2korda2 kirjutas: ... Ma ei teinud nalja kui ütlesin, et infot on vaja vahetult enne mõjupiirkonda jõudmist. Robot peab nii-kui-nii ümbrust jälgima ja selle pealt otsuseid vastu võtma. Liiklusmärgid oleksid üks selle voo alamosast ja standardite tõttu suhteliselt lihtsalt tuvastatavad.
Liiklusohutuse tõstmine on ka üks põhjendus 5G kasutusele võtmise visioonis.
Plaanis on, et kõik autod suudaksid üksteisega üle võrgu reaalajas suhelda millisekundite jooksul, üle neti ja liikluskorralduslikke vahendeid (liiklusmärke ja foore) poleks üldse vaja, et liiklust kordineeriks keskserver.
Idee on, et kui kõikide autode asukoht hetkel ja teatud aja pärast on teada millimeetrise täpsusega, siis polegi valgusoore vaja ja liiklusvood saaks katkematult suunata üle ristmike vajadusel autosid kiirendades või pidurdades, et ristuva liikumisega autod sõidaksid üksteise vahelt läbi kokkupuutumatta.
Kui tekkib vajadus muuta kuskil liikluskorraldust, et siis see tehakse keskrerveris ja hetkega saab kasvõi terve magistraali muuta ühesuunaliseks või peatänavaks ilma liiklusmärke või teede joonimist kasutamata.
Selliste ideede teostamise takistav tegur on senimaani see, et inimesed oskavad ise autosid juhtida ja psühiliselt ei pruugi kannatada kui autod üksteise vahelt suurel kiirusel läbipõikama hakkavad ja (juhi poolt juhitavate) veel keskselt kontrollimatult sõitvate autode suur arv (need plaanitakse ärakaduma).
Selle teostuseks on erinevad etapid mis vähendavad juhtide juhtimisoskusi ja harjutavad neid mugavustega (ja mugavuse eest maksmisega). (Käsikäigukastide kaotamine ja juhiabid suunavad ostjaid sujuvalt mugavaid elektriautosid tahtma.)
Hetkel on juba arenduses, et kõik autod valmiksid täis varustuses aga kasutaja ostaks jooksvalt tasulise (äpiga) lisasid juurde: Näiteks tahad automaatseid päevatulesid maksad äpiga selle kasutamise eest juurde ajapõhiselt. Tahad istmesoojendust või jalaga avanevat pagasiluuki või muutuvat salongivalgust või häälkäsklusega avanevat laegast, siis iga toimingu eest maksad vastavalt kas nädala või kuu põhiselt.
Suund võõrutada inimest "vajadusest omada autot" , et seda talle ajapõhiselt (max kasuga) rentida.
See tekst pole mitte minu "kesköine luulu", vaid mõned mälu järgi tsiteeritud lõigud elektriautode täiendkoolituse IT valla plaanilistest perspektiividest ja kuna ma pole ühegi konfidensiaalsuslepinguga enam seotud siis julgen sellest ka ääriveeri rääkida (muidugi peetakse mind hulluks).