Ma küll ei nimetaks neid ullikesteks, ent palun - vennad Wrightid oma lennumasinaga - tollase "teadusliku arusaama", kohaselt oli (fikseeritud tiivaga) õhust raskem lennuaparaat võimatu, seega tõsised inimesed selliste lollustega ei tegelenud.Üks näide palun ullikesest kes leiutas midagi põhjapanevalt uut
Vennad Wrightid
Vennad Wrightid
-
- Liige
- Postitusi: 3353
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: Nutt ja hala
See on linnalegend stiilis et "Tesla suri vaesuses ja tema leiutised salati maha". Tuulelohe oli ammu teada asi juba..
Re: Nutt ja hala
Vennad Wrightid , jalgrattapoe mehaaniku kogemusega, lõpetamata keskharidusega, oskasid näha võimalusi lendamiseks , koos lennuki kontrollitud juhtimisega, kordan-kontrollitud.
Leidsid, et jalgrattaga sõit ja lennuki juhtimine "oluliselt ei erine" ja katsetuste järel, oligi nö. asi tehtud.
Enda kaasaegsete jaoks olid vennad "tõelised ullikesed".
Hea näide.
T.
Leidsid, et jalgrattaga sõit ja lennuki juhtimine "oluliselt ei erine" ja katsetuste järel, oligi nö. asi tehtud.
Enda kaasaegsete jaoks olid vennad "tõelised ullikesed".
Hea näide.
T.
Re: Nutt ja hala
Halb näide. Kui Otto Lilienthal poleks õnnetult surma saanud purilennu käigus oleks ilmselt tema olnud esimene - oli oma arengus Wrightidest tugevasti ees. Ja Wrightid alustasid samamoodi purilennuga.Turist 47 kirjutas:Vennad Wrightid , jalgrattapoe mehaaniku kogemusega, lõpetamata keskharidusega, oskasid näha võimalusi lendamiseks , koos lennuki kontrollitud juhtimisega, kordan-kontrollitud.
Leidsid, et jalgrattaga sõit ja lennuki juhtimine "oluliselt ei erine" ja katsetuste järel, oligi nö. asi tehtud.
Enda kaasaegsete jaoks olid vennad "tõelised ullikesed".
Hea näide.
T.
Re: Nutt ja hala
Kas polnud mitte nii, et Lilienthali lahendus oli tupik ja ei skaleerunud? Ma arvan mäletavat kaht momenti- juhtimissüsteem (vendade printsiipi kasutatakse siiamaani) ja telik. Eeee ja seal oli vist veel momente, meenub midagi tuulekanali kohta, mootori ehitamine jne. Jalgratastega tegelemine oli vist ka boonuseks.
-
- Site Admin
- Postitusi: 5566
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
Re: Vennad Wrightid
Wrightide juhtimissüsteemi ei kasutata enam. Wrightide esimesel biplaanil kasutati lennuki juhtimiseks tiivaotste väänamist. Tänapäeva lennukeil poleks tehniliselt võimalikki.
esimesel lennukil puudus ka telik. Oli puidust raam, start toimus samuti mööda puitrelsse. Maandumine ei olnud väga pehme. Väikese kiiruse tõttu talutav.
Ja sel ajal ei loetud enam õhust raskemat lennuaparaati võimatuks. Selles valdkonnas toimus päris aktiivne rabelemine. Lihtsalt Wright'is olid esimesed. Ei jäänud oma esimese edu juures peatuma, vaid arendasid seda edasi. Ja kui oli töötav mudel ja rahuldav tulemus - suutsid sellest ka mõningast ärilist kasumit saada.
esimesel lennukil puudus ka telik. Oli puidust raam, start toimus samuti mööda puitrelsse. Maandumine ei olnud väga pehme. Väikese kiiruse tõttu talutav.
Ja sel ajal ei loetud enam õhust raskemat lennuaparaati võimatuks. Selles valdkonnas toimus päris aktiivne rabelemine. Lihtsalt Wright'is olid esimesed. Ei jäänud oma esimese edu juures peatuma, vaid arendasid seda edasi. Ja kui oli töötav mudel ja rahuldav tulemus - suutsid sellest ka mõningast ärilist kasumit saada.
Re: Vennad Wrightid
Pidasin silmas printsiipi. Lilienthali plaanerit juhiti raskuskeskme muutmisega ja telikuks olid jalad.
Wikipedia väidab, et (Flyer'ist rääkiv artikkel):
The Wrights' original concept of simultaneous coordinated roll and yaw control (rear rudder deflection), which they discovered in 1902, perfected in 1903–1905, and patented in 1906, represents the solution to controlled flight and is used today on virtually every fixed-wing aircraft.
Ma olen seda mujalt lugenud, lihtsalt see viide oli käepärast.
Wikipedia väidab, et (Flyer'ist rääkiv artikkel):
The Wrights' original concept of simultaneous coordinated roll and yaw control (rear rudder deflection), which they discovered in 1902, perfected in 1903–1905, and patented in 1906, represents the solution to controlled flight and is used today on virtually every fixed-wing aircraft.
Ma olen seda mujalt lugenud, lihtsalt see viide oli käepärast.
-
- Site Admin
- Postitusi: 5566
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
Re: Vennad Wrightid
Point oli - tegu ei olnud ullikestega. Tegemist oli väga ratsionaalselt käitunud leiutajatega. Flyer I ei omanud veel suurt mingit juhtimissüsteemi. Nagu mainisin - tiivaotsi väänati. Lihtsalt peale esimest lendu ei jäänud vennad loorberitele puhkama vaid arendasid lennukit edasi. Lisades ka juba päris teliku, arendasid mootorit, täiustasid juhtimissüsteemi jne.
Kuni leidsid, et võib juba tootega turule minna.
Kuni leidsid, et võib juba tootega turule minna.
Re: Vennad Wrightid
Kõik õige, ma viitasin lihtsalt sellele, et Lilienthal poleks saanud esimene olla, kuna tema lahendus ei skaleerunud- üksinda Flyeri mootor kaalus 80 kg ja see oli parim, mis sel hetkel maailmas reaalselt olemas oli.
Wrightid olid sobilike võimete ja oskustega mehed õigel hetkel, kes oskasid teha mõistlikke kompromisse. Kindlasti head ärimehed.
On see ok?
Wrightid olid sobilike võimete ja oskustega mehed õigel hetkel, kes oskasid teha mõistlikke kompromisse. Kindlasti head ärimehed.
On see ok?
-
- Site Admin
- Postitusi: 5566
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
Re: Vennad Wrightid
No neid mehi, kes ehitasid purilennukeid, oli ka palju rohkem kui vaid Lilienthal.
Samuti oli palju rohkem neid mehi, kes üritasid mootorlennukit ehitada, kui ainult vennad Wright'id.
Geograafiliselt kõige lähemal neile (ja ka vast kõige lähemal päris lennule) Samuel Langley.
https://en.wikipedia.org/wiki/Samuel_Langley
Edit: ja ka peale Wright'e oli päris palju neid mehi, kes täiesti iseseisvalt oma esimese lennuki valmis ehitasid ja lendasid.
Samuti oli palju rohkem neid mehi, kes üritasid mootorlennukit ehitada, kui ainult vennad Wright'id.
Geograafiliselt kõige lähemal neile (ja ka vast kõige lähemal päris lennule) Samuel Langley.
https://en.wikipedia.org/wiki/Samuel_Langley
Edit: ja ka peale Wright'e oli päris palju neid mehi, kes täiesti iseseisvalt oma esimese lennuki valmis ehitasid ja lendasid.
Re: Vennad Wrightid
Absoluutselt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Claims_to ... red_flight
Wikis on pikk jutt mootorlennunduse alguse kohta eraldi https://en.wikipedia.org/wiki/Aviation_ ... ioneer_era
Aerodrome kohta- https://en.wikipedia.org/wiki/Langley_Aerodrome
Mudelid tal lendasidki, täismõõdus aparaat aga enam mitte ja niipalju kui aru saan, siis probleem oligi juhtimises. Teine moment, et õnnestunud lend oleks tähendanud lihtsalt veidi kaugemal jõkke kukkumist.
Minu arust on suisa dokk olemas Langley vs Wright bros jaurust. 1914 aastal modifitseeriti Aerodrome'i oluliselt ning saadi lendama ja Smithsoniani instituut väitis selle siis olevat "esimese lennata suutva masina".
https://en.wikipedia.org/wiki/Claims_to ... red_flight
Wikis on pikk jutt mootorlennunduse alguse kohta eraldi https://en.wikipedia.org/wiki/Aviation_ ... ioneer_era
Aerodrome kohta- https://en.wikipedia.org/wiki/Langley_Aerodrome
Mudelid tal lendasidki, täismõõdus aparaat aga enam mitte ja niipalju kui aru saan, siis probleem oligi juhtimises. Teine moment, et õnnestunud lend oleks tähendanud lihtsalt veidi kaugemal jõkke kukkumist.
Minu arust on suisa dokk olemas Langley vs Wright bros jaurust. 1914 aastal modifitseeriti Aerodrome'i oluliselt ning saadi lendama ja Smithsoniani instituut väitis selle siis olevat "esimese lennata suutva masina".
Re: Vennad Wrightid
Kusagilt loetlust/kuuldust on meelde jäänud, et vennad Wrightid olid enam-vähem esimesed, kes probleemi teaduslikult-metoodiliselt lahendasid.
Esimene sammuna tellisid kohale kõikvõimaliku kirjanduse ja uurisid senitehtut. Siis katsetasid lohesid, siis rajasid tuuletunneli järgmisteks eksperimentideks. Peale seda katsetasid järgmisi lohesid, siis uurisid värskeid ideesid taas tuuletunnelis. Samm-sammult saidki kokku juhitava õhust raskema õhusõiduki.
Samas allikas väideti, et varem või hiljem oleks keegi teinegi juhitava lennuga hakkama saanud. Aga vendade lähenemine kitsaskohtadele olevat tolle aja kohta väga eeskujulik olnud.
Esimene sammuna tellisid kohale kõikvõimaliku kirjanduse ja uurisid senitehtut. Siis katsetasid lohesid, siis rajasid tuuletunneli järgmisteks eksperimentideks. Peale seda katsetasid järgmisi lohesid, siis uurisid värskeid ideesid taas tuuletunnelis. Samm-sammult saidki kokku juhitava õhust raskema õhusõiduki.
Samas allikas väideti, et varem või hiljem oleks keegi teinegi juhitava lennuga hakkama saanud. Aga vendade lähenemine kitsaskohtadele olevat tolle aja kohta väga eeskujulik olnud.
Re: Vennad Wrightid
Oh see, kuidas lennuk õhus püsib ja kuidas tiib tõstejõu tekitab, oli 19. sajandi lõpuks teada. Lisaks arendajate ritta ka Sinclair Pilcheri ja Octave Chanute. Chanute oligi vist kõvemaid konstrueerijaid, jagas palju näpunäiteid ka Wrightidele. Ise ta ei lennanud, lendasid teised katselendurid, aga tema konstrueeris lauglennukeid. Pilcher oli kah mootorlennuki loomisele lähedal, aga sai ühel purilennul surma, kui lennukil üks pingutusköis katkes. Vennad olid lihtsalt esimesed, kelle käes ületati sisepõlemismootori kaalu ja võimsuse suhte see piir, kustmaalt see mootor koos tiibadega püsivalt lendu sai tõusta.
(Ma moodsal ajal palju ise uurinud ei ole, teadmised pärinevad peamiselt raamatust "Õhusõidu ajalugu Ikarosest tänapäevani."
(Ma moodsal ajal palju ise uurinud ei ole, teadmised pärinevad peamiselt raamatust "Õhusõidu ajalugu Ikarosest tänapäevani."
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Re: Vennad Wrightid
Pisike ekskurs vasakule ...
Absoluutselt kõikide leiutiste autorite juurde võib panna ühe või teise inimese lisaks. Kahjuks ajalukku läheb ikkagi "valmistoote" esitaja.
Küsimuseks on pigem erinevad arusaamad sellest, mida see "valmis" tähendab? Tänapäeval üritatakse seda reguleerida patentidega.
See on nagu lapsetegu - katsetajaid võib olla paljud, kuid isana läheb kirja ikka ainult üks.
Kõrvalekalde lõpp.
Absoluutselt kõikide leiutiste autorite juurde võib panna ühe või teise inimese lisaks. Kahjuks ajalukku läheb ikkagi "valmistoote" esitaja.
Küsimuseks on pigem erinevad arusaamad sellest, mida see "valmis" tähendab? Tänapäeval üritatakse seda reguleerida patentidega.
See on nagu lapsetegu - katsetajaid võib olla paljud, kuid isana läheb kirja ikka ainult üks.
Kõrvalekalde lõpp.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Re: Vennad Wrightid
On üks "pisiasi" mida enamik inimesi ei tea. Vennad Wrightid tegid ühe asja oluliselt õigemini kui nende konkurendid ja see andis neile mitmeaastase edumaa. Nad said aru kuidas tuleb propellerit disainida!
See on tegelikult mitmeosaline seeria, mis läheb teise ilmasõja lõppu välja. Vaadake ja te ei kahetse.
https://www.youtube.com/watch?v=SgoPPg8oVt8
https://www.youtube.com/watch?v=MJKDvNKWZwk
https://www.youtube.com/watch?v=EKR-Obdq8_E
See on tegelikult mitmeosaline seeria, mis läheb teise ilmasõja lõppu välja. Vaadake ja te ei kahetse.
https://www.youtube.com/watch?v=SgoPPg8oVt8
https://www.youtube.com/watch?v=MJKDvNKWZwk
https://www.youtube.com/watch?v=EKR-Obdq8_E
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 15 külalist