Kübassaare dessant

Eestlased ning eestlastest koosnevad üksused, relvad, lahingud, varustus, autasud jne jne...
Kasutaja avatar
MadMan
Liige
Postitusi: 1957
Liitunud: 23 Veebr, 2005 19:33
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas MadMan »

Huvitav kas neist DFS-230 midagi alles ka on või tehti plats puhtaks?

Veidi infot ja pilte:
http://www.bredow-web.de/Luftwaffenmuse ... -230a.html

Pilt

Heinkel 59 näeb välja selline

Pilt

Kummipaat ja Heinkel 59

Pilt
Viimati muutis MadMan, 07 Veebr, 2007 20:10, muudetud 1 kord kokku.
Vihkad Eestit? Vali Reformierakond.
oliver
Liige
Postitusi: 2100
Liitunud: 01 Dets, 2004 17:53
Asukoht: Saarel
Kontakt:

Postitus Postitas oliver »

Plaanerite alumiiniumdetaile on leitud küll.
Immelmann
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 04 Sept, 2005 14:55
Kontakt:

Postitus Postitas Immelmann »

Kas üks trimmer ei asu mitte Sääre ajalootoas?
Mamba
Liige
Postitusi: 587
Liitunud: 28 Jaan, 2007 20:14
Kontakt:

Postitus Postitas Mamba »

Plaanerite juppe olen ise ka näinud.
Kasutaja avatar
desert eagle
Liige
Postitusi: 1086
Liitunud: 02 Nov, 2005 16:56
Asukoht: tartu
Kontakt:

Postitus Postitas desert eagle »

Üks jupp sellest plaanerist on tõepoolest ajalootoas olemas.
Epaminondas
Liige
Postitusi: 204
Liitunud: 01 Apr, 2005 18:33
Kontakt:

Postitus Postitas Epaminondas »

Vinogradovi raamatus on Kübassaarest ja 43. patareist juttu mitmekümnel lehel (täpsemalt 162 - 188). Muidugi on see tekst narratiivne ja kangelaslik. Sakslastel ei õnnestunud patareid dessandiga ära hävitada, hiljem suutis õhuvägi hävitada neljast suurtükist kolm.
Kasutaja avatar
hillart
Liige
Postitusi: 3281
Liitunud: 07 Jaan, 2005 15:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Brandenburg

Postitus Postitas hillart »

Minu teada polnud Brandenburg mitte selliste operatsioonide teostamiseks ette nahtud. Kas selle uksuse osalusele viitavad ka Saksapoolsed dokumendid. Kui ei, siis on toenaoliselt tegu noukogude dokumentalistika fenomeniga a la iga majanurga taga oli Ferdinand ja Tiiger ning voidukate punaarmeelaste vastasteks olid alati Saksa eliitvaeosad.
Postitusi lugedes kasuta kôigepealt oma aju (NB!! peaaju) HOMO SAPIENS !!! (e. foorumlane)

Stellung halten und sterben!!
arvolv
Liige
Postitusi: 539
Liitunud: 06 Okt, 2006 15:06
Asukoht: Seattle, WA, USA
Kontakt:

LH Heinkel He 59D, W/N 1821, hävitamisest Saaremaa lähistel

Postitus Postitas arvolv »

Lgp. foorumi liikmed/lugejad;

Lugesin suure huviga, selle "thread'is", 07. II. 2007 postituses, saksa Heinkel He 59D, W/N 1821, hävitamisest Saaremaa lähistel; 16. IX. 1941 +/-. Minu küsimused siis:

A.) Ma pole senini sellest Luftwaffe operatioonist Saaremaa lähistel midagi 12 o'clock high foorumist leidnud. Oleks väga tänulik täpsema URL/lingi eest, kust saaksin seda teemat 12 o'clock high foorumist leida.
B.) Kas see Heinkel'i merelennuk oli ainuke lennuk, mis "Benesch'i" julgustruppi välja võtmise operatsioonist osa võtis?
C.) Millise saksa Gruppe/Geschwader'ile kuulus W/N 1821?
D.) Kas W/N 1821 Kennzeichen on ka teada?
E.) Kas fotod W/N 1821'st eksisteerivad - enne lennuki kaotust?
F.) Kas W/N 1821 kandis mingid erinevad Gruppe/Geschwader vapi(d)?

Tänu ette abi/info eest.

Terv.;

Arvo L. V.
andrus
Liige
Postitusi: 4322
Liitunud: 02 Juul, 2004 11:39
Kontakt:

Postitus Postitas andrus »

vahepeal on päkapikud toonud veel ühe raamatu, kus on juttu dessandi päästmisest lennuki(te) poolt:

saksa merepäästelennunduse isa Karl Born'i memuaarid "Rettung zwischen den Fronten". Seal lk.98-99 tsiteerib ta omakorda ilmselt Detlev v. Petersdorffi käsikirja "Als Flieger zwischen Wolken und Meer - Ein Erlebnisbericht aus meiner Fliegerzeit von Januar 1935 bis Juli 1945":
[...] Saksa üksus oli nõukogude poole tagalas, küllalt merekalda lähedal. Nii tuligi väejuhatus mõttele nad merepäästelennuki abil ära transportida. Kõigepealt heitis üks luurelennuk meestele teate, et neid tullakse He59 abil päästma. Kui lennuk on juba kalda lähedal, peavad nad valgete signaalrakettide abil oma asukoha kätte näitama. Ja siis lendaski He59 PY+NF kohale, nägi valgeid rakette ja sõitis mööda vett kaldale lähemale. Ootamatult, kui kaldani oli jäänud sadakond meetrit, avati metsast püssi- ja kuulipildujatuli. Masin süttis põlema, meeskond suutis 2-te päästepaati istuda, kusjuures 2 meeskonnaliiget said raskelt haavata. Avamere suunas sõudes sai veel üks mees kergelt pihta. Natukese sõudmise järel hüppas aga kõrvalolevast metsast 2 meest välja ja suundus paatide poole. Need mehed võeti nüüd omakorda tule alla, aga mehed jõudsid siiski paatideni. Üks meestest oli haavatud. Peale vastaste tule alt väljajõudmist rääkisid mehed järgmist: Luurelennuki visatud teade sattus vastaste kätte ja kui päästelennuk saabus, tulistasid hoopis vaenlased valgeid rakette ja meelitasid lennuki lõksu. Nende käest küsiti ka, kus on nende kaaslased. Kõik on surnud - vastati. Laskemoona lõppedes andsid nad alla, vangid viidi mingisse kivimurdu, rivistati üles. Kui kuulipildujast tuli avati, kukutasid nad end maha. Õnneks keegi kontrollima ei hakanud, et kas kõik on ikka surnud. Peale pimedaks minemist õnnestus neil põgeneda. [...]

Selline (põnevus)lugu siis - seekord pole hauptmann Beneschist sõnagi juttu ja kaldalt päästeti ainult 2 meest.

lk.155 on ka mõned pildid - üleval Do 18 (väidetavalt CO+WI) paadi puksiiris eestvaates, keskel vasakul see õnnetu põlema lastud He 59, kusjuures kuupäevaks on seekord antud 17.sept ja tähiseks PX+NY. Pilt on tehtud õhust, näha pole suur midagi peale katkiste ujukite, kere ja mootorite, tiibadest ja stabilisaatorist on ainult sõrestik. Kõrval paremal pildil on teine He59 DD+BA väidetavalt Haapsalus, all Do 24 Riias.

Valtonen, H.: Luftwaffen pohjoinen sivusta lk.331 väidab, et 13.9.1941.a. olid Seenotstaffel 9 lennukid:

Kood: Vali kõik

Pärnus    He59 TW+HI
Riias     He59 NE+UY
          Do18 CO+VH
Haapsalus He59 DK+BA (kas siin K on äkki trükiveakuradi kätetöö ?)
Helsinkis He59 DK+BS
          Do18 CO+WI
          Do24 KK+UU
täiendus 13.04.2007.a.:
tundub, et põlemalastud lennuki tähiseks oli ikkagi PY+NF, kuna Valtonen annab lk.330-331 Seenotstaffel 9 lennukiteks 20.juunil.1941.a.: He59 WNr. 1514 DA+MN, WNr. 1821 PY+NF, WNr.2589 DK+BS, WNr.2872 TW+HN ja WNr. 2873 PY+NP

täiendus 14.11.2011.a.: lisatud arvatavasti Kurowski raamatu ümberjutustus:
http://www.nexusboard.net/sitemap/6365/ ... t-t297555/
Viimati muutis andrus, 14 Nov, 2011 0:05, muudetud 2 korda kokku.
arvolv
Liige
Postitusi: 539
Liitunud: 06 Okt, 2006 15:06
Asukoht: Seattle, WA, USA
Kontakt:

Postitus Postitas arvolv »

Lgp. Andrus;

Tänan väga huvitava ja informatsiooni rikka postituse eest. Eriti huvitav mulle oli see Luftwaffe Kennzeichen'i tabell. Ma leidsin oma raamatutest need järgmised fotod, mis ka Teie tabellil olid:

Dornier Do 24 T1, KK+UU (German Maritime Aircraft; Patrick Stephens Limited; 1981; ISBN 0-85059-446-4; lk 67); foto on vist mingi saksa merelennubaasis Vahemeres võetud, 1943 a.

Heinkel He 59c; TW+HI (German Aircraft in Finland (SIH-16); Keskinen/Stenman/Apali OY; Kustantaja Press; 1998; ISBN 952-5026-07-8; lk 120); foto näitab TW+HI lennukit Santahaminas, suvel, 1942 a.

Nendest fotodest, ma valmistasin need värvitahvlid.

Minu küsimused siis:

Mõlemad lennukid kandsid Gruppe/Staffel'i vapid cockpit'i ligidal (A-Stand'i taga He 59c, TW+HI lennukil) - missugused vapid olid need? Kas nad olid Seenotgruppe 9 vapid? Kust ma leiaksin parema eksemplaari Seenotgruppe 9 vapist (tahan vapi ka joonistada)?

Tänu ette abi eest.

Terv.;

Arvo L. V.

Pilt
Dornier Do 24 T1, KK+UU (Helsinki, IX. 1941)

Pilt
Heinkel He 59c, TW+HI (Pärnu, IX. 1941)
Tminoff
Liige
Postitusi: 225
Liitunud: 15 Nov, 2004 15:56
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Teema jätkuks

Postitus Postitas Tminoff »

Ei ole just otseselt Kübassaare dessandiga seotud, aga avastasin, et sakslased kaotasid Saaremaa kohal 27.09.1941 kaks lennukit Bf 110C-4. Need kuulusid üksusesse Sonderst. (GS) 1 - plaanerite Me-321 pukseerijate erirühm. See rühm liigitati vist transpordiüksuste alla.

Millele see viitab? Kas sakslased üritasid veel plaaneritel mingit dessanti?

Esimese lennuki pardanumber ja tähis 3623 (TD+KD), lasti alla õhutõrje tulega, piloot Ofw. Groneberg ja pardaradist Uffz. Schulze said surma. Teise lennuki 3631 kaotuse põhjused ei ole päris selged (Feindeinwirkung). Surma said piloot Ofw. Rosenberger ja pardaradist Uffz. Knorr.

Kas oskab keegi midagi täpsemat nende kohta öelda?
Mamba
Liige
Postitusi: 587
Liitunud: 28 Jaan, 2007 20:14
Kontakt:

Postitus Postitas Mamba »

Üks nendest lennukitest kukkus Laimjala valda kahtla surnuaia taha. Mu vanaisa oli siis teismeline ja mitme valla poisid käisid seda vaatamas, lennuk tegi sinna hädamaandumise ja vanaisa jutu järgi varjusid lendurid lähedal asuvas talus, palju mehi meeskonnas oli ei tea, lennuk igatahes oli nii komplektne et peale venelaste välja peksmist saaremaalt saatsid sakslased lennuki tehasesse tagasi. Teisest lennukist kuulen esimest korda, äkki keegi viitsib täpsustada kuhu teine pudises.
Mamba
Liige
Postitusi: 587
Liitunud: 28 Jaan, 2007 20:14
Kontakt:

Postitus Postitas Mamba »

Kas teine lennuk ei või olla kahtla majaka juures meres? Kõik aina räägivad et seal on kindlalt lennuk aga kuidas ja millal sinna sai ei tea keegi, samuti ei tea kumma poole oma.
kari lumppio
Liige
Postitusi: 312
Liitunud: 30 Mär, 2005 9:46
Asukoht: Espoo, Soome
Kontakt:

Postitus Postitas kari lumppio »

Tere!

See teema siin on jäänu mul kahe silma vahele.

He 59 PY+NF

See lennuk sai Soome õhutõrjelt natuke pihta Helsingi kohal ja maandus kesklinnas Lauttasaari lähedal. Täpsemad aega pole otsinud aga oli suvel 1941. Koos selle juhtumiga on lennukist on olemas vähemalt kolm fotod SA-kuva-arkisto's. Lennuk oli pealtnäha terve. Üks foto PF+NF'st oli müügil mingi aeg tagasi ka E-Bays.

Üks fotodest on publitseeritud raamatus "Saksalaiset lentokoneet Suomessa - German aircraft in Finland" autorid Keskinen et al, ISBN 952-5026-07-8. Kirjastus Apali Oy.


Kari
arvolv
Liige
Postitusi: 539
Liitunud: 06 Okt, 2006 15:06
Asukoht: Seattle, WA, USA
Kontakt:

Lgp. Tminoff/Kari Lumppio - mõned küsimused Teile, palun.

Postitus Postitas arvolv »

Lgp. Tminoff;

Ma lugesin Teie postituse (28. X. 2007) suure huviga. Palun lubage mul küsida - Kas on kindlasti teada et selle Bf 110C4, W/N 3623, Kennzeichen oli TD+KD? Ma küsin ainult sest Barry C. Rosch'i raamatus, Luftwaffe Codes, Markings and Units (Schiffer Publications/ISBN 0-88740-796-X; 1995); lk. 334, on kirjutatud et nõukogude liidu õhutõrjude väed lasksid ühe Luftwaffe Bf 110C-4, Kennzeichen ID+KD, Sonderstaffel (Gs) 1, alla Saaremaal, 27. IX. 1941.

Mul on tunne et Teie "TD+KD" ja Rosch'i raamatu mainitud "ID+KD" on üks ja sama lennuk. Mida Teie arvate?

Ma valmistasin ühe värvitahvli "ID+KD"'st (lisatud selle postitusele), ja kasutasin Rosch'i raamatu must-valge joonistuse eeskujuks. Rosch'i raamatu joonistus näitab selle Bf 110C-4 lennuki, "ID+KD", ilma Z.G. 26'e Geschwaderwappita ja ilma II./ZG 26'e valge "Holzschuh" (puukinga) embleemita mootori kapotti küljes. Mul on aga tunne et ZG 26'e Geschwaderwappen ja II./ZG 26 "Holzschuh" embleem peaksid selle ID+KD lennuki peal olema - väljaarvatud kui ID+KD/TD+KD oli laenulennuk mingi teise Luftwaffe ZG'st.

Palju tänu abi/selgituste eest.

Terv.;

Arvo L. V.

Lgp. Kari;

Kas sa juhuslikult tead - kas sellel Luftwaffe Heinkel He 59B-1, Kennzeichen PY+NF, W/N 1821, Seenotstaffel (SNSt). 9 lennukil on kuidagi Eestiga või teiste Balti riikidega ühendus teise maailma sõja ajal? Kui jah, mis on see ühendus? Mul on see "Saksalaiset lentokoneet Suomessa" raamat olemas, aga see tekst fotode all/kõrval on selles raamatus väga piiiratud.

Palju tänu abi eest.

Terv.;

Arvo L. V.

Pilt
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist