Vanem tehnika, memuaarid jne.

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas:Praktika on natuke erinev, "täielik läbipuhe" ühtlasi tähendab, et selle mootori heitgaase ei saagi puhtaks, sest täieliku läbipuhumisega lendab ka küttesegu väljalaskesse. See oli ka minu märkuse mõte.

...
EI näe sellist võimalust vastaskolbidega mootori korral. Äkki selgitad, kuidas see peaks toimuma.
Sugga 21
Liige
Postitusi: 310
Liitunud: 15 Sept, 2011 20:40
Kontakt:

Re: militaar.net foorumist

Postitus Postitas Sugga 21 »

Korterites on nähtud igasuguseid variante. Vanalinnas ja Kadriorus oli vene ajal 3x220V süsteem, kus tarbijad käisidki kahe faasi vahele. Pingeindikaatoriga (maa suhtes) mõõtes olid pistikupesa mõlemad juhtmed pinge all.
Mitte ainult okupatsiooniajal vaid ka umbes 5 aastat tagasi oli see süsteem Kesklinnas täiesti esindatud. Seda ei oska öelda, kas tänasel päeval ka veel kuhugi alles jäänud või on jõutud ringi teha.
Tondi kandis oli igatahes veel möödunud aastal täitsa olemas,sain veel tasuta 380v peale üle minna.Mingil ajal lubati tariifi tõsta seoses hooldamis kuludega.Usun,et nii mõnigi maja on veel 3*220 peal.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mina nägin maal ämma majapidamises veel sellist 220V "süsteemi", mille olid loonud küla isehakanud elektrikud.
Nimelt oli seal keegi arvanud, et lülitiga tuleb (valgusti) korral katkestada nulli, mitte faasi.
Hea, et ma kontrollima hakkasin, enne kui juhtmete kallale läksin. :shock:

Selliste "installi" probleem on selles, et näiteks pirnipesa vahetades võid sirakat saada, kuna faas jääb ka väljalülitatud lülitiga ju peale.
Indikaatoriga katsudes hakkas lamp põlema, kuigi lüliti oli väljas.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kilo Tango kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas:Praktika on natuke erinev, "täielik läbipuhe" ühtlasi tähendab, et selle mootori heitgaase ei saagi puhtaks, sest täieliku läbipuhumisega lendab ka küttesegu väljalaskesse. See oli ka minu märkuse mõte.
...
EI näe sellist võimalust vastaskolbidega mootori korral. Äkki selgitad, kuidas see peaks toimuma.
Oposiitkolbidega 2-taktiline mootor jagab täpselt samu probleeme mis tavaline 2-taktiline mootor.
Nimelt puudub täpseks gaasivahetuseks ette nähtud täiendav väntvõllipööre (mis on ka üks 4-taktilise mootori ebaefektiivsuse põhjuseid) ja gaasivahetus toimub lihtsalt sedasi, et ühelt poolt silindrisse tulev gaas tõrjub välja seal olnu. Tekib sama olukord, mis hiigelsuure ülekattega neljataktilisel mootoril, osa põlemiseks määratud gaase lendab väljalaskesse, tekitades sellega korraliku tahma- ja vinguprobleemi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Tegelane5
Liige
Postitusi: 799
Liitunud: 07 Veebr, 2009 12:28
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Tegelane5 »

Kapten Trumm kirjutas: Nimelt puudub täpseks gaasivahetuseks ette nähtud täiendav väntvõllipööre (mis on ka üks 4-taktilise mootori ebaefektiivsuse põhjuseid) ja gaasivahetus toimub lihtsalt sedasi, et ühelt poolt silindrisse tulev gaas tõrjub välja seal olnu. Tekib sama olukord, mis hiigelsuure ülekattega neljataktilisel mootoril, osa põlemiseks määratud gaase lendab väljalaskesse, tekitades sellega korraliku tahma- ja vinguprobleemi.
Tänasel päeval saaks isegi bensukal otsepritset kasutada, niiet otse sisselaskest satuks väljalaskesse ainult õhk. Ise pakun et kahetaktilistele sai saatuslikuks EGRi kasutamise keerukus või võimatus.
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
Kasutaja avatar
isakene
Liige
Postitusi: 1056
Liitunud: 29 Jaan, 2009 1:04
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas isakene »

Tegelane5 kirjutas: Tänasel päeval saaks isegi bensukal otsepritset kasutada, niiet otse sisselaskest satuks väljalaskesse ainult õhk. Ise pakun et kahetaktilistele sai saatuslikuks EGRi kasutamise keerukus või võimatus.
2T sissepritsega mootorid tänapäeval täiesti olemas ja vastavad EuroIV nõuetele. Näiteks https://newatlas.com/ktm-two-stroke-dir ... uro/48457/
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9095
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas:.... Tekib sama olukord, mis hiigelsuure ülekattega neljataktilisel mootoril, osa põlemiseks määratud gaase lendab väljalaskesse, tekitades sellega korraliku tahma- ja vinguprobleemi.
Ei tea kust need põlemiseks määratud gaasid sinna diiselmootori sisselasjetrakti satuvad?
soul
Liige
Postitusi: 2888
Liitunud: 12 Nov, 2005 22:59
Asukoht: Lõuna
Kontakt:

Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas soul »

Alates 3.50. on näha, et buhanka (UAZ-452) kooste kvaliteedis pole muutusi toimunud.
https://www.youtube.com/watch?v=V1BPHMOhRc0
2korda2
Liige
Postitusi: 1595
Liitunud: 01 Juul, 2014 11:56
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas 2korda2 »

soul kirjutas: 02 Juul, 2023 23:02 Alates 3.50. on näha, et buhanka (UAZ-452) kooste kvaliteedis pole muutusi toimunud.
https://www.youtube.com/watch?v=V1BPHMOhRc0
Konteksti loomiseks: hinnasildil olev teisendub jämedalt 15KEUR-ks (kas see on lõpphind või lisanduvad mingid maksud, ei tea).
Rebane11
Liige
Postitusi: 1146
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Rebane11 »

Nostalgialaks. Minu esimeseks ametiautoks oli kiirabis maha kantud rohkem kui 20 aastat vana Buhanka. Sovhoos oli selle endale soetanud. Aasta oli siis 1987... :lol:
Kasutaja avatar
MadMan
Liige
Postitusi: 1969
Liitunud: 23 Veebr, 2005 19:33
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas MadMan »

UAZ teema jätkuks - kvaliteediga probleeme pole.
https://www.youtube.com/watch?v=AnUpplbUOYM
Vihkad Eestit? Vali Reformierakond.
Tegelane5
Liige
Postitusi: 799
Liitunud: 07 Veebr, 2009 12:28
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas Tegelane5 »

Kapten Trumm kirjutas: 31 Mär, 2021 15:20 Mina nägin maal ämma majapidamises veel sellist 220V "süsteemi", mille olid loonud küla isehakanud elektrikud.
Nimelt oli seal keegi arvanud, et lülitiga tuleb (valgusti) korral katkestada nulli, mitte faasi.
Hea, et ma kontrollima hakkasin, enne kui juhtmete kallale läksin. :shock:

Selliste "installi" probleem on selles, et näiteks pirnipesa vahetades võid sirakat saada, kuna faas jääb ka väljalülitatud lülitiga ju peale.
Indikaatoriga katsudes hakkas lamp põlema, kuigi lüliti oli väljas.
Oleneb, tänapäevaste värviliste juhtme soontega on raske sellist jama tekitada. Kuid nõukaaegsete lihtsalt hallide vmt ühevärviliste juhtmetega pole ime kui kaablit vedades hämming tekkis- harukarbis on juhtmed juba korralikult kinni keevitatud või joodetud- ei kibele kuidagi seda laiali lammutama. Ning asi ju töötab.
Samuti kui kunagi tehti lülitist eespool olevas harukarbis midagi võidi vale hall teise halliga kokku pandud saada :idea:
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
soul
Liige
Postitusi: 2888
Liitunud: 12 Nov, 2005 22:59
Asukoht: Lõuna
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas soul »

See pole veel kõik, siin on poole kallim elektriline "buhanka" :)
https://twitter.com/mixvoronezh/status/ ... 6909420544
_dumbuser_
Liige
Postitusi: 1999
Liitunud: 14 Jaan, 2011 0:37
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitus Postitas _dumbuser_ »

Tegelane5 kirjutas: 03 Juul, 2023 14:41 Oleneb, tänapäevaste värviliste juhtme soontega on raske sellist jama tekitada. Kuid nõukaaegsete lihtsalt hallide vmt ühevärviliste juhtmetega pole ime kui kaablit vedades hämming tekkis- harukarbis on juhtmed juba korralikult kinni keevitatud või joodetud- ei kibele kuidagi seda laiali lammutama. Ning asi ju töötab.
Samuti kui kunagi tehti lülitist eespool olevas harukarbis midagi võidi vale hall teise halliga kokku pandud saada :idea:
Neid kes midagi jagavad on ikka masendavalt vähe. Sitta suudetakse toota ka seal kus seda ei peaks olema enam väga lihtne teha. Kui su ihuelektrik oskab juba veksellüliti käima ajada siis on üsna ajsalik tegelane. Kui aga juba liskas ka ristlülitiga hakkama saab siis võid enamvähem rahulikult usaldada. Mis aga näiteks faasi katkestamisse puutub siis vanglates on just vastupidi. Seal käib null läbi lüliti, et see pätt seal kongis lülitit retsides endale litrit keresse ei saaks.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist