Jaapani õhuvägi
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Jaapani 5. gen. hävitaja
Siin oleks sobilik tsiteerida ühte IAF F-4 piloooti, kes osales 1970 Suessi ligidal aset leidnud lahingus ühe NSVL lennuväe kaardiväepolgu vastu, mille käigus kaotasid venelased ise suures ülekaalus olles viis lennukit ja lõpus põgenesid lahingust.
"Silma jäi eespool lendav MiG-21, mis muutis alatasa suunda ja nagu eksles taevas ringi. Ühtäkki sain ma aru, et ta ei tea mida teha. Peagi tegi ta vea, et muutis poole viraazi peal suunda (jättis viraazi pooleli) ja sattus ise mulle sihikule. Mul ei olnud vaja teha muud kui lukustada ja vajutada päästikule. Tulistasin igaks juhuks kaks raketti, kuid peale esimest oli talle juba ükskõik, lennuk lendas põleva tunglana maapinna suunas, piloot ei katapulteerunud".
Kui natuke järgi mõelda ja vaadata, millega venelane lendas (minu rehkendusi mööda oli MiG-21MF), siis arvan, et eks ta seepärast eksles, et sa sai aru, et tema taga keegi on, aga ei näinud, kuskohas täpsemalt (puudus ülevaate vastase asukohast selja taga) ja eks ta vingerdas seepärast, et üritas teda paaniliselt näha (ja võibolla saada tahavaatepeegli vaatevälja).
Vat nii tähtis võib olla vaateväli tahapoole. Egas muidugi F-4 polnud suurt targem, nagu inglise keeles öeldakse "zero over the shoulder visibility".
"Silma jäi eespool lendav MiG-21, mis muutis alatasa suunda ja nagu eksles taevas ringi. Ühtäkki sain ma aru, et ta ei tea mida teha. Peagi tegi ta vea, et muutis poole viraazi peal suunda (jättis viraazi pooleli) ja sattus ise mulle sihikule. Mul ei olnud vaja teha muud kui lukustada ja vajutada päästikule. Tulistasin igaks juhuks kaks raketti, kuid peale esimest oli talle juba ükskõik, lennuk lendas põleva tunglana maapinna suunas, piloot ei katapulteerunud".
Kui natuke järgi mõelda ja vaadata, millega venelane lendas (minu rehkendusi mööda oli MiG-21MF), siis arvan, et eks ta seepärast eksles, et sa sai aru, et tema taga keegi on, aga ei näinud, kuskohas täpsemalt (puudus ülevaate vastase asukohast selja taga) ja eks ta vingerdas seepärast, et üritas teda paaniliselt näha (ja võibolla saada tahavaatepeegli vaatevälja).
Vat nii tähtis võib olla vaateväli tahapoole. Egas muidugi F-4 polnud suurt targem, nagu inglise keeles öeldakse "zero over the shoulder visibility".
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 1239
- Liitunud: 08 Sept, 2005 0:35
- Asukoht: Tallinn, Õismäe
- Kontakt:
Re: Jaapani 5. gen. hävitaja
Aga miks vanad piloodid lõpuks BF109 suletud kokpitti avatust siiski paremaks pidasid?
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Jaapani 5. gen. hävitaja
Sest nad polnud proovinud P-51D kabiinis ringi vaadata
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Jaapani 5. gen. hävitaja
Ja ega ise ei tahaks kah talvel -15 kraadi külmaga sajaviiekümnega mööda trassi kihutada kui autoks oleks kabrio
Tahad joosta õpi kõigepealt käima !
- mudelipoiss
- Liige
- Postitusi: 136
- Liitunud: 25 Mär, 2012 16:59
- Asukoht: Õismäe
- Kontakt:
Re: Jaapani 5. gen. hävitaja
muidu tipp topp kena lennuk aa võiks see kunagi mudelina ka toodangusse tulla
Sd.Kfz. 251/1 Ausf. A
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 40208
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Jaapani 5. gen. hävitaja
Lahtine kabiin suurendab märkimisväärselt õhutaktistust ja see kärbib kiirust.
N. Liidu katselendur Stefanovski meenutas, et millalgi (vist 1942) taheti välja anda käsulauad, mis keelasid lahtise kabiinikattega, asjatud avatud radiaatori katiku ja tiivaaluste reaktiivmürskude tarvitamise hävitajatel, samuti igasugu käsitöönduslikud (ebatasased) maskeeringud välioludes (nt lennukite valgeks lupjamine talvel). Küsimus oli kiiruse kaotuse leevendamine saksa lennukite vastu.
Ma arvan, et need ülalkirjutatud ratsionaliseerimised võtavad rahulikult 50 kmh lennuki kiirusest maha. Kiirust saavutati tollal juba "vere hinnaga", iga kmh üle 550 kmh käis juba raskete pingutustega. Selleks, et keskmine tippkiirus 550 kmh saanuks kasvada sõja lõpus 700 kmh-ni, oli vaja mootori võimsuse kahekordset tõstmist. Kahekordselt võimsamat mootorit ei anna niisama lihtsalt lennukile panna, tehnilise "tasakaalu" säilitamiseks tähendab see enamvähem kogu lennuki ümbertegemist (võimsuse kasv ei tule niisama, vaid ikka kütusekulu kasvu arvelt).
N. Liidu katselendur Stefanovski meenutas, et millalgi (vist 1942) taheti välja anda käsulauad, mis keelasid lahtise kabiinikattega, asjatud avatud radiaatori katiku ja tiivaaluste reaktiivmürskude tarvitamise hävitajatel, samuti igasugu käsitöönduslikud (ebatasased) maskeeringud välioludes (nt lennukite valgeks lupjamine talvel). Küsimus oli kiiruse kaotuse leevendamine saksa lennukite vastu.
Ma arvan, et need ülalkirjutatud ratsionaliseerimised võtavad rahulikult 50 kmh lennuki kiirusest maha. Kiirust saavutati tollal juba "vere hinnaga", iga kmh üle 550 kmh käis juba raskete pingutustega. Selleks, et keskmine tippkiirus 550 kmh saanuks kasvada sõja lõpus 700 kmh-ni, oli vaja mootori võimsuse kahekordset tõstmist. Kahekordselt võimsamat mootorit ei anna niisama lihtsalt lennukile panna, tehnilise "tasakaalu" säilitamiseks tähendab see enamvähem kogu lennuki ümbertegemist (võimsuse kasv ei tule niisama, vaid ikka kütusekulu kasvu arvelt).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- TheCorruptedOne
- Liige
- Postitusi: 60
- Liitunud: 29 Jaan, 2007 8:04
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
Re: Jaapani 5. gen. hävitaja
Mitsubishi Hvy Ind : MHI Begins Assembly of Full-scale Model for Advanced Technology Demonstrator Aircraft Project
http://www.4-traders.com/MITSUBISHI-HVY ... -14242208/
http://www.4-traders.com/MITSUBISHI-HVY ... -14242208/
Re: Jaapani 5. gen. hävitaja
Vahepeal on aeg kiirelt läinud ning jaapani viienda generatsiooni hävitaja peaks sel kuul oma esimese katselennu sooritama...
http://lenta.ru/news/2016/01/28/atdxjapan/
http://lenta.ru/news/2016/01/28/atdxjapan/
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
-
- Liige
- Postitusi: 942
- Liitunud: 07 Nov, 2012 9:54
- Kontakt:
Re: Jaapani 5. gen. hävitaja
Lemet, kas tegu on puhtalt jaapanlaste kätetööga või koostöö ameeriklastega? Ja huvitav, mis on ta maksumus võrreldes F35-ga?
Re: Jaapani 5. gen. hävitaja
Wikis on üksjagu ammendav leht sel teemal. https://ru.m.wikipedia.org/wiki/Mitsubi ... X_Shinshin
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Jaapani 5. gen. hävitaja
Tegu pole siiski veel päris uue lennuki prototüübiga vaid veel tehnoloogia demonstraatoriga. Projekti varasem nimi oli samuti ATD-X ehk (Advance Technology Demonstrator - X), praeguseks X-2 Shinshin. Lõplik lennuk F-3 plaanitakse tootmisse saada 2027. aaastaks.Lemet kirjutas:Vahepeal on aeg kiirelt läinud ning jaapani viienda generatsiooni hävitaja peaks sel kuul oma esimese katselennu sooritama...
Projekt tuleb F-35-est omajagu erinev ja väga ambitsioonikas. Nimelt ei ehitata mitte Strike-Fighter'it vaid F-22 analoogi õhu-ülemvõimu saavutamiseks. Üsna märkimisväärne on ka, et nad plaanivad seda teha enda välja töötatud mootoriga. Ei Venemaa ega Hiina pole F-119 võrreldava jõuallikaga maha saanud (viimast katsetati aga edukalt juba 80ndate lõpus!).
Seetõttu on ka praegune X-2 prototüüp vaid 1/3 lõpliku lennuki suurusest ning lendab asendusmootoriga EJ-200 (eurofighterilt). Prototüübi mõte ongi arendada välja mitmed vajalikud tehnoloogiad nagu, 3D veojõu-suunamine kolme "labaga", fiiberoptiline fly-by-optics süsteem ja palju muud. Arvatavasti on see lennuk ka üks põhjustest miks F-35 projektiga liituti. Jaapanis toodetakse osasid antud lennuki komposiit detaile ning neile on rajatud ka üks ainult kolmest tootmisliinist (teised asuvad Itaalias ja USA).
See video näitab lennuki esimest ametlikku esitlust, kus on näha ka näiteks katseeksemplari veojõu suunamise kohta (35. sekund):
https://youtu.be/OdsmcdBVsN4
Hind võib tulla üsna krõbe. Võrdluseks, F-16'est välja arendatud F-2 läks tükihinnaga vähemalt 2x kallimaks kui F-16 ($127 miljonit 2009. aasta dollarites tükist). Tegu muidugi ka võimsama lennukiga 25% suurem, suurema tegevusraadisega ning esimene AESA radariga varustatud seerialennuk muide (ka japside enda looming)
On selge, et kui keegi "lääneriikidest" üldse F-22 sisulise analoogi väljatöötamisega hakkama saab on see Jaapan. Ei tasu unustada et tegu on endiselt maailma kolmanda majandusega ning kõrgtehnoloogiaga ollakse väga sinapeal. Samuti on mõningaid vajalikke detaile suudetud ka varem toota, näiteks AESA radarid. Neil on ka täitsa olemas oma turboventilaator-mootorite tootja kes hetkel vajaliku tõukejõuga mootoreid välja arendab. Hetkel ei suuda nime leida kuid tegu sama firmaga mis ka nende F-15 ja F-2 mootorid on litsensi alusel tootnud.
Igatahes on tegu väga laheda projektiga ning loodetavasti minnakse sellega lõpuni. Kuigi riskid on suured ja hind tuleb kindlasti üsna kobe.
Re: Jaapani 5. gen. hävitaja
Kas ehk see: Ishikawajima Harima Heavy Industries (IHI)?Gideonic kirjutas:Neil on ka täitsa olemas oma turboventilaator-mootorite tootja kes hetkel vajaliku tõukejõuga mootoreid välja arendab. Hetkel ei suuda nime leida kuid tegu sama firmaga mis ka nende F-15 ja F-2 mootorid on litsensi alusel tootnud.
Re: Jaapani 5. gen. hävitaja
Seesama tootja see ongi.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Jaapani 5. gen. hävitaja
Lisaks eepoolmainitule on IHI sõlminud lepingu Pratt & Whitney'ga ka F-135 mootorite komponentide tootmiseks Jaapani F-35'e tarvis.
Re: Jaapani 5. gen. hävitaja
Kui antud teema juba jutuks tuli, siis esimese ruleerimise testid toimusid täna: http://tr.twipple.jp/p/27/51c6ab.html
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 17 külalist