MAZ-7310 "Uragan"

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Kasutaja avatar
Manurhin
Liige
Postitusi: 5192
Liitunud: 09 Jaan, 2007 0:05
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Topeltkabiiniga raketiveokid (MAZ543; MAZ 7310)

Postitus Postitas Manurhin »

Loodetavasti isand Männard ei pahanda, et seda teemat jälle korraks laenan. Nimelt Korea sõja teemas jäi mulle silma see pilt:
Pilt
Ma olen juba ammu mõelnud, mismoodi sellist sõidukit juhitakse? Vasakul istuv juht näeb küll ette ja vasakule (peeglitest taha ka), aga vaateväli paremale on ju null. Kuidas sedasi sõita saab? Või istub paremal teine juht, kes jälgib kõike, mis toimub masinast paremal pool ja vajadusel sekkub juhtimisse? Tänapäeval saaks probleemi küll lahendada kaamerate ja monitoridega, aga sarnased raketivedukid olid olemas juba ka NSVL-is. Ja lõppude lõpuks - elektroonikal on kombeks kõige kriitilisematel hetkedel saba anda. Mida see lahinguolukorras tähendaks, pole vist vaja mainidagi.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitus Postitas Kriku »

Vasakpoolne juht keerab vasakpoolseid rattaid ja parempoolne juht keerab parempoolseid rattaid. Ei ole ju nii keeruline...?
Kasutaja avatar
Sekeldaja
Liige
Postitusi: 840
Liitunud: 29 Aug, 2014 17:38
Kontakt:

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitus Postitas Sekeldaja »

Oh mingen'd ikka - sellist aparaati juhib ju ka üks inimene.
karjäärikallur.jpg
karjäärikallur.jpg (47.28 KiB) Vaadatud 6379 korda
Iga päev sõidavad karjäärides üle kogu maailma. Vaateväli on ehk vaid mõnevõrra parem. Tankijuht ei näe ju ka külgedele ja taha kohe üldse mitte, ometi sõidavad ka tankid iga päev.
Pakun, et juhtimine võib olla dubleeritud nagu õppesõiduautol, aga juhib ikka üks mees korraga.
Mudakoon
Liige
Postitusi: 1017
Liitunud: 19 Mai, 2015 13:01
Asukoht: "Põhi ja lõuna"
Kontakt:

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitus Postitas Mudakoon »

On olemas selline ametikoht nagu masina vanem-komandör. Isegi kui juht ei näeks halligi,peavad nad meeskonnatööna olema valmis liikuma erineval maastikul ja sooritama erinevaid manöövreid,seda siis kopikas väiksemate masinate puhul.Kui sellisel isendil kaameraid poleks siis juhib arvatavasti üks mees,teine vastutab oma poole vaatluse ning side eest.Intercomi teel edastatakse üksteisele informatsiooni liikluse jms kohta.
See kes peale korralikku kaklust veel rusikatega vehib ,on tõenäoliselt võitja.....
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15550
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitus Postitas Fucs »

:D

Ma ei tea ohvkoos mis imenipid on kasutusel P-Koreas, aga NLiidu analoogsed topeltkabiiniga raketiveokid (MAZ543; MAZ 7310 jne) olid ühe rooliga.

Tehti ja tehakse erinevaid.
Kahe ühekohalise kabiiniga variandil on vasakpoolne (sõidusuunas vaadates) kabiin juhikabiin ja parempoolne on komandörikabiin.

Kahe kabiibiniga masinas, kus vasakpoolne on kahekohaline (kahe uksega) ja parem ühekohaline, on vasak kabiin juhikabiin ja selle taga on operaatorikabiin, ning parempoolne on komandörikabiin.

MAZ547A-l on nt. ainult vasakpoolne kahekohaline (pikendatud) kabiin.
http://www.kolesa.ru/uploads/2016/10/or ... efault.jpg

...või siis "hübriidkabiinid" olenevalt veduki sihtotstarbest
Pilt



"Topol-M" raketti vedav MZKT 79221 (kaheksateljeline) on ühe "pikendatud" kabiiniga, kus vasakul ees on juhikabiin, taga on operaatori töökoht ja paremal ees on komandörikabiin.

Seitsme teljeline MZKT
Pilt

Kaheksa teljeline MZKT 7922 (79921)
Pilt

Pilt

On ka kahe pikendatud kabiiniga erivedukeid, kus samuti vasakul ees on juhikabiin, paremal ees komandörikabiin ja nende mõlema taga on meeskonnakabiinid.
http://img.encyc.yandex.net/illustratio ... 296-04.jpg

Pilt


MAZ 543 (versioonid) parempoolne komandörikabiin
Pilt
MAZ543.jpg
MAZ543.jpg (87.31 KiB) Vaadatud 6179 korda
MAZ pikendatud (kahekohaline) juhi- ja operaatorikabiin.
MAZ_juht.jpg
MAZ_juht.jpg (53.42 KiB) Vaadatud 6179 korda
MKZT 79221 juhikabiin (konveieril veel ilma roolita).
MZKT79221a.jpg
...parempoolsel komandörikabiinil on masina juhtimisega niipalju tegemist, et ainult tema näeb parempoolsest tagasivaatepeeglist taha, ning loomulikult siis ka ainsana seda, mis masina parema külje all toimub ja suhtleb juhiga raadio teel.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitus Postitas Kriku »

Enda arust ma tegin muide nalja ylal... :roll:
Mudakoon
Liige
Postitusi: 1017
Liitunud: 19 Mai, 2015 13:01
Asukoht: "Põhi ja lõuna"
Kontakt:

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitus Postitas Mudakoon »

Kriku kirjutas:Enda arust ma tegin muide nalja ylal... :roll:
Kas kellelgi tekkis kahtlusi selle suhtes? :shock:
Kas keegi monsieur Fucsi postitatud viimase pildi pealt ehk näeb välja lugeda nende nuppude-kellade otstarbeid. Spidoka,tunnilugeja,kütuse,õli ja jahutusvedeliku nägin ära.Rooli küljes siis suunakad ja mingi KAMAZi tuledelüliti,paremal armatuuril automaatkasti valits?
See kes peale korralikku kaklust veel rusikatega vehib ,on tõenäoliselt võitja.....
Kasutaja avatar
Sekeldaja
Liige
Postitusi: 840
Liitunud: 29 Aug, 2014 17:38
Kontakt:

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitus Postitas Sekeldaja »

Ülejäänud kellade-vilede-tuledega saab kontrollida ja seadistada erinevaid huijoovinaid, jeeblasid ja fignjaasid. ;)
Kasutaja avatar
Sekeldaja
Liige
Postitusi: 840
Liitunud: 29 Aug, 2014 17:38
Kontakt:

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitus Postitas Sekeldaja »

Muide, alt neljandal pildil on armatuuri kohal käepide. Mis pani mind mõtlema, et N. Liidus pidi olema mingi kindel käepidemetehas, mis selliseid ja ainult selliseid tootis. Sest täpipealt samasuguseid võis näha praktiliselt kõikide N. Liidus toodetud autode küljes.
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitus Postitas Kulibin »

Kõik need kellad ja heeblid on väheste muudatustega odavuse suunas, püsinud tootmises sisseseade ja know-how najal, mis Aadu langedes saksast ära tariti... Nagu enamik diblunnide asju... Neil on praegu hädasti vaja uut sõda, et veepeal püsida... Varastavad pool euroopat kokku ja kilkavad: Ne imejet analogov... :mrgreen:
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitus Postitas Kriku »

Sekeldaja kirjutas:N. Liidus pidi olema mingi kindel käepidemetehas, mis selliseid ja ainult selliseid tootis. Sest täpipealt samasuguseid võis näha praktiliselt kõikide N. Liidus toodetud autode küljes.
Kindlasti oligi. Igatahes olid kylad, kus k6ik mehed tegelesid maleratsude nikerdamisega.

See nyyd ei olnud nali.
Kasutaja avatar
Sekeldaja
Liige
Postitusi: 840
Liitunud: 29 Aug, 2014 17:38
Kontakt:

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitus Postitas Sekeldaja »

Vasjuki?

See oli nüüd jälle nali.
Lemet
Liige
Postitusi: 19913
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Tarmo Männardi lollid küsimused.

Postitus Postitas Lemet »

Analoogse teema võib ju soovi korral terve Euroopa autotööstuse kohta püsti lükata...leia kümme erinevust Berlingo ja Partneri vahel. Või Traffiku ja Vivaro vahel. Jne.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

MAZ-7310 "Uragan"

Postitus Postitas Kriku »

Kunagine Tallinna Lennujaama tuletõrjeauto: http://varjupaik.jjts.ee/?action=ekspon ... t&S_ID=375
Nimelt otsivad tehnikateadmiste propageerijad varjupaiga uhkusele, tuletõrjemasinale Uragan (Orkaan) hooratast ja sidurileevendit. Kui leiaks ja masina tööle saaks, võiks kas või valitsuse sõitma viia, rääkimata tuhandetest koolinoortest ja teistest huvilistest.
https://maaleht.delfi.ee/artikkel/92420 ... -votmiseks

Pilt
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: MAZ-7310 "Uragan"

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Antud masinal seisab analoogne V12 diiselmootor, nagu kasutas T-34 tank (D-12-525).
Antud mootor muidu on Venemaal siiani tootmises.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist