Lemet kirjutas:Iga põlvkond edasi läheb lennumasinate hooldus LIHTSAMAKS, mitte keerulisemaks.
Oot-oot, isand Harald...kas sellest võib siis niipidi aru saada, et need vanad koperdised olid iga 1200 lennutunni järel vähemalt kuus kuud kestvas hoolduses?
Ei sellest tuleb niimoodi aru saada, et insenerid näevad kurja vaeva hoolduskulude vähendamisega ja seeläbi väheneb ka lennutunni kohta tehtavate hooldustundide arv. Seega võtke see suhtarv aluseks võrdlemisel hoolduskulude osas. Komponentide eluiga proovitakse pikendada selliseks, et kestaksid ühest suurest hooldusest teiseni. See tähendab, et väiksemate vahehoolduste tööde hulk väheneb ja aegade jooksul on mõned neist ka täiesti ära kadunud. Ma olen ise kogenud, et kuuekümnendate disaini edasiarendusel Boeing 737 peal töötamine on päris piinarikas ja kui sealt minna Airbus 320 peale tööle, mis on disainitud kaheksakümnendatel, siis mehaaniku seisukohast on tegemist põrgust taevasse pääsemisega. Niipalju mugavamaks on kõik muutunud.
Mis puutub kuus kuud kestvatesse hooldustesse, siis vestlesin kunagi sel teemal ühe töökaaslasega, kes teenis Briti Kuninglikes Õhujõududes ja kes tegeles helikopterite hooldusega. Tema sõnul võib mõni hooldus ka rohkem aega võtta. Kusjuures väikestel rohkem kui suurtel kopteritel. Helikopter on nimelt selline ebamugav ja halva ligipääsuga asi, et sinna ei saa peale saata 20 meest korraga, et asi ruttu ära teha. Siis ongi nii, et mõne väiksema tüübi peal töötab korraga kaks-kolm meest kuus kuud järjest ja kaks korda suurem kopter pääseb "ainult" kolme kuuga. Konkreetselt tabeli põhist võrdlust hoolduse koha pealt ma ei ole teinud MI8 ja AW139 kohta. Te tahate nii suuresti tõestada, et MI8 on parem ja odavam kopter kui AW139, tehke siis üks korralik Exceli tabel, kuhu KÕIK vähegi võrreldavad andmed sisse panete ja riputage siia üles. Küll me siis arutame edasi, hetkel on aga asi rohkem kellegi arvamus, mis kujunenud hooldusjuhendi ja uudisnuppude põhjal. Lennusalga AWde hooldusprobleemid on ikka rohkem ebapädeva hoolduse korraldamise tulemus.
Kapten Trumm kirjutas:
Ja rääkija enda pädevustase on milline?
Kui sa oled lennukiavioonik, siis võtan enda sõnad tagasi.
Kui aga vastav kogemus sul piirdub auto multimeediaga, siis soovitaks sul oma mokk maas pidada.
Autode hooldus läheb ka iga põlvkonnaga tõesti "lihtsamaks".
Iga suurema elektroonika rikke korral osta uus juhtplokk esindusest 4000 euro eest, lase see esinduses installida ja voilaa.
Install on seejuures mitte pistiku taha pistmine, vaid asja installimine umbes nii nagu printerit installitakse arvuti taha.
Seejuures installi ketast sulle ei müüda. Lammutusest ostetud teise auto oma ei pruugi aga isegi esinduses õnnestuda tööle panna.
Tulles teemasse tagasi, siis selle "laagritel ja määritava" Mi-8 tänapäeva teisendi Mi-17 hoolduse intervallid on umbes poole pikemad kui Augusta omad.
Minu pädevus on piisav, et võtta fikseeritud tiivaga lennumasin osadeks ja panna kokku tagasi, ning selle eest ka alla kirjutada. Nii et hakka oma sõnu sööma.
Moka võiksid sa ise maas hoida teemas, millest sul puuduvad tõsiselt võetavad teadmised ja jääda asjade juurde, millest sa tegelikult ka midagi tead. Ma rohkem ei kavatse oma aega raisata ebapädeva inimesega vaidlemise peale, sest vanasõna järgi jõuab üks loll rohkem küsida, kui sada tarka vastata.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.