Arvan, et PPA logistikahiiglased võiks ka natuke häbeneda, sest nõudes bussile seadmeid x, oleks enne hanget võinud lauaarvutil kontrollida üle, kas see antud kaalupiiresse mahub. Masinaehituses on see tavaline probleem, et seade kipub vajalikust ikka raskem tulema. Näiteks kaheteljeline veoauto, mille täismass on harilikult 18 tonni, kipub ka erimasinana sellst üle minema, niiet tuleb hoolega mõelda, mis vilesid tellida ja mida mitte.
Mis imenipiga Silberauto selle ehituse pidanuks poole kergema tegema, jääb segaseks. Vaevalt et nad nüüd meelega raskemaid asju panid, pigem oli PPA lähteülesanne algusest peale vigane ja kui ehituse käigus see selgus, eks siis Silber üritas selle asja kuidagi lõpuni venitada, muuhulgas vusserdades ümberehituse kaaluga, näidates asja kergemana. Võibolla lootsid nad sidrunite peale?
Eks seepärast teised ehitajad ei osalenudki, et keegi ei tahtnud ebaõnnestumise riski võtta (ülesanne ebareaalne). Silber lihtsalt lõikas näppu (ei suutnud tellitud asja tagada) või läkski meelega mütsiga lööma, ehk õnnestub põhimõttel.
Üldiselt taolise massiga ehitus nõuaks tagant topeltratastega bussi, seal on kandejõud-asjad suuremad ja pole vaja kruve üle keerata, muidugi C-kati probleem jääb. Ja noh, 4x2 versioonis, mis on tühjana kergem (see Sprinteri nelivedu lisab kõvasti kaalu) oleks ehk asi teostatavam ka olnud. Logistikud aga tahtsid bussi, mis hüppab, laulab ja mängib balalaikat ning tuli välja nagu alati. Igasugu ümberehituse tellimisel tasub enne aru pidada töö tegijaga ja veits arvutada, et mitte panna hankesse omadusi, mida ealeski ei saavuta.
Kuna kõnealune buss on tänaseks ca 80 000 km läbisõiduga, siis eks probleem tekkis siis (ülevaatusel on buss teist korda), kui satuti natuke kiuslikuma ülevaataja otsa, kes pööras tähelepanu kaaludele (amordistend näitab silla kaalusid) ja avastas, et need on lubatust kõvasti suuremad.
Kuid tõsisem pool on see, mis siit enne läbi käis - et kas selliste ümberehituste järel bussid ise turvalised on (vedrustuse jms teemad). Seda erandite tegemisega ja täiendkoolitusega ei kõrvalda.
No teljekoormuste ja rehvide poolest võib see buss veel raskem olla - sest taolist bussilahmakat ei ehita keegi ju 700 kg vedamiseks, 700 kg veavad täna väikekaubikud. See registrimass on kommertspõhjustel tekkinud, kuna B-kati load on kaubiku ostul üks kaalukamaid tingimusi. Võrdluseks - sõiduauto kandevõime on 400-600 kg. Ja mass on alati sõiduomaduste vaenlane - kergem on alati paremini juhitav ja vastupidi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.