www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 15 Okt, 2021 23:00

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 866 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 58  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika
PostitusPostitatud: 01 Sept, 2021 18:36 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 6525
Vaatan kindlasti Gideonicu poolt viidatud video korra üle, kuid tahtsin vahele lõigata ühe asjaga.
Tsiteeri:
Oluline on märgata kui palju rõhku, aega ja arvutusressurssi on pannud just korraliku sisendinfo saamiseks ja selle kvaliteedi pidevaks parandamiseks. Klassifitseerimisest (auto-labelling) täiendatakse suurel kiirusel. Probleemikohtade tuvastamine (päris sõitudest) ja nende kohene täiendav testimine. Vajadusel kergelt sarnaste simulatsioonide loomine (üldse analoogiliste simulatsioonide tekitamine päris-info pealt). Kogu seda setupi neil ei olnud veel vaid veidi aega tagasi.

See ongi üks põhjus miks ma nii umbusklik Tesla lubaduste ja arenduse perspektiivide osas olen. Waymo on keskendunud autonoomsete sõidukite tehnoloogiale rohkem kui kümme aastat. Üks asi, mis valdkonnaga kursis olevad eksperdid välja toovad on see, et Tesla lahendus on algusest peale tehniliselt piiratud olnud ning nende testimine ja arendustöö pole kaugeltki samal tasemel kui Waymo oma. Waymo kasutab rohkem ja paremaid sensoreid, nende tarkvara on olnud pikka aega küpsem, nad on simulatsioonide ja testimise osas eesliinil, ning mis kõige olulisem, neil on kõvasti rohkem praktilise väärtusega testkilomeetreid. See on ka põhjus miks nemad täna suudavad sellist teenust (teatavate piirangutega) pakkuda ja Tesla ei suuda. Võib-olla asi ongi selles, et Waymo on peamiselt autonoomsete tehnoloogiate arendaja ning Tesla elektriautode tootja. See erinevus on suurem kui esmapilgul võib tunduda.

EDIT: Lisan veel nii palju, et Googel/Waymo üritas alguses seda tehnoloogiat samamoodi arendada nagu Tesla. Nad arvasid, et neil on piisavalt hea süsteem ja andsid sõidukid oma töötajatele testida. Üsna peagi avastasid nad, et see on äärmiselt ohtlik, sest töötajad usaldasid süsteemi liialt palju ja kui midagi juhtus, siis nad ei suutnud õigeaegselt reageerida. Sellest tulenevalt on nende metoodika täiesti teistsugune. Nende testimine ja arendustöö toimub nüüd tugevalt kontrollitud keskkondades ning see on võimaldanud saada 4. taseme autonoomse süsteemi sertifikaadi SAE-lt. Need andmed, mis nad koguvad ja analüüsivad on palju põhjalikumad kui Teslal või kellelgi teisel. Muuseas, Tesla on nüüd oma isejuhtiva süsteemi tõttu föderaaljuurdluse all. Ilmselgelt sai Waymo oma õppetunni õigel ajal.


Viimati muutis nimetu, 01 Sept, 2021 19:22, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika
PostitusPostitatud: 01 Sept, 2021 19:06 
Eemal
Liige

Liitunud: 20 Dets, 2019 14:30
Postitusi: 1179
Kilo Tango kirjutas:
Madis Reivik kirjutas:
...

Olukordi mida on "neural networki" abil võimatu lahendada ja kirjeldada võib konstrueerida miljon tükki.

Klassikaline näide - sõidad asulas 50kmh ja näed et muruplatsil lapsed mängivad palli. Pall liigub sõidutee suunas. Normaalne juht võtab kiirust maha kuna eeldab et palliga koos võib teele joosta ka väike Mati 4 aastat vana. Kirjelda olukord "AI" le ?


Väike nüanss - sa ise töötad samuti närvivõrkude peal. Korralikult treenitud närvivõrgud reageerivad sellele olukorrale nagu inimene.


Ülivõrdeliselt optimistlik ja brutaalselt vale arvamus. Millise olemasoleva AI-ga on hetkel võimalik vestelda ?


Viimati muutis Madis Reivik, 01 Sept, 2021 19:19, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika
PostitusPostitatud: 01 Sept, 2021 19:06 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 11 Aug, 2008 10:25
Postitusi: 2896
Hmmh, ühe liiklusmärke tuvastava autoga juhtus igatahes nii, et luges bussi tagaotsas asuvalt märgilt 100km/h liiklusmärgi ja tema jaoks oligi see uus kiiruspiirang :P


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika
PostitusPostitatud: 01 Sept, 2021 21:03 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 6013
Madis Reivik kirjutas:
...

Ülivõrdeliselt optimistlik ja brutaalselt vale arvamus. Millise olemasoleva AI-ga on hetkel võimalik vestelda ?


Vestluskõlbulikke AI-sid on mitmeid. Aga see ei puutu üldse asjasse, sest tegu on täiesti erineva kategooria probleemidega. Auto juhtimist saab lahendada kitsa AI raames. Laiapõhjalist vestlust mitte. Seetõttu on vestlevad AI-d üsna piiratud rakendusega praegu.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika
PostitusPostitatud: 01 Sept, 2021 22:34 
Eemal
Liige

Liitunud: 20 Dets, 2019 14:30
Postitusi: 1179
Kilo Tango kirjutas:
Madis Reivik kirjutas:
...

Ülivõrdeliselt optimistlik ja brutaalselt vale arvamus. Millise olemasoleva AI-ga on hetkel võimalik vestelda ?


Vestluskõlbulikke AI-sid on mitmeid. Aga see ei puutu üldse asjasse, sest tegu on täiesti erineva kategooria probleemidega. Auto juhtimist saab lahendada kitsa AI raames. Laiapõhjalist vestlust mitte. Seetõttu on vestlevad AI-d üsna piiratud rakendusega praegu.


Näiteks milliseid ?

Sa oled liiga optimistlik. Kui AI sinu väitel jäljendab aju siis suunav küsimus:

Kas laps õpib enne rääkima või autot juhtima (ok, jätame mõni tõsise maapoisi kõrvale :)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika
PostitusPostitatud: 01 Sept, 2021 22:56 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 6013
Madis Reivik kirjutas:
...

...

Näiteks milliseid ?

Sa oled liiga optimistlik. Kui AI sinu väitel jäljendab aju siis suunav küsimus:

Kas laps õpib enne rääkima või autot juhtima (ok, jätame mõni tõsise maapoisi kõrvale :)


https://chat.kuki.ai/chat - viimased 5 aastat Turingi võistluse võitnud chatbot.

See lapse õppimise paralleel ei ole eriti rakendatav.


Viimati muutis Kilo Tango, 02 Sept, 2021 9:05, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika
PostitusPostitatud: 01 Sept, 2021 23:18 
Eemal
Liige

Liitunud: 20 Dets, 2019 14:30
Postitusi: 1179
Täielik pask ju see chatbot.

Login ESIMEST KORDA sisse, kirjutan hello. See loll vastab "good to see you AGAIN"

Ok, küsime

"how to open walnut"

vastus

"first calm your mind and take a break"

Et mis paralleele me siis rakendame et jõuda veendumusele "AI on sobilik autorooli" ?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika
PostitusPostitatud: 02 Sept, 2021 9:10 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 6525
Ok, vaatasin Gideonicu soovitatud video ära. Ausalt öeldes tekitas see minus veelgi rohkem muret.

Nagu ma aru sain, siis märkimisväärne hulk oma ajast, energiast ja ressurssidest on kulutatud sellele, et kaamerad annaks enam-vähem rahuldava pildi. See on muuseas probleem, millest Waymo (ja teised selle tehnoloogia arendajad) on sisuliselt kõrvale astunud, sest nad kasutavad lihtsalt paremaid sensoreid. Põhimõtteliselt on Tesla iseendale ülesande väga raskeks või pea võimatuks teinud. Sellise valikuga kaasnevaid probleeme on väga palju ja ma kardan, et mõned neist võivadki jääda lahendamata. Need probleemid, millega nad maadlesid, on tegelikult tehniliselt suhteliselt sirgjoonelised ja enamus neist juba olemasolevate lahendustega - kaamera moonutuste korrigeerimine, kaamerapiltide kombineerimine, kolmemõõtmelise pildi moodustamine jne. Võib-olla saadud kolmemõõtmelise ruumi andmete kombineerimine ja silumine on midagi, mis on selles valdkonnas uuem või vähemalt "ei oma analooge". Aga nagu ma mainisin, siis need on asjad, millega näiteks Waymo pole pidanud nii pikalt maadlema ja see on võimaldanud neil tegelikku autonoomset testimist teha. Seega pole ime, et nad on julgelt Teslast ees. Tehnilise külje arendamise asemel saavad nad nüüd keskenduda selle tootmise arendamisele ning teenuse ülesse skaleerimisele.

Mis mulle aga koheselt hakkas muret tekitama on Tesla lähenemise haprus. Esitlusel toodi välja olukord, kus kaamerate vaateväli oli tolmuga piiratud. Selle lahendamiseks mudeldatakse objektide olekud püsivatena. Ok, tore, kuid see toimib ainult siis kui objekti olek on tõesti püsiv. Kui näiteks mõni auto otsustaks taolistes piiratud nähtavusega oludes järsult pidurdada, siis pelgalt kaameratel ja ultraheli sensoritel põhinev süsteem ei suudaks reageerida. Need sensorid on selleks lihtsalt liiga piiratud. See on üks põhjustest, miks kõik teised selle tehnoloogia arendajad kasutavad muuhulgas radareid. Tesla loobumine radaritest on väga ohtlik samm tegelikult ja ma kardan, et nad ei mõista või ei taha mõista selle sammu täit mõju. 5. astme autonoomsust pole minu arvates võimalik sedasi saavutada.

Teine asi, mis on äärmiselt murettekitav on sensorite redundancy. Kaameratega võib igasuguseid asju juhtuda - kaotavad oma kalibratsiooni, saavad viga või lõpetavad lihtsalt oma töö. Kuidas tagatakse selle isejuhtimise järjepidevus ja robustsus? Nagu ma aru olen saanud, siis kaamerad pole duplitseeritud ning järsu rikke korral kaob autol võimekus adekvaatselt oma ümbruskonda mudeldada. Iseenesest mõistetavalt võib sellise asjaga kaasneda õnnetus. Kui lennukite puhul on sensorite duplitseerimine peaaegu et nõutud praktika, siis on kummaline, et autode puhul, mis tegelikult tegutsevad palju keerulisemas ja statistiliselt ohtlikumas keskkonnas, üritatakse nurki lõigata. Ma saan väga hästi aru, et Tesla teeb nii, sest tahab oma autode hinda all hoida, kuid mulle tundub, et see on isesõitmise seisukohast tupiktee. Lisaks sellele pole ma näinud midagi, mis viitaks sellele, et Tesla on oma autopiloodi töökindluse sensori rikke korral taganud. Kuidas see süsteem sellises olukorras reageerib? See ei ole triviaalne küsimus, sest olenevalt olukorrast võib vastus olla radikaalselt erinev. Ühes olukorras, kus parim lahendus oleks kiirelt peatuda, võib teises olukorras osutuda fataalseks. Ja kui sensori rike on ootamatu (näiteks mingi ese tabab kaamerat), siis pole ka tõenäoliselt mingit ohutut võimalust anda kontroll üle reisijale.

Mulle tundub, et need on asjad, milles Tesla on ise endale haua kaevanud ning see on ka põhjus, miks teised selle tehnoloogia arendajad on neist ees ning miks Tesla neile praeguse strateegiaga järgi ei jõua.


Viimati muutis nimetu, 02 Sept, 2021 9:28, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika
PostitusPostitatud: 02 Sept, 2021 9:28 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 6013
Madis Reivik kirjutas:
Täielik pask ju see chatbot.

Login ESIMEST KORDA sisse, kirjutan hello. See loll vastab "good to see you AGAIN"

Ok, küsime

"how to open walnut"

vastus

"first calm your mind and take a break"

Et mis paralleele me siis rakendame et jõuda veendumusele "AI on sobilik autorooli" ?


Väga lihtne - nagu öeldud, nõuab normaalne vestlus tundmatutel teemadel laia tehisintellekti, samas, kui auto juhtimisel piisab kitsast. Seda ma üritasingi sulle seleltada juba varem. Kitsastel teemadel suudab sinuga vestelda näiteks Alexa või Siri, kuid ootamatute küsimuste puhul annavad needki kummalisi vastuseid.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika
PostitusPostitatud: 02 Sept, 2021 9:34 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 6525
Tegelikult tehisintellekti kasutatakse tootearendusel ja simulatsioonides, mitte otseselt autode juhtimises. Autosid juhib algoritm, mis võtab sensoritelt info, töötleb neid, moodustab nende põhjal keskkonnast mudeli, teeb hägusloogika abil otsuseid, optimeerib neid otsuseid iteratiivselt ja siis tõlgendab need mehhatroonilisteks väljunditeks. Need on kõik suhteliselt sirgjoonelised ja mehhaanilised tegevused, hoolimata tervikülesande keerukusest. See algoritm ei õpi ega arene iseseisvalt.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika
PostitusPostitatud: 02 Sept, 2021 9:45 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 6013
nimetu kirjutas:
Tegelikult tehisintellekti kasutatakse tootearendusel ja simulatsioonides, mitte otseselt autode juhtimises. Autosid juhib algoritm, mis võtab sensoritelt info, töötleb neid, moodustab nende põhjal keskkonnast mudeli, teeb hägusloogika abil otsuseid, optimeerib neid otsuseid iteratiivselt ja siis tõlgendab need mehhatroonilisteks väljunditeks. Need on kõik suhteliselt sirgjoonelised ja mehhaanilised tegevused, hoolimata tervikülesande keerukusest.


Kindel? Niipalju, kui mina teemaga olen kokku puutunud, käib asi ikka pigem nii, et nö. "laborikeskkonnas" käib AI mudeli treenimine. Hiljem päris elus (auto juhtimisel, pensioniotsuste analüüsimisel jne.) toimub sama mudeli rakendamine päris andmete peal.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika
PostitusPostitatud: 02 Sept, 2021 10:04 
Eemal
Liige

Liitunud: 20 Dets, 2019 14:30
Postitusi: 1179
Lobisemisega, kusjuures täiesti sisuka lobisemisega, saavad isegi 2 aastased tirtsud edukalt hakkama.

Kindlasti on auto juhtimine OLULISELT keerulisem protsess kui lobisemine, seda nii üdiaju kui ka räniaju korral.

Kui me räägime närvivõrkude "treenimisest" siis mis infot me kasutame ? Triljon tundi pardakaamera salvestusi ? Simuleeritud ja emuleeritud situatsioonid ?


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika
PostitusPostitatud: 02 Sept, 2021 10:41 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Mär, 2016 22:16
Postitusi: 6525
Tsiteeri:
Kindel? Niipalju, kui mina teemaga olen kokku puutunud, käib asi ikka pigem nii, et nö. "laborikeskkonnas" käib AI mudeli treenimine. Hiljem päris elus (auto juhtimisel, pensioniotsuste analüüsimisel jne.) toimub sama mudeli rakendamine päris andmete peal.

Ma pole selles vallas ekspert, kuid Gideonicu videost jäi selline mulje. Muidugi tänapäeval on "tehisintellekt" selline mõiste, mida poogitakse igale poole, hoolimata asja sisust. Selles laborikeskkonnas mängitakse läbi erinevad stsenaariumid ja selle põhjal täiendatakse süsteemi hägusloogikat ja mudeleid. Autol endal aga pole nii palju aega ega sellist arvutusvõimsust, et käigupealt ennast arendada ja õppida, see peab toimima ikkagi inimeste käe all ja kontrollitud keskkonnas. Kui auto peab langetama otsuseid mikro- või nanosekunditega, siis pole võimalik omada sellist pearuumi, mis võimaldaks süsteemil iseseisvalt väga keerukaid protsesse läbi teha. See kood, mis seal peal jookseb peab olema võimalikult kompaktne ja tõhus ning seetõttu need raamid, milles see kood jookseb, on tegelikult üsna jäigad. Kõige lähem asi seal, mida tehisintellektiks võiks nimetada, on hägusloogika osa, kuid ma olen kindel, et ka see on üsna jäigalt piiritletud neil.

Tehisintellekti mõiste defineerimine on üldse nii semantiliselt kui filosoofiliselt üsna keeruline ja on oma olemuselt täiesti eraldi küsimus.


Viimati muutis nimetu, 02 Sept, 2021 10:45, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika
PostitusPostitatud: 02 Sept, 2021 10:44 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 6013
Madis Reivik kirjutas:
...Triljon tundi pardakaamera salvestusi ? Simuleeritud ja emuleeritud situatsioonid ?


Kodanik vaatab ENNE järgmiste postituste tegemist selle video läbi: https://www.youtube.com/watch?v=j0z4FweCy4M

Inimese puhul on rääkima õppimine tegelikult päris keeruline protsess ja võimalik ainult tänu sellele, et lapse aju on spetsiaalselt häälestunud helide püüdmisele ja moodustamisele. Samuti ka asjade sildistamisele nimedega jne. See on tema kõige olulisem tegevus. Laps loob lisaks vestlusvõimele ka palju muid võimeid ja tänu sellele saabki sisulist vestlust pidada (mis ei ole, muide sama, mis lobisemine - lobiseda suudavad vestlusrobotid ka). Veelkord - sisulist vestlust saab pidada ainult siis, kui vestleja oskab lisaks asjadele siltide lisamisele neile siltidele ka tähendusi omistada, kaasvestleja emotsioone lugeda, tulevikku prognoosida (tuleviku prognoosimine, muide, tähendab ka näiteks seda, et uks on ka homme samas kohas, kus ta eile oli, seinad ei muutu kummiseks jms., "ennustamine", mis skisofreeniahaigetel näiteks tõrgub) ja palju muid oskusi, mida liikluses toimetaval tehisintellektil EI OLE TARVIS.

Sestap on väide sellest, et vestlema õppimine on kuidagiviisi lihtsam, kui auto juhtimise selgeks õppimine pehmelt öeldes jabur. Auto juhtimise muudab inimese jaoks keeruliseks see, mis masina jaoks on lihtne - auto käitlemine, selle liikumise ennustamine ja formaalsete reeglite järgimine. Masinale on vaja selgeks õpetada kõiksugu olukordades ümbritseva ära tundmine automaatne sildistamine ja liikluses toimuva prgnoosimine vajalikus ulatuses. Sealt edasi on otsuste langetamine juba lihtsam.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Lahingrobotid, droonid jms distantsjuhitav tehnika
PostitusPostitatud: 02 Sept, 2021 10:51 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 15:19
Postitusi: 2361
Madis Reivik kirjutas:
Kui me räägime närvivõrkude "treenimisest" siis mis infot me kasutame ? Triljon tundi pardakaamera salvestusi ? Simuleeritud ja emuleeritud situatsioonid ?

AI-day videos on vastused olemas (lingitud enamvähem õigesse kohta). Erinevad pardakaamera salvestused, millest suudetakse luua sarnane digitaliseeritud olukord millest saab siis vajadusel teha hunniku variatsioone.

nimetu kirjutas:
Mulle tundub, et need on asjad, milles Tesla on ise endale haua kaevanud ning see on ka põhjus, miks teised selle tehnoloogia arendajad on neist ees ning miks Tesla neile praeguse strateegiaga järgi ei jõua.

Päris suures osas olen kriitikaga nõus, paljule sellest (näiteks see radari eemaldamise pidurdus) mõtlesin kohe ka ise. Põhjus miks radar eemaldati on ilmselt seotud Eloni arendusmetoodika teise punktiga (asju on vaja eemaldada niivõrd agressivselt et 10% ajast selgub, et tagasi panema). Iseenesest saan Eloni mõttekäigust aru (mis ei tähenda et sellega nõustun), sest meie ise ju suudame silmadega piisava info kätte saada, teoreetiliselt peaks piisama ka antud masina kaheksast kaamerast.

Radari eemaldamine tundub ka mulle liiast. Isegi kui mõistan vajadust see eemaldada nn sensor-fusion loop'ist (tekitab madala resolutsiooniga väga palju valepositiivseid näiteks maantee ülesõitude juures jms) võiks just ohutuse eesmärgil kokkupõrke vältimiseks see eraldi ohutusabina siiski alles jääda.

Mis Waymosse puutub, siis nende lähteülesanne on tegelikult mõnevõrra teine. Haipigu Tesla mida iganes, nad ei ürita tegelikult teha juhita robottaksot (vähemalt mitte selle riistvara peal) vaid sõiduabisüsteemi mis juhi järelvalve all suudaks navigeerida maanteel ja teatud juhtudel suurematel linnatänavatel nii, et juhi sekkumist üldjuhul vaja ei oleks. Ma loeks konkurendiks pigem Intel'i Mobileye'd (kel ka autotootjatest partnereid hulgim).

Redundancy kohapealt - minimaalne siiski on. Eessuunas (mis on kõige kriitilisem) on masinal 3 kaamerat: lai-lääts, tavaline ja zoom mille vaateväljad väga suures osas kattuvad, tõsi nad asuvad suhteliselt lähedal, kuid siiski korraga vähemasti ei dekalibreeru. Üldiselt on videodest on, näha et kui kaameratega on mingigi häda, annab auto sellest väga selgelt märku ja juht peab üle võtma.

Minumeelest on siin seisu üleandmine või selle mittetoimimisel hädapeatumine täiesti piisav, sest kuigi autosõit on statistiliselt ohtlikum kui lendamine, siis erinevalt lennukist ka enamike tõsiste riket/õnnetuse korral ei oota vältimatu surm.

Minumeelest ei ole ka sellise sõiduabi puhul mõistlik võtta nõueteks: "ei eksi kunagi ja suudab kõike igas olukorras paremini teha kui maailma parim juht". Minumeelest oleks juba piisav kui see süsteem oleks statistiliselt näiteks 2x ohutum kui keskmine USA töll, kes sõidu ajal on facebookis ja chatib mobiiltelefoniga (mis sealmaal, sõltuvalt osariigist, endiselt pagana tavapärane).

Sellega ma olen 100% nõus, et praeguse sensoripaketiga "päris" isesõitva auto saavutamine (kus juht ei pea aktiivselt rooli taga olema) võimatu. See sensoripakett ja muu riistvara millega see lõpuks saavutatakse saab olema ilmselt üsnagi erinev praegusest.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 866 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54 ... 58  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google Adsense [Bot] ja 9 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt