Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

...ja kõik muu sisejulgeolekusse puutuv
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40178
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ma ei näe vahet kaubikust märulibussi või reisibussi ehitamise keerukusel.
Pealegi ütlesid ka, et "teised panevad istmerea ja tõstavad vaheseina natuke".
Teostatud tööd on kõigil kodukal väljas ja igaüks võib ise vaadata.

Loomulikult on taolistest ehitajatest enamus tõesti need, kes panevad kaubiku veoruumi vineeri ja ehitavad töömeestele paar kappi, aga taolisi, kes ehitaks kaubikust kiirabi, politseibussi või reisibussi, on Eestis siiski veel peale Silberauto.

Kui keegi mingit tööd ei taha teha või ei pea otstarbekaks, on teine teema.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
logistik76
Liige
Postitusi: 272
Liitunud: 18 Mär, 2020 15:20
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas logistik76 »

Kas neid busse politsei erivahendina ei saa kasutada?
Kunagi oli Politseil üks liiga võimas mootorratas erivahendina arvel.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40178
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

https://g.nh.ee/images/pix/1600x914/h6N ... 5.jpg?up=1

Pildil midagi sõnulseletamatult keerukat ei paista ja hinnasilt 100 000 eurot tükist ka midagi imetabast sisaldada ei saa, selline 4x4 Sprinter ise maksav kaubikuna 50+ tuhat.

Eks neile bussidele tuleb siis C-katiga juhid leida, mis muud. Või korraldada politseinikele C-kati kursused nagu KV või KL korraldab rutiinselt.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3543
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas AMvA »

logistik76 kirjutas:Kas neid busse politsei erivahendina ei saa kasutada?
Kunagi oli Politseil üks liiga võimas mootorratas erivahendina arvel.


Mis mõttes liiga võimas? :shock:
Minu teada ei ole täis A kategooria lubadeomanikul mitte mingeid piiranguid mootorratta võimsuse osas.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40178
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kas EL-s pole ratta võimsuse ülempiir mitte 100 kW (136 hj)?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3543
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:https://g.nh.ee/images/pix/1600x914/h6NDocp4Ba0/ulekaalulised-marulibussid-ootavad-oma-saatust-politsei-parklas-93557175.jpg?up=1

Pildil midagi sõnulseletamatult keerukat ei paista ja hinnasilt 100 000 eurot tükist ka midagi imetabast sisaldada ei saa, selline 4x4 Sprinter ise maksav kaubikuna 50+ tuhat.



Välise pildi järgi ümberehituse keerukust hinnata on päris huvitav mõte.
AMvA
Liige
Postitusi: 3543
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:Kas EL-s pole ratta võimsuse ülempiir mitte 100 kW (136 hj)?


Ei. Minu hetkel sõita oleva ratta võimsus on 158 kW (kW!)
Kasutaja avatar
Gideonic
Liige
Postitusi: 4868
Liitunud: 14 Aug, 2008 14:19
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Gideonic »

Kas mõistlikum ei oleks uute busside asemel seadusandlusesse erand teha sellisele eriotstarbelisele masinale?
AMvA
Liige
Postitusi: 3543
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas AMvA »

Gideonic kirjutas:Kas mõistlikum ei oleks uute busside asemel seadusandlusesse erand teha sellisele eriotstarbelisele masinale?


No tegelikult ei ole vaja seadusandluses erandit teha. Tuleks teha ühekordne tüübikinnitus ja juhil peab olema C kategooria. Kõik vastavalt hetkel kehtivatele seadustele.
hjl85
Liige
Postitusi: 6390
Liitunud: 16 Mär, 2018 11:29
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas hjl85 »

Profile Vehiclesi juhi Andres Talva sõnul oleks väljapääs see, kui riik teeks Skandinaavia maade ja Läti eeskujul operatiivsõidukitele erandi, lubades M1-kategooriaks arvata ka 3,88- ja 4,2-tonniseid.Jürgo Vahtra sõnul sellist seadusemuudatust plaanis ei ole, sest see suurendab liiklusriske.

Jajah-80 km üle lahe või 200 km mööda maanteed ja ei ole ohtlik aga vot meil suurendab liiklusriske. Kas need bussid 4 aasta jooksul suurendasid riske? EI. Tüüpiline ametnik
AmVA: C kategooria nõudmine tähendab seda, et iga politseinik ei saa juhtida ning see tekitaks probleeme.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40178
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Operatiivsõidukite juhte (aga ilma selleta taolise rooli ei lasta) koolitatakse meil päris korralikult, arvan, et sellise kursuse läbinu on 40-tunnise C-pullikursuse läbinule vastane küll.

Kui bussi konstruktsioon pelab selle ülekaaluga, siis ei oska probleemi näha.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
hjl85
Liige
Postitusi: 6390
Liitunud: 16 Mär, 2018 11:29
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas hjl85 »

Ametnik oskab :D . Ega asjata ei ole skandinaavias ja Lätis/Leedus ning veel mujal riikides neid erandeid tehtud. Bussid on juba baasmudelina niivõrd raskeks läinud, et turvaklaasi vms elemendi lisamine viskabki kaalu juba veoka klassi.
AMvA
Liige
Postitusi: 3543
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas AMvA »

hjl85 kirjutas:Ametnik oskab :D . Ega asjata ei ole skandinaavias ja Lätis/Leedus ning veel mujal riikides neid erandeid tehtud. Bussid on juba baasmudelina niivõrd raskeks läinud, et turvaklaasi vms elemendi lisamine viskabki kaalu juba veoka klassi.

Ega ikka ei ole küll.
Üle-eelmise põlvkonna Sprinter (903) oli sama pikkuse/kõrguse juures sama raske (ca 2 t tühimass)
OLAVI
Liige
Postitusi: 1678
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas OLAVI »

Kuna sõidukid tulid mitme aasta jooksul on ka nende ülevaatuse aeg erineval aastal ja nii ka artikli juures oleval pildil oleva bussi järgmine ülevaatus on 04.2022.
Saab veel natuke sõita.

Registriandmete järgi ületab selline (ümberehitamata) buss täismassi juba siis kui paljad reisijad kaaluvad üle 75kg, ehk kui mehed on täisvarustuses peab sõitma väiksema kambaga ja mõne reisijakoha tühjaks jätma.
Ainuke asi, mis jagades paljuneb on teadmised.
AMvA
Liige
Postitusi: 3543
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas:
Registriandmete järgi ületab selline (ümberehitamata) buss täismassi juba siis kui paljad reisijad kaaluvad üle 75kg, ehk kui mehed on täisvarustuses peab sõitma väiksema kambaga ja mõne reisijakoha tühjaks jätma.


Kuidas sa sellise järelduseni jõudsid?
Kui eeldada, et nõue on B-kategooria load, siis 8+1 kohta võrdub 75 kg reisija kaalu juures 675 kg, mis on alla poole bussi kandevõimest.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist