Helikopterid

Tagantjärele tarkus on täppisteadus. Või kui tädil oleks rattad...
Vasta
Viiskümmend
Liige
Postitusi: 2083
Liitunud: 04 Aug, 2010 12:33
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas Viiskümmend »

Läti ostis paar aastat tagasi Soome piirivalvelt mingi ca. 1 mln euro eest kaks u.35 aasta vanust Agusta Belli, ehk täitsa värske kogemus (kasutatud asja hoolduskulud) on meie lähimal Balti partneril ju olemas, tuleb lihtsalt küsida ning neid numbreid siis Robinsonide, AWde jne. helikopteritega võrrelda :D
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Paneme siia siis paar Belli ülesputitatud secondhandi hinda kah, internet on üks imeline asi.
Hinnad "lenda koju" kopterile on 200-400 tuhat eurot tükist. Lisaks pakutakse ka ühte Cobrat.
Kokku saada 17 UH-1. Hangi Riigidepartemangu luba ja vea ära.

http://www.nwhelicopters.com/nwh/index. ... &Itemid=88
http://www.dakotaairparts.com/uh-1

Võrreldes Mi-8ga on tegemist suht odava asjakesega, Mi-8d on nii 20 korda kallimad.
http://www.globalplanesearch.com/helico ... _8_hip.htm
http://www.globalplanesearch.com/search?gpsq=UH-1

Midagi tõsisemat õhuväe vendadele:
800 lennutunniga MiG-29UB (kahjuks ei ole 29UB-l erinevalt Su-27UB-st radarit) ca 4 miljonit eurot. Ressurss on 2500.
http://www.aircraftsalesworld.com/listi ... _29UB.html

Relvade kandmise võimeline L-39 (L-39ZA) - 1800 tundi - 150 000 eurot
http://www.aviatorshotline.com/aircraft ... a-albatros

Ühesõnaga, lennundustehnikat on ka kõhnale rahakotile.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Viiskümmend
Liige
Postitusi: 2083
Liitunud: 04 Aug, 2010 12:33
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas Viiskümmend »

Lihtsalt tuletan meelde, et Eesti Kaitseväe poolt renditavad L-39d on toodud mahakantud varedena - juppide kaupa kusagilt endise NLiidu avarustest ning need on alles siin põlve otsas kohalike meistrimeeste poolt lennukõlbulikeks putitatud. Kuna nende tugevalt pruugitud lennuvahendite igapäevase kasutamise tehnoloogiline risk on täies ulatuses antud rendileandja kanda võib õhuvägi samas väga kergelt ning muretult hingata ja kõik toimib suurepäraselt.

Kuna ka Kaitseväe võimalike uute helikopterite kontekstis on alati räägitud utility (mitte ründekopterite) hankimisest siis ka need võimalikud helikopterid tuleks täpselt samasuguse skeemiga erasektori käest rentida... ja nende helikopterite päritolu/vanusega seotud elutsüklikulu ei oleks siis kasutaja jaoks üldse enam mingi sisuline argument, mille pärast stressata :D
Lupus
Liige
Postitusi: 872
Liitunud: 02 Juun, 2005 12:44

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas Lupus »

Baltic Beez i lennukid on siin kokkupandud??? Päris loll jutt
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas Lemet »

Tegelikult ei pruugi üldse olla...

http://www.online.ee/~musket/

Üks vana artikkel kah sel teemal...

http://epl.delfi.ee/news/eesti/eesti-fi ... d=50763334

Aga näikse, et seltskond toimetab veel praegugi, vähemalt taat, kes toona käis masinatele värvi ostmas, tegi seda veel paar aastat tagsigi ja päris tihedalt sealjuures.
Viimati muutis Lemet, 24 Juul, 2014 10:40, muudetud 1 kord kokku.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4058
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas Some »

Lupus kirjutas:Baltic Beez i lennukid on siin kokkupandud??? Päris loll jutt
Baltic Bees on ikka lätlaste vigurlennugrupp. Eestlastel on siiski meie õhuväe tunnustega 2 lennukit. Renditud OÜ Musket käest (omanik Raivo Susi).
apa taga mahajäetud angaaris valmivad miljoneid maksvad õhukotkad

Tapal, endise NSV Liidu sõjaväelennuvälja ühes angaaris on valmimas järjekordne hävituslennuk L-39; mitteametlikel andmetel on seal selliseid lennukeid kokku pandud kümmekond. Lennukeid kokku panev OÜ Musket toob kaitsejõudude peastaabi andmetel lennukiosi Venemaalt, peamiselt lennukoolide ning ALMAVÜ lennuklubide ladudest.

Valmis lennukile leitakse kollektsionäärist ostja välismaalt. Ühe asjatundja sõnul tehakse Tapal lennuk nii lennukindlaks, et ostja saaks sellega koduriiki lennata. Seal võetakse lennuk uuesti osadeks, kontrollitakse kõiki detaile eraldi ning pannakse uuesti kokku.

Eestile ei sobi

Õhuväe ülema kolonel Teo Krüüneri sõnul Eesti kaitsevägi Tapal kokkupandavaid hävituslennukeid ei soetaks, sest nende kvaliteet ei vasta rahvusvahelistele nõuetele.

“Eesti õhuvägi ei hakka oma lendureid panema lennukitesse, mille varuosad on toodud Venemaalt ning siin vasara ja kirvega kokku klopsitud,” osutas Teo Krüüner.

Kolonel kinnitas, et rahuaja tingimustes oleks Eesti õhuväele T‰ehhi päritolu kvaliteetsed L-39 vajalikud, sest neid saaks kasutada õhuruumi kontrolliks ja narkosmugeldajate vastu võitlemisel. Lennuk L-39 maksab 80 000 kuni 800 000 dollarit olenevalt varustatuse astmest.

“Sõjaväelennukitele ning tõsisematele reaktiivlennukitele jääb L-39 alla,” tunnistas Krüüner. “Lennukil saab kasutada kergemaid kuulipildujaid ning mittejuhitavaid rakette S-5, kuid suurekaliibrilisi relvi ei saa kasutada, sest lennuki kandevõime on vaid üks tonn.”
Artikkel on aastast 2006, mõned aastat hiljem tehti rendileping ikkagi ära.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kuna ka Kaitseväe võimalike uute helikopterite kontekstis on alati räägitud utility (mitte ründekopterite) hankimisest siis ka need võimalikud helikopterid tuleks täpselt samasuguse skeemiga erasektori käest rentida... ja nende helikopterite päritolu/vanusega seotud elutsüklikulu ei oleks siis kasutaja jaoks üldse enam mingi sisuline argument, mille pärast stressata
No neid uusi NH-90'd ja UH-60'd, millest meil visioneeriti, rendiks ei pakuta nagu.
Mi-8'd ja taolisi asju kindlasti saaks, usun, et Venemaalt tuleks pakkujaid kohe mitmeid.
Tegelikult selleks, et õngitseda allakukkunud F-16 pilooti merest välja, piisab täiesti vabalt ka Bo-105 tüüpi masinast (Saksamaal neid taolises rollis nii tsiviilis kui armees ka kasutati).
Raskem masin oleks "universaalne" st oleks nii troop transport kui SAR. Kuigi ühe mehe merest välja õngitsemiseks oleks juba Mi-8 räme raiskamine.

Minu profaaniliku arusaama kohaselt pole see kopterivõimekus ka täna teostamatu, kui seda tõesti vajalik teha oleks, lihtsalt küsimus on nagu paljude taoliste asjadega - rahakotile mittevastavas kõrguses asuvas latis.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1000
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas davidsoniharald »

Viiskümmend kirjutas:Lihtsalt tuletan meelde, et Eesti Kaitseväe poolt renditavad L-39d on toodud mahakantud varedena - juppide kaupa kusagilt endise NLiidu avarustest ning need on alles siin põlve otsas kohalike meistrimeeste poolt lennukõlbulikeks putitatud. Kuna nende tugevalt pruugitud lennuvahendite igapäevase kasutamise tehnoloogiline risk on täies ulatuses antud rendileandja kanda võib õhuvägi samas väga kergelt ning muretult hingata ja kõik toimib suurepäraselt.

Kuna ka Kaitseväe võimalike uute helikopterite kontekstis on alati räägitud utility (mitte ründekopterite) hankimisest siis ka need võimalikud helikopterid tuleks täpselt samasuguse skeemiga erasektori käest rentida... ja nende helikopterite päritolu/vanusega seotud elutsüklikulu ei oleks siis kasutaja jaoks üldse enam mingi sisuline argument, mille pärast stressata :D
Millisel infol põhinevad lugupeetava arvamused, et mahakantud varedena ja põlve otsas üles putitatud? Umbes, et otsime mõne sammaldunud kere vanarauaplatsilt, needime aukudele liiklusmärgi plekki peale, korrosioonikahjustused tiivatalades paneme pahtlit täis ja müüme rikastele läände? Ei usu hästi.

Minu meelest otsitakse ikka keresid, millel ressurssi veel alles (vähemalt paberil :lol: ) või annab pikendada, tehakse lennukile korralik hooldus, keeratakse külge vahetamist vajavad sõlmed jne. Nagu üks hooldus ikka käib. Transpordi ajaks võetakse tõesti osadeks, tuuakse veoauto peal kohale, siin pannakse kokku ja lendama korralikult. Kuna neid lennukeid on toodetud tuhandetes ja nende sihipärane kasutus seoses NLi kokkukukkmisega drastiliselt vähenes, siis lennukeid ja nende varuosi jäi seisma palju. Paljud osad võivad riiulil seista kümneid aastaid, ilma et nende ressurss väheneks, seega kõlbab paljugi mis kunagi seisma jäänud külge panna. Asjad, mida kuskilt ladudest riiulist ei ole võimalik osta, lastakse tehases korda teha/ostetakse uus, tehas toodab neid siiani ju, seega peaks ka kõiki juppe saada olema. Lisaks on need mehed, kes neid lennukeid siin Eestis remondivad ja kokku panevad siiski oma ala asjatundjad, mitte suvalised Tuha-Juhanid ja teevad seda selleks kohandatud ruumides, mitte puukuuris või lageda taeva all.

Nii et selles valguses ma leian, et lugupeetav räägib asjadest, millest tal ikkagi päris täpselt ettekujutust ei ole.

Üks asi tuleb veel ära märkida, et lisaks sõjalennundusele ja ärilennundusele eksisteerib ka eralennundus. See tähendab, et kui mina tahan endale osta L-39 isiklikuks lendamiseks (see tähendab omaks lõbuks lendamist, mitte ärilistel eesmärkidel), siis sellise lennumasina hooldusele on hoopis väiksemad nõuded, kui ärilennunduses kastutavatele.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Kasutaja avatar
Tux
Liige
Postitusi: 1327
Liitunud: 30 Okt, 2005 21:13
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas Tux »

Siin eelpool küsiti, et kuidas 50 kopteripilooti ülal pidada... Mul tuli ka selle koha pealt üks ketserlik mõte. Meil siin kavatsetakse nimelt Saaremaa laevaliikluse probleem lahendada nii, et riik ostab laevad ja annab siis erafirmale rendile. Kopteritega võiks teha samamoodi - riik ostab näiteks 20 UH1 + 10 Cobrat ja annab 20 transpordi varianti näiteks Estonian Airile rendile, kes teostab sellega lennuühenduse väikesaartega (mida on nagunii vaja teha), tagab kiirabi ja merepäääste, ning keskkonna uuringute vajadused (nii nagu Riigi Kinnisvara tagab ruumide vajadused). Kopteripiloodid aga astuvad Kaitseliidu liikmeks ja osalevad vajalikel õppustel juba ka Cobra seljas. Sellisel kombel oleks päeval X olemas kopterivõimekus koos kogenud pilootidega ja selline teadmine muudab vastase jaoks ründe planeerimise juba palju vastikumaks, sest siis tuleb arvestada ka igal hetkel aset leida võivat kopteridessanti tagalasse.
Meie staapidele annab aga kopterivõimekus olulise liikuvuse kasvu!
Mis aga selle vana asja tasuvuse puutub, siis UH1 renoveerimine on täielik tööstusharu, kus on mitmeid firmasid kes seda teevad. http://www.trinityav.ca/?page_id=408 selle lehe lõpust leiab ka ühe analüüsi faili, muud analüüsid on lehel laiali. vaadake ise.
Muidugi tuletaks teile ka seda meelde, et Filipiinide valitsus ostsid need jutuks olnud kopterid igapäevaseks lendamiseks, mitte lihtsalt seismapanemiseks ja näitamiseks ja küllap siis tasus see vana asja renoveerimine ja ost ennast ära.
Ja selleks, et teada saada mida mingi renoveerimine tähendab ja mis see maksaks võin ma mõnele firmale viisaka kirja kirjutada ja järele pärida, kui see teema siinset rahvast huvitab...
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas Lemet »

Mina oleks huviline küll, kui lugupeetaval viitsimist jagub...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Actual
Liige
Postitusi: 539
Liitunud: 13 Mär, 2008 11:47

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas Actual »

Tux kirjutas:Kopteripiloodid aga astuvad Kaitseliidu liikmeks ja ...
Aga kui ei astu KL liikmeks, mis siis saab - müüme seisvad kopterid odavmüügil kähku maha :) Või saavad need kopteripiloodi kohad olema lisatingimusega "vabatahtlikult" KL-i astuda, nagu nõuka ajal oli rida ametikohti mis eeldasid "vabatahtlikku" liitumist ühe teise konkurente mitteomava organisatsiooniga :)
Kopterite-lennukite puhul võibki kõige suuremaks probleemiks saada see 50+ pilooti. Pilootide väljaõpe on nõudlik, kulukas, pilootide ülevalpidamine pigem kulukas - tööjõuturg rahvusvaheline, piisab kui kuskil pakutakse natuke rohkem, et töölisi naftaplatvormidele vedada või leheneegritele linnakohal hommikuprogrammi lende teha ja läinud nad ongi. Ei ole välistatud, et juba täna ja enam homme on ka nn Eesti lennufirmades piloote rahvusvaheliselt tööjõuturult. Maru narr oleks Estonian Air-i vene või muu kodakondsusega pilooti sundida vabal ajal Eesti Kaitseväe või Kaitseliidu õppustega tegelema.
Ei ole kindel, kas tsiviilpiloodi väljaõpe üldse vastab õhuväe nõutavale väljaõppele. Kui nüüd meenutada neid paari Eesti pilooti, kes said väljaõppe nende jänkide kopteritele Black Hawk vist oli, ja nende kirjeldusest jäi küll mulje, et lahingutsoonis lendamiseks tuleb päris korralik eraldi väljaõpe läbida. Eestis vist sellel tasemel koolitust ei toimu, nii, et tulevane piloot, enne kui ta "vabatahtlikult" Kaitseliidu liikmeks surutakse, peab tegema otsuse, kas õppida tsiviilpiloodiks või valida keerukam, kallim, kaugem õpe - õhuväe piloodiks. Küllap hädaolukorras saab ka kogenud tsiviilpiloot vähemalt transpordilendudega sõjapiirkonnas hakkama, iseasi, kas NATO reeglid seda lubavad, võibolla liitlased keelduvad selliseid lende lubama, rääkimata oma sõdurite lubamisest sellisele ettevalmistamata piloodi õhusõidukile. Samuti ei tea ma kas tsiviilkoptereid võib sujvalt vajadusel kasutada sõjaväe vajadusteks lahinguolukorras. Kas reisilennukitelt tohib dessanti alla visata - kui tohib oleks odavaim variant dessandi viskamiseks tellida vähempakkumise korras odavlennufirmalt lennukid ja ... :D
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas Lemet »

Ei ole kindel, kas tsiviilpiloodi väljaõpe üldse vastab õhuväe nõutavale väljaõppele.
Selle loogika järgi ei tohiks näiteks ANG üldse lennuvõimeline olla...aga nagu korduvalt on tähendatud, ei saa baastõest taas mööda- kes tahab, leiab võimaluse, kes mitte, vabanduse...kes see nüüd oligi, kes alluvatele röögatas, et ma ei taha kuulda, miks ei saa, ma tahan teada, kuidas saab...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kopterite lennutunni maksumusest (kõik kama kokku):
http://nation.time.com/2013/04/02/costly-flight-hours/

UH-60 klassi kopter USA relvajõududes - ca 25 000 dollarit tund
UH-1 klassi kopter - 14 000 dollarit tund
Lihtsam ja väiksem on palju odavam.....(sama ka lennukite kohta).

Eriti märkimisväärne on siinkõrval eelmises arengukavas produtseeritud jama raskete transpordikopterite jõukohasusest ja hävitajate mittejõukohasusest, kui F-16 tund maksab samapalju kui UH-60 (ilmselt samas augus ka NH-90) tunniga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
tommy
Liige
Postitusi: 3638
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas tommy »

UH-60 klassi kopter USA relvajõududes - ca 25 000 dollarit tund
Kodanik "lennundusteadlane" võiks teada, et õhujõudude Pawe Hawk on väheke erinev lind kui maaväe Black Hawk.
Esimene maksab juba pea poole rohkem, kui teine. Ka ülalpidamiskuludes.
For example, the unit cost of the Army's UH-60L Black Hawk is $5.9 million while the unit cost of the Air Force HH-60G Pave Hawk is $10.2 million
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Helikopterid tulekul...

Postitus Postitas Lemet »

tommy kirjutas:
UH-60 klassi kopter USA relvajõududes - ca 25 000 dollarit tund
Kodanik "lennundusteadlane" võiks teada, et õhujõudude Pawe Hawk on väheke erinev lind kui maaväe Black Hawk.
Esimene maksab juba pea poole rohkem, kui teine. Ka ülalpidamiskuludes.
For example, the unit cost of the Army's UH-60L Black Hawk is $5.9 million while the unit cost of the Air Force HH-60G Pave Hawk is $10.2 million
Wiki on ju kena koht küll, aga mõnes kohas on hinnanumbrid siiski hoopis teised antud...
The commonly quoted unit price for a UH60M Blackhawk is $14million,
Unitary Cost: USD$15 million
etc.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist