andrus kirjutas:
12.11.1939
15 MBR-2 said kannatada Paldiskis tormi tõttu.
Kusjuures huvitaval kombel seal politsei kaustas sellest õnnetusest polnud sõnagi. Ometi pidi see kõigile näha olema.
Ainus 1. jaanuari õnnetus - Piirsalu metskonna Sooristi metsavahi majast ca 2 km kaugusele raba peale kukkus alla 2-mootoriline lennuk. Allakukkumist näinud Seljaküla vahtkonna metsavaht väitis, et olevat näinud kahte lennukit kokku põrkamas ning allakukkumas. Läks järgmisel päeval ise ja leidis allakukkunud lennuki rusud ning kaks laipa. 3. jaanuaril saabusid kohale ka vene lennuväelased ning otsiti terve kvartal läbi. Teist lennukit polnud kuskil, aga kolmandat laipa ka ei leitud.
12. jaanuaril 1940 Abja vallas Peesiku talu juures 2-mootoriline pommitaja, parempoolne mootor ja vasak tiib purunesid. Meeskond terve.
andrus kirjutas:
Mereväe 5. iap kolm I-16 tegid hädamaandumise Narva lahes jääle kütuse lõppemise tõttu.
12. jaanuaril 1940 kell 1510 maandusid Vaivara vallas Perjatsi küla juures rannast umbes 400 m kaugusel merejääl kolm N Liidu hävituslennukit, taktikalised nr 4, 8 ja 9. Lenduritest oli üks vanemleitnant ja kaks leitnanti. Lennukid toodi randa ning võeti kaitseliidu valve alla, ka lendurid jäid kohale. Lendurite seletuse põhjal olid nad teel Paldiskist Leningradi, hiljem aga muutsid tunnistust, et kurss oli olnud vastupidine. Tegelikult tulid Soome kohalt ning olid kaotanud orientatsiooni ning kütus lõppes.
15. jaanuaril 1940 kella 1445 paiku kukkus Kohila paberivabrikule kuulunud väljale N Liidu lennuk ja süttis põlema. Lennukimeeskonnast üks liige hukkus, kaks said viga. Lennuk kandis taktikalist nr 7. Hilisema raporti järgi oli kaks lendurit surma saanud ning kuulipildur vasaku põlve põrutuse. Surnud ja vigastatud toimetati Kuusikusse. Surnud olevat maetud N Liidu lennubaasi territooriumil.
29. jaanuaril on mul kokku 9 2-mootorilise pommituslennuki hädamaandumist.
25 km Paidest põhjas võis neist olla: 29.01.1940 1600 tegi hädamaandumise Järvamaal Albu vallas Saare külas 3-liikmelise meeskonnaga pommituslennuk. Lennuk purunes, meeskond viga ei saanud. (teise teate põhjal kell 1740 ja Albu alevikus?).
Pärnust kirdes: 29. jaanuaril 1940 kell 1900 maandus Pärnumaal (Paikuse vallas) Sindi juures Pärnu jõel allpool Sindi paisu, 12 km Pärnust üks N Liidu 2-mootoriline pommituslennuk viie mehega pardal. 31. jaanuaril kell 1320 saabus kohale N Liidu veoauto nelja sõjaväelasega, kes asusid lennukit remontima. Veoauto olla Haapsalu baasist. Lennuk, auto ja mehed olid kohal veel 5.02.1940, lennukit võeti kohapeal lahti.
andrus kirjutas:02.02.1940
Mereväe 12. ombrae MBR-2 uppus peale hädamaandumist 6 km Ristnast kirdes. Meeskond päästeti 4 päeva hiljem.
selline juhtum puudub. Jäi politsei silma alt kaugele.
andrus kirjutas:13.02.1940
149. iap I-16 hädamaandumine Veipoles kütuse lõppemise tõttu. Piloot pani lennuki põlema, uskudes et ta on vaenlase territooriumil.
13. veebruaril kell 1500 maandus Virumaal Palmse vallas, Pedassaare neemest umbes 1,5 km ida pool N Liidu hävituslennuk, taktikaline nr 35. Maandumisel lennuk kapoteerus, eraldusid üks tiib ja kütusepaak. Lendur sai vigastada, talle andis abi Rakverest kohale sõitnud kiirabi. Lendur oli tahtnud lennukit põlema süüdata, kuid kohalikud elanikud takistasid teda. Hiljem oli siiski lennuki põlema pannud. Lendur viidi Rakvere haiglasse. Lennuki jäänused uputati vene sõjaväelaste poolt 28. veebruaril merre, uputamise kohal oli meresügavus umbes 14 m. Enne võeti mootorilt mitmeid kõlvulikke osi, mis viidi Kundasse seal maandunud lennukite remondiks.
andrus kirjutas:26.02.1940
Mereväe 1. osbae üks SB tegi hädamaandumise jääle 12 km Osmussaarest põhjasuunas või 30 km Pakrist loodes.
See jälle politsei silma alt välja jäänud.
andrus kirjutas:29.02.1940
15. iap I-153 hädamaandumine Tallinnast 80 km lõunas kütuse lõppemise tõttu. Peaaegu terve lennuk viidi Kloogasse 5. märtsil.
Huvitaval kombel - 29. veebruaril ainult Virumaal Palmse vallas Käsmu küla juures maandunud kahepinnaline üheistmeline N Liidu hävituslennuk (taktikaline nr 163) startis 5. märtsil kell 1420 jätkates lendu oma baasi Kloogal. Hädamaandumise põhjuseks oli kütuse lõppemine.
Äkki pidi olema 80 km idas?
Sellist pole. Ilmselt jälle politsei võimkonnast väljaspool.
andrus kirjutas:04.03.1940
Mereväe 3. obae lennuk purunes jääl 90 km Tallinnast idas lennul Paldiskist Bezzabotnoyesse. Surma said 6 inimest (4 meeskonnaliiget ja 2 reisijat).
4. märtsil 1940 kella 1230 paiku kukkus Palmse valla Vergi külast umbes 11 km põhjas merejääle N Liidu pommituslennuk ning süttis põlema. Kohal käinud piirivalve avastas rusudest 6 inimese laibad ning üks ärapõlenud inimtomp. Sündmuskoht asus väljaspool territoriaalvett. Pommilennuki jäänused uputati 8. märtsil N Liidu sõjaväelaste poolt merre, hukkunute laibad viidi kahe lennukiga Venemaale.
andrus kirjutas:05.03.1940
4/38. iap õhutõrjetulest vigastatud I-153 tegi hädamaandumise Eestis?.
See päev täiesti sündmusevaba.