Lavassaare raudteemuuseumist
Lavassaare raudteemuuseumist
Vabandust, pole meil siin küll tegu raudteefoorumiga, samas jällegi tehnikahuviliste ja militaarhuviliste pundid kippuvad servipidi kattuma. Pealegi on Lavassaares ka üks militaarhõnguline eksponaat - väliraudtee vedur HF, samasugune, kui need, mis Sirgalas saksa positsioonide vahel ringi toimetasid.
Aga üritustest enestest: Muuseumiöid on seal kaks korda korraldatud, töötav auruvedur sõidab vahest, kui kvalifikatsiooniga meestel mahti on.
Ja 14.augustil, Laupäeval sõidab muuseumis aururong. Lähem informatsioon on siin üleval: http://www.museumrailway.ee/projekt.htm
Aga üritustest enestest: Muuseumiöid on seal kaks korda korraldatud, töötav auruvedur sõidab vahest, kui kvalifikatsiooniga meestel mahti on.
Ja 14.augustil, Laupäeval sõidab muuseumis aururong. Lähem informatsioon on siin üleval: http://www.museumrailway.ee/projekt.htm
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Ise käidud, nüüdseks 2 korda, ka auruveduriga rongil sõidetud. Daamid ja herrad, see on kindlasti koht, kus tehnikahuviline (ka militaartehnika) peaks vähemalt korra ära käima!
Ärge häbenege muuseumi toetuseks mõnda meie oma raha sedelit õiges kohas sisse pistmast.
Kui lähete, siis valige võimaluse korral mõni selline päev, kui üritus toimub.
Hetkel on seal kenake suveabiline, kuid kahjuks ei oska ta midagi seletada, tuleb leppida kirjutatuga. Ka ei pääse tavapäevadel vedurile, mille käitajaks on tanki T-34 mootor V2.
Esimene kord käisin ühe vanatehnika ürituse raames, kui olin selle korraldamise juures abiks.
Siinne kasutaja Heiki seletas tookord, mina esitasin vist pooled küsimused, pooled küsimused jäid esitamata, või jäid küsimata põhjusel, et teised tahtsid kah küsida. Nüüd sõpradega käies laiutasin oma teadmistega, mis Heiki jutust meelde jäid (paljukest neid siis meelde jäi? ).
Aitähh Heiki!
Auruvedur sõidab 2-3 korda aastas, kasutage võimalust!
Tegelikult on see ka militaariga seotud, pole sõda ilma logistikata.
Igatahes käige ära!
Ärge häbenege muuseumi toetuseks mõnda meie oma raha sedelit õiges kohas sisse pistmast.
Kui lähete, siis valige võimaluse korral mõni selline päev, kui üritus toimub.
Hetkel on seal kenake suveabiline, kuid kahjuks ei oska ta midagi seletada, tuleb leppida kirjutatuga. Ka ei pääse tavapäevadel vedurile, mille käitajaks on tanki T-34 mootor V2.
Esimene kord käisin ühe vanatehnika ürituse raames, kui olin selle korraldamise juures abiks.
Siinne kasutaja Heiki seletas tookord, mina esitasin vist pooled küsimused, pooled küsimused jäid esitamata, või jäid küsimata põhjusel, et teised tahtsid kah küsida. Nüüd sõpradega käies laiutasin oma teadmistega, mis Heiki jutust meelde jäid (paljukest neid siis meelde jäi? ).
Aitähh Heiki!
Auruvedur sõidab 2-3 korda aastas, kasutage võimalust!
Tegelikult on see ka militaariga seotud, pole sõda ilma logistikata.
Igatahes käige ära!
sitt päev, kellele kurdad
28. augustl, so. sel laupäeval sõidab Lavassaare muuseumis taas aururong. Pileti saab seekord soodushinnaga! kasutage kõik võimalust! See on seni ainus Eestis töötav auruvedur. Edelaraudtee KASPARI eluvaimu sissepuhumisega läheb veel aega veits. Infi saab ka www.museumrailway.ee
Anton - horridoo!
Käisime perega ka hiljaaegu selle aururongiga tuuritamas. Väga lahe elamus, soovitan kõigile! Plika hoidis peale esimest vilet terve tee kõrvu kinni, aga pärast tahtis kohe uuesti sõitma minna. Poisiots seletab tänase päevani iga auruveduri pildi juures, kuidas ta just selle AURUrongiga sõitis.
Sisepõlemismootorite põlvkonna esindajale on vist kõige harjumatum, kuidas suur masinavärk ilma erilise mürata looma jõuga edasi rühib.
Sisepõlemismootorite põlvkonna esindajale on vist kõige harjumatum, kuidas suur masinavärk ilma erilise mürata looma jõuga edasi rühib.
Klubikaaslane käis täna, väga rahul!
Nüüd hakkavad jälle agad. Giidi polnud.
Plaanisin ka ise kohal olla, kuid kahjuks võttis üks Fail (kujutage endale seda kirja sinisel taustal, esimene täht jääb samaks) aja ära.
Ma oleks hea meelega vahetevahel seal giiditamas, kuid minimaalsegi PÄDEVA info omandamiseks kulub vist aastakene küll.
Aa, V2 motoga vedurisse jälle ei pääsenud.
Nüüd hakkavad jälle agad. Giidi polnud.
Plaanisin ka ise kohal olla, kuid kahjuks võttis üks Fail (kujutage endale seda kirja sinisel taustal, esimene täht jääb samaks) aja ära.
Ma oleks hea meelega vahetevahel seal giiditamas, kuid minimaalsegi PÄDEVA info omandamiseks kulub vist aastakene küll.
Aa, V2 motoga vedurisse jälle ei pääsenud.
sitt päev, kellele kurdad
Sel aastal on võimalik viimast korda aururongiga sõita Lavassaares 25. septembril. Info: www.museumrailway.ee
Giidi osas pole aru saadav. Üheski Euroopa muuseumis ei määrita sulle giidi vägisi pähe. Seda on mõningates kohtades võimalik kalli raha eest tellida aga mitte igal pool ja kohe!
Giidi osas pole aru saadav. Üheski Euroopa muuseumis ei määrita sulle giidi vägisi pähe. Seda on mõningates kohtades võimalik kalli raha eest tellida aga mitte igal pool ja kohe!
Anton - horridoo!
Hm, käinud päris palju ja väga mitmes riigis, aga kuskil pole giidi, ja seda enam veel vägisi "pähe määritud". Järsku pole küll õigesse kohta sattunud... Mõnes kohas on küll küsitud, kas soovi on, aga ka need on harvad juhud. Uuema aja trend on hoopis soovi korral "elektroonilise giidi" laenutamise võimalus.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Ei maksaks pimesi vehkida! Olen ikka küll!Karuke kirjutas:FW Anton kirjutas:...Üheski Euroopa muuseumis ei määrita sulle giidi vägisi pähe. Seda on mõningates kohtades võimalik kalli raha eest tellida aga mitte igal pool ja kohe!
Siis olete vähe muuseumis käinud. Just määritakse ja just vägisi
Anton - horridoo!
Elektrooniline giid on jah uuema aja trend aga Lavassaares seda kasutusele ei võeta. Küll aga ühes teises kohas mida ma praegu veel ei nimeta.Lemet kirjutas:Hm, käinud päris palju ja väga mitmes riigis, aga kuskil pole giidi, ja seda enam veel vägisi "pähe määritud". Järsku pole küll õigesse kohta sattunud... Mõnes kohas on küll küsitud, kas soovi on, aga ka need on harvad juhud. Uuema aja trend on hoopis soovi korral "elektroonilise giidi" laenutamise võimalus.
Anton - horridoo!
Paluks mitte solvuda.FW Anton kirjutas:
Ei maksaks pimesi vehkida! Olen ikka küll!
On paar suve käidud tiirutamas, küll endistes koonduslaagrites, kasemattides, fortides ja punkrites.
Oswiecimist Bectersgadenini, Malbrokist Egerini.
Suht igal pool on külastus kohustuslikult grupitatud ja giidistatud.
Ja siis peale seda ütlete, et üheski euroopa muuseumis pole see kombeks?
OK! aga see kõik pole üldse teemakohane jutt
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
KÕIK KARUKESTEST
Jah Ausw-II on vaba, ja AuswI on "tasuta". St sissepääs iseeneset ei maksa midagi - kuid pead paraja kirve eest giidi sabas käima. Egeri kasemattides jäigi käimata kuna ei saanud kampa kokku ja Malmborkis oli ka mingi kamm, aga jah vähemalt osasse kindlusesse pääses vabalt uitama.FW Anton kirjutas:Auswitsis olen käinud ka aga giidi küll pähe ei määritud, käisin ikka omapead ringi. Muidugi suurelt osalt pidasin silmas raudteega seonduvaid ajalooasutusi.
Lavassaare kohta ehk niipalju, et võiks olla rohkem tutvustavat stend-pilt-tekst materjali. Kuna katusealune pind väike, siis näiteks õues ja võimalikult suurelt. Nimelt on ju paljudele Eesti raudtee lugu, eriti kitsarööpmelise ikka väga tundmatu teema.
Tegelikult paneb ju lausa jahmatama kui tihe oli eesti raudteevõrk kõigest 60-70 aastat tagasi
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
KÕIK KARUKESTEST
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist