M14

Kõik relvadest, nii Eestis kasutatavatest kui muidu...
Vasta
Kasutaja avatar
kaur3
Liige
Kontakt:

Postitus Postitas kaur3 »

pliiasiid, tubli algatus sinu poolt! Kes vaid suudaks meie kodukootud relvaseppade tahed murda :lol:
Medusa
Liige
Kontakt:

Postitus Postitas Medusa »

Üks nägu teiseltpoolt lompi küsis lihtsalt, kuskohast seda kaba saab, seepärast küsisingi. See eestlaste endi tehtud?

VLTORi oma näeb suht tuus välja, muidugi, andes ka kompaktsuse vajadusel CQB harrastamiseks.
pliiasiid
Liige
Kontakt:

Postitus Postitas pliiasiid »

Jep :D meie relvastusespetside omalooming, kodumaal valmis vorbitud.
VLTOR-i potensiaal on täpsuspüssina kõrge, vähemalt mina arvan nii :oops:
Rahu, ainult rahu!
Kasutaja avatar
kaur3
Liige
Kontakt:

Vltoril on ka oma tugijalad välja panna.

http://www.militarymorons.com/weapons/img/vbipod3.jpg

Kui pilt kohe ei avane ning salasõnu nõuab, siis kirjutage mõlemasse kasti mm.
Leo
Liige
Kontakt:

Postitus Postitas Leo »

Asjalikult tuunitud M 14 on päästerõngas kodumaistele täpsuslaskuritele.
Viimati muutis Leo, 04 Juun, 2007 23:31, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
kaur3
Liige
Kontakt:

Knight's Armament Company (see sama, kes oma SASS mudeliga võitis ära USA armee poolautomaatse snaipripüssi konkursi) teeb uhkeid kinnitusliiste M14'le. Kahjuks ei ole hinda juures. Ak47 omad on ka toodangus.

http://www.knightarmco.com/mod_weapons_1.htm
golem
Liige
Kontakt:

Postitus Postitas golem »

m14 kinnitusliiste ,tugijalgu ning kabasid on saada suures valikus,keda huvitab ,võtke ühendust.
Kasutaja avatar
kaur3
Liige
Kontakt:

Kasutaja avatar
kaur3
Liige
Kontakt:

M14 kui jao täpsuspüss.
I am a current serving NCO in the Army, and up till my first tour in Iraq was anti-M14. In the intrest of "keeping it real" I though I would post my impression of the M 14 as a combat weapon in what most people call the sand box. BTW if age is a question I have been serving my country for 18 years now, and below is why I am no longer anti-M14.

Accuracy

With M188LR ammo most SDM M 14's shoot 2 MOA groups or a bit bitter. Groups were measured at 100 yards 5 round groups, from center of hole of each round. We also used black tip AP ammo was also used for anti-vehicle and more heavy cover pentration it shot between 3 and 2 MOA depending on the rifle. We also used tracer with a 4 MOA or worse, but with us only using tracer to mark a target so a larger element could mass fire on the target that was OK.The head of my units SDM program was a qualified sniper and had some experance in NRA high power and made sure each shooter knew the dope for his weapon and what it would do out to 500 yards. If anyone thinks 2 MOA is not that good, most colt M-4'/M-16s and FN M16's shoot around 3 to 4 MOA, thought I have seen a couple that will shoot better than 2 MOA.

Reliability

With a bolt partial exposed to the elements and made back in the late 50's or 60's I thought the M-14 would not do very well in what is a very dirty enviroemnt. I was suprised that it did very well, with out a single faliure of the 14 in my unit except once at the range on the FOB one of the DSM forgot to turn the piston back on (what looks like a screw between the gas piston and the rifle on the right hand side of the weapon)after cleaning and it locked up on him. We were in a enviroment that every weapon would require regular cleaning or stop to work at some point (even AK's), the M 14 would reguire less cleaning to keep working, about a quater of a M4/M16. Very rugged as easy to work on with just a bit over 60 parts in the basic issue rifle, the issue stock and the sage stocks we used were soild and able to hold up to abuse. Of the weapons we used or our allies that I saw I would put above M14/M16, M9, M249, MK 19 about the same as the M240, M2, PKM, M24, the only thing better would be a AK.

Usage

While the basic idea of a SDM is to cover the gap with percsion fire between assualt rifle and what is the realm of snipers, between 300 to 500 meters, we used them for that and a lot more. Most shots were a lot closer and we soon found the 7.62x51 was very good at stoping vehicles and would go through a lot of cover that could stop 5.56. While a 240 and M2 could do the same the M14 was more handy and right there with the squad when they need the shoot. Also because the SDM is part of the squad they go with them to clear buildings. We quickly learned that 7.62 was better than 5.56 in going though the inside of cinder block buildings and while too long for the number 1 or 2 man in a stack, worked OK in the number 3 or 4 man slot. I also saw M-14s (all in sage stocks with a number of a accessories added) used by the spotters in all the sniper teams we worked with.

"Accessory BS"

Yes previous wars were won with out various tools being straped on to the rifle. Wars were also won with sharp ponity stocks and smooth match locks. Technology moves on and the weapons change to make them more effective tools for the condtions warriors fight in. In the current conflict (and about any near future conflict I can think of) we end up fighting in buildings, even in day light most have dark portions were people can hide, a white light with a IR flip on/off filter allows you to find them and kill them. At night outside of buildings a white light is a bad idea. IR laser that you can see issue night vision agian allows you to kill people. Night vision scopes, in-line night vision devices such as PVS-22 or PVS-10 day/night scopes allow you to kill people at night with out any infra-red light. Thermal sights (thought bulky)allow you to kill people in a varity of diffiuclt shooting situations day or night. Bipod make long range shoots more stable so you can shoot people better. I have seen and fought along side (I used a M-4 and M-9 in combat) soilders have all the above "crap" as you call it on their M-14, along with good day optics. Not to be cool and hang out with the other "nerds" (I aasume you were talking about the U.S. military as this thread is titled M-14s in the sand box)but to kill people more effectivly. All of it add weight to the weapon and on a raid or a patrol in hideous weather in body armor you drump every once of gear you do not need. The "crap" is needed, and the weapon system is just as reliable with it. Also for the most part the other guy does not have the above, this is a good thing as you do not fight fair in war.

What would Patton say "The American fighting man needs effective weapons to kill the other S.O.B., win the fight and come back alive"

The M-14 while not perfect (if I had my way every thing but the M 240 would be changed in some way) it is a effective weapon system for the job at hand. It is right now help kill the other S.O.B., when the fight and limit American casualties. It gives the squad in combat another tool to deal with problems (I am not one of those guys who thinks all assualt rifle should be replaced by 7.62 battle rifles or other nonsense). All the "crap" ,otherwise known as American Know how applied to war, is added to them is there to better to kill the other guy and will be there in various forms in the future for the same reason.

Right now I am training up for another tour, it looks like we will use M-14s in the unit I am going with. Great, it is a rugged, reliable, and accurate tool in the tool box, and I can look at solving other problems.

There is not a big out cry about the "flawed" M14 from the sand box because it works.

I care about effective tools for the job at hand, the rest is irelevant. When a better tool comes along great, but right now it works.
Vt. postitust lehe keskosas.
http://www.ar15.com/forums/topic.html?b ... 038&page=3
Kasutaja avatar
kaur3
Liige
Kontakt:

"M14 to MK 14. Evolution of a Battle Rifle"

http://www.sniperworx.com/Evolution%20o ... 0Rifle.pdf
Shiim
Moderaator
Kontakt:

M14 kaitseliitlase koju?

Postitus Postitas Shiim »

Ajakirjas Kaitse Kodu! 8/2007 ilmunud artiklist "Kaitseliitlase varustusest uuel aastal":

Kolonelleitnant Tamme sõnul on kaitseministeeriumile tehtud ettepanek osa laos olevaid relvi kaitseliitlastele maha müüa. Kui ministeerium võtab vastu otsuse riigivara võõrandamiseks, on võimalik müüa neid relvi kaitseliitlasele üsna soodsalt. Planeeritud on realiseerida püsse M14 ja SKY ning püstoleid PM ja Colt. Sellisel moel saab säilitada ka erinevate relvade käsitlemise oskuse ja toetada laskesporti ning loomulikult suurendab relvastuse hajutamine kaitseliitlase kodudesse ka riigi julgeolekut.

Veel samast artiklist:

Nii ongi lähiajal kavas vahetada välja kohmakad plastmasskabad, mille järgi AK 4 ka aeruks kutsutakse. Saksamaal on juba ootamas 5000 kokkukäivat kaba ning kohe, kui hange otsustatakse ja raha üle kantakse, jääb vaid kokku leppida aeg järgmise aasta algul, mil kabad saab välja vahetada. Kabadega koos tuleb kasutusele ka taktikaline rihm.

Lisaks on artiklis veel muudki huvitavat.
[url=http://www.hot.ee/emulaator][img]http://www.hot.ee/emulaator/toetan3.gif[/img][/url]
Summeri pirisemisel on metsavennal aega hüpata laskepessa ja oodata mis sünnib - kas tegemist on inimese, looma või linnuga, või hoopis UFO-ga kirsavoi saabastes, automaat kaelas. Viimasel juhul kohe tuli peale.
Kasutaja avatar
Rebu
Liige
Kontakt:

Postitus Postitas Rebu »

Huvitav
Kogun saksa ja vene kolu
tonu adrik
Liige
Kontakt:

Postitus Postitas tonu adrik »

KJ Kroonikas AKA Kaitse Kodu on ennegi ilusaid artikleid avaldatud.

Annaks Kõrgem, et neis kirjutatu ka kunagi teoks saaks. On piisavalt "huvilisi" et kaitsevõime mitte ei suureneks, vaid oleks pigem allutatud suuremale kontrollile...
Shiim
Moderaator
Kontakt:

Postitus Postitas Shiim »

tonu adrik kirjutas:KJ Kroonikas AKA Kaitse Kodu on ennegi ilusaid artikleid avaldatud.
Lauses "Kui ministeerium võtab vastu otsuse riigivara võõrandamiseks..."
on rõhk sõnal "kui". Loomulikult ei võeta otsust vastu kergekäeliselt ja kindlasti on oodata vastuseisu.
[url=http://www.hot.ee/emulaator][img]http://www.hot.ee/emulaator/toetan3.gif[/img][/url]
Summeri pirisemisel on metsavennal aega hüpata laskepessa ja oodata mis sünnib - kas tegemist on inimese, looma või linnuga, või hoopis UFO-ga kirsavoi saabastes, automaat kaelas. Viimasel juhul kohe tuli peale.
tonu adrik
Liige
Kontakt:

Postitus Postitas tonu adrik »

Shiim kirjutas: Lauses "Kui ministeerium võtab vastu otsuse riigivara võõrandamiseks..."
on rõhk sõnal "kui". Loomulikult ei võeta otsust vastu kergekäeliselt ja kindlasti on oodata vastuseisu.
Aga miks ? Miks me TÄNASENI, iseseisva riigi 15. aastapäeval peame tähelepanu pöörama RÕHU ASETUSELE lauses - nagu vene ajal kui lugeda tuli ridade vahelt ?

Miks KLiitlasi peetakse ebausaldusväärseks, et neile ei või riigi poolt relvi usaldada isiklikule hoidmisele/vastutusele - lugedes massmeediast ja kõrgemate väljaütlemistest kuivõrd read on KL-is puhastunud ja sisekontroll mitmekordistunud, s.t. alles on jäänud vaid parimatest parimad ? Kuskil miskit endiselt mäda ?

P.S. 17 aastat eri riikide teenistuses on muutnud mind realistiks, s.t. mul on endal kõik vajaminev isiklikus omandis olemas. Riigi "abistavat kätt" ei oota, ega vaja. Seega kommin siin puhtalt isiklikust hasardist, ja murest vähemkindlustatud kaasvõitlejate pärast.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 7 külalist