ИСУ-152 käivitamine.

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Tarmo Männard
Liige
Postitusi: 1239
Liitunud: 08 Sept, 2005 0:35
Asukoht: Tallinn, Õismäe
Kontakt:

ИСУ-152 käivitamine.

Postitus Postitas Tarmo Männard »

Minu jaoks ikkagi tõeliselt müstiline vaatepilt:
Meestel on kasutada kang, vasar, tööriistakomplekt ja suruõhukompressor ning massin tehaksegi välioludes töökorda.

Lisaks on ju tähelepanuväärne seegi fakt, et kusagil N-Liidu N-linna N-tänava ääres seisab seesugune rüüstamata riistapuu!
Ja juba niikaua, et on peaaegu kõhuni maa sisse vajunud.

http://www.youtube.com/watch?v=n_aDMqFrUV8
puukoi
Liige
Postitusi: 42
Liitunud: 29 Jaan, 2013 22:08
Kontakt:

Re: ИСУ-152 käivitamine.

Postitus Postitas puukoi »

Muljetavaldav igatahes,kuigi ikka mutrivõtmeid näeb seal ka.Sõjaaegne materjali ja aja defitsiit andsid just niisuguse tulemuse nagu seal näeme,lihtne,robustne ja lollikindel,taoline mootor on võimeline töötama igasuguse vähegi raskema vedelikuga.Tolleaegsete olude kohta hiilgav lahendus,aga tulemusena jäi NSVL-i just tankimootorite ehitus ja kooste kvaliteet ajast tunduvalt maha pikkadeks aastateks ja korralikku diiselkütet venemaal ei õpitudki laiemas mahus tootma.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40201
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: ИСУ-152 käivitamine.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

ISU-152 peaks olema kõige kauem NSVL/Venemaa relvastuses püsinud WWII aegne sõjamasin, netist on mitmest kohast silma jäänud, et need masinad elasid üle NSVL lagunemise ja läksid likvideerimisele 1993. a paiku seoses Venemaa relvajõudude vähendamisega. Eks nad seisid kuskil Kasahhi stepis NZ platsil konserveeringu all. Võibolla seisavad kuskil praegugi. Näiteks Mosfilmi garaazis peaks tolle perioodi soomust olema päris kena kogus.

Selline asjaolu seletab ja suht värskete eksemplaride tarvitamist paraadidel ja filmides, ilmselt konserveeritud kujul oli neid õigel soovijal võimalik saada ja tegemist oligi töökorras masinatega (kuigi võibolla kulunud), mitte aga monumenditankide või soost päästetutega, millega maarjamaal jännatud on.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Actual
Liige
Postitusi: 539
Liitunud: 13 Mär, 2008 11:47

Re: ИСУ-152 käivitamine.

Postitus Postitas Actual »

kuskil 2:20 paiku paistab hoonete juures läbi puude üks lipp lehvimas, küll uduselt aga tundub kõige enam Ukraina lippu meenutavat.
taara
Liige
Postitusi: 837
Liitunud: 12 Jaan, 2011 21:13
Kontakt:

Re: ИСУ-152 käivitamine.

Postitus Postitas taara »

Täiesti Ukraina lipp jah. Mida kõike inimesed videoklippidest näevad :)
Roamless
Liige
Postitusi: 3811
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: ИСУ-152 käivitamine.

Postitus Postitas Roamless »

Video all paremas nurgas võbeleb ka kirjake, kus üheks nimeks on Kiiev.
Unforeseen consequences
fossiil
Liige
Postitusi: 3556
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: ИСУ-152 käivitamine.

Postitus Postitas fossiil »

Kapten Trumm kirjutas: ...netist on mitmest kohast silma jäänud, et need masinad elasid üle NSVL lagunemise ja läksid likvideerimisele 1993. a paiku seoses Venemaa relvajõudude vähendamisega
Tegelikult alustati nende masinate relvastusest mahavõtmist juba 70 -date aastate keskpaigst ja kaheksakümnendate alguseks oli see protsess ametlikult lõppenud. Koos kõige sellest tulenevaga.

Urmas.
ivanorav
Liige
Postitusi: 922
Liitunud: 30 Juun, 2008 22:38
Asukoht: Soome
Kontakt:

Re: ИСУ-152 käivitamine.

Postitus Postitas ivanorav »

Tarmo Männard kirjutas:Minu jaoks ikkagi tõeliselt müstiline vaatepilt:
Meestel on kasutada kang, vasar, tööriistakomplekt ja suruõhukompressor ning massin tehaksegi välioludes töökorda.

Lisaks on ju tähelepanuväärne seegi fakt, et kusagil N-Liidu N-linna N-tänava ääres seisab seesugune rüüstamata riistapuu!
Ja juba niikaua, et on peaaegu kõhuni maa sisse vajunud.

http://www.youtube.com/watch?v=n_aDMqFrUV8
See ei olnud suruöhukompressor, vaid "volga" mootoriga keevitusagregaat. Kasutati laialdaselt pöllumajanduses liikuvate töökodade haakes. Belarussi (80 hj) mootori sai ka stetsionaarse keevitusega käima, lihtsalt vool anti otse starteri klemmile! :lol:("pöletati " keevituskäpp klemmile) Aga vennad videos olid selle "tehnoloogia" vaieldamatud spetsialistid! Isegi sädemeid, ega suitsu ei näinud, tulekahjust rääkimata!
Loomuselt oli ISU ikkagi liikursuurtükk, selleks oleks ta tagaliinil roomates kasvöi tänapäevani sobinud, aga kahur jäi juba ajale jalgu!
taara
Liige
Postitusi: 837
Liitunud: 12 Jaan, 2011 21:13
Kontakt:

Re: ИСУ-152 käivitamine.

Postitus Postitas taara »

Miks nad selle augu sinna rauda tegid?
fossiil
Liige
Postitusi: 3556
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: ИСУ-152 käivitamine.

Postitus Postitas fossiil »

See auk on mõeldud kahuri deaktiveerimiseks.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40201
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: ИСУ-152 käivitamine.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Belarussi (80 hj) mootori sai ka stetsionaarse keevitusega käima, lihtsalt vool anti otse starteri klemmile! ("pöletati " keevituskäpp klemmile) Aga vennad videos olid selle "tehnoloogia" vaieldamatud spetsialistid! Isegi sädemeid, ega suitsu ei näinud, tulekahjust rääkimata!
Kummaline, meil on majapidamises MTZ-82-sid päris mitu olnud, uuemad 80ndate lõpu mudelid tulidki juba tehasest elektristarteriga, mingit käivitusmootorit polnud.
Korras mootor ja korras akud - läks lörtsi käima ilma mingite keevitusagregaatideta, seisval masinal tuli lihtsalt akusid aeg ajalt laadida.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
ennww
Liige
Postitusi: 308
Liitunud: 11 Mai, 2006 9:12
Asukoht: Hiiumaa
Kontakt:

Re: ИСУ-152 käivitamine.

Postitus Postitas ennww »

Looga seonduva netilehel oli ka riistapuu taustast. Vanal heal ajal olevate tahetud see ISU postamendile panna. Toodigi külakesse kohale, aga siis said rahad otsa ja masin jäi seisma. Täiesti töökorras olevana. Seisis väga kaua. Kabiin rüüstati ikka ära, aga mootoriruumi ei olevat kohalikud kangelased sisse pääsenud. Spetsialistid taastasid hädapärase elektrivarustuse (Tegelikult peaks see riist ilma käivitamist ka päris ilma elektrita hakkama saama),vahetasid kütusepumba ja filtrid ja käima ta läks.
Väidetavalt jõudis see masin hiljem Lätti sõjamuuseumi?

http://npf-tanais.blogspot.ru/2012/09/1944.html
ivanorav
Liige
Postitusi: 922
Liitunud: 30 Juun, 2008 22:38
Asukoht: Soome
Kontakt:

Re: ИСУ-152 käivitamine.

Postitus Postitas ivanorav »

Kapten Trumm kirjutas:
Belarussi (80 hj) mootori sai ka stetsionaarse keevitusega käima, lihtsalt vool anti otse starteri klemmile! ("pöletati " keevituskäpp klemmile) Aga vennad videos olid selle "tehnoloogia" vaieldamatud spetsialistid! Isegi sädemeid, ega suitsu ei näinud, tulekahjust rääkimata!
Kummaline, meil on majapidamises MTZ-82-sid päris mitu olnud, uuemad 80ndate lõpu mudelid tulidki juba tehasest elektristarteriga, mingit käivitusmootorit polnud.
Korras mootor ja korras akud - läks lörtsi käima ilma mingite keevitusagregaatideta, seisval masinal tuli lihtsalt akusid aeg ajalt laadida.
Aga vahepeal oli ka meil Nöuka aeg, akusid ei olnud ja mootorid olid höredad! :cry:
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40201
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: ИСУ-152 käivitamine.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Aga vahepeal oli ka meil Nöuka aeg, akusid ei olnud ja mootorid olid höredad!
Kolhoositraktoritel oli ikka suurim probleem see viinahimuline tihend rooli ja istme vahel, miks masinad korras polnud ning liiga palju remonditunde tuli.
Oli vähe hoolsam viinavaba mees, oli juba suur võimalus mingisse "sotsvõistluse" tabelisse sattuda.
Minu sugulaste hulgas oli üks taoline, joovastavat ei võta suu sissegi ja pensionärina käib kogu kodune tehnika nagu kellavärk.
Umbes sama juttu on kuulda ka vene autode kohta, küll ei lähe käima ja küll "ei võta taha".
Mul küll vastupidised kogemused, lääne autod on mind küll teele jätnud, aga kaks peetud vene autot mitte kordagi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
ivanorav
Liige
Postitusi: 922
Liitunud: 30 Juun, 2008 22:38
Asukoht: Soome
Kontakt:

Re: ИСУ-152 käivitamine.

Postitus Postitas ivanorav »

Kapten Trumm kirjutas:
Aga vahepeal oli ka meil Nöuka aeg, akusid ei olnud ja mootorid olid höredad!
Kolhoositraktoritel oli ikka suurim probleem see viinahimuline tihend rooli ja istme vahel, miks masinad korras polnud ning liiga palju remonditunde tuli.
Oli vähe hoolsam viinavaba mees, oli juba suur võimalus mingisse "sotsvõistluse" tabelisse sattuda.
Minu sugulaste hulgas oli üks taoline, joovastavat ei võta suu sissegi ja pensionärina käib kogu kodune tehnika nagu kellavärk.
Umbes sama juttu on kuulda ka vene autode kohta, küll ei lähe käima ja küll "ei võta taha".
Mul küll vastupidised kogemused, lääne autod on mind küll teele jätnud, aga kaks peetud vene autot mitte kordagi.
Traktoril ja traktoril oli väga suur vahe, uusi traktoreid said ainult "omad" ja nende vanad liikusid edasi, just noortele ja viinaninadele ! Sama "süsteem" töötas ka tagavaraosade rindel! Ka minu ainuke tagavaraosade ladu oli vanarauaplats. No ja ega tolles laos ei saanud osa allkirja vastu letilt, vaid tuli ise see ka maha demonteerida, sealt ka remonditundide arv.
Bellarussi mootorid käisid tavaliselt iga viie aasta tagant kap. remondis ja sealt tavaliselt midagi head enam tagasi ei saanud.
Ehk möni Nöukogude armee autojuht selgitab täpsemalt kuidas noorematel oli "vänt-starter" ja dedidel olid autod korras, keera ainult vötit! Ju vist noored olid lollid ja joodikud :write:
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 24 külalist