Militaartehnilised kurioosumid...
Kui ma ütlesin terasvelg, siis ei mõelnud sellega seeriatoodangu plekkvelge vaid margiterasest korralikku aftermarket juppi. Mul on olnud juhust ühel sellisel kivimõlki välja võtta... no kahekilose vasaraga korralikul alusel andis toksida ja vedrutas kui põrguline. Ning oli suht odava otsa mangelsvelg.
Jah, kindlasti on võimalik teha vastupidavam valuvelg, aga mis see maksab? Mul on meelde jäänud WRC auto ühe velje hinnaklass, mis oli vanas rahas ca 40 000 eeku. Ei usu, et sõjaväljal sellise velje eelised tema hinda üles kaaluksid...
Jah, kindlasti on võimalik teha vastupidavam valuvelg, aga mis see maksab? Mul on meelde jäänud WRC auto ühe velje hinnaklass, mis oli vanas rahas ca 40 000 eeku. Ei usu, et sõjaväljal sellise velje eelised tema hinda üles kaaluksid...
- Standartenführer
- Liige
- Postitusi: 156
- Liitunud: 09 Juul, 2006 14:43
- Kontakt:
No 40k on jah utoopiline aga konkreetselt sellel suvalisel müügisoleval golfil on all velg, mille 4tk saab 11k eest ja auto saad veel pealekauba. Ja need veljed on tugevamad kui mistahes plekid.isakene kirjutas:Jah, kindlasti on võimalik teha vastupidavam valuvelg, aga mis see maksab? Mul on meelde jäänud WRC auto ühe velje hinnaklass, mis oli vanas rahas ca 40 000 eeku. Ei usu, et sõjaväljal sellise velje eelised tema hinda üles kaaluksid...
Veel käivad antud kategooriasse ka osad ATS ja enamus tihedakodaraga BBS jpt. kvaliteetasjad.
edit: Karuke, teile uskmatutele tuleb ju asi puust ette ja punaseks teha, nagu kassipojale kes nurka on teinud, ninapidi sisse panna. Hm, oma kuradi plekkveljega....
Viimati muutis Standartenführer, 16 Veebr, 2011 14:36, muudetud 1 kord kokku.
- Standartenführer
- Liige
- Postitusi: 156
- Liitunud: 09 Juul, 2006 14:43
- Kontakt:
"Mistahes" sellepärast, et plekk on plekk. Õhuke karastamata ja töötlemata metall. Soomus on hoopis teine asi, natuke kõrgem tehnoloogia, mida on ka omakorda mitut sorti. Samuti nagu kas on mõtet panna valatud ja tahutud ja õgvendatud jms alumiiniumi jmt elementide sulamist asju masinale alla mille rehvikõrguse tõttu ükski löök veljeni ei jõua, kuna nende masinate kiirus maastikul on alla keskpärase? Ja kui ka rehvid läbi lastakse, siis võib sinna ka vankti rattad alla keevitada, et vältida kõhtu vastu maad sattumast ning pole vahet eriti mis sulamist ratas on. Sellesuhtes on ok.Karuke kirjutas:...Pärast sõna "mistahes" suht mõtetu vaidlus.
Miks siis mitte näiteks tankisoomust alumiiniumist teha?
Aga tavapärane plekkvelg jääb kvaliteettöötlusega alumiiniumsulamist igal juhul igas elemendis alla ja see on fakt.
Sellepärast neid tehaksegi!
40k üks ratas on jura. Estonia vormelite magneesium veljed ei maksa ka nii palju. Ma ei tea kas maailmas üldse üks velg nii palju maksaks ühe ühiku kohta, vb vormel üks aga igas klassis on asi piiratud tollimõõduga, mis tähendab teatavaid piire...niiet sellise asja hinda ei mõjuta mitte tootmismaksumus vaid rohkem turumajandus.
Ei oleks nii väga julge seda väitma, on õnnestunud näha, kuidas löökaugu läbinud alumiiniumvelg tüki küljest viskas ning auto koos õnnetu omanikuga seisma jättis, samas kui samast august märksa suurema kiirusega läbi tuisanud plekkveljega samatüübiline Passat edasi sõitis. Ja ei olnud mingi saast velg see valuvelg. Liiatigi massilisele militaarautole valuvelje allaeelistamine on ikka padujaburus. Hinna ja vastupidavuse suhtes vähemalt.Aga tavapärane plekkvelg jääb kvaliteettöötlusega alumiiniumsulamist igal juhul igas elemendis alla ja see on fakt.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Lemet, äkki tood ikka rehvimõõdud kah siia, kui juba sama auku võrdlema hakkad . Sama kaalu ja tugevus-jäikusomaduste suhtes on on igatsugu valukad, olgu nad siis alumiin või magneesiumsulamitest tunduvalt etemad terasest. WRC auto velje tükihind 40K eek võib olla reaalne küll, meilgi liigub kõvemate tegijate seas radadel velgesid, mille tükihind jääb 15K eek kanti.
sitt päev, kellele kurdad
Silma järgi paistsid mõlemad 14 tollised veljed olevat, ja polnud sel valuveljelgi eriti madal kumm all, tundusid päris ühte mõõtu asjad olevat. Sestap see pilt toona meelde jäigi, et kaks ühte marki ja isegi värvi autot paariminutilise vahega juhtide hambaid lõksutasid... Ja hind, isand Jaagupuuk, hind...no ei võistle plekkvelg valuveljega.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Alumiiniumist või magneesiumist velg igal juhul juba ainult sõiduomaduste pärast- velg + rehv on üks põhilisi vedrustamata massi osi kogu veermikus ning iga sealt võidetud kg annab meeletult juurd ejuhitavusele + pöörleva massi vähendamine parandab kütusekulu.
Soomuses vist alumiiniumit kasutatakse ka- Bradley IFV peaks alumiiniumsoomusega olema ja M113. Alumiiniumi kasutamisega on see mure, et kõrgetel temperatuuridel ta põleb väga väga kiiretsi ehk plahvatuslikult- nii, et kui tank või IFV saab RPG või muu kummulatiivlaenguga AT relvast tabamuse, siis sees olevale meeskonnale lõppeb see kehvasti. Aga kineetilise energia moona vastu on AL massiefektiivsus 60% ehk sama kaitsevõimega (RHA) soomus kaalub AL kasutamise puhul ainult 60% samaväärse kaitsevõimega terassoomuse massist.
Teien põhjus, misk AL metallina ei kasutata tankisoomuses on see, et tema keraamiline vorm Al203 on juba viimased 30a olnud samas hinnas, mis korralik AL sulam ning seega on mõtekas tankisoomuses juba seda keraamikat kasutada. Enamikes moodsates tankides on teatud kohtades kasutatud alumiiniumoksiid keraamikat- N: K2, K21 IFV, T-90 vist.
Soomuses vist alumiiniumit kasutatakse ka- Bradley IFV peaks alumiiniumsoomusega olema ja M113. Alumiiniumi kasutamisega on see mure, et kõrgetel temperatuuridel ta põleb väga väga kiiretsi ehk plahvatuslikult- nii, et kui tank või IFV saab RPG või muu kummulatiivlaenguga AT relvast tabamuse, siis sees olevale meeskonnale lõppeb see kehvasti. Aga kineetilise energia moona vastu on AL massiefektiivsus 60% ehk sama kaitsevõimega (RHA) soomus kaalub AL kasutamise puhul ainult 60% samaväärse kaitsevõimega terassoomuse massist.
Teien põhjus, misk AL metallina ei kasutata tankisoomuses on see, et tema keraamiline vorm Al203 on juba viimased 30a olnud samas hinnas, mis korralik AL sulam ning seega on mõtekas tankisoomuses juba seda keraamikat kasutada. Enamikes moodsates tankides on teatud kohtades kasutatud alumiiniumoksiid keraamikat- N: K2, K21 IFV, T-90 vist.
-
- Liige
- Postitusi: 1238
- Liitunud: 08 Sept, 2005 0:35
- Asukoht: Tallinn, Õismäe
- Kontakt:
No mehhaanikainsenerina pean siiski nentima, et "plekk" võib olla mõne mehe katuse katteks, kuid masinaehituses kasutatakse lehtterast mida on ikka päris suur hulk erinevaid marke.Standartenführer kirjutas: "Mistahes" sellepärast, et plekk on plekk. Õhuke karastamata ja töötlemata metall.
Sealhulgas ka "soomusteraseid" mis on välja töödatud spetsiaalselt militaarotstarbeliselt.
Ja paksuski on 0,1 - 30 mm
Näiteks kiivreid on stantsitud samuti õhukesest 1-1,2 mm (suurendatud niklisisaldusega terasest ca 1,8%,molübdeeni0,5% ) mis annab kaitse kildude ja isegi revolvrikuuli eest. Sama materjal lehe paksusega 3-4 mm stantsitud näiteks militaarmasina veljeks on aga juba täiesti kuulikindel (AK 74)
Ka alumiiniumeid on väga häid.
Olen toimetanud üsna palju sellise materjaliga nagu "Alumec", siis põhimõtteliselt just see millest võiks valmistada hea "valuvelje".
Kõva nagu teras, üsna sitke, peale selle heade dekoratiivsete omadustega - nii, et kirjutaks alla igale lp kaasvestleja sõnale, välja arvatud "mistahes plekk" -kuna löökkoormusel (kuul , kild ) puruneb Alumec lihtsalt pilbasteks samal ajal kui nikkel-molübdeenteras on samades tingimustes praktiliselt hävimatu
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
KÕIK KARUKESTEST
Muidugi tore, et veljed suudavad teid nii pöördesse ajada, et keegi ei pane isegi tähele, et tegu pole mitte UAZ Hunter-iga vaid УАЗ-3152 «Гусар» 'iga
Tegu on Toyota 5VZ-FE mootorit (190hp) ja Land Roveri ülekannet kasutava masinaga. Tavalisest UAZ'ist on asi kaugel.
Miks valuveljed? Aga miks mitte, antud masinat kasutab Venemaal GRU, mitte armee, kes tõenäoliselt liigub rohkem teedel kui väga raskel maastikul.Pealegi paistab antud velg olevat selline suurem tellimus, mida võib kohata ka teiste jõustruktuuride masinate all.
Tegu on Toyota 5VZ-FE mootorit (190hp) ja Land Roveri ülekannet kasutava masinaga. Tavalisest UAZ'ist on asi kaugel.
Miks valuveljed? Aga miks mitte, antud masinat kasutab Venemaal GRU, mitte armee, kes tõenäoliselt liigub rohkem teedel kui väga raskel maastikul.Pealegi paistab antud velg olevat selline suurem tellimus, mida võib kohata ka teiste jõustruktuuride masinate all.
Heakene küll.Standartenführer kirjutas:Karuke kirjutas: ....eee.
Valuvelg võib olla plekkveljest tugevam.
Kui se molübteenisulamist valada.
Alumiiniumvalu aga kestab esimese suurema kivini, kuulitabamusest rääkimata.
Purunenud valuvelg muudab auto kasutuskõlbmatuks, auklik ja kõver plekkvelg veereb endiselt edasi.
Lahinguväli pole kiirendusvõistlusVäidan endiselt, et korralik alumiiniumvelg on tugevam, kergem ja vastupidavam mistahes plekkveljest. Eelmises postis mainisin kõnealuse kaljooša kohta, et ta võib olla tugevam, aga alati ei ole kui tegu on mingi odava plönniga. Teil on vist autodel olnud need odavad plönnid, mis ei kõlba mujale kui kuusakoski kaalule.vanahalb kirjutas:KST, millest need veljed pildil tehtud on. Kui titaanist, siis võib asjal mingi mõte sees olla. Aga selline alumiiniumvalust "Türi velg" mida kõik Eesti autopoed laeni täis on, on plekkveljest igal juhul kehvem. Rääkigu autotuunijad mida iganes - see ongi nende leib.
Ma olen isegi korra "katsetanud", avariis ratas rattasse jäi kaotajaks plekkvelg ja see oli siis nii banaan, et rehv oli pärast matsu seal ümber nagu sepahaamri alt tulnud kaloss. Mu paar aastat kokkupõrganud autost vanem volkari BBS valu aga sai vaid äärele kerge kosmeetilise vea, ei läind kõveraks ega väljunud sealt õhkugi. Rattad olid mõlemal masinal küll totaalselt viltu all aga lõpuks mina sõitsin edasi. Vaene oopel, läks aga mahakandmisele.
Korralik valu on alati tugevam mistahes plekist!
Läheneme asjale täiesti kapitalistlikult kus iga asja "headust" saab rahas mõõta.
Mina väidan,et suvalise korraliku AL velje raha eest saaks teha omadustelt palju parema plekkvelje!
Esiteks: Kunagi ei kasutata puhast ALi vaid tema sulameid ja siinkohal hakkab jõgi hargnema-tahad tugevust kaotad elastsuses ja sitkuses jne. Lisaks tekib juurde probleem väsimustugevuse ja pragude levikuga,mis tähendab jäika konstruktsiooni kuhu kaotad "kallihinnalist" kaalu. WRC autodel ma usun,et vahetatakse velgi iga sõidu järel ning nende puhul keegi raha ei loe.
Teiseks: Kõrglegeeritud terasesulamid pakuvad pehmelt öeldes tugevust ja elastsust. Terastel hakkab jõgi hargnema kõvaduse ja hapruse koha pealt kuid autovelgi see teema ei puuduta. Tavaautode veljed on heal juhul tehtud mangaaniga legeeritud terasest seega on võimalus hoida kaalust kokku kui kasutada paremaid sulameid.
Kolmandaks: Võrrelda suvalist valuvelge ja plekkvelge on nagu öelda,et banaan on parem kui ekskavaator. Ehk siis nende konstruktsioon,materjalid,täpne löögi suund on teadmata. Oleks su BBS tõesti "valatud" siis oleks ta sul seal purunuenud 100x killuks nagu silumiinid ikka.
Neljandaks: Võta vähemalt 5X suvalist kuid samas mõõdus plekkvelge ja siis "valuvelge" ning tee koormustest. Ma ei imestaks kui paljud tänapäeva "valjuveljed" on väiksema varuteguriga kui vanaaegsed plekkveljed.
Viiendaks: Arvestades omadusi ja kulutusi on siiski "plekkvelje" võitja kuna vastasel korral oleksid juba ammu veoautodel terasveljed kadunud.
Arvustage julgelt...
Kütame veljevaidlust veel.
Brittide Landroverid (kutsuvad WMIK või siis WIMIK - Weapons Mount Installation Kit) kasutavad ka valuvelgi ja seda masinatel millised siis asfalt või mis iganes teed väga tihti ei näe - pigem ikka puhas offroad mööda kõrbe. Lihtsalt kogemata jäi silma selline asi.
Brittide Landroverid (kutsuvad WMIK või siis WIMIK - Weapons Mount Installation Kit) kasutavad ka valuvelgi ja seda masinatel millised siis asfalt või mis iganes teed väga tihti ei näe - pigem ikka puhas offroad mööda kõrbe. Lihtsalt kogemata jäi silma selline asi.
Holiness is in right action, and courage on behalfe of those who cannot defend themselves.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist