Legend: allatulistatud(lihtsalt kukkunud) saksa postilennuk
Legend: allatulistatud(lihtsalt kukkunud) saksa postilennuk
Olen mitmest suust kuulnud legendi sõja ajal(II ilmasõda, aasta täpselt tedmata) alla tulistatud saksa postilennukist, mis kukkus Jõgevamaal Patjala sohu. Umbes 10 aastat tagasi käisme väikeste poisikestena seal kolamas aga midagi konkreetset ei leidnud. Rahvasuu teadis rääkida, et sabaots olla veel 70datel näha olnud aga tõenäoliselt on see lihtsalt liialdus. Kuni selle aastani olin asja unustanud ent nüüd sain veidi täpsemat infot. Nimelt oli lennuk enne sohu sööstmist kaotanud tiivad(ei tea küll kuidas, sest metsa seal tol ajal eriti polnud), ning sööstnud diagonaalis sohu. Rahvasuu järgi maksimaalselt 12 meetri sügavusele(aga seda sügavust ma millegipärast ei usu). Kuna see ala oli tol hetkel veel sakslase käes, siis olla asutud seda lennukit soost välja kaevama. Jõutud umbes 2 nädalat, ent siis oldi sunnitud koos rindega taanduma. Ühesõnaga jäi kaevamine pooleli enne lennuki kättesaamist. Teadjamad inimesed räägivad, et saba olla ikka kätte saadud. Võibolla sellest ka legend lennuki sabaotsa nägemisest. Peale sellise info saamist uurisime asja niivõrd kaugele, et saime ühe tõenäolise allakukkumiskoha teada. Käisime ka vaatamas, ning leidsime muldvallidega mudatiigi moodi asjanuse(mõõtmed umbes 20 x 5 meetrit, sügavus teadmata). Kuivendustiik see kindlasti pole, kuna ühtegi kraavijätku sellest edasi ei kulge. Kurioosne on aga see, et asub ta ca 50 m kruusateest ja 5 m metsaservast, väga lähedal Patjala külale. Võta või jäta, ons ta seal või mitte Oleks aparaate, läheks kontrollima
PS! Legendide järgi olla seal postilennuki peal mitu kaste igat sorti autasusid ja kõike muud paremat
Kui kellelgi huvi ja aparaate, siis võiks kunagi koos vaatama minna. Asub eramaal aga kui niisama uitajaid mängida, siis ehk ei tekita probleeme.
PS! Legendide järgi olla seal postilennuki peal mitu kaste igat sorti autasusid ja kõike muud paremat
Kui kellelgi huvi ja aparaate, siis võiks kunagi koos vaatama minna. Asub eramaal aga kui niisama uitajaid mängida, siis ehk ei tekita probleeme.
Legend igati põnev ja usutav.
Tõeks osutumisel aga kompenseerib kõik temaga kaasnevad moraalsed ja füüsilised kannatused.
Enne kui kohapeale tormata ja maaomanik tigedaks ajada, peaks uurima mõningaid andmeid selle soo kohta:
1. Orienteeruv turbakihi paksus.
2. Ega sealt pole turvast lõigatud - auk võib olla kunagine suurem turbaauk.
Andmed peaks olema maa-ametis või kuskil sealkandis, vaja neid juba selleks, et planeerida otsingute maksimaalsügavust.
3. Püüda siiski täpsustada, mis aastal ja millisel aastaajal see kukkumine aset leidis.
Kuna karta on, et neid arhiiviandmeid lihtsalt Sa ei leia või neid ka pole...
jääb lahtiseks, kas seal üldse midagi just saksa lennukiga juhtus ning tuleb siiski metalliotsijaga piirkond üle käia.
Sellist aparatuuri, mis võtaks lennukimootorit üle 3 m sügavuselt, on Eestis kaunis vähestel inimestel ja seda enesestmõistetavalt välja ei laenata.
Võttes mängu võõrad koos otsijaga, tähendab seda, et Sulle jääb vaid koha kättejuhatamise ülesanne... ehk selgemini väljendudes - jagajale jäävad näpud.
Sama olukord tekib kindlasti ka sellel juhul, kui metalliotsija näitab arvestatavat anomaaliat ja siis ei suudeta vältida kaevamise käigus liigset meediakära - siis lõpeb lugu sarnaselt Sedunovi tankiga...
Aga see on juba lugu omaette...
Seega tuleb peale edukat luurel käiku võtta ühendust maaomanikuga ja püüda mitte kõiki oma kaarte avades saada luba seal tegutsemiseks.
Samas teha kõik selleks, et külarahvas ei jookseks kokku nagu laulupeole ja kõige lõpuks ei saabuks politseikroonika võttegrupp...
Viimast soovitust on loomulikult kaunis raske täita, sest see operatsioon võib kesta mitmeid päevi kui mitte nädalaid...
Tervitustega ProPatria
PS Kui tõepoolest tegu mingi "postilennukiga", siis lootust sealt leida ilmselt ka paberkandjal infot. Seega tasub enne uurida kuidas käituda soost leitud arheoloogilise paberiga, et ta ei hävineks peale oma asukohast väljatoomist!
Veel teadmiseks - kõik sealt leitav vähegi väärtuslikum kuulub seaduste järgi riigile...
Tõeks osutumisel aga kompenseerib kõik temaga kaasnevad moraalsed ja füüsilised kannatused.
Enne kui kohapeale tormata ja maaomanik tigedaks ajada, peaks uurima mõningaid andmeid selle soo kohta:
1. Orienteeruv turbakihi paksus.
2. Ega sealt pole turvast lõigatud - auk võib olla kunagine suurem turbaauk.
Andmed peaks olema maa-ametis või kuskil sealkandis, vaja neid juba selleks, et planeerida otsingute maksimaalsügavust.
3. Püüda siiski täpsustada, mis aastal ja millisel aastaajal see kukkumine aset leidis.
Kuna karta on, et neid arhiiviandmeid lihtsalt Sa ei leia või neid ka pole...
jääb lahtiseks, kas seal üldse midagi just saksa lennukiga juhtus ning tuleb siiski metalliotsijaga piirkond üle käia.
Sellist aparatuuri, mis võtaks lennukimootorit üle 3 m sügavuselt, on Eestis kaunis vähestel inimestel ja seda enesestmõistetavalt välja ei laenata.
Võttes mängu võõrad koos otsijaga, tähendab seda, et Sulle jääb vaid koha kättejuhatamise ülesanne... ehk selgemini väljendudes - jagajale jäävad näpud.
Sama olukord tekib kindlasti ka sellel juhul, kui metalliotsija näitab arvestatavat anomaaliat ja siis ei suudeta vältida kaevamise käigus liigset meediakära - siis lõpeb lugu sarnaselt Sedunovi tankiga...
Aga see on juba lugu omaette...
Seega tuleb peale edukat luurel käiku võtta ühendust maaomanikuga ja püüda mitte kõiki oma kaarte avades saada luba seal tegutsemiseks.
Samas teha kõik selleks, et külarahvas ei jookseks kokku nagu laulupeole ja kõige lõpuks ei saabuks politseikroonika võttegrupp...
Viimast soovitust on loomulikult kaunis raske täita, sest see operatsioon võib kesta mitmeid päevi kui mitte nädalaid...
Tervitustega ProPatria
PS Kui tõepoolest tegu mingi "postilennukiga", siis lootust sealt leida ilmselt ka paberkandjal infot. Seega tasub enne uurida kuidas käituda soost leitud arheoloogilise paberiga, et ta ei hävineks peale oma asukohast väljatoomist!
Veel teadmiseks - kõik sealt leitav vähegi väärtuslikum kuulub seaduste järgi riigile...
Hea sõna ja pussiga saavutab enamat, kui lihtsalt hea sõnaga...
Nujahh, jutt nagu puhas kuld
Turvast on sellest soost võetud küll aga turbakraavistik jääb antud kohast ca 1 km kaugusele. Muidugi säilib võimalus, et kuna auk on niivõrd metsa(tegelikult rohkem soovõsa tüüpi metsa) ääres, siis võib ta turbaauk olla küll.
Praeguses turumajanduses on vist tõesti targem üksi tegutseda, kui langeda kapitalistlike rahaõgijate küünte vahele
Turvast on sellest soost võetud küll aga turbakraavistik jääb antud kohast ca 1 km kaugusele. Muidugi säilib võimalus, et kuna auk on niivõrd metsa(tegelikult rohkem soovõsa tüüpi metsa) ääres, siis võib ta turbaauk olla küll.
Praeguses turumajanduses on vist tõesti targem üksi tegutseda, kui langeda kapitalistlike rahaõgijate küünte vahele
Et vältida ajakuluga seotud mõttetööd, on vist kõige otstarbekam lahendus vaikselt kohapeal metalliotsijaga luurel käia. Teades pisut sellelaadsete lennuki ja maapinna kohtumiste üksikasju, julgen väita, et mingit metalliprügi peaks olema selle augu ümbruses kindlasti.
Kuid kindlama tulemi (ja siis sedavõrd rahulikumad unenäod öösi) saab korraliku aparatuuri kasutamisel, mida nagu kirjutasin, ei taheta välja laenata ega isegi mitte kuldrublade eest rentida...
Tervitustega ProPatria
Kuid kindlama tulemi (ja siis sedavõrd rahulikumad unenäod öösi) saab korraliku aparatuuri kasutamisel, mida nagu kirjutasin, ei taheta välja laenata ega isegi mitte kuldrublade eest rentida...
Tervitustega ProPatria
Hea sõna ja pussiga saavutab enamat, kui lihtsalt hea sõnaga...
Ühest mu teise teemasse lisatud postitusest leiab õpetlikku pildimaterjali, sellest, mis juhtub, kui lennuaparaadiga vastu maad põrgata... ja milline pilt avaneb 50 aasta möödudes...
http://www.lhs-vyskov.cz/fotogal/arch/page_01.htm
ProPatria
http://www.lhs-vyskov.cz/fotogal/arch/page_01.htm
ProPatria
Hea sõna ja pussiga saavutab enamat, kui lihtsalt hea sõnaga...
otsingu võimalused
Lagedil asub sõjamuuseum, kus aparaadid ja spetsialistid olemas. Ja kuna tegemist on peitvaraga, mis kuulub riigile, siis ei tule ka jamasid kui Lagedi muuseumi spetsialistid kampa kutsuda, sest muuseum on riigi osalusega. Üldiselt võivad selliste leidude uurimisega tegeleda Muinsukaitse Ameti poolt litsenseeritud vastva ala vastutavad spetsialistid. Nende nimekiri on ameti kodulehel aadressil: www.muinas.ee
Anton - horridoo!
Re: otsingu võimalused
Kinnitan FW Anton'i seisukohta. Väljavaated sellise suurusega masin iseseisvalt ja märkamatult soost või veekogust kätte saada ja veel ka endale hoida on väikesed kuna tegemist on erilise väärtusega peitvaraga (Asjaõigusseadus § 105) mille omanik on riik olenemata sellest kelle maal see leid asub. Lisaks vajab selline töö hulgaliselt kooskõlastusi, eritehnikat, barokambrit, kopsakat eelarvet jne. Kui kellegil siin foorumis on mingit infot taolise sõjatehnika kohta, on alati võimalik teha koostööd meie muuseumi ja EV Kaitseministeeriumiga. Olenevalt leiu väärtusest on võimalik taodelda ka leiutasu seadusega ettenähtud korras. Kõik leitud esemed saavad eksponeeritud ja kõigile huvilistele käega katsuda.FW Anton kirjutas:Lagedil asub sõjamuuseum, kus aparaadid ja spetsialistid olemas. Ja kuna tegemist on peitvaraga, mis kuulub riigile, siis ei tule ka jamasid kui Lagedi muuseumi spetsialistid kampa kutsuda, sest muuseum on riigi osalusega. Üldiselt võivad selliste leidude uurimisega tegeleda Muinsukaitse Ameti poolt litsenseeritud vastva ala vastutavad spetsialistid. Nende nimekiri on ameti kodulehel aadressil: www.muinas.ee
Heiki
Eesti Vabadusvõitluse Muuseum Lagedil
Front Line Eesti MTÜ
www.front-line.ee
www.front-line.ee
-
- Liige
- Postitusi: 371
- Liitunud: 16 Veebr, 2004 15:30
- Asukoht: siin-seal
- Kontakt:
kuidagi kummalilselt palju on vasturääkivusi selles loos,
"II ilmasõda, aasta täpselt teadmata" - võin täpselt ütelda, et see oli '44 (sakslased taandusid)
kui sakslased seda 2 nädalat kaevasid, siis oleks eeldanud väga raskesti ligipääsetavat kohta mitte 50m kruusateest. eriti veel 5m metsaservast! kui seal olekski olnud midagi väga tähtsat, on see lennuk eeldatavasti ammu juba tühjaks tehtud.
isegi veel kui 70-ndatel olla saba nähtud. kõigi eelduste kohastelt peaks mootor sügavamal olema... aga 12m on küll liialdus. või kui sakslased saidki saba kätte, mida nad selle sabaga oleks pihta hakanud. kui saba minema ei viidud, siis kuhu see jäi?
kuhu tiivad kadusid?
kas on üldse teada postilennuki kaotusest '44 kevad/suvel/sügisel?
huvitav on see loomulikult, kuid enamasti paneb rahvasuu kõvasti mööda.
isegi veteranide juttu ei maksa kullana võtta, palju on kuupäevadega segiminemist ning "pannakse juurde".. mõningaid jutte on kuuldud teiste kaudu hiljem, need serveeritakse kui omi juhtumisi jne. eredaim näide on see "Leegionäri päevik".
"II ilmasõda, aasta täpselt teadmata" - võin täpselt ütelda, et see oli '44 (sakslased taandusid)
kui sakslased seda 2 nädalat kaevasid, siis oleks eeldanud väga raskesti ligipääsetavat kohta mitte 50m kruusateest. eriti veel 5m metsaservast! kui seal olekski olnud midagi väga tähtsat, on see lennuk eeldatavasti ammu juba tühjaks tehtud.
isegi veel kui 70-ndatel olla saba nähtud. kõigi eelduste kohastelt peaks mootor sügavamal olema... aga 12m on küll liialdus. või kui sakslased saidki saba kätte, mida nad selle sabaga oleks pihta hakanud. kui saba minema ei viidud, siis kuhu see jäi?
kuhu tiivad kadusid?
kas on üldse teada postilennuki kaotusest '44 kevad/suvel/sügisel?
huvitav on see loomulikult, kuid enamasti paneb rahvasuu kõvasti mööda.
isegi veteranide juttu ei maksa kullana võtta, palju on kuupäevadega segiminemist ning "pannakse juurde".. mõningaid jutte on kuuldud teiste kaudu hiljem, need serveeritakse kui omi juhtumisi jne. eredaim näide on see "Leegionäri päevik".
No jah! Eks nende juttudega on nii nagu on! Kahe nädalaga oleks sakslased vast lennuki juba välja kaevanud, ehk oli neil aega vaid paar päeva, siis pidid jalga laskma! Lennuki kukkumise sügavus oleneb turbakihi paksusest, kukkumise nurgast, kiirusest ja massist. Et teada midagi enamat sest lennukist, peab teadma millisele üksusele see kuulus. 1944 oli siin selles osas üpris suur segadus. See võis olla ükskõik millise üksuse ükskõik milline lennuk. Võrdluseks leidsid venelased turbarabast IL-2, mille tükid olid sügavuses 5,5 - 11 m. Lenduri jäänused saadi vist kõige sügavamalt kätte. Selle kohta saab lugeda ja vaadata siit:
http://klad.hobby. ru/milarch.htm
http://klad.hobby. ru/milarch.htm
Anton - horridoo!
Vaatasin. Aitäh viidete eest:
§ 30. Kultuuriväärtusega leiu mõiste
(1) Kultuuriväärtusega leid on maa seest või maa pinnalt, rajatisest, ehitisest, veest või veekogu põhjaladestustest leitud looduslik või ajaloolise, arheoloogilise, teadusliku, kunstilise või muu kultuuriväärtusega vallasasi, millel ei ole omanikku või mille omanikku ei ole võimalik kindlaks teha.
(2) Kultuuriväärtusega leid kuulub riigile.
--
Paragrahv 105. Erilise väärtusega peitvara
(1) Peremehetu looduslik või ajaloolise, teadusliku, kunsti- või muu kultuuriväärtusega asi kuulub riigile, sõltumata sellest, kelle kinnisasjast see leiti.
Oletame tõesti, et lennuk vedas Narva rindele raudriste. Kuidas leidu siis käsitletaks? Kas 3. riigi sümboolika eksponeerimine muuseumis on võimalik? Lihula aktsiooni loogiline jätk oleks ju igasuguse Saksa 1933-45 aastate sümboolika ärakeelamine ja -korjamine. Kui Madisson avab sama asja teadusliku ekspositsiooni nime all?
§ 30. Kultuuriväärtusega leiu mõiste
(1) Kultuuriväärtusega leid on maa seest või maa pinnalt, rajatisest, ehitisest, veest või veekogu põhjaladestustest leitud looduslik või ajaloolise, arheoloogilise, teadusliku, kunstilise või muu kultuuriväärtusega vallasasi, millel ei ole omanikku või mille omanikku ei ole võimalik kindlaks teha.
(2) Kultuuriväärtusega leid kuulub riigile.
--
Paragrahv 105. Erilise väärtusega peitvara
(1) Peremehetu looduslik või ajaloolise, teadusliku, kunsti- või muu kultuuriväärtusega asi kuulub riigile, sõltumata sellest, kelle kinnisasjast see leiti.
Oletame tõesti, et lennuk vedas Narva rindele raudriste. Kuidas leidu siis käsitletaks? Kas 3. riigi sümboolika eksponeerimine muuseumis on võimalik? Lihula aktsiooni loogiline jätk oleks ju igasuguse Saksa 1933-45 aastate sümboolika ärakeelamine ja -korjamine. Kui Madisson avab sama asja teadusliku ekspositsiooni nime all?
Piisab et leid (lennuk, mitte raudristid) omab ajaloolist väärtust ja seda ta omab. Ja eksponeerimises ära kahtle, see on juba muuseumi, st. riigi mure. Loomulikult on muuseumis selline asi võimalik, selleks muuseumid on.PriitP kirjutas:Vaatasin. Aitäh viidete eest:
§ 30. Kultuuriväärtusega leiu mõiste
(1) Kultuuriväärtusega leid on maa seest või maa pinnalt, rajatisest, ehitisest, veest või veekogu põhjaladestustest leitud looduslik või ajaloolise, arheoloogilise, teadusliku, kunstilise või muu kultuuriväärtusega vallasasi, millel ei ole omanikku või mille omanikku ei ole võimalik kindlaks teha.
(2) Kultuuriväärtusega leid kuulub riigile.
--
Paragrahv 105. Erilise väärtusega peitvara
(1) Peremehetu looduslik või ajaloolise, teadusliku, kunsti- või muu kultuuriväärtusega asi kuulub riigile, sõltumata sellest, kelle kinnisasjast see leiti.
Oletame tõesti, et lennuk vedas Narva rindele raudriste. Kuidas leidu siis käsitletaks? Kas 3. riigi sümboolika eksponeerimine muuseumis on võimalik? Lihula aktsiooni loogiline jätk oleks ju igasuguse Saksa 1933-45 aastate sümboolika ärakeelamine ja -korjamine. Kui Madisson avab sama asja teadusliku ekspositsiooni nime all?
Front Line Eesti MTÜ
www.front-line.ee
www.front-line.ee
Seni kui see tank või lennuk lebab oma algses asukohas, ei huvita ta riiki mitte põrmugi...
Niipea, kui aga keegi on ta välja toonud, on ta kohe aga kõigile äraütlemata armas ja kallis.
Samas oskab seesama riik käia vaieldamatult palju hinnalisema ajaloolise esemega ümber päris ükskõikselt või lausa barbaarselt - meenutage kasvõi Iisraeli relvade demonstreerimisel puruks lastud ajaloolist soomustehnikat!
Tervitustega ProPatria
Niipea, kui aga keegi on ta välja toonud, on ta kohe aga kõigile äraütlemata armas ja kallis.
Samas oskab seesama riik käia vaieldamatult palju hinnalisema ajaloolise esemega ümber päris ükskõikselt või lausa barbaarselt - meenutage kasvõi Iisraeli relvade demonstreerimisel puruks lastud ajaloolist soomustehnikat!
Tervitustega ProPatria
Hea sõna ja pussiga saavutab enamat, kui lihtsalt hea sõnaga...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist