St. kui pikaks ajaks on projekteeritud akude kestvus ja kui palju läbisõidukilomeetreid on projekteeritud sõidukile enne, kui see vajab täielikult kogu akupaki vahetust?
On see 8 aastat ja/või 160 000km või midagi muud?
Siin: https://dspace.emu.ee/xmlui/bitstream/h ... sAllowed=y kirjutab, et
Elektriauto akude eluiga sõltub erinevatest teguritest, kuid keskmiselt on see umbes 8 aastat
ja siin https://enefitvolt.com/uudised/Kogu-tod ... i-valmista on antud vägevad tabelid, kus juhul kui võtta tabelist elueaks max 2800 laadimistsüklit ja iga päev peaksime korra laadima, siis 2800 (laadimistsüklid) : 365 (päevi aastas) saame 7,67 aastat... või kui võtta sealt elueaks max 4500 laadimistsüklit ja iga päev korra laeks, siis saaksime 4500:365=12,32 aastat....
Aga siis loen sealt edasi, et
Esimesed Nissan Leaf mudelid olid 24kWh mahtuvusega akudega (sõiduulatus ca 170 km), praegused aga juba mahtuvustega 40kWh ning 62kWh. Samuti on Tesla Model 3 aku mahtuvusevahemik 54-75kWh, sõiduulatustega vastavalt 354-481km.
Kas ma saan õigesti aru, et selle välja käidud 354-481km sõiduulatuse puhul on arvestatud, et sõidetakse 100% täislaetud akud tühjaks kuni 25% ?
Ehk, et iga 354-481km läbimiseks ühe laadimisega tuleks akud enne 100% täis laadida ja siis pärast 354-481km läbimist on need veel ca 25% täis?
Sellisel juhul kestavad need akud ca 2010 laadimistsüklit, nagu tabelis näidatud?
Kui jah, siis arvutame siit edasi keskmise läbisõiduvõimekuse: Max 2010 laadimist x (480+354:2)km = 838 170km ???? See ei saa ju olla akude reaalne läbisõiduvõimekus kui:
Elektriautode omanike rahulolu kindlustamiseks pakuvad autotootjad nagu Renault (Zoe 2018, 8a või 160 000 km läbisõit) ja Nissan (Leaf 2019: 96 kuud või 160 000 miili läbisõit) akudele garantiisid.
Kusagil artikli tabelites toodud andmetes või arvutustes peab olema mingi kala.