eesti lennuk rabas
Mul tuli aga meelde,et vanaisa oli eesti ajal Tallinas lennuväljal mehaanikuks.Ükskord oli neid saadetud Lagedile soosse kukkunud Eesti armee lennukit päästma.Lennuk aga olnud nii sügavale vajunud, et ainult saba veel paistis.Vanaisa oli siis saba ära saagind.(vineerist)Isa sõnul olnud see neil kodus, kuni stalini ajal vanaisa oli teise igaks juhuks ära põletanud.Sini must valge ikkagi.Aga lennuk peaks siiamaani rabas olema.Kahjuks suri vanaisa juba ammu ära.
Üldse pöörame liialt tähelepanu saksa värgile aga oma sõjaväe ajalugu ei huvita kedagi.Kas 700 aastat orjaaega...
Üldse pöörame liialt tähelepanu saksa värgile aga oma sõjaväe ajalugu ei huvita kedagi.Kas 700 aastat orjaaega...
-
- Liige
- Postitusi: 1483
- Liitunud: 12 Juun, 2005 18:33
- Kontakt:
Esimest korda kuulen sellest Lagedi lennukist.Aastast ja lennuki margist pole aimu? Seal ligidal ju kõva tegija sõjaajaloo alal, kas tema siis pole käinud tuhnimas seda lennukit?
Kuidas nii, et ei huvita oma sõjaväe ajalugu? Isegi oma sõjaväe tänapäev huvitab Lihtsalt I ja II MS jätsid vedelema kordades rohkem avastatavat kraami , kui EW armee.Minu meelest on siin foorumis üsna seinast seina mehi, mõni tegelebki rohkem Eestiga, mõni vanema ajaga,kolmas jälle kõgega läbisegi.
Orjaaeg läheb korda sellele, ke ennast orjana tunneb Ei põe mingit mõisatalli kompleksi.
Kuidas nii, et ei huvita oma sõjaväe ajalugu? Isegi oma sõjaväe tänapäev huvitab Lihtsalt I ja II MS jätsid vedelema kordades rohkem avastatavat kraami , kui EW armee.Minu meelest on siin foorumis üsna seinast seina mehi, mõni tegelebki rohkem Eestiga, mõni vanema ajaga,kolmas jälle kõgega läbisegi.
Orjaaeg läheb korda sellele, ke ennast orjana tunneb Ei põe mingit mõisatalli kompleksi.
Minu arvates ka on foorumi kasutajaskond väga laia silmaringiga. II maailmasõja teemade ehk sellepärast kõige populaarsemad, et see ju kõige värskem ja masendavam sõda mei riigi ajaloos. Siin ju juttu ka I maailmasõjast, muistsest Eestist-Jüriöö jne...
Meie võitluslipp sini-must-valge
aatekõrgusse näidaku teed!
Lehvi, lehvi sa hõõguma palged.
Süüta südames õilsuse leek.
aatekõrgusse näidaku teed!
Lehvi, lehvi sa hõõguma palged.
Süüta südames õilsuse leek.
Ei kiirustanud kohe vastama, mõtlesin et enne sirvin vähe oma matejali - äkki on midagi selle Lagedi õnnetuse kohta. Aga ei leidnud.tõnuv kirjutas:Mul tuli aga meelde,et vanaisa oli eesti ajal Tallinas lennuväljal mehaanikuks.Ükskord oli neid saadetud Lagedile soosse kukkunud Eesti armee lennukit päästma.Lennuk aga olnud nii sügavale vajunud, et ainult saba veel paistis.Vanaisa oli siis saba ära saagind.(vineerist)Isa sõnul olnud see neil kodus, kuni stalini ajal vanaisa oli teise igaks juhuks ära põletanud.Sini must valge ikkagi.Aga lennuk peaks siiamaani rabas olema.Kahjuks suri vanaisa juba ammu ära.
Üldse pöörame liialt tähelepanu saksa värgile aga oma sõjaväe ajalugu ei huvita kedagi.Kas 700 aastat orjaaega...
Ainuke rappa kukkunud (ja ka uppunud lennuk, mille kohta midagi leidsin, oli lendurõpilase Erich Kristieli Avro 504, mis kukkus 6. mail 1925 Sõjamäe rappa. See uppus samuti nii sügavale, et ainult saba paistis (olen mingis vanas ajakirjas näinud fotosid õnnetusest, üks neist fotodest on isegi praegu minu käes, aga seda siia postitama ei hakka).
Kuid see lennuk kaevati siiski välja. Esiteks lenduri laiba kättesaamiseks ning teiseks - mootori kättesaamiseks. Ekspertiis tõestas, et õnnetuse põhjus polnud mootoris.
Sestap kaldun arvama, et ega sinna Lagedile ka seda lennukit sohu jäetud. Kui saba oli veel pinna peal, küllap siis ka lennuk välja kaevati. Ehk mitte muidugi kohe...
Aga huvi pakuks selle sündmuse puhul kõik lisainf, mis peale nii pikki aastaid veel võimalik saada. Vähemasti õnnetuse toimumise aastastki oleks väga palju kasu, no või vähemalt perioodist mil vanaisa seal kilulinna lennuväljal teenis...
-
- Site Admin
- Postitusi: 5559
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
Kas jutt käib Tallinna servas asuvast Sõjamäest? Sel juhul võib tegu olla ühe ja sama lennukiga. Lagedi ja Sõjamäe on ju üsna lähestikku. Äkki vanaisa ei teadnud, et lennuk hiljem välja kaevati...
Selline jutt Ekspressis kunagi olnud http://www.ekspress.ee/viewdoc/15755329 ... 75004D080B Seal on sama foto ka ilmselt.
Selline jutt Ekspressis kunagi olnud http://www.ekspress.ee/viewdoc/15755329 ... 75004D080B Seal on sama foto ka ilmselt.
Sõjamäe raba on praegu juba Lasnamäe territooriumil. Postitan siia veelkord selle kaardi, mille kunagi Lennuväljad Eestis teemasse sai pandud.
Lagedi jääb siiski endiselt linnast välja ning küllap seal ka omi rabasid on. Kui ikka vanaisa mäletab, et saadeti, küllap siis ikka oli teine koht. Sest Sõjamäe rappa oli lennuväljalt ju kiviga visata ning inimesed jooksid ise lennuväljalt kohale vaatama - mis juhtunud on...
Aga see Ekspressis avaldatud pilt on muidu küll üks nendest, mida minagi silmas pidasin. Otsisin selle vana Sõduri üles, kus need Kristeli hukkumise pildid olid, seal oli neid 2 tk. Aga pole veel selle Sõduriga skännerini jõudnud Ehk läheb täna paremini.
Seniks lingiks siia siis selle ühe pildi sealt Ekspressist ka ära...
Lagedi jääb siiski endiselt linnast välja ning küllap seal ka omi rabasid on. Kui ikka vanaisa mäletab, et saadeti, küllap siis ikka oli teine koht. Sest Sõjamäe rappa oli lennuväljalt ju kiviga visata ning inimesed jooksid ise lennuväljalt kohale vaatama - mis juhtunud on...
Aga see Ekspressis avaldatud pilt on muidu küll üks nendest, mida minagi silmas pidasin. Otsisin selle vana Sõduri üles, kus need Kristeli hukkumise pildid olid, seal oli neid 2 tk. Aga pole veel selle Sõduriga skännerini jõudnud Ehk läheb täna paremini.
Seniks lingiks siia siis selle ühe pildi sealt Ekspressist ka ära...
Selge. Polnud vana kaarti vaadanud, lihtsalt mingi loogika ütles, et äkki on sama lennuk. Lagedi külje alla ulatab Rae raba, Maaameti serveris oleva 1935-39 aasta kaardi peal on lausa laukad märgitud, võimalik et siis sinna kuhugi kukkus. http://www.sysconsult.ee/pw/raba.jpg
Kummaline, et kusagil mingit märki pole sellest õnnetusest, lennuki alla kukkumine oleks pidanud tol ajal kõvasti tähelepanu äratama.
Kummaline, et kusagil mingit märki pole sellest õnnetusest, lennuki alla kukkumine oleks pidanud tol ajal kõvasti tähelepanu äratama.
Nii, lõpuks siis ka pilt skanneeritud. Lisaks oma fotod veelkord üle vaadatud ning selle tasuks publikule kokku veel kaks pilti samast sündmusest.
Esimene neist on siis pärit Sõdurist (sry, kvaliteet on nagu on, aga saate isegi aru ) ning oli järjeks sellele siin juba Ekspressi vahendusel näidatud fotole. Esimesel oli lennuk nagu ta maha oli sadanud. Poolest kerest saati sees ning saba väljas. Teisel kaevamise protsess, kus juba enamus kerest kätte saadud.
Ja siis veel boonus . Foto mida ma isegi ei mäletanud. On mul olemas elektroonilisel kujul ning seal peal on Kristeli lennuki väljakaevatud mootor.
Veel on mul paberkandjal olemas foto väljakaevatud Kristeli laibast, aga seda ma lihtsalt eetilistel kaalutlustel postitama ei hakka.
Mis puutub aga sellesse, et kas sellest Lagedi alla kukkumisest kusagil märki on - kindlasti on. Eesti ajal oli miskine 19 lennuõnetust, kus asi lõppes laipadega. Ja veel mitmed peale, kus asi nii hulluks ei läinud. Mul ei ole kaugeltki kõigi kohta infi. Lihtsalt pole aega arhiivides istuda või siis raamatukogudes jälgi ajada. Samas on infi õnnetustest, mille kohta pole lihtsalt üksikasju. Sellest ka palve lisainfi kohta vanaisa teenistusaja kohta
Selle Lagedi sohu kukkumise kohta arvan (puht subjektiivselt, ilma mingi tõestusmaterjalita), kui piloot hukkus koos lennukiga, siis kaevati lennuk kindlasti vähemalt piloodi laiba kättesaamiseks välja. Kui piloot pääses või kukkus lennukist eraldi, siis võib seal ehk midagi isegi rabas olla.
Kuigi - lennukimootorid olid sel ajal väga hinnas ning selle kättesaamiseks mingi paarsada tundi inimtööjõudu kasutada polnud mingi probleem.
Esimene neist on siis pärit Sõdurist (sry, kvaliteet on nagu on, aga saate isegi aru ) ning oli järjeks sellele siin juba Ekspressi vahendusel näidatud fotole. Esimesel oli lennuk nagu ta maha oli sadanud. Poolest kerest saati sees ning saba väljas. Teisel kaevamise protsess, kus juba enamus kerest kätte saadud.
Ja siis veel boonus . Foto mida ma isegi ei mäletanud. On mul olemas elektroonilisel kujul ning seal peal on Kristeli lennuki väljakaevatud mootor.
Veel on mul paberkandjal olemas foto väljakaevatud Kristeli laibast, aga seda ma lihtsalt eetilistel kaalutlustel postitama ei hakka.
Mis puutub aga sellesse, et kas sellest Lagedi alla kukkumisest kusagil märki on - kindlasti on. Eesti ajal oli miskine 19 lennuõnetust, kus asi lõppes laipadega. Ja veel mitmed peale, kus asi nii hulluks ei läinud. Mul ei ole kaugeltki kõigi kohta infi. Lihtsalt pole aega arhiivides istuda või siis raamatukogudes jälgi ajada. Samas on infi õnnetustest, mille kohta pole lihtsalt üksikasju. Sellest ka palve lisainfi kohta vanaisa teenistusaja kohta
Selle Lagedi sohu kukkumise kohta arvan (puht subjektiivselt, ilma mingi tõestusmaterjalita), kui piloot hukkus koos lennukiga, siis kaevati lennuk kindlasti vähemalt piloodi laiba kättesaamiseks välja. Kui piloot pääses või kukkus lennukist eraldi, siis võib seal ehk midagi isegi rabas olla.
Kuigi - lennukimootorid olid sel ajal väga hinnas ning selle kättesaamiseks mingi paarsada tundi inimtööjõudu kasutada polnud mingi probleem.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist