Lennuvahendid EKV-le ehk õhuväe oleksoloogia

Tagantjärele tarkus on täppisteadus. Või kui tädil oleks rattad...
Vasta
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9122
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Lennuvahendid EKV-le

Postitus Postitas Kilo Tango »

Ma ei tea, kust sellised kohati üsna imelikud hinnad. Näiteks AH-64 lennutunni kulud peaksid olema rohkem seal $5000 kandis. Vähemalt kui 2002 aasta $4153 inflatsiooniga läbi korrutada.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40131
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Lennuvahendid EKV-le

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Arvan, et An-2EST ületaks seal kõike pika puuga :D
Märkimisväärne on, et 2-mehelise meeskonnaga mehitatud lennuk OV-10 on 3.6 korda odavama tunnihinnaga kui droon MQ-1, seejuures ületab OV-10 kasutusvõimalustelt (nt relvastuse kaal ja sortiment ja ellujäämisvõimelt (relvastatud AIM-9 rakettidega) drooni päris kõvasti. Rasvast tunnihinda annab drooni puhul tõenäolselt tema juhtimisvõime teises maailma otsas (satelliidi kaudu).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9122
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Lennuvahendid EKV-le

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas:...
Märkimisväärne on, et 2-mehelise meeskonnaga mehitatud lennuk OV-10 on 3.6 korda odavama tunnihinnaga kui droon MQ-1, ...
See töötab ainult juhul kui tegemist on "uncontested" õhuruumiga. Kui mitte, siis Bronco-t ei kasutataks üldse. Või kui kasutataks, siis ilmselt tekivad ka kaotused elavjõus ja see ajab lennutunni hinna kiirelt üles. Sama kehtib An-2 kohta.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40131
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Lennuvahendid EKV-le

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Broncot kasutati lahingutegevuses Vietnami sõjas, kus õhuruum oli vägagi "contested" ja igal sammul võis mõne Sergei või DShK otsa sattuda. :shock:
Tegemist oli ju alguses vaatlusülesanneteks mõeldud lennukiga (O-observation), mis Vietnami sõja käigus kohandati ründelennukiks, kuna suurtele ja kallitele F-4dele valmistas raskusi madallennul väikeste sihtmärkide leidmine ja tabamine. Spetsiaalset ründelennukit ju tollal polnudki. Samal põhjusel kasutati selles rollis ka Cessnasid ja muid taolisi masinaid. Lisaks suutis see aparaat lendu tõusta ka lennukikandjatelt, ilma katapuldita, sh ka väikestelt kandjatelt, kus muidu merejalaväe Harrierid ja kopterid lendasid.

Üldiselt need Reaperid ja vägid on täpselt samamoodi - edukad kasutuseks õhutõrjeta vastase vastu. Tegemist on ikkagi 200 kmh lendava kergelennukiga, mille tabamine pole suvalisel lahinguvälja õhutõrjemasina jaoks teab mis suur probleem.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 9122
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Lennuvahendid EKV-le

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas:...

Üldiselt need Reaperid ja vägid on täpselt samamoodi - edukad kasutuseks õhutõrjeta vastase vastu. Tegemist on ikkagi 200 kmh lendava kergelennukiga, mille tabamine pole suvalisel lahinguvälja õhutõrjemasina jaoks teab mis suur probleem.
Ei vaidlegi, kuid vahe on selles (mis on muide praeguse drooniehituse kogu mõte), et kui Bronco saab laksu pihta, on meil hävinenud lennuk + 2 hukkunud pilooti või vangilangenut. Kui mistahes droon saab pihta, võetakse laost uus ja elu läheb edasi.
Kasutaja avatar
Tux
Liige
Postitusi: 1327
Liitunud: 30 Okt, 2005 21:13
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Lennuvahendid EKV-le

Postitus Postitas Tux »

Suurte droonide kallidus tuleb ilmselt sellest, et drooni meeskonnas on 2-4 meest ja ühe drooni missiooni ajal need meeskonnad veel vahetuvad, sest ei jaksa pidevalt kaameraid vahtida...
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!
Lemet
Liige
Postitusi: 19935
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Lennuvahendid EKV-le

Postitus Postitas Lemet »

Ründelennuvägi...12 tk, 418 miljonit dollarit.

Pilt

http://bmpd.livejournal.com/2396001.html

Pilt
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4082
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Lennuvahendid EKV-le

Postitus Postitas Some »

Poolakad olevat Senegali jaoks pruugitud Mi-24 baasil vingeid ründekopterid teinud. Senegalil rahaga veel kehvem seis kui meil.
Lemet
Liige
Postitusi: 19935
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Lennuvahendid EKV-le

Postitus Postitas Lemet »

Näikse, et lobistamises on Kreeka kõva...

http://bmpd.livejournal.com/2429690.html
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
allatah
Liige
Postitusi: 1063
Liitunud: 15 Veebr, 2006 17:04
Asukoht: Tallinn/Tartu/Võrumaa
Kontakt:

Re: Lennuvahendid EKV-le

Postitus Postitas allatah »

Mingid uued õhusõidukid on tulemas:
http://www.postimees.ee/4086215/eelarve ... eringuteks
"...ning olukorrateadlikkuse kasvule loovad kaitseministeeriumi teatel eelduse ka õhuväes kasutusele võetavad uued lennukid C-145."
Riigi kaitse on liiga tähtis asi, et seda teistele usaldada.
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 19497
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Lennuvahendid EKV-le

Postitus Postitas ruger »

allatah kirjutas:Mingid uued õhusõidukid on tulemas:
http://www.postimees.ee/4086215/eelarve ... eringuteks
"...ning olukorrateadlikkuse kasvule loovad kaitseministeeriumi teatel eelduse ka õhuväes kasutusele võetavad uued lennukid C-145."
Arvatav koht, kust need tulevad, on järgnev:
C-145A
Variant flown by USAF Special Operations Warfare Center. Similar to Skytruck, but with Pratt and Whitney PT6A-65B Turboprops. The USAF has started retiring the aircraft, with the first aircraft, AF Ser. No. 08-0310, delivered to the 309th Aerospace Maintenance and Regeneration Group at Davis-Monthan AFB, Arizona on 28 May 2015. By June 2015 eleven out of 16 aircraft were stored
https://en.wikipedia.org/wiki/PZL_M28_S ... ite_note-7
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Viiskümmend
Liige
Postitusi: 2089
Liitunud: 04 Aug, 2010 12:33
Kontakt:

Re: Lennuvahendid EKV-le

Postitus Postitas Viiskümmend »

Poolas valmistatud An-28, peale Enimexi crashi Kärdlas neid meie tsiviillennunduses vist ei kasutata?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40131
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Lennuvahendid EKV-le

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mismoodi kerged transpordilennukid olukorrateadlikkusele kaasa aitavad?
Mingi AWACS/J-star variant tuleb või?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Roamless
Liige
Postitusi: 3808
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: Lennuvahendid EKV-le

Postitus Postitas Roamless »

Pigem täiendus eriüksusele harjutamiseks ja langevarjukursustele. Moosiriiulite aeg on läbi, algselt asenduseks mõeldud USA-lt "tasuta" saadavad "kastitrollid" olid liiga kallid üleval pidada. Soovitan lugeda viimast TM-i, seal on ilusti spekuleeritud, mis on järgmiseks kergeks transpordilennukiks ja kus kohast need tõenäoliselt tulevad (C-145A ja USA).
Trummile vastuseks, siis "olukorrateadlikuse" all mõeldakse võibolla, et üle paraadi moosiriiuliga enam lennata ei kõlba :D
Unforeseen consequences
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5563
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Re: Lennuvahendid EKV-le

Postitus Postitas toomas tyrk »

Viiskümmend kirjutas:Poolas valmistatud An-28, peale Enimexi crashi Kärdlas neid meie tsiviillennunduses vist ei kasutata?
An-28 mittekasutamine on siiski seotud asjaoluga, et see tüüp on Euroliidus sertifitseerimata, mitte selle crashiga. BTW - peale Enimexi lennuki allakukkumist hakkas sama liini teenindama nende asemele Air Livonia, mis kasutas ka An-28. Kui aga Eesti liitus E Liiduga, siis pani Air Livonia ise ka pillid kotti, kuna sertifitseerimata tüübile lennuloa saamine oleks olnud lihtsalt liiga kallis.

Enimex oli aga Eesti suurima lennuõnnetuste arvuga firma üldse. Ja alla kukkusid neil ka An-72 tüüpi lennukid ning lõpuks neilt võeti lihtsalt hooldussüsteemi tunnustus ning lennuettevõtja sertifikaat ära. Kärdla õnnetuse põhjuseks jäi küll kehvad ilmaolud ja piloodi eksimus. Ning kohtus kedagi süüdi ei mõistetud. Aga igasugu jamasid ja muid õnnetusi oli neil veel.

Kaitseväe lennukite lennulubade värk ei ole aga seotud tsiviillennunduses nõutud sertifikaatidega.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline