Olukord Valgevenes

Sündmused, mis saavad ajalooks alles homme.
Vasta
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 19207
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Olukord Valgevenes

Postitus Postitas ruger »

Valgevene vanglast anti välja ühe kinnipeetud poliitvangi surnukeha. Eks ta surnuks peksti.
Relatives of political prisoner Vitold Ashurak received his body. The family’s friend Volha Bykouskaya says his head was completely wrapped up, only his mouth was visible. They were told that Vitold's body was accidentally dropped when taken out of the refrigerator

https://twitter.com/HannaLiubakova/stat ... 8167153668
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Peeter
Liige
Postitusi: 2539
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Olukord Valgevenes

Postitus Postitas Peeter »

vaoinas kirjutas:
Um... ma ei tea lennukite sidesüsteemidest just kuigi palju, aga palun selgita, kuidas see tehniline jälgimissüsteem väljamõeldud pommi korral automaatselt selle ohuteate niiviisi saadab, et kellelgi sellest aimu ei ole? Lennuk ju oli tehniliselt korras, nii et mingit automaatteadet poleks olnud sel nagu põhjust iseseisvalt saata.
Peab jälle selgitama. Selle süsteemi kaudu on võimalik saata ja/või jälgida nii lennuki tehnilist seisukorda kui muud töist infot kirjaliku sõnumina andmesidevõrgu kaudu (ja üle sati). Süsteem võimaldab suhelda nii tootja kui lennuki omanikfirma tehnilise kesusega, aga samas saab selle kaudu saata ka muid kokkuleppelisi koode. Selle kaudu saab näiteks piloot saata märkamatu sõnumi. Selle sisuks võib olla nt kood "pomm pardal", või "kaaperdamine" vmt spetiifilist ohukirjeldust. Isegi kui piloot väidab armastusväärselt sides, et kõik on ok, siis vaatamata sellele käivitub juba kriisistsenaarium vastavalt siis saadud infole: edastatud häirekood, kapten ei saa avatult rääkida, võimalik kaaperdamine pommiga jne. Isegi kui piloot eitab probleemi, peab õhuturbesüsteem käivituma, sest just nimelt sellisteks asjaoludeks süsteem ongi loodud kui saadetakse kodeeritud sõnum. Aga see kood peaks olema siis vähimalt ka Ryani tehnokeskuses näha, pluss edasi muudes ohusignaalide monitoorimise ja käitlemisega seotud lennuteenidusüksustes. Mitte ainult VV lennujuhi tehnilises toes. Seda süsteemi on põgusalt möödaminnes käsitletud mitmetes NG Lennuõnnetuste uurimises, aga mitte rohkem, mitte detailselt. Lihtsalt korjad erinevatest osadest süsteemi olemuse kokku nii palju kui annab. Poleks üllatunud, kui Ryani juhtkonnaga suhtles meeskond selle süsteemi kaudu otse turvatuna läbi oma tehnokeskuse andmesideosana juba kohe peale lennuplaanist sunnitud kõrvalekaldumist laskuma asudes, aga mitte tavaliste raadio-, mobiili- või sidekanalite kaudu.
Selle süsteemi olulisus on mõistetav just kaaperdus ja pommiähvarduste kontekstis kui piloot ei saa avatud sides rääkida, sest tal on nt nuga kõril. Kui ta on selle saatnud, siis on tal juba väga suur sitt majas. Ja jutust avatud sides siis enam ei tohi piisata. Ja küsimus ongi, et kas siis see Ryan saatis sellise salakoodi või ei? Ja kas siis on lenduril õigus enam üldse midagi targutada ja soovida, või sellest hetkest alates algab tunnistamisprotseduur ja piloot peab hakkama täitma eespool mainitud SERA.11015. Tsiviilõhusõiduki lendu sekkumine tunnistamise eesmärgil paragrahvi nõudeid: 1) viivitamata täitma tunnistava õhusõiduki juhiseid ning tõlgendama visuaal­märguandeid ja reageerima neile vastavalt tabelites S11-1 ja S11-2 esitatud selgitustele;
Kuidas nende asjadega nüüd siis ikka on? Oli siis SOS-kood või ei? Sellest ei taheta enam kuidagi rääkida?
Viimati muutis Peeter, 25 Mai, 2021 18:03, muudetud 2 korda kokku.
Kalakala
Liige
Postitusi: 438
Liitunud: 25 Aug, 2014 7:33
Kontakt:

Re: Olukord Valgevenes

Postitus Postitas Kalakala »

Julia Latõnina tegi lennuki kaaperdamise teemal erisaate
https://www.youtube.com/watch?v=rCdSBISPQEI
Tema pedaleerib arvamust, et Lukashenko sai inspiratsiooni Ukraina kavandatud ja läbi kukkunud erioperatsioonist Donbassis sõdinud Wagnerlaste tabamiseks. Noile olla tehtud ettepanek suunduda Venetsueelasse teenima aga lendama pidid nad Covidi tõttu Valgevene kaudu Türkki ja sealt edasi. Oli plaan sundida lennuk Ukraina kohal lendamise ajal maanduma samal ettekäändel, et teil on pomm pardal ja siis Wagnerlased rajalt maha võtta.

Latõnina arvab seal piloodi kohta veel igasugust, nagu too poleks tohtinud Minskist õhku tõusta ilma kõiki pardal olnud reisijaid kaasa võtmata. Soojas tugitoolis on hea arvata igasugust. Piloodi nahas olles katsuks ise ka sääred teha nii pea kui saab, enne kui motivatsiooni tõstmiseks veel mõni reisija maha võetakse.
Peeter
Liige
Postitusi: 2539
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Olukord Valgevenes

Postitus Postitas Peeter »

Kalakala kirjutas:Julia Latõnina tegi lennuki kaaperdamise teemal erisaate
https://www.youtube.com/watch?v=rCdSBISPQEI
Tema pedaleerib arvamust, et Lukashenko sai inspiratsiooni Ukraina kavandatud ja läbi kukkunud erioperatsioonist Donbassis sõdinud Wagnerlaste tabamiseks. Noile olla tehtud ettepanek suunduda Venetsueelasse teenima aga lendama pidid nad Covidi tõttu Valgevene kaudu Türkki ja sealt edasi. Oli plaan sundida lennuk Ukraina kohal lendamise ajal maanduma samal ettekäändel, et teil on pomm pardal ja siis Wagnerlased rajalt maha võtta.

Latõnina arvab seal piloodi kohta veel igasugust, nagu too poleks tohtinud Minskist õhku tõusta ilma kõiki pardal olnud reisijaid kaasa võtmata. Soojas tugitoolis on hea arvata igasugust. Piloodi nahas olles katsuks ise ka sääred teha nii pea kui saab, enne kui motivatsiooni tõstmiseks veel mõni reisija maha võetakse.
Sellest samast läbikukkunud asjast on ju isegi Eesti Ekspress kirjutanud. Ebameeldiv üllatus...
mart2
Liige
Postitusi: 5127
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Kontakt:

Re: Olukord Valgevenes

Postitus Postitas mart2 »

Hüpotees Ukraina kohta on huvitav, kuid selleks ka jääb.
Sellist asja ei toimunud. Kas oleks - see on erinevate vilepuhujate südametunnistusel sest dokumente ei ole ja kinni võeti mehed Valgevenes maa peal, mitte lennukist. :dont_know:
See, et et praegu seda pushitakse Luga "õigustamiseks, ei muuda asja tõelisemaks.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15550
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Olukord Valgevenes

Postitus Postitas Fucs »

Peab jälle selgitama. Selle süsteemi kaudu on võimalik saata ja/või jälgida nii lennuki tehnilist seisukorda kui muud töist infot kirjaliku sõnumina andmesidevõrgu kaudu (ja üle sati). Süsteem võimaldab suhelda nii tootja kui lennuki omanikfirma tehnilise kesusega, aga samas saab selle kaudu saata ka muid kokkuleppelisi koode. Selle kaudu saab näiteks piloot saata märkamatu sõnumi. Selle sisuks võib olla nt kood "pomm pardal", või "kaaperdamine" vmt spetiifilist ohukirjeldust.

:dont_know: sellisest üle sati toimivast sidest tootja ja lennuki omanikfirmaga.

Sealsamas, minu eelmisse posti pandud linkidel toodud juhistes on Secondary surveillance radari transponderi kohta öeldud
SERA.13001. SSR-transpondri kasutamine

a) Kui õhusõiduk on varustatud töökorras SSR-transpondriga, kasutab piloot transpondrit kogu lennu ajal, vaatamata sellele, kas asjaomases õhuruumis kasutatakse lennuliikluse teenindamisel SSR-transpondrit või mitte.....

SERA.13005. A-režiimi (Mode A) koodi kasutamine SSR-transpondri puhul

a) SSR-transpondriga varustatud õhusõiduki piloot teeb eriolukorrast teatamiseks järgmist:
1) kasutab eriolukorrast teatamiseks koodi 7700, välja arvatud juhul, kui ATC on andnud piloodile eelnevalt korralduse valida transpondri kasuta­miseks mõni muu kindlaksmääratud kood. Sel juhul võib piloot siiski valida koodi 7700, kui on konkreetne põhjus arvata, et see oleks parim tegutsemisviis;
2) valib raadiosidehäiretest teatamiseks koodi 7600
3) püüab ebaseaduslikust sekkumisest teatamiseks valida koodi 7500. Kui olukord seda nõuab, tuleks selle asemel kasutada koodi 7700.

ja teistel juhtudel
SERA.14005. Sõnumiliigid
a) Aeronavigatsioonilise mobiilteeninduse teadete liigid ning nende eesõigused side loomisel ja teadete edastamisel on kindlaks määratud tabelis S14-1.

a) Hädaolukorra kutsung, hädaolukorra teated ja hädaolukorra raadioside - Raadiotelefonside signaal "MAYDAY"
b) Sundolukorra teated, sealhulgas teated, millele eelneb meditsiinilise transpordi märguanne - Raadiotelefonside signaal "PAN PAN" või "PAN PAN MEDICAL"
1.2. Hädaolukorra märguanded

1.2.1. Järgmised märguanded kas koos või eraldi tähendavad, et on tekkinud tõsine ja vahetu oht ning et palutakse viivitamata abi:
a) raadiotelegraafi või muu sidevahendiga edastatud tähekombinatsioon SOS (.. . — — —. .. morsetähestikus);
b) raadiotelefonis hädaolukorra märguanne, mida tähistab sõna MAYDAY;
c) andmekanali kaudu edastatud hädaolukorra märguanne MAYDAY;
d) ühekaupa väikeste vaheaegadega välja lastavad punased raketid või valguslaengud;
e) langevarjuga laskuv punane rakett;
f) valida transpondril töörežiim A, kood 7700.
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 12&from=FI

*

Ma tean, et Inmarsat Ventures SE on välja töötanud European Aviation Network süsteemi, millega pakutakse lennunduses internetiteenuseid.
Wikipedia kirjutas:The European Aviation Network is a hybrid-network built by Deutsche Telekom and Inmarsat in cooperation with their technological partner Nokia. It is used as a backhaul for in-flight WiFi for domestic flights within Europe and contains a LTE ground network supported by a satellite connection. Because of the LTE technology the network can achieve data rates up to 75 Mbit/s downstream and 20 Mbit/s upstream per airplane, with a total capacity of 50Gbps
aga kas selle kaudu ka mingeid privaatseid või "salajasi teateid" lennukitelt lennufirmadesse saadetakse, on hea küsimus.

Satellite Communication for Air Traffic Management (Iris) Overview
The satellite-based Iris system is ready to be a key element in a successful European implementation of Data Link Services for Air Traffic Management and could underpin a global solution.

Iris is a Data Link Service (DLS) satellite system funded and promoted by the European Space Agency (ESA). It is based on Inmarsat SwiftBroadband-Safety technology that is already approved for Air Traffic Service (ATS) oceanic use, and is soon to be extended for use in continental airspace for the provision of Data Link ATS services (referred to as ATN B1 and ATS B2) and of Airline Operational Communications (AOC).

https://www.youtube.com/watch?v=2aSF_WDRBPI
https://artes.esa.int/iris/overview
Lemet
Liige
Postitusi: 19914
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Olukord Valgevenes

Postitus Postitas Lemet »

Ehho Moskvõs lahatakse päris asiselt lennukiga juhtunut. Mis toimus viimase kahe minuti sees, mil piloot andis teada otsusest Minskisse lennata...

https://youtu.be/x2X9AiP8FQE
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 15550
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Olukord Valgevenes

Postitus Postitas Fucs »

Roman Protasevitši pruut Sofia Sapega tunnistas KGB-le samuti "vabatahtlikult üles", et on "Valgevene Must Raamat (Черная книга Беларуси) toimetaja, mis avaldab andmeid BLR siseministeeriumi töötajate kohta"
Video
https://t.me/nexta_live/13960

Черная книга Беларуси
https://t.me/s/BlackBookBelarus

Edit:
Hästi panevad seal Telegrammi Черная книга Беларуси kanalil
https://t.me/BlackBookBelarus/3565

Kõik tegelased on välja nuhitud koos isikuandmete ja muuga.
Kasutaja avatar
nolem
Liige
Postitusi: 179
Liitunud: 06 Juul, 2014 19:34

Re: Olukord Valgevenes

Postitus Postitas nolem »

Runkel kirjutas:Harry Lahtein juhtumist:
“Need on meeleheitliku diktaatori tõmblused,” lausus Lahtein. “Ja mida sai see noor ajakirjanik teha (Pratasevitš on 26-aastane – toim), et oli vaja korraldada selline sõu?!” esitas Lahtein retoorilise küsimuse.

“Ma loodan, et see on lõppmäng ja et hullemaks enam ei lähe,” sõnas ta, kuid lisas, et pärast viimaseid valimisi on Lukašenkal vesi ahjus.

ei saa aru sellest lahtheina kõvatamisest ja asjatust lootusest, lukasenka käitub täiesti kalkuleeritult. peale seda kui biiden on puutinile kõik kokkukeeratud sigadused andestanud ja läänemaailma avalikult nn "põrgulike venevastaste sanktsioonidega" (blatnoižargoonis) alla lasknud, ei ole lukasenkal mingi blogija pärast midagi karta...
toomasv
Liige
Postitusi: 488
Liitunud: 07 Aug, 2014 17:52
Kontakt:

Re: Olukord Valgevenes

Postitus Postitas toomasv »

Lemet kirjutas:Ehho Moskvõs lahatakse päris asiselt lennukiga juhtunut. Mis toimus viimase kahe minuti sees, mil piloot andis teada otsusest Minskisse lennata...

https://youtu.be/x2X9AiP8FQE


Vaatasin ka ise seda saadet, lõpuks on ilmunud mingigi asi Valgevene poolt ajajoonega. Kas see on lõplik version, seda näitab aeg. Jutt käib Minski torni ja lennuki vahelisest jutuajamisest. Kokkuvõtvalt on puudu veel kaks, jutuajamise lindistus Leedu torni ja lennuki vahel ja jutuajamise lindistus, mida räägiti kokpitis, meeskonna oma. Kindlasti leedus neid juba uuritakse ja kunagi same ka meie neid lugeda.
Isiklik arvamius on, et Valgevene hävituslennuk sundis lennuki pöörduma Minskisse. Ta ju lendas Vilniuse suunas “põhjakaasiga”, kõige kõrgemal oleval trajektooril. Seda on väga hästi näha Flightradaril. Seal saab ka näha, kuidas tavaliselt Vilniusesse maandutakse, laskutakse varem jne. Kuid see pani täisgaasiga, puudu jäi ajaliselt ainult 2 minutit, et jöuda Leedu õhuruumi. Kuidas hävitaja sundis teda kurssi muutma? Lihtsalt, on rahvusvahelislt tunnustatud viis, hävituslennuks pöörab ennast kõhuga teise lennuki poole, näidates oma rakette. See on sönatu lause, et “kui keeldud, kasutan ma rakette.” Kõik. NB. Muidugi huvitav, kas F 35 teeb sama moodi või peab köhualuse luugi ka avama…
Ja lainer kuuletus, inimelusid ei tohi ohtu seda. Arvan, et see kõik on korralikult ülesse võetud meeskonna poolt jne.
kaugeltuuriv
Liige
Postitusi: 7191
Liitunud: 13 Sept, 2011 17:35
Kontakt:

Re: Olukord Valgevenes

Postitus Postitas kaugeltuuriv »

Lugupeetud,jätaks selle Bideni kirumise ikka teise teema sisse aga mitte siia.
Mind huvitab hoopis see,kuhu need 4 Vene kodanikku kadusid,peale lennuki maabumist Vilniusse,kuigi reisijate nimekirja alusel oleks nad pidanud seal olema.
Solovei sõnul olevat tegemist olnud Vene Välisluure teenistuse ehk lühendatult SRV tegelastega,kes tegid nii õelda allhanget Valgevene KGB-le.Kuna Valgevenel ise puudub suuremamahuline välisagentuur olevat palutud abi Venemaa Välisluureteenistuselt.Ma olen täiesti kindel,et asja vastu hakatakse Leedu palvel kindlasti huvi tundma ja kui samasuguse tasemega tegelased nagu need mürgitajad olid aktsioonis,siis on ka Venemaa üsna pea silmitsi sanktsioonide küsimusega.
Solovei väitel oli SRV ülesanne leida see plogija üles ning jälgida viimase liikumisi.Ning olla lennukis selleks juhuks,kui näiteks lendurid ikkagi proovinuks Leetu minna või plogija taibates millega tegu,hakanud ilmutama vastupanu.
Küll aga ütlen ma ühe asja,vale firma valisid,kelle lennukit komposteerida.
Firma omanik O`Hara on nimelt tuntud oma põikpäisuse ja pika viha kandmisega,sellest liiguvad Iirimaal legendid.Kes on seal elanud ja teavad Ryanairi loomist ja selle omaniku tausta,teavad millest räägin.
Nägin Norra TV-s vihast punetavat omanikku,kes nõudis ei vähem ega rohkem,kui Valgevene väljaviskamist Rahvusvahelisest Lennundus Organisatsioonist.Ta otseselt ütles,et riik kes tegeleb lennundusterrorismiga ei tohi seal olla.
Miks need sõnad on tähelepanuväärsed on see,et mees on Iiri Vabariigi kõige mõjuvõimsam ärimees,kelle ees avanevad ka Valge Maja uksed.Ning teades Iiri lobby võimekust USA-s,lasi Lukašhenko endale kõvasti jalga.
Seda jama see O`Hara ei unusta ealeski ning ta teeb kõik selleks,et Valgevene tsiviillennundus kaoks rahvusvaheliselt areenilt kättemaksuks.
Nagu ma aru olen saanud,siis sellel erakorralisel kohtumisel EL riigipeadega sai EL Komisjon korralduse väljatöötada sanktsioonid nii Valgevene riikliku lennundusfirma,kui ka isikute vastu,kes via Valgene kaudu tegelikkuses on Venemaa oligarhide käepikendused.
Plogijat muidugi tagasi ei anta,ainult vahetuse korras vist aga pole kuulnud,et keegi Valgevene KGB-st oleks läänes türmis,lihtsalt neil ei ole selliseid võimekusi.Ma tegelikult ise pakuks välja seda,et mingi asi läks ikkagi jamaks,täiesti võimalik,et tegelikkuses taheti Tihhanovskajat aga see libises käte vahelt välja.Kas rumalusest või sellest,et viimasel on vist nüüd garanteeritud EL riikides riigijuhi tasemel ihukaitse.Nii,et tuli väiksem kala kinni nabida.
Runkel
Liige
Postitusi: 2816
Liitunud: 07 Sept, 2017 22:39
Kontakt:

Re: Olukord Valgevenes

Postitus Postitas Runkel »

Tsihhanovskaja aeti Vv KGB poolt riigist ära, tingimusega. Et nüüd Luka püüaks kõiki dissidente tagasi kodu saada, ei oska arvata. Tõsi, Tsihhanovskajast on väljasaatmise hetkest tänaseks saanud terrorist Vv võimude määratluses. Nood Nexta taolised rühmad on arvatavasti tõsisem ohuallikas kui endised koduperenaised (poliitilise Tsihhanovskaja lõi Luka ise lubades kotleti paadimise lõhnalise naesterahva presidendi valimisvõitlusesse).
kaugeltuuriv
Liige
Postitusi: 7191
Liitunud: 13 Sept, 2011 17:35
Kontakt:

Re: Olukord Valgevenes

Postitus Postitas kaugeltuuriv »

Üks asi veel,meil on selline vanasõna,et teise silmas näeb palki aga enda silmas pindu ei näe.
Loen ma tänast lehte ja esimene Eesti ärimees juba teatab majandusuudistes,et nemad küll mingit muudatust oma välismajanduslikus tegevuses ei hakka tegema.Valgevenes läheb hästi ja nad ei soovi seal turuosa kaotada.Kes viitsib vaatab ise,tegemist oli miskit IT firmaga,kellel tütarkontor Minskis.
Esiteks igasugu IT võimekuse jagamine potensiaalse vastasega on minu silmis juba julgeolekuoht,rääkimata moraalsest aspektist.
Ja usun,et neid ettevõtjaid on veelgi,kes samamoodi mõtlevad.Ikka mammona esmane,mitte julgeolekuriskid või kas või moraalsus.
Nii nagu ma netist olen aru saanud tahetakse panna eksportkeeld Valgevene naftaettevõtetele,kes saadavad oma toodangut Läände.Ma ei oskagi arvata,kui palju tuleb sealt näiteks Eestisse bensiini.
Eksportkeeld tahetakse panna peale ka sellele väetisevabrikule,BelarusKalii vist on selle nimi.Venelased on sinna päris korralikult muideks investeerinud.Pluss karistused Valgevene oligarhidele,kes toetavad Lukašhenkot.Batka on vist ise niipalju juba sanktsioneeritud,et temale enam midagi uut lisada ei saa.Ja muidugi see EL lennufirmade lennukeeld Valgevene kohal ja sinna+sanktsioonid Valgevene enda lennufirma vastu,mis pidi tegelikkuses olema paras rahapesumasin Batka familiale.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1000
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Olukord Valgevenes

Postitus Postitas davidsoniharald »

Fucs kirjutas:
Peab jälle selgitama. Selle süsteemi kaudu on võimalik saata ja/või jälgida nii lennuki tehnilist seisukorda kui muud töist infot kirjaliku sõnumina andmesidevõrgu kaudu (ja üle sati). Süsteem võimaldab suhelda nii tootja kui lennuki omanikfirma tehnilise kesusega, aga samas saab selle kaudu saata ka muid kokkuleppelisi koode. Selle kaudu saab näiteks piloot saata märkamatu sõnumi. Selle sisuks võib olla nt kood "pomm pardal", või "kaaperdamine" vmt spetiifilist ohukirjeldust.

:dont_know: sellisest üle sati toimivast sidest tootja ja lennuki omanikfirmaga.



Ajate siin kõik keeruliseks kui pudru ja kapsad...

Proovin siis lihtsamalt.

Transponder - spetsiaalne seade, mis identifitseerib lennukit maapealsele radarile. Igaks lennuks saadakse kood ja kogu lennu aja piiksub transponder seda koodi välja ja sellest tekib ka pilt tsiviillennujuhi radarile. Koodi saab muuta lennu ajal ja on olemas mõned spetsiaalsed koodid näiteks olukordadeks, kui raadioside ei toimi enam või kui lennuk on kaaperdatud. Paigaldatud on kaks identset süsteemi. Armastuse avaldamiseks koodi ei ole.

ACARS (Aircraft Communication Addressing and Reporting System) - tekstipõhine sõnumite saatmise süsteem. Läbi selle võib ükskõik mis sorti suhtlus käija lennuki ja operaatori vahel. Põhiline kasutus on lennuplaanide, ilma, tehnilise raportite ja muu sellise vahendamine mõlemas suunas. Armastuskirju on ka saadetud. Süsteem võib kasutada nii HF, VHF kui ka SATCOMi ühendust. VHF raadiod on kõigil lennukitel, HF ja SATCOM on valikulised.

Raadioside - lühematel distantsidel kasutatakse VHF raadiot (tavaliselt on neid paigaldatud kolm igale lennukile). Pikematel distansidel HF raadiot (paigaldatud null kuni kaks). Kasutatakse lennukite omavaheliseks või torni ja lennuki vaheliseks audiosideks. Armastuse avaldamine ei ole väga soovitav, kuna kõik kuulevad pealt. Eriti kui see su oma naine juhtub olema.

SELCAL (Selectice Calling) - süsteem operaatori ja lennuki vaheliseks audiosideks. Igal lennukil on oma kood ja kui operaator teab oma lennuki koodi, siis saab ta talle "helistada". Lennukilt maale toimub side jälle läbi VHFI, HFi või SATCOMI ja siis mööda maapealseid sideliine kuni operaatori baasini (kuna VHF näiteks levib ainult otsenähtavuse piires aga lennuk võib teispool euroopat olla). Kasutatakse operaatori ja lennuki vaheliseks sideks mis iganes vajadusel. Võib ka armastust avaldada kaptenile.

Kõik audioside salvestatakse kokpiti helisalvestiga (neli kanalit: kapten, kaaspiloot, "kolmas" kokpitis viibija ja üldmikrofon kokpitis). Seda salvestist saab kustutada ja võimalik, et kuniks lennuk maa peal oli Minskis, seda ka tehti. Kõik muud lennuki parameetrid ja ka transponderi koodid ja ACARSi sõnumid salvestatakse lennuandmete salvestile (flight data recorder, üle 13000 erineva parameetri). Seda salvestist kustutada ei saa.

Kui pardal on kriis, siis kasutatakse seda mida parajasti saab vastavalt protseduuridele. Esmane on ikka raadioside torni ja maa vahel, siis transponderi koodid juhul kui rääkida enam ei saa ja lõpuks ka tekstisõnum maale, kui tarvis. Kuniks kokpiti uks püsib ei näe mina põhjust saata tekstisõnumeid saata läbi ACARSi.

Ryanairi kohta võib seda öelda, et seal võib kapteni eksimus minna talle töökoha maksma ja selle pärast konsulteeritakse alati maapealse baasiga üle kõik oma otsused. Seal saetakse viimast kui senti ja igasugune isetegevus on karistatav. Seega arvan isiklikult, et üritati venitada viimse võimaluseni, et ikka äkki saab maanduda Vilniuses ja selle pärast see pööre Minski suunas nii viimasel hetkel tehti. Arvan, et algul püüti kaptenit viisakalt veenda Minski poole pöörama. Peale maapealset konsultatsiooni Ryanairi baasiga soovitati kaptenil ikka ots Vilniuse poole hoida, et muudavad oma otsuse veel viimasel hetkel ümber, kuna see oli lähim lennujaam. Hävitajad toodi mängu viimasel hetkel, kui oli näha, et linnuke hakkab käest minema. Aga see kõik on puhas spekulatsioon.

Tõde selgub siis kui saame kuulda kokpiti audiosalvestist aga vaevalt seda täies mahus kuskile kuuldavaks tehtakse. Heal juhul kuuleme ainult valitud lõikusid.

Moded võivad tõsta kuskile õigemasse kohta, kuna see tehniline jutt siin väljub teemast.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
hjl85
Liige
Postitusi: 6367
Liitunud: 16 Mär, 2018 11:29
Kontakt:

Re: Olukord Valgevenes

Postitus Postitas hjl85 »

Aitäh!!! Suurepärane seletus!
Akf toomasv: seda pööramist ehk kõhu ja rakettide näitamist pakkusin ka mina ning see oligi "püstol kuklas". Igatahes video sellest näitamisest vms tõend( luureametkondade salvestused) oli ikka kohe kätte saadav, sest EL-u riigijuhtide reatsioonid järgnesid sõna otses mõttes tundide jooksul ja seda pühapäeva öösel! Arvestades kogu masinavärgi suurust siis oli ja on see märkimisväärne reageerimise kiirus.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist