IL-2 Puhatu soos

Kõiksugu militaarsuunitlusega väljakaevamised ja nendega seonduv.
Heiki
Liige
Postitusi: 179
Liitunud: 31 Dets, 2004 11:24
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Heiki »

NARVAKAD kirjutas:Heiki
Kas Vabadusvõitluse muuseumis on lennukite osad ja jupid muinsuskaitekomisjoni poolt arvele võetud ?
On. Kõik museaalid on nõuetele vastavalt arvele võetud ja tulmeraamatus registreeritud, lennukite jupid muinsuskaitse tehnikamälestiste eksperdi poolt üle vaadatud.
Front Line Eesti MTÜ
www.front-line.ee
Kasutaja avatar
FW Anton
Liige
Postitusi: 1831
Liitunud: 01 Jaan, 2005 20:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas FW Anton »

NARVAKAD kirjutas:
WF Anton
Mis õigused sul sellised on tegeleda nende asjadega, ära peta inimesi. Need risud ei ole kellegi omad, paljudes muuseumides ja erakogudes leitud lennukite jupid ei ole riigistatud. Mehed kes leiab lennukite risud, soovitan naad ära tuua saama maakonna või valla kus on leitud lähimasse muuseumi , saate oma lastele öelda et jätsite ennast hea jälje maha.

FW Antonil on seadusandlusest ja tööülesannetest tulenevalt vägagi õigus ja lausa kohustus tegelda selliste asjadega.
Foorumi uudistaja NARVAKAD on aga kahjuks tundmatu isik kellel päris kindlasti ei tohiks olla selliste asjadega pistmist. Taolisteks otsinguteks väljastatud ametlike lubade arv on piiratud ja isikute ring teada.
Sellele lisaksin, et isik NARVAKAD peaks tõsiselt läbi lugema Muinsuskaitseseaduse paragrahvi 30, asjaõigusseaduse paragarahvi 105 ja leidja kohustused muinsuskaitseseaduse paragrahvist 32 ning tegema sellest väga tõsised järeldused. Iga lennuk või mis iganes muu asi (välja arvatud lahingumoon) olgu ta terve või puruks on ajaloolise väärtusega leid ja nendega tuleb edasi toimetada vastavalt seadustele. Kui muinsuskaitseinspektor ei tule kutse peale kohale, siis järelikult ei tee ta oma tööd ning tuleks vallandada. Seadus ütleb ,et võib pööruda ka kohaliku linna- või vallavalitsue poole ja teavitada leiust sinna. Siis mis aga otseselt minusse puutub, siis on Muinsuskaitseameti poolt minule eksperdina väljastatud tööluba selliste objektidega tegelemiseks. Võtke mehed arvesse, et iga selline leid on leiu hetkest ajutise muinsuskaitse all kuni selle saatuse otsustamiseni komisjoni poolt ja idasugusel isetegevusel on omad tagajärjed, mis kokkuvõttes ei ole kasulikud kellegile.
Anton - horridoo!
Kasutaja avatar
FW Anton
Liige
Postitusi: 1831
Liitunud: 01 Jaan, 2005 20:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas FW Anton »

Heiki
Kas Vabadusvõitluse muuseumis on lennukite osad ja jupid muinsuskaitekomisjoni poolt arvele võetud ?


Lugupeetud NARVAKAD soovitan tutvuda Muinsuskaitseameti kodulehel www.muinas.ee riiklike mälestiste registriga, võtke lahti sealt "tehnikamälestised" ja te leiate sealt Lagedi sõjamuuseumi tehnika aga ka muud tehnikat. :wink:
Anton - horridoo!
kari lumppio
Liige
Postitusi: 312
Liitunud: 30 Mär, 2005 9:46
Asukoht: Espoo, Soome
Kontakt:

Postitus Postitas kari lumppio »

Narvakadele

Ise lennunduse ajaloo ning ka eriti lennukide tehnikahuvilisena esitaksin soovi. Enne kui hakate restaureerima neid juppe palun dokumenteerige kõik sellisena nagu need on leitud. Tähendab piltistamist, struktuuri, monteeritud osade, värvikihtide (sealhulgas ka kruntvärvid!) kirjeldamist, markeeringude läbijoonistamist läbipaistvale paberile tmv. Lisaks kust misgi osakene on leitud ja pärit jne. jne. Olen ise piisavalt tegelenud lennukide ning nende hooldamisega et tean et see paberitöö on vahel suurem kui hooldetöö ise. Aga hiljem tulevikus see paberitöö kannab vilja.

Samuti restaureerimistöös võiks konsulteerida näiteks Keski-Suomen Ilmailumuseo'd Soomes. Seal on professionaalne lennukide restauraator (vist Eestile kõige lähedasem). Nime võin anda ka privas aga muuseumi lehekülje kontaktinfo leiab nende kodukalt:
http://www.k-silmailumuseo.fi/

Venemaa lennukide resaureerimise tases ma pole väga veendunud. Näiteks Norras on venalaste "restaureeritud" Il-2 millel on näiteks An-2 propelleri labad. Nende mootorid pöörlesid ju eri suunas! Samasuguseid jamasid oli rohkemgi.

Minu arust heal tasemel restaureerimine sisaldab ka midagi muud kui lihtsa jupide kokkuklopimise ning ülevärvimise. Samahästi ja odavamalt võiks terve asja panna kokku rauapoe tarvedest. Oskamatul restaureerimisel aga kaob kõik mis tehnika ajaloost huvitatule oleks oluline (ehitamise, värvimise jne. originaal teguviis ning materjalid). Hetkel on muuseumides (vähemalt eelmainitud muuseumis) selline opereerimisviis et võimalikult palju originaalist säilitatakse ning mingid kohad lihtsalt konserveeritakse. Kõik uued tehtud osad dokumenteeridakse ning märgistatakse (tavaline pliiats (!) näiteks säilib praktiselt igavesti ning vajaduse korral on eemaldatav). Nii et see restaureerimistöögi sisaldab igasugu nippe.

Lisaks Eesti seaduste all tegutsemine ei peaks olema probleem, aga ikka tahte asi. Tehke selline taotlus et teie asi jätkub nagu siiani aga seaduste piires. On see täiesti võimatu??? Ega see muisuskaitse neid Il-2 jupe teie käest tule võtma, või mis? On see kadedus nii hull et jääksite tõesti ilma "omadest"? Kes teab?


Edu Otsingu klubile ning teistele! Udachi!

Kari

PS Tean 100% kindlasti Soomes eraisiku käes olevad Vene värvide kataloogi aastast 1947/48 millel on maaltiud näitised originaalvärvidest. Nende hulgas ka aviatsioonvärvid (A-, AMT- ning ka AII valge, hõbe ning punane plus kruntvärvisid). Äkki aitaks vrakidel kasutatud värvide identsifieerimist?
Kasutaja avatar
FW Anton
Liige
Postitusi: 1831
Liitunud: 01 Jaan, 2005 20:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas FW Anton »

Kari on siin võrdlemisei põhjalikult kirjeldanud toiminguid, mida tuleb teha selliste leidude puhu nagu sõjamasin või selle vrakk. Seda saavad teha vaid eksperid mitte aga iga hakkamist täis ajaloohuviline. Ja see ei ole veel muuseum, kui mingid asjad kuhugile ruumi kuhjatakse soovijatele vaatamiseks. Iga muuseum peab tegelema uurimistööga konserveerimise ja restaureerimisega ning samuti ka arhiveerimisega. Selleks peab igal muuseumil olema vastavad spetsialistid või tellima need teenused. Minu töö ei seisne selles, et leidjalt asi käest ära võtta nagu arvab NARVAKAD ja öelda, et see on riigi oma (ma ei korja omale vana kola koju ega mul ei ole ka oma isikliku sõjamuuseumit), vaid see seisneb selles, et leide koheldaks protseduuride kohaselt, tehtaks kõik vajalikud uuringud, kaardistataks leiukoht ja kehtsetataks leiu säilitamise tingimused ja eksponeeritaks avalikult Eesti muuseumites selle kõige otsesemas mõttes. 8)
Anton - horridoo!
NARVAKAD
Liige
Postitusi: 361
Liitunud: 31 Okt, 2005 18:01
Kontakt:

AJALOOLISE VAARTUSEGA LEID

Postitus Postitas NARVAKAD »

Tanud koigile kes vastas, keegi sai vist kurjaks
3 aastat tagasi naitasime pildid vedelevate lennukide jaanustest I.Maesalule siis see ei ole kedagi huvitatud, voibolla praegu on midagi muutunud, kuid teatan, kui meie ei oleks need ara korjanud , oleks need ammu emeksis, monedega jaime hiljaks.
Kuidas seaduste jargi kaituda teame, kui realsel ei ole see nii, naiteks :
leiame lennuki jupid, teatame muinsuskaitse inspektorile, jupid ju jaavad kohale naad on vaga rasked ja veel soos ,tuleb muinsuskaitse komisjon ei tea kuna, hindab vaartuse ei tea kuna , kes korraldab ja rahastab seda ekspiditsiooni et soo peal ara tua, muinsuskaitse kohe ei leja raha , siis see asi venib ,siis kui see protseduur loppeb 1-6 kuu perast juppe enamb ei ole , naad on laiali tassitud voi emeksis. Kahjuks riik on vaga halb peremees, ja ametnikud venitavad oma tooga
Veel uks huvitav asi voib olla keegi vastab: muinsuskaitsekomisjon hindab lennukide jaanuste vaartuse ara ja 50% maksab leidjale, kas neende lennukite jaanuste eest mis on arvel naiteks Vabadusvoitluse muuseumis ja teistes muuseumides on riik ara hindanud nende vaartuse ja maksnud 50% leidjatele.
Kui meie ei oleks selle suure too ara teinud , ega neid lennuki jaanuseid ei oleks olemas, seadused on burokraatilised ja operatiivsel ametnikest keegi sudamega tood ei tee
Vabandage kui kedagi solvasin , kahjuks momendil on see nii
EDU KOIGILE KES VOTAB ASJA SUDAMEGA JA SAILITAB AJALUGU
NARVAKAD
Liige
Postitusi: 361
Liitunud: 31 Okt, 2005 18:01
Kontakt:

Kari

Postitus Postitas NARVAKAD »

Karile
Tanud vastuse eest, soome lahes on leitud arvatavasti soome lennuk, kuid see on tulevik arvan et selle too teme ara koostoos soome muuseumiga
Kasutaja avatar
FW Anton
Liige
Postitusi: 1831
Liitunud: 01 Jaan, 2005 20:06
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas FW Anton »

Vastuseks "NARVAKAD"-le peab nentima, et riigi bürokraatlikus masinavärgis on sul õigus ja I. Mäesalul pole vastavat tehnilist haridust, mis jättiski teda antud leidude suhtes otsustusvõimetuks, olen sel teemal temaga vestelnud. Muinsuskaitseametis pole ühtegi ametniku kes jagaks midagi tehnikamälestistest ja nad ise tunnistavad seda puudjääki. Seetõttu ongi mulle antud selles valdkonnas tegevusluba, et kuidagi olukorda leevendada ning ka osapooli igas situatsioonis nõustada. Kuigi teie IL-2 puhul on nüüd midagi ajaloo jaoks säilinud on need osad kui eraldi leiud ajaloo jaoks siiski kadunud kuna hulk vajalike toiminguid jäi tegemata (kirjeldasin eelnevas postituses). Ja ega pole kindel ka see, et see mitmes leiust kokku pandav IL-2 ka pikemat aega säiliks. Kuigi sool ja rabal on konserveeriv omadus, tuleb siiski sealt keskkonnast väljavõetud objekt eriliselt töödelda, sest kokkupuutes õhuga algavad keemilised protsessid, mida ei ole ilma erilise töötluseta enam võimalik peatada. Paraku saab siis esmalt ilusast asjast pikema aja möödudes puru hunnik, mille võib labidaga kokku korjata ja prügikasti viia. Kahjuks seda juhtub 90% juhtudest kuna inimesed oma teadmatusest tõmbavad asja rabast välja, viivad kuhugi kuuri või katuse alla ja mõne aasta pärast ilmneb, et asi on ära kõdunenud või tugevalt oksüdeerunud.
Mis aga leiutasusse puutub, siis on mõtet seda küsida ainult tõesti väärtuslike leidude puhul, mis on sedavõrd terved, et neid oleks võimalik ennistada algsel kujul. Igasugused rusud aga on lihtsalt ajaloolised leiud ning väärtus on neil vaid museaalne ning võrdne EMEXist saadava rahaga. Selliste leiduega on vajalik teostada vaid teatud uurimistoimingud leiu asukohas, jäädvustada situatsioon ning kinlaks määrata leiu edasine käekäik koos säilitamistingimustega.

Parimat!
Anton - horridoo!
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist