Lennuväeosa turvalisus

Tagantjärele tarkus on täppisteadus. Või kui tädil oleks rattad...
Lemet
Liige
Postitusi: 19913
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Lennuväeosa turvalisus

Postitus Postitas Lemet »

Tõenäoliselt kohustuslik propagandaprogramm, mida tuimalt käsu korras teha vändati...ja millest kohalikud läbiviijad vaevalt midagi nii kõrgelennulist nagu "kohalikega suhete hoidmiseks" aru said.


Ja mil kombel see muudab olematuks toonased tähelepanekud? Ja ka 60ndatel ja 70ndatel viidi soovijaid suht lahedalt sõjaväeosadesse. Isegi õpilasena nii Miinisadamas laevadel kui Matrossovi polgus kasarmutes ja tehnikapargis Tondil saanud ringi hulkuda. Piirivalve kordonis kah.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
susi
Liige
Postitusi: 557
Liitunud: 08 Juul, 2005 21:22
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Re: Lennuväeosa turvalisus

Postitus Postitas susi »

Kapten Trumm kirjutas:
Tundub, et sa pole elus sõjalennukite hooldusangaaris käinud.
Mina korra olen, MiG-23 hooldusangaaris, aasta oli vist äkki 1989.
Lennukite ümber olid igasugu seadmed, kärud, töölauad ja lennukitelt olid mingid jupid küljest keeratud, terve kari tehnikuid õiendas seal jne.
Ehk pildil nähtu pole selgelt hooldusangaar.


Mis elukas on hooldusangaar ? Ja kus Te viibisite ? Ehk siiski töökojas ?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Lennuväeosa turvalisus

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Lemet kirjutas: Ja mil kombel see muudab olematuks toonased tähelepanekud? Ja ka 60ndatel ja 70ndatel viidi soovijaid suht lahedalt sõjaväeosadesse. Isegi õpilasena nii Miinisadamas laevadel kui Matrossovi polgus kasarmutes ja tehnikapargis Tondil saanud ringi hulkuda. Piirivalve kordonis kah.


Tartu lennuväljal on olnud ka vähemalt üks lahtiste uste päev, kus rahvas ronis Tu-22M3 kabiinidesse.
Meie käigu organiseeris asjahuvilistele kooli sõjalise õpetaja. Mina seletaks selliseid vabadusi 80ndate teisel poolel ikkagi Gorba glasnostiga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Lennuväeosa turvalisus

Postitus Postitas Kapten Trumm »

susi kirjutas:Mis elukas on hooldusangaar ? Ja kus Te viibisite ? Ehk siiski töökojas ?


Selline elukas on, kus tehakse neid hooldus- ja remonditöid, mis ei nõua remonditehasesse saatmist. Näiteks vahetati mootoreid.
Seal oli hulk tunkedes tegelasi ja mitu erinevas lahtivõetuse astmes lennukit. Teatud lihtsaid töid tehti ka nendes angaarides, kus lennuk seisis, seal olid näiteks tungrauad lennuki üles tõstmiseks (eks nad seal telikut vist katsetasid).

Sama süsteem on ka läänes, mootori vahetuseks ei hakka keegi lennukit lennukitehasesse saatma, see tehakse väeosa töökojas/remondiangaaris karja meeste abiga ära.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Lennuväeosa turvalisus

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tõenäoliselt kohustuslik propagandaprogramm, mida tuimalt käsu korras teha vändati...ja millest kohalikud läbiviijad vaevalt midagi nii kõrgelennulist nagu "kohalikega suhete hoidmiseks" aru said.


Fakt oli, et 1991 augustimäsus Eestis asunud väed osaleda ei soovinud, teletorn oleks ju palju kiirem vallutada näiteks Tondi diviisi üksiku luurepataljoni jõududega, mitte kolistada Pihkvast BMD-sid siia. Arvatakse ka, et üks põhjus oli selles, et kohalikud sõjaväeülemused olid meil üldiselt väikerahvaste esindajad, mitte venelased. See võis olla ka üks põhjus, miks meil siia Abhaasiat või Transnistriat ei tekkinud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 19913
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Lennuväeosa turvalisus

Postitus Postitas Lemet »


Mis elukas on hooldusangaar ? 


ТЭЧ on asja nimi. Lennuväeüksuse koosseisu kuuluv технико-эксплуатационная часть. Ja näeb mõnes kohas välja nii. Aga mõistagi on ka märksa askeetlikemates tingimustes, ilma akendeta ja muude mugavusteta..

Pilt
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Lennuväeosa turvalisus

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Rohuküla tee ääres asunud lennuväljal asus see hoone Ungru lossi kõrval ja oli maanteelt nähtav. Analoogse olemisega kõrge hall.
Ees oli plats, kus trossiga pandi lennuk betooni külge kinni, lennuki taga oli selline gaaside suunaja ja siis anti prooviks hagu.
Võin kinnitada, see oli väga vali, kui nii 200 m kaugusel olla.
Tänaseks on see koos muude varisemisohtlike hoonetega killustikuks jahvatatud, ainult lennukite seisuangaarid on alles.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
susi
Liige
Postitusi: 557
Liitunud: 08 Juul, 2005 21:22
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Re: Lennuväeosa turvalisus

Postitus Postitas susi »

Kapten Trumm kirjutas:
Selline elukas on, kus tehakse neid hooldus- ja remonditöid, mis ei nõua remonditehasesse saatmist. Näiteks vahetati mootoreid.
Seal oli hulk tunkedes tegelasi ja mitu erinevas lahtivõetuse astmes lennukit. Teatud lihtsaid töid tehti ka nendes angaarides, kus lennuk seisis, seal olid näiteks tungrauad lennuki üles tõstmiseks (eks nad seal telikut vist katsetasid).

Sama süsteem on ka läänes, mootori vahetuseks ei hakka keegi lennukit lennukitehasesse saatma, see tehakse väeosa töökojas/remondiangaaris karja meeste abiga ära.


See on töökoda. Ehk TETŠ. Oli taoline koht lennuväljal. Olin seal päris mitu korda. Peale utšepkat olin 1,5 aastat kislorodka peal. Töökoja kõrval oli ka kaponiir (või angaar), aga ei mäleta selle kasutamist. Küll aga mäletan angaari ees olnud lennukite juppe. Purunenud lennukite jupid pandi seal angaari ees paika. Mälu järgi lennuväljal : 2. eskadrill, 3. eskadrill, lennujuhtimine, meie roodu autod, õhujaam (selle taga akude jaam), sissesõit lennuväljale, TETŠ, 1. eskadrill ja kõige lõpus DZ ehk valvelüli oma lennukite ja angaaridega.
Lemet
Liige
Postitusi: 19913
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Lennuväeosa turvalisus

Postitus Postitas Lemet »

Ma olen Ukrainas olnud lennuväljal, kus TETš paiknes nimelt sellises akendeta poolikus betoontorus.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Sugga 21
Liige
Postitusi: 310
Liitunud: 15 Sept, 2011 20:40
Kontakt:

Re: Lennuväeosa turvalisus

Postitus Postitas Sugga 21 »

ТЭЧ, ПАРМ ,АТИ asusid lennuraja servas,meie jaoks post nr.4.Esimene suur klaasakendega ehitis ,kus hooldati lennukeid.Teine vana väiksem hoone oli töökoda kus remonditi seadmeid.Kolmas lennuki varuosade ladu.
https://www.google.ee/maps/@60.70888,30 ... a=!3m1!1e3
Rohelise katusega suurem hoone on TETŠ,Vasakul PARM,pildi allosas üle tee ATI.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1000
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Lennuväeosa turvalisus

Postitus Postitas davidsoniharald »

Paneb ikka imestama, kus üks lapsepõlve kogemus võib üht inimest niimoodi puudutada, et seda lainedatakse kogu maailmale.

Lennukit hooldatakase seal, kus parajasti võimalik. Kui angaarid täis, siis ka lagedal lennuväljal, kui angaarid on tühjad siis olen ka kolme kruvi paigaldamiseks lennuki lasknud agaari tirida. Hooldus võib olla nii planeeritud ja põhjalik kui erakorraline. Pleneeritud põhjalikul hooldusel võib tavainimesel olla lennuki tuvastamisel olla raskusi, planeerimata hooldusel aga ainult üks mees tööriista kastiga jalutamas ümber lennuki keeramas koahte kruvi.

Aga ühte ma teile ütlen, oma 14+ aasta jooksul töötades erinevates riikides erinevates firmades, erinevates angaarides hooldustehnikuna siis üks on kindel - kui mingeid ilupilte hakatakse tegema, siis tehakse angaar korda ja igasugu kola veeretatakse lennukist eemale.

See pilt võib olla tehtud üks kõik mis angaaris ükskõik mis ajal.

Ah jaa, kui üks US and A linnuke veidi linde neelas Tallinna lennuväljal ja tuld köhis siis küsiti kohalikelt tükike angaarist ja remonditi teda seal angaari nurgas.

Et mis ma öelda tahan on see, et lennukit hooldatakase seal kus selleks võimalust on ja mingi pildi ja 30 aastase lapsepõlve kogemuse põhjal on võimatu hinnata kas pildil olev olennuk on hoolduses või parkimises.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Lennuväeosa turvalisus

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Sellist loba kuulda inimese suust, kes tituleerib end ise lennukite hoolduse asjatundjas, on päris imelik.
Pildil olnud Iisraeli F-35 angaaar oli selgelt seisuangaar, seal võidakse jah mingeid pisemaid töid teha, aga hooldus/remondiangaara see ei ole.
Tallinna lennuväljal selle F-16 mootori vahetus oli hädaolukord, mitte rutiin. Kahtlane, kas USA lennuväebaasides sellist tööd oleks kuurinurgas tehtud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Lennuväeosa turvalisus

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:Sellist loba kuulda inimese suust, kes tituleerib end ise lennukite hoolduse asjatundjas, on päris imelik.

Spetsialist on rääkinud :lol:
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Lennuväeosa turvalisus

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Niipalju olen ikka käinud ja näinud, et teen lennukite remondihallil ja seisuangaaril vahet :dont_know:
Mõni mees üritab siin lihtsalt popp olla ja konstrueerida mingi jama kokku, mille lõpuks saaks hõisata "trumm on loll".
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Lennuväeosa turvalisus

Postitus Postitas Kapten Trumm »

https://www.korteco.com/construction-pr ... -luke-afb/
F-35 hooldusangaar Luke AFB-s USA-s

Kui natuke edasi uurida, siis selgub ka, mille poolest erineb hooldusangaar seisuangaarist. Hooldusangaar on alati tehtud mahutama mitmeid lennukeid korraga, see on suure kõrgusega ja selles peaks leiduma telfrid ja/või sildkraana, et tõsta raskeid asju (ja kõrge seepärast, et tõsta asju üle seal olevate lennukite). Täpselt sama paistab ka Lemeti toodud Tetsi pildil.

Seisuangaaris on võimalik teha lihtsamaid-pisemaid töid, aga nt mootori vahetamiseks viiakse lennuk siiski hooldus/remondiangaari.

See angaar, mis on Ämaris, on pigem hooldusangaar, kus parema puudumisel lennukid seisavad (et nt talvel pole häirekorras vaja raisata aega lennuki lumest puhastamisele).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist