-õhk andmeside ei ole lahingu jaoks piisavalt segamiskindel.
Viimati muutis Tiam, 16 Juul, 2011 16:35, muudetud 2 korda kokku.
Tiam
Liige
Postitusi: 489
Liitunud: 31 Aug, 2008 3:25
Kontakt:

Postitus Postitas Tiam »

Hydrazine kirjutas:Kahtlaselt mock-up'i moodi näeb välja.
Seda ta on. Minu teada on ta kas 1:4 või 1:5 mõõtmes lendav makett, et testida, kuidas valitud materjalid ja nende kuju mõjutavad RCS näitajaid ning Locheed Martiniga koos arendatud fly by wire süsteemi.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Earthquake devastates Japan F-2 sqd

Postitus Postitas Kilo Tango »

http://www.flightglobal.com/blogs/the-d ... an-f-.html

Pilt
Damn. That’s a picture of a Japanese F-2B fighter swept into a building during last week’s earthquake and tsunami that hit the island nation. The quake may have wiped out an entire squadron of the Mitsubishi-built fighters, which are essentially a bigger version of Lockheed’s F-16. There are rumors that other squadrons have been similarly hit.

Read more: http://defensetech.org/#ixzz1GbgDitBq
Defense.org
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist