Jaapani õhuvägi
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40168
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Arenduskulud jagatud väikesearvulise tellimusega.vetewana kirjutas:Huvitav on veel see, et ühe Mitsubishi F-2 hävitaja hind on seal kusagil 130 millioni $ kandis, mis on umbes samapalju kui maksab üks uus F-35. Samas kui F-16 Block 60 maksab ainult miskit 80 millionit $ või nii.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Paistab, et ennustustel selle masina vaid mudeliks jäämisel pole väga alust- jaapanlased plaanivad ilmselt tõsiselt 2014 aastal alustada ATD-X(advanced technology demonstrator-x) lennukatsetustega. Prototüübi abil plaanitakse kontrollida rida tehnilisi lahendusi, mis tulevikus võivad saada kasutuse lahingumasinate tootmises. Samuti otsitakse katsetuste käigus võimalusi võitluseks vähemärgatavate sihtmärkidega, mida regioonis lähiaastatel kasutada võidakse.
2008 aastal esitas Jaapan reaalsuuruses maketti näitusel Japan Aerospace. Paljud spetsialistid avaldasid toona arvamust, et projekti peaeesmärk on surve avaldamine USA-le müümaks Jaapanile hävitajaid F-22.
Relvastusse plaanitakse kodumaine hävitaja võtta 2016 aastal. Suur osa komplekteeritavatest detailidest toodetakse Jaapanis.
http://warsonline.info/aviatsiya/yaponi ... atd-x.html
2008 aastal esitas Jaapan reaalsuuruses maketti näitusel Japan Aerospace. Paljud spetsialistid avaldasid toona arvamust, et projekti peaeesmärk on surve avaldamine USA-le müümaks Jaapanile hävitajaid F-22.
Relvastusse plaanitakse kodumaine hävitaja võtta 2016 aastal. Suur osa komplekteeritavatest detailidest toodetakse Jaapanis.
http://warsonline.info/aviatsiya/yaponi ... atd-x.html
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Jaapani õhuvägi
Dogfight over the archipelago
A need for fighter jets pits old ties with America against new ones with Europe
Oct 1st 2011
ON MOST days for the past several years, pilots from the Japan Air Self-Defence Force have scrambled to stop military aircraft from China and Russia buzzing Japan’s air space. It is a reminder of how prickly Japan’s ties with its neighbours have become, not least because of contested sovereignty over a few remote islands. Intercepts of Chinese planes almost tripled last year, to 96 (see chart). Russia, meanwhile, recently sent two bombers skirting provocatively around the Japanese archipelago.
image host
http://www.economist.com/node/21531044
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40168
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Jaapani õhuvägi
Rohkem kui üks scramble-alfa päevas
Lisaks venelaste aktiivsus õhus kasvab, vaikselt, aga stabiilselt.
Lisaks venelaste aktiivsus õhus kasvab, vaikselt, aga stabiilselt.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Jaapani 5. gen. hävitaja
Väidetavalt on jaapanlased saatnud päringud lennukite mootoreid tootvatele firmadele, saamaks pakkumisi viienda(nende endi väiteil küll juba kuuenda) põlvkonna masinatele. Päringud on saadetud mootorite General Electric F404, Snecma M88-2 ja Volvo Aero RM12 kohta. Kummaline on see, et venelased on kuidagi asjast kõrvale jäänud(servapidi võib seda muidugi poliitika arvele panna) ning kui veel vaadata sedagi asjaolu, et hindud oma viienda generatsiooni masinale teisi mootoreid peale vaatavad...
Jaapani viienda-kuuenda põlvkonna masinast pisut pikemalt
http://alternathistory.org.ua/yaponskii ... korit-nebo
Jaapani viienda-kuuenda põlvkonna masinast pisut pikemalt
http://alternathistory.org.ua/yaponskii ... korit-nebo
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
-
- Liige
- Postitusi: 1239
- Liitunud: 08 Sept, 2005 0:35
- Asukoht: Tallinn, Õismäe
- Kontakt:
Re:
Tiam kirjutas:- esimesed suletud kokpitiga lennukid Luftwaffe koosseisus BF109 näol panid vanad piloodid ikka väga nina krimpsutama, alles Hispaania kodusõja kogemus pani neid meelt muutma.
Miks vanad piloodid lõpuks BF109 suletud kokpitti avatust paremaks pidasid?
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40168
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re:
Katsuks sissejuhtatuseks mitte isiklikuks minna.Tiam kirjutas:Tore, et Kilo Tango ja Kapten Trumm on targemad kui Loched Martin, Northrop Grumman ja USA need piloodid, kes F-35 juures kõige enam just DAS süsteemist vaimustatud olid. Ja vaata rumalaid jaapanlased ja korealased ka selle hullusega kaasa läinud, selle asemel, et old-school suurt ja hea väljavaatega klaaskokpiti kasutada. Aga vb tõesti meil on siin foorumis enam know-howd kui F-16 pilotidel, kes F-35 juhtsüsteemidega tutvumise järel väga hämmastunud olid.
Täpselt samad argumendid olid ju vanasti ka. Tehnika tase asendab. F-4 oli 50ndatel midagi seninägematut, mis purustas kahtlemata seniste "gunfighterite" arusaamu.
Tõesti, tehnika on edasi arenenud, aga kas ka niivõrd, et jätta palju pimedaid sektoreid, lootes, et tehnika märkab õigeaegselt antud kahurivalanguid või eristab eksimatult lõpuni põlemata flare raketist? Ja veel need assümmeerilised sõjad, kus punaseks värvitud savionn tuleb eristada sinisest (kus on tsiviilid), kas ka usaldada sensoritele? Või kuidas eristab sensor lahinguväljal Piranhat BTR-ist (on lugusid olnud, kus lootes sensorite ekraanist nähtule läkitati ilma visuaalse kinnituseta rakett teele).
Ei olnud need reaktiivlennukid midagi kuulipildujatega, vaid ikka automaatkahuritega (23 mm tavaliselt).--NSVL pommitajad 1950 algusest- reaktiivlennukid, aga ausalt oldi truuks jäädud kuulipildujatega mehitatud klaaaskaitsetornide ideele, kuigi uued kiired lennukid muutsid suht lootusetusk sellisest kooslusest millegile pihta saada
Teiseks oli see mudru radariga järgi tulistav, kus visuaalsel asjal oli teisejärguline roll.
Samas sabas asuvad kahurid on jäänud kasutusse ka ülehelikiirusega lendaval Tu-22-l ning oh õnnetust, B-58-l (mitte ajada segi eelhelikiirusega B-52-ga) oli sabas 20 mm kahur.
Leiutati see juba 70ndatel ja leiab kasutust F-16 kabiiniklaasi juures (kas mujal ka, ei tea, pole uurinud), klaas on kaetud seestpoolt õhukese kullakihiga, mis vältib radarikiirte tungimist kabiini ja peegeldumist seal leiduvatelt konstrastsetelt pindadelt).-Klaaskokpit on üks raskemaid osi, mida optimeerida, et masin RCS eest ja esimese 60 kraadi ulatuses madalaks viia. A siin ongi võimalus, kas F-35 ja PAK-FA stiilis seda kokpiti vähendada või kasutada kallimat stealth techi nagu F-22 puhul ja see kokpit vanaaegselt suuremana hoida.
Ei ole sama hea, vt eelmistes lõikudes toodu. Piloodi eemale viimine lahinguväljast kasvatab kohe hoobilt igasugu jama rolli lahingutegevuses, millega asub vastane koormama neid sensoreid ja sinu pingutusi suunama kallite relvade tühja kulutamiseks igasugu peibutiste pihta.Teiseks on sellised süsteemid vaheaste tehnoloogia arengus selles suunas, et maapeal olev piloot suudaks läbi augmenteeritud reaalsuse (nagu DAS) loodud tehissfääri lennukit sama hästi kui selles istudes piloteerida. Vähemalt USAs on osad katsed näidanud, et sisuliselt enam vahet ei ole kas piloodiga või piloodita lennuk- probleem pidi selles olema, et maa-õhk andmeside ei ole lahingu jaoks piisavalt segamiskindel.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Jaapani 5. gen. hävitaja
Nojah, siinkirjutajad lahkavad tänapäevaste sõdade dilemmat, computer versus man.
Kes vähegi asjalikumaid lennusimulaatoreid proovinud, see teab, et piiriks on ikkagi inimvõimed.
G-force taluvus teatavasti on takistuseks. Tänapäevaste lennukite komposiitkered taluvad jõudusid mis ei ole isegi kassi jaoks tervislikud. Toon näite- Lühiaegselt võib inimene taluda kuni 12 G-d, F-22 laguneb koost arvutuslikult kusagil 25G kandis. Piloot on ammu surnud selleks ajaks.
Lennusimudes ei leidu vastast kui programmi veits modida nii, et pilt punktiks ei kisuks ja punaseks ei läheks.
Kes vähegi asjalikumaid lennusimulaatoreid proovinud, see teab, et piiriks on ikkagi inimvõimed.
G-force taluvus teatavasti on takistuseks. Tänapäevaste lennukite komposiitkered taluvad jõudusid mis ei ole isegi kassi jaoks tervislikud. Toon näite- Lühiaegselt võib inimene taluda kuni 12 G-d, F-22 laguneb koost arvutuslikult kusagil 25G kandis. Piloot on ammu surnud selleks ajaks.
Lennusimudes ei leidu vastast kui programmi veits modida nii, et pilt punktiks ei kisuks ja punaseks ei läheks.
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Re: Jaapani 5. gen. hävitaja
Ei nori aga paratamatult tekib küsimus, et miks mitte siis lisaks DAS-ile ka 360 kraadist kokpiti lisada. Peaks nagu ideeliselt siis best of both worlds olema?
Inter arma enim silent leges (sõja aegadel on seadused vaiksed) Cicero
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40168
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Jaapani 5. gen. hävitaja
Kahel "vaatevälja piiramise" perioodil olid tagasivaate piiramise (ja üldse vaatevälja ahendamise) põhjuseks konstruktsioonilised raskused ehk ei suudetud valmistada piisavalt vingeid mootoreid, mis oleks lubanud teha "bubble canopy" (ja palju muid asju veel) ja rahuldada samaaegselt tellija nõudeid kiirusele.
Stealth lennukitel on üks selline tore asi mootori õhuvõtt, kus siis turbiinilabade peegelduse vältimiseks peab õhuvõtt ja mootor olema nihkes ning õhk läbima kena S-kurvi. Teine probleem on (seoses elektroonika hulga kasvu ja sisemiste relvaruumidega) - kuhu mahutada kütus. Läbi aegade on seda justnimelt lenduri selja taha pandud (vt MiG-21 ja Su-17 areng).
Selleks peab konstrueerimise tausta teadma, aga see selgub hiljem, nt 30 aasta pärast. Aga selliste "varjamiste" põhjuseks võib väga vabalt olla konstruktorite raskused lennuki sisemiste osade ja kütuse äramahutamisega, samuti aerodünaamilised raskused - kavandatav mootor ei tagaks vajalikke lennutehnilisi näitajaid ja setõttu ratsitakse aerodünaamikat. Ja jutt "pole enam tarvis" võib ka olla õigustus lahendusele.
Stealth lennukitel on üks selline tore asi mootori õhuvõtt, kus siis turbiinilabade peegelduse vältimiseks peab õhuvõtt ja mootor olema nihkes ning õhk läbima kena S-kurvi. Teine probleem on (seoses elektroonika hulga kasvu ja sisemiste relvaruumidega) - kuhu mahutada kütus. Läbi aegade on seda justnimelt lenduri selja taha pandud (vt MiG-21 ja Su-17 areng).
Selleks peab konstrueerimise tausta teadma, aga see selgub hiljem, nt 30 aasta pärast. Aga selliste "varjamiste" põhjuseks võib väga vabalt olla konstruktorite raskused lennuki sisemiste osade ja kütuse äramahutamisega, samuti aerodünaamilised raskused - kavandatav mootor ei tagaks vajalikke lennutehnilisi näitajaid ja setõttu ratsitakse aerodünaamikat. Ja jutt "pole enam tarvis" võib ka olla õigustus lahendusele.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Jaapani 5. gen. hävitaja
Selge. Kahtlustasingi, et probleem võib osaliselt olla põhjustatud ruumipuudusest.
Inter arma enim silent leges (sõja aegadel on seadused vaiksed) Cicero
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40168
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Jaapani 5. gen. hävitaja
Lenduri taha "küüru" kasvatamine on laialt levinud trikk lisaruumi tekitamiseks, ilma et lennuki aerodünaamikat halvendaks. Peale nimetatud MiG-21 ja Su-17 tuleb kohe meelde A-4 Skyhawk, millele kah lõpus küür selga kasvas.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Jaapani 5. gen. hävitaja
MiG-29 "Fatback"...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist