K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Võimalik, et 220V võrguga tuleb jama. Praegusel ajal on Eestis lõpptarbijale mõeldud elektrivõrgu pinged 230 ja 400 volti. Trumm ja teised targad saage lõpuks N-Liidu kaotusest üle, seal oli nimipinge elektrivõrgus 220/380 volti. Tean, et on lubatud kõrvalekalded ja kõik ei saa kogu pinget kasutada. Tallinna 127/220 voldised piirkonnad peaks ka olema nüüdseks normaalsele pingele üleviidud. Kui kannatab autot soojendada, kannatab ka laadida selle standard juppstükiga, kellel kobedam peakaitse ja rammusamad kaablid, see võib soetada ka võimsama laadija.
Elektrivoolu võimsus on pinge ja voolutugevuse korrutis, seega 10A kaitsme taga saab olla 2,3 kW laadija, 16A kaitsme järele saab panna 3,6 kW ja mina võin 27.6 kW laadida, juhul kui teised tarbimised ära jätta.
Elektrivoolu võimsus on pinge ja voolutugevuse korrutis, seega 10A kaitsme taga saab olla 2,3 kW laadija, 16A kaitsme järele saab panna 3,6 kW ja mina võin 27.6 kW laadida, juhul kui teised tarbimised ära jätta.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Elektrivoolu võimsus on pinge ja voolutugevuse korrutis, seega 10A kaitsme taga saab olla 2,3 kW laadija, 16A kaitsme järele saab panna 3,6 kW ja mina võin 27.6 kW laadida, juhul kui teised tarbimised ära jätta.
Päris nii ei saa arvutada. Ükski seade ei tööta kaitsme rakendumise piiril. Ma ei ole elektrivõrkude eeskirjadega täpselt kursis, kuid kui ma ei eksi, siis pideva koormuse puhul üritatakse jääda kusagil 80% ulatusse rakendumise piirist, eelistatavalt alla selle. Plokisoojendajad tipnevad kusagil 2 kW juures.
-
- Liige
- Postitusi: 272
- Liitunud: 18 Mär, 2020 15:20
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
See kõik on õige ehitise sisese võrgu puhul.
Liitumiskilbi kaitse on arvestatud 100% pidevale koormusele ja praktikas annab enne rakendumist veel rohkem läbi, eriti külmaga.
Liitumiskilbi kaitse on arvestatud 100% pidevale koormusele ja praktikas annab enne rakendumist veel rohkem läbi, eriti külmaga.
-
- Liige
- Postitusi: 3353
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Kui peakaitse on nt 16A ja ühefaasiline, siis maksimaalne tarbimine
230V*16A*cosfi millest cosfi on võimsustegur. Vähegi normaalsel toiteplokil on see >0.9
Aga nt väiksemal elektrimootoril võib olla ka 0.7.
Minu kogemus ütleb et ühe trafo taha võib EE pohhuistlikult müüa ampreid "ülekattega" ning kui sul on nt 10 tarbijat, igaühel 16A peakaitse ja kõik tarbivad 100% siis... Trafokaitse lööb välja. Kunagi kaklesin selle pärast EE-ga, ajasid igatsorti udu et nii peabki jne, ma rõhutasin et kui maksan 32A eest ampritasu siis ma neid kasutan ka niipalju kui just tahan. Kuidagi lahenes ära ja saingi oma tahtmise.
Elektriautode laiema leviku korral selline jama ilmselt eskaleerub.
230V*16A*cosfi millest cosfi on võimsustegur. Vähegi normaalsel toiteplokil on see >0.9
Aga nt väiksemal elektrimootoril võib olla ka 0.7.
Minu kogemus ütleb et ühe trafo taha võib EE pohhuistlikult müüa ampreid "ülekattega" ning kui sul on nt 10 tarbijat, igaühel 16A peakaitse ja kõik tarbivad 100% siis... Trafokaitse lööb välja. Kunagi kaklesin selle pärast EE-ga, ajasid igatsorti udu et nii peabki jne, ma rõhutasin et kui maksan 32A eest ampritasu siis ma neid kasutan ka niipalju kui just tahan. Kuidagi lahenes ära ja saingi oma tahtmise.
Elektriautode laiema leviku korral selline jama ilmselt eskaleerub.
-
- Liige
- Postitusi: 272
- Liitunud: 18 Mär, 2020 15:20
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Kui võrk ei võimalda tarbijale lubatud ja makstud maksimaalse nimivoolu kasutamist, siis tuleb võrk renoveerida.
Mul on maakohas 1 x 20A ja see sealt ka läbi tuleb. Peakaitse rakendub kuskil 22 A mõõdetud pideva voolutugevuse juures.
Tõsi, nii alajaam kui kaabeldus on 2000 aasta paiku uuendatud.
Mul on maakohas 1 x 20A ja see sealt ka läbi tuleb. Peakaitse rakendub kuskil 22 A mõõdetud pideva voolutugevuse juures.
Tõsi, nii alajaam kui kaabeldus on 2000 aasta paiku uuendatud.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9145
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Kohustuslik lugemine neile kes endiselt usuvad et elektriautode elutsükli keskkonna jalajälg on sama või suurem kui sisepõlemismootoriga autodel.
https://blogs.ethz.ch/energy/electric-v ... inability/
https://blogs.ethz.ch/energy/electric-v ... inability/
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Lugesin.
Probleemid:
1) Autor nendib, et tegelikku akude tootmise CO-jalajälge ei tea, sest tööstus salatseb. On oletused ja hinnangud.
2) Kui palju toodetakse auto kohta süsinikku lisaks akude valmistamisele? Kas lisaks vajalik vajalik plast ja metall on kuskil maapõues valmis lehtede või toorikutena ootel?
2) Kogu jutt taandub CO-le, kuid ülejäänud kahju loodusele on hindamata.
Pluss:
1) patareide tootmine areneb.
2) ???
Isiklik mulje artiklist.
Probleemid:
1) Autor nendib, et tegelikku akude tootmise CO-jalajälge ei tea, sest tööstus salatseb. On oletused ja hinnangud.
2) Kui palju toodetakse auto kohta süsinikku lisaks akude valmistamisele? Kas lisaks vajalik vajalik plast ja metall on kuskil maapõues valmis lehtede või toorikutena ootel?
2) Kogu jutt taandub CO-le, kuid ülejäänud kahju loodusele on hindamata.
Pluss:
1) patareide tootmine areneb.
2) ???
Isiklik mulje artiklist.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
See ju ei tohiks erineda sisepõlemismootoriga autodest.mart2 kirjutas:2) Kui palju toodetakse auto kohta süsinikku lisaks akude valmistamisele? Kas lisaks vajalik vajalik plast ja metall on kuskil maapõues valmis lehtede või toorikutena ootel?
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
- kangelaspioneer
- Liige
- Postitusi: 1044
- Liitunud: 30 Dets, 2004 13:13
- Asukoht: Tallinn/Tapa
- Kontakt:
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Olukorras, kus paar aastakümmet tagasi toodetud sisepõlemismootoriga auto on olemas ja ressurssi jagub veel paarikümneks aastaks, on selle kasutaja selgelt rohelisem uue elektriauto ostjast. Olukorras, kus mõlemad tuleb toota, on ühest vastust keeruline anda.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
Nii ja naa. Aga loogilisena tundub, et pigem kasutada V8 mootoriga USA raud loomuliku lõpuni ära kui iga paari aasta takka uus auto osta, olgu või elektriline. Piinlikul kombel olen viimase viie aastajooksul kolm tutikat autot ostnud, ehk siis käige ikka minu sõnade järgi...
Re: EV energia ja julgeolek
Tahkisakud, tulge ruttu!
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9145
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: EV energia ja julgeolek
Sisepõlemismootoriga autod süttivad kordades tihemini kui elektriautod. Taandatuna identse kasutussageduse peale.
Re: EV energia ja julgeolek
Kilo Tango kirjutas:
Sisepõlemismootoriga autod süttivad kordades tihemini kui elektriautod. Taandatuna identse kasutussageduse peale.
Ekstaole. Aga põlevad need õkomõko autod küll kenasti. Lausa nii kenasti, et kustutada ei õnnestu. Ma loodan, et põlevad ikka siis kuni lõpuni roheliselt.
Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!
No ei tea, kahjuks sellest artiklist ei selgu.Kriku kirjutas:See ju ei tohiks erineda sisepõlemismootoriga autodest.mart2 kirjutas:2) Kui palju toodetakse auto kohta süsinikku lisaks akude valmistamisele? Kas lisaks vajalik vajalik plast ja metall on kuskil maapõues valmis lehtede või toorikutena ootel?
Mitteöko autos on metalli rohkem, kuid taaskasutamine võiks tooraine (metalli) tootmist vähendada, elektriautod on järjest rohkem komposiitmaterjalidega ja nende tootmisest/taaskasutamisest on vähem teada.
Jah, ka sisepõlemismootoriga autodel kasutatakse komposiiti, kuid nende olulisus kasvab väga kallitel mudelitel... Miks?
Sügavuti pole mõtet analüüsida, lihtsalt tõin välja mulle silma torganud küsimused, millised takistasid tasakaalustatud mulje saamist.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 17 külalist