1. leht 2-st

AT-T

Postitatud: 26 Nov, 2006 19:00
Postitas lant
AT-T (Aртиллерийский Tягач - Tяжелый).See on ehitatud tank T-54 baasil ja mootor on mingi 12 silindriga.
Kas keegi oskab anda mingit linki, kus on selle AT-T mootori kohta midagi täpsemalt.Käisin Järva-Jaanis, kus on üks selline aga mootoril miskit viga.Käima ei saada, midagi on mootoril vist puudu.
http://varjupaik.jjts.ee/index.php?action=5&ID=45

Postitatud: 27 Nov, 2006 14:56
Postitas fossiil
Jahah, on jah 12 silindriline, A-401, see on deforsseeritud tankimootor V-2, no et motoressurssi kauemaks jätkuks. Aga midagi täpsemalt mootori enda kohta hetkel ei leidnud, aga katsun asja uurida - võimalik et kellelgi on masina manuaal olemas. Ise kimasin AT-T baasil ehitatud MDK -ga viimati Tšernobõlis ringi...

Urmas.

Postitatud: 27 Nov, 2006 16:26
Postitas lant
Tore oleks küll, kui miskit leiad.Sinna Järva-Jaani veeti ta treileriga. Treila peale ja maha tõmmati see kärakas traktoriga.

Postitatud: 27 Nov, 2006 17:51
Postitas fireman
vahet pole mis seal puudu on kuid olen veendunud, et selle moto saab käima. Tavaline asi vanadel diislitel on see, et toitesüsteem on ebatihe ja etteande pump ei löö kütust ülesse. Kui seda käivitama hakkate siis soovitan soojalt kõigepealt vaadata kuidas seisata mootor. Need kipuvad "lõhkuma" minema ja ainuke tee seiskamiseks on keelata õhu juurdepääs, sulgedes millegiga õhukollektori.

Postitatud: 27 Nov, 2006 21:13
Postitas EOD
Kui diisel ei käivitu, siis, eeldusel, et gaasijaotust või pritsemomenti pole muudetud, on kõige tõenäolisemateks vigadeks kas kütuse või kompressiooni puudumine.
Esimest saab kontrollida, keerates pihusti juurest tutsi lõdvaks. Starterit andes peab kütust tulema. Veel täpsemalt saab toitesüsteemi kontrollida, keerates pihusti plokikaanest välja ja jättes toru külge. Nii näeb ka koonuse kuju ja järeltilkumise ära.
Kompressiooni puudumise tõenäoliseks põhjuseks oleks vast kolvirõngaste kinnijäämine. Mõnikord aitab petrooli silindritesse valamine. Kui juba käima on saanud, siis vee või tosooliga rõngaste "ehmatamine". Teine võimalus- klappide kinnijäämine või rooste tööpindadel. Igal juhul tuleks võimalikult vähe lahti kiskuda, kuna tihendeid jne. pole ju enam saada.
PS. Niipalju kui ma tankimootorist tean, tuleb enne starteri andmist elektripumbaga õlirõhk üles ajada, muidu rikub mootori ära.

Postitatud: 27 Nov, 2006 21:21
Postitas Tarts
ära dislal vee või tosooliga kyll midagi ehmata.
lased hetkest kepsu kõveraks või kolvi puruks

Postitatud: 27 Nov, 2006 22:32
Postitas EOD
Ega siis nii palju ka sisse ei pritsi, et hüdrolöögi annaks. Ikka peene joana. Mitmel kaua seisnud mootoril niimoodi rõngad lahti ja kompressiooni paremaks saanud.

Postitatud: 28 Nov, 2006 10:30
Postitas Tarts
viska parem pihustid maha ja kolvi peale lonks dislat. las liguneb.
tegemist siiski diisliga kus põlemiskamber praktiliselt puudub.
et seda veega ehmatada tuleb sul sinna vaid veetolmu lasta sisse , muidu asi hapu.
kui teed sellega nagu bensukaga , et hoiad pööret yleval ja lased väiksel veejoal karbussist sisse joosta siis laksab kepsud hetkest ära.

Postitatud: 28 Nov, 2006 11:05
Postitas lant
Tarts kirjutas:viska parem pihustid maha ja kolvi peale lonks dislat. las liguneb.
tegemist siiski diisliga kus põlemiskamber praktiliselt puudub.
et seda veega ehmatada tuleb sul sinna vaid veetolmu lasta sisse , muidu asi hapu.
kui teed sellega nagu bensukaga , et hoiad pööret yleval ja lased väiksel veejoal karbussist sisse joosta siis laksab kepsud hetkest ära.
Mehed te saate valest aru, mootoril ainult mingi vidin puudu siis saaks käima.Oleks sellist raamatu(kataloogi) moodi asja vaja, et vaadata millega tegu.Mida sa seda mootorit ikka niisama käiad kui tead ette, et käima ei lähe :D

Postitatud: 28 Nov, 2006 12:04
Postitas ennww
AT-T mootor = (deforsseeritud) T54 mootor, mis omakorda on T34 edasiarendus. Eeldan, et Lagedi T34-le pandud PTS mootor on midagi analoogset. Ehk saab sinna kapoti alla kiigata? See "mingi vidin" võib ju misiganes olla. Kuni kõrgsurvepumbani välja. :P

Postitatud: 28 Nov, 2006 12:38
Postitas fireman
Tee vähemalt pilt kus on mootori küljed näha. Ja ka sellest kohast kus see "vidin" puudub. Tosooli ärge ikka küll mootorisse kallake. Tegemist on ju siirupiga mis kleebib teil kõik osad kinni. Veega on teine lugu. Mina võtaks pihustid maha ja sealt laseks sisse WD40. Peaaegu igas tanklas on müügil seda.
NB! kui rõngad kinni on siis peaks vedades käima minema Ja ka soovitaks kasutada stardi eeterit. Viimasega ei tohi küll liialdada.

Postitatud: 28 Nov, 2006 13:16
Postitas EOD
Lagedi mootori pealt vaatamine või siia pildi riputamine muidugi parim lahendus kui miski jubin puudu. Peaasi, väldi liigset lahtivõtmist. Oli juhus, kus mees võttis MAZ- kraanal mitte käivituva mootori molekulideks, kusjuures talvel hoovi peal, kuna kraana ei mahtunud töökotta. Pärast selgus, et eelpritseautomaadi juures oli mutter lahti tulnud ja kõrgrõhupump ei käinud ringi.
Tosool ei polümeriseeru, seega ei kleebi midagi kinni. Kõrgrõhupumba plunserpaar võib kinni jääda kui kütuses on vett olnud või vilets kütus on vaiku sisaldanud. Omal oli just selline juhus. Pihustistendis kasutasin mingit solkkütust, mis pihku juhtus ja kui pärast seda polnud paar kuud stendi kasutanud, oligi kinni. Suure vaevaga sai jälle käima.

Postitatud: 28 Nov, 2006 15:49
Postitas ennww
Siin on pilt sama mootori raudteevariandist: http://narrow.parovoz.com/images/MISC/1D12.gif

Ehk tuleb mõni puuduv pulk tuttav ette? B2 diislite kohta üht-teist ikka netist leiab... AT-T mootori täpset tüüpi niikuinii ei tea.[/img]

Postitatud: 28 Nov, 2006 16:45
Postitas fireman
Tosool ei polümeriseeru, seega ei kleebi midagi kinni. ......
See on ikka väga rumal arvamus. Glütseriin on sama mis suhkur paagis. Kui ei usu siis võta tilk tosooli plekk nõusse ja kuumuta. Vaatamis juhtub.

Postitatud: 28 Nov, 2006 16:50
Postitas Kapomees
Viljandis metsamajandi vanaraua hunnikus vedeles kah kunagi miski taoline masina romu millel oli see kasti lobudik pealt löödud ja mingi trossimajandus aretatud, tõenäoliselt teiste välja sikutamiseks, mootor ja veel üht teist oli veel peal, maru masin igatahes kui teistel pead kapoti üles tõstma siis sellel ronid kabiinist alla mootoriruumi.