155-mm iseliikuv suurtükk K9 Thunder- parim maailmas
Postitatud: 02 Veebr, 2014 19:10
Artikli nimetus sisaldab muidugi suuresti reklaami, kuid kuidas ka poleks, teevad selle Lõuna-Korea päritolu iseliikuva suurtüki unikaalsed andmed ta üheks parimaks antud relvaliigi esindajaks. Ületades sellistes parameetrites nagu laskekaugus ja tulekiirus ka Venemaa analooge. Näiteks 152 mm iseliikuva suurtüki Msta-S omi.
Muideks, millal vaatab Venemaa juhtkond läbi välismaise tehnika ostmise variandi? Siis oleks arukas kaaluda küsimust nimelt selle masina ostu ja litsentseeritud tootmise kohta. Õnneks korealased seda müüvad ja on juba jõudnud müüa tootmislitsentsi türklastele. Türgi versioon sai nimeks T-155 Firtina.
T-155 Firtina
Mõni sõna selle lahingumasina loomisest...
Antud iseliikuv suurtükk töötati välja suhteliselt hiljuti- möödunud sajandi 90-ndatel aastatel. Programm uue iseliikuva suurtüki K9Thunder loomiseks startis 1989 aastal. Esimesed uue iseliikuva süsteemi katsetused toimusid 1996 aastal. Kahe aasta pärast, 1998 aasta talvel, sõlmis Korea valitsus kokkuleppe korporatsiooniga "Samsung Techwin" uue haubitsa tarnimiseks ning juba 1999 aastal saabus relvajõududele esimene partii. Relv oli mõeldud asendama sinnamaani L-Korea relvajõudude relvastuse olevat liikursuurtükki K55.
Uus liikursuurtükk suurendas oluliselt armeesuurtükiväe võimalusi, kuna omas suuremat laskekaugust ja paistis silma hea mobiilsuse ja kaitstusega. Iga liikurite K9 Thunder pataljon koosneb kolmest kuuetorulisest patareist. Haubitsat kasutatakse grupis koos automaatse lahingumoona transpordivahendiga K10 lahingumoonavarude täiendamiseks.
K9 Thunderi korpus ja torn keevitatakse kokku soomusterase lehtedest ning kaitsevad meeskonda käsirelvade tule, samuti ka miini- ja mürsukildude eest. Standardvarustusse kuuluvad kaitsevahendid massihävitusrelva eest, soojendi, sidevahendid, tuletõrjesüsteem ja öise nägemise komplekt. Liikuri meeskond koosneb viiest inimesest- komandör, juht-mehaanik, sihtur ja kaks laadurit.
47-tonnise masina esiosas on juhtimissektsioon koos juht-mehaaniku töökohaga ja mootori-ülekande sektsioon, masina ahtriosas on torniga lahingusektsioon.
Liikurile on paigaldatud mootor MTU 881, mis arendab võimsust 735 kiloWatti. Jõuülekandeks on automaat firmalt Allison XI 100-4АЗ, mis tagab edasiliikumisel neli käiku ja kaks tagurpidikäiku. Mootor koos ülekandega võimaldavad liikumiskiiruseks kõva kattega teedel kuni 67 km/h, sealjuures on käiguvaruks antud 480 km. Iseliikuval suurtükil K9 Thunder on hüdropneumaatiline vedrustus, mis paistab silma kõrgendatud läbivuse ja sujuva käigu poolest.
Pöörlevas tornis asub pikatoruline 155-mm haubits, mis on varustatud suudmepiduri ja hülsieemaldiga. Haubitsa rauas asub andur mürsu algkiiruse määramiseks, mis annab saadud info edasi pardaarvutile. Torni katusele on monteeritud 12,7 mm suurekaliibriline kuulipilduja tulistamiseks maa- ja õhusihtmärkide pihta.
Automaatne moona etteandesüsteem tagab maksimaalse lühiajalise tulekiiruse- kolm lasku 15 sekundiga. Tavatingimustes suudab meeskond teha minutis kuus lasku. Mürsud asetatakse paika ja saadetakse pesasse automaatselt, samas kui heitelaengud kartuusides või kaasaegsetes moodulites paigaldatakse käsitsi. Liikuri lahingukomplekt koosneb 46st erinevast laengust.
ERFB-HE mürskudega(suundvööga aktiiv-reaktiivfugassmürsk(??) tulistamisel ulatub maksimaalne laskekaugus 50 kilomeetrini, lihtsa aktiiv-reaktiivmürsuga tulistamisel 40 kilomeetrini. Tavamoonaga tulistades on laskekaugust 30 kilomeetrit. Meeskond saab avada tule kõigest 30 sekundit peale masina peatumist. Mürsud lendavad ühe ja sama sihtmärgi pihta mööda erinevaid trajektoore, mis võimaldab vaenlase hävitamist 100% tõenäolsusega. Võimalik on tulistada tuumamürskudega.
Tehnilised andmed:
Kaal 47 t.
Pikkus 12 m
Laius 3,4 m
Kõrgus 2,73 m
Meeskond 5 inimest
Laskekiirus: 3 lasku 15 sekundi jooksul, maksimaalne 6-8 lasku minutis.
Laskekaugus: 30000-56000 m.
Relvastus: 155-mm haubits, 12,7 mm suurekaliibriline kuulipilduja HMG
Mootor: 1000 hj 8-silindriline vedelikjahutusega diisel MTU MT 881 Ka-500
Vedrustus: hüdropneumaatiline. гидропневматическая
Käiguvaru 480 km.
Kiirus: kuni 67 km/h
http://alternathistory.org.ua/155-mm-sa ... a-sau-mira
Muideks, millal vaatab Venemaa juhtkond läbi välismaise tehnika ostmise variandi? Siis oleks arukas kaaluda küsimust nimelt selle masina ostu ja litsentseeritud tootmise kohta. Õnneks korealased seda müüvad ja on juba jõudnud müüa tootmislitsentsi türklastele. Türgi versioon sai nimeks T-155 Firtina.
T-155 Firtina
Mõni sõna selle lahingumasina loomisest...
Antud iseliikuv suurtükk töötati välja suhteliselt hiljuti- möödunud sajandi 90-ndatel aastatel. Programm uue iseliikuva suurtüki K9Thunder loomiseks startis 1989 aastal. Esimesed uue iseliikuva süsteemi katsetused toimusid 1996 aastal. Kahe aasta pärast, 1998 aasta talvel, sõlmis Korea valitsus kokkuleppe korporatsiooniga "Samsung Techwin" uue haubitsa tarnimiseks ning juba 1999 aastal saabus relvajõududele esimene partii. Relv oli mõeldud asendama sinnamaani L-Korea relvajõudude relvastuse olevat liikursuurtükki K55.
Uus liikursuurtükk suurendas oluliselt armeesuurtükiväe võimalusi, kuna omas suuremat laskekaugust ja paistis silma hea mobiilsuse ja kaitstusega. Iga liikurite K9 Thunder pataljon koosneb kolmest kuuetorulisest patareist. Haubitsat kasutatakse grupis koos automaatse lahingumoona transpordivahendiga K10 lahingumoonavarude täiendamiseks.
K9 Thunderi korpus ja torn keevitatakse kokku soomusterase lehtedest ning kaitsevad meeskonda käsirelvade tule, samuti ka miini- ja mürsukildude eest. Standardvarustusse kuuluvad kaitsevahendid massihävitusrelva eest, soojendi, sidevahendid, tuletõrjesüsteem ja öise nägemise komplekt. Liikuri meeskond koosneb viiest inimesest- komandör, juht-mehaanik, sihtur ja kaks laadurit.
47-tonnise masina esiosas on juhtimissektsioon koos juht-mehaaniku töökohaga ja mootori-ülekande sektsioon, masina ahtriosas on torniga lahingusektsioon.
Liikurile on paigaldatud mootor MTU 881, mis arendab võimsust 735 kiloWatti. Jõuülekandeks on automaat firmalt Allison XI 100-4АЗ, mis tagab edasiliikumisel neli käiku ja kaks tagurpidikäiku. Mootor koos ülekandega võimaldavad liikumiskiiruseks kõva kattega teedel kuni 67 km/h, sealjuures on käiguvaruks antud 480 km. Iseliikuval suurtükil K9 Thunder on hüdropneumaatiline vedrustus, mis paistab silma kõrgendatud läbivuse ja sujuva käigu poolest.
Pöörlevas tornis asub pikatoruline 155-mm haubits, mis on varustatud suudmepiduri ja hülsieemaldiga. Haubitsa rauas asub andur mürsu algkiiruse määramiseks, mis annab saadud info edasi pardaarvutile. Torni katusele on monteeritud 12,7 mm suurekaliibriline kuulipilduja tulistamiseks maa- ja õhusihtmärkide pihta.
Automaatne moona etteandesüsteem tagab maksimaalse lühiajalise tulekiiruse- kolm lasku 15 sekundiga. Tavatingimustes suudab meeskond teha minutis kuus lasku. Mürsud asetatakse paika ja saadetakse pesasse automaatselt, samas kui heitelaengud kartuusides või kaasaegsetes moodulites paigaldatakse käsitsi. Liikuri lahingukomplekt koosneb 46st erinevast laengust.
ERFB-HE mürskudega(suundvööga aktiiv-reaktiivfugassmürsk(??) tulistamisel ulatub maksimaalne laskekaugus 50 kilomeetrini, lihtsa aktiiv-reaktiivmürsuga tulistamisel 40 kilomeetrini. Tavamoonaga tulistades on laskekaugust 30 kilomeetrit. Meeskond saab avada tule kõigest 30 sekundit peale masina peatumist. Mürsud lendavad ühe ja sama sihtmärgi pihta mööda erinevaid trajektoore, mis võimaldab vaenlase hävitamist 100% tõenäolsusega. Võimalik on tulistada tuumamürskudega.
Tehnilised andmed:
Kaal 47 t.
Pikkus 12 m
Laius 3,4 m
Kõrgus 2,73 m
Meeskond 5 inimest
Laskekiirus: 3 lasku 15 sekundi jooksul, maksimaalne 6-8 lasku minutis.
Laskekaugus: 30000-56000 m.
Relvastus: 155-mm haubits, 12,7 mm suurekaliibriline kuulipilduja HMG
Mootor: 1000 hj 8-silindriline vedelikjahutusega diisel MTU MT 881 Ka-500
Vedrustus: hüdropneumaatiline. гидропневматическая
Käiguvaru 480 km.
Kiirus: kuni 67 km/h
http://alternathistory.org.ua/155-mm-sa ... a-sau-mira