Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

...ja kõik muu sisejulgeolekusse puutuv
Vasta
Kasutaja avatar
ambur123
Liige
Postitusi: 1584
Liitunud: 27 Apr, 2009 9:37
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas ambur123 »

See teema ka ERR-s tasuta loetav: EPL: 17 kallist märuli- ja konvoibussi seisavad ebaseaduslikena parklas https://www.err.ee/1608226183/epl-17-ka ... na-parklas
Kõik on Mercedes-Benz Sprinterid, tellitud aastatel 2016–2019 Silberautolt ja tugevasti ümber ehitatud. Nõuded selleks kehtestas PPA ise. Muu hulgas nõuti, et täismass ei tohi ületada 3,5 tonni ja seda peab saama juhtida B-kategooria loaga, et ei peaks juhte koolitama. Silberauto oli ainus, kes hankel osales.

Mullu novembris Pärnu Papiniidu PRO Tehno ülevaatuspunktis aga selgus, et buss ületab oma suurimat lubatud 3,5-tonnist täismassi 230 kilo võrra ja seda juba tühjana. Kui peal olnuks veel bussitäis politseinikke, oleks sõiduk lubatust tonn raskem.

Peale kaheksa märulibussi olid ülekaalus ka üheksa konvoibussi, mida kasutatakse kohtute ja vanglate vahel kinnipeetute vedamiseks. Need seisavad nüüd samuti parklas ja PPA-l on tulnud rentida kolm asendusbussi.
Selle info põhjal on küll viga selgelt ikkagi ümberehitaja poolel, kes tegi bussid ette nähtust raskemad.

Kuidas lahendada, on juba iseasi: kas tehnonõuetesse erand massi osas või juhtidele täiendkoolitus (juhid peavad nagunii olema eriväljaõppega, alarmsõidud jms).

Kuid tõsisem pool on see, mis siit enne läbi käis - et kas selliste ümberehituste järel bussid ise turvalised on (vedrustuse jms teemad). Seda erandite tegemisega ja täiendkoolitusega ei kõrvalda.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Arvan, et PPA logistikahiiglased võiks ka natuke häbeneda, sest nõudes bussile seadmeid x, oleks enne hanget võinud lauaarvutil kontrollida üle, kas see antud kaalupiiresse mahub. Masinaehituses on see tavaline probleem, et seade kipub vajalikust ikka raskem tulema. Näiteks kaheteljeline veoauto, mille täismass on harilikult 18 tonni, kipub ka erimasinana sellst üle minema, niiet tuleb hoolega mõelda, mis vilesid tellida ja mida mitte.

Mis imenipiga Silberauto selle ehituse pidanuks poole kergema tegema, jääb segaseks. Vaevalt et nad nüüd meelega raskemaid asju panid, pigem oli PPA lähteülesanne algusest peale vigane ja kui ehituse käigus see selgus, eks siis Silber üritas selle asja kuidagi lõpuni venitada, muuhulgas vusserdades ümberehituse kaaluga, näidates asja kergemana. Võibolla lootsid nad sidrunite peale?

Eks seepärast teised ehitajad ei osalenudki, et keegi ei tahtnud ebaõnnestumise riski võtta (ülesanne ebareaalne). Silber lihtsalt lõikas näppu (ei suutnud tellitud asja tagada) või läkski meelega mütsiga lööma, ehk õnnestub põhimõttel.

Üldiselt taolise massiga ehitus nõuaks tagant topeltratastega bussi, seal on kandejõud-asjad suuremad ja pole vaja kruve üle keerata, muidugi C-kati probleem jääb. Ja noh, 4x2 versioonis, mis on tühjana kergem (see Sprinteri nelivedu lisab kõvasti kaalu) oleks ehk asi teostatavam ka olnud. Logistikud aga tahtsid bussi, mis hüppab, laulab ja mängib balalaikat ning tuli välja nagu alati. Igasugu ümberehituse tellimisel tasub enne aru pidada töö tegijaga ja veits arvutada, et mitte panna hankesse omadusi, mida ealeski ei saavuta.

Kuna kõnealune buss on tänaseks ca 80 000 km läbisõiduga, siis eks probleem tekkis siis (ülevaatusel on buss teist korda), kui satuti natuke kiuslikuma ülevaataja otsa, kes pööras tähelepanu kaaludele (amordistend näitab silla kaalusid) ja avastas, et need on lubatust kõvasti suuremad.

Kuid tõsisem pool on see, mis siit enne läbi käis - et kas selliste ümberehituste järel bussid ise turvalised on (vedrustuse jms teemad). Seda erandite tegemisega ja täiendkoolitusega ei kõrvalda.


No teljekoormuste ja rehvide poolest võib see buss veel raskem olla - sest taolist bussilahmakat ei ehita keegi ju 700 kg vedamiseks, 700 kg veavad täna väikekaubikud. See registrimass on kommertspõhjustel tekkinud, kuna B-kati load on kaubiku ostul üks kaalukamaid tingimusi. Võrdluseks - sõiduauto kandevõime on 400-600 kg. Ja mass on alati sõiduomaduste vaenlane - kergem on alati paremini juhitav ja vastupidi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
ambur123
Liige
Postitusi: 1584
Liitunud: 27 Apr, 2009 9:37
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas ambur123 »

Kui hankel on juba osaletud, siis tagantjärgi ei saa ümberehitaja väita, et talle anti võimatu ülesanne. Ta peab enne ikka ise kontrollima, mida tellija tahab ja kas ta suudab seda tahtmist täita. Kui ei suuda, siis parem ärgu osalegu. Ehk kui tellija tahab udukerget soomusbussi, mis laulab ja tantsu lööb, siis ei ole ju kohustust osaleda mission impossible hankel. Ühegi pakkumiseta tellija peab siis ise oma nõudmised üle vaatama.

Kui ehitaja läks lepingusse, siis võttis ta sellega endale kohustuse. Hiljem avastades, et ta ei suudagi nõuetekohaselt ehitada, siis...vaadaku peeglisse. Kui masinaid üle andes näidati PPA-le nende kohta nõuetekohast massi, siis on see pealegi veel ju valeandmete esitamine.

PPA poolset viga võiks näha selles, et bussid võeti kontrollimata (kaalumata) ja pimesi usaldades vastu. Oleks kohe tehtud kontrollkaalumine, oleks kohe ilmnenud mittevastavus ja bussid jäänud vastu võtmata.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36424
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kriku »

ambur123 kirjutas:PPA poolset viga võiks näha selles, et bussid võeti kontrollimata (kaalumata) ja pimesi usaldades vastu. Oleks kohe tehtud kontrollkaalumine, oleks kohe ilmnenud mittevastavus ja bussid jäänud vastu võtmata.
Ja selleks olidki lepingus nood 6 kuud... :write:
Kasutaja avatar
ambur123
Liige
Postitusi: 1584
Liitunud: 27 Apr, 2009 9:37
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas ambur123 »

PS: mitte konkreetse juhtumi kohta vaid üldistusena seda, et kaadrivoolavus võib olla üheks teguriks, miks vead avastatakse hiljem. Olen ise kohanud selliseid hangete korraldajaid (ja kuulnud nendest tuttavate kaudu), kes pool aastat töötavad siin ja pool aastat seal, et CV-sse suurt kogemustepagasit saada.

Võibolla kontoritoolide või laualampide ostmisel ei olegi suurt kogemust vaja, ent selle puudumisest tingitud nõrkused löövad välja igasuguste spetsiifiliste (ja kallite) asjade ostmisel - kasvõi med.varustus jms. Ei teata, mis tingimusi tuleks täpsemalt kirjutada või milliseid aspekte vastu võtmisel üle kontrollida.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ega praegu häid lahendusi polegi.
Tuleb bussidele teha Transpordiameti ekspertiis, parandada tehnilised andmeid, koolitada hulk C-katiga politseinikke ning selle jama kulud nõuda Silberautolt välja. :dont_know:

Kui hankel on juba osaletud, siis tagantjärgi ei saa ümberehitaja väita, et talle anti võimatu ülesanne. Ta peab enne ikka ise kontrollima, mida tellija tahab ja kas ta suudab seda tahtmist täita. Kui ei suuda, siis parem ärgu osalegu. Ehk kui tellija tahab udukerget soomusbussi, mis laulab ja tantsu lööb, siis ei ole ju kohustust osaleda mission impossible hankel. Ühegi pakkumiseta tellija peab siis ise oma nõudmised üle vaatama.


See pole paraku nii lihtne kui paistab. Kui ümberehitust ei tehtud detailse projekti järgi (kus spetsifiktseritakse kõik mutri täpsuseni), siis selline tööprotsess hõlmab sõlmede ja lahenduste jooksvat tellijaga kooskõlastamist, selle käigus võib selguda, et tellija nõutud näitajatega sõlmesid ei eksisteerigi. Tavaliselt siis kooskõlastab tellija ära need, mis on kõige lähemal soovitule. Veoauto puhul käis sedasi ja ma käisin tegija juures kümmekond korda (kuigi ma omaarust tegin päris põhjaliku lähteülesande).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Peeter
Liige
Postitusi: 2539
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Peeter »

Vaata Trumm, sul on täitsa õigus! 3500 ongi paika pandud tähis. Ja autod projekteeritakse kah selle järgi. Piltlikult öeldes, kui sina lähed ja ütled, et sul on vaja, et sa tahad rohkem vedada, kui see 3500, siis öeldaksegi, et "selle raamiga/kerega sa ei saa!". Pead suurema võtma! Nii nagu pikkusega, nii on ka kaaluga. Midagi muutes tuleb muudatus ka tehase poolt. Ja tegelikult see ei olegi probleem. Vastavalt tööle valitakse töövahend. Ja suuremate/erilisemate vajaduste puhul ehitataksegi sõiduk vastavalt tööülesandele. Koostatakse sõiduk. Ja nüüd fikseeritakse tema tehnilised näitajad vastavalt tekkinud olukorrale. Näiteks veokadki ju. Kogu see kaubikujama on ju sellest tingitud, et saada b-kati paberitega ilma liigse "paberi ja koolitus ja aruandlus ja arvestusjamata" asi tehtud. Ja sellesk ongi need kaubikud. Ise olen juba 96-ndast kaubikuid ostnud. Kuna oli oluline mingil ajal mahutavus, teise äri juures aga kaal ja kõrgus, siis olen saanud küllalt asju kalkullida. Ühel see puudus, teisel teine. Ühel topeltrattad taga, teisel mitte- kandevõime vahe. Justkui samad bussid, aga siis järsku selgub, et kabedamatel järsku seest 2-5cm kitsamad, teistel ülevalt liiga kaldus sisse- olulised kastid ei lähe peale, ühele 43, teistele ca30-35, no jälle jama jne. Mõtlesime odavaima raami võtta, noh siis Jumperi ja siis vajalik kuut teha- no jälle kaal lõhki, load lõhki, hind lõhki jne. Hull klattimine, ja lõpuks veel selle jama juures vastupidavus (tegelik) ja hind. No paras peavalu kokku! Aga see pole ju mingi uudis! Ega me ainsad, ega esimesed polnud ju!
Siin ju sama jama, nõuded suured (st. olulised), nüüd võetakse seeria raam ja tehakse valmis. Et mahuks sellesse nõueteraami ära ja saaks b-ga lihtsalt asjad aetud. Et kuidagi lihtsalt hakkama saada. No aga ei saadud ju! Ja see oli ette teada tegelikult. Kuidagi moodi susserdati bussid ARK-i nõuetest mööda arvele, aga omal on majas kompetents (minimaalselt liikluse kaalugruppki rääkimata tehnospetsidest) kes kohe lennult ütleks, see on täiesti konkreetselt seaduserikkumine! Et kogu teie mandiga ilma meestetagi lootusetu katse! Asi lõhki! Üks asi on see, et rikutakse tehnonõudeid (siia kohe kaasnevad ohutusnõuded)( ja siit hakkavad kohe hargnema juriidilised aspektid kahjujuhtumite korral), teine asi veel see, et peites pea liiva alla eiratakse ka juhtimisõiguse kategooriate nõudeid. Ma ei usu iialgi, et nad ise seda ei teadnud seal miilitsamajas. Ja ütlen just niimoodi, sest minimaalselt kaalugrupp OLEKS PIDANUD SEAL SAMAS OMA ÕUE PEAL ASTUMA LIGI JA TEAVITAMA ANTUD BUSSI KASUTAJAID, ET SELLE BUSSI DOKUMENTATSIOON EI OLE KORRAS JA BUSS EI VASTA KEHTESTATUD TEHNONÕUETELE, JA ET PEALEKAUBA EI TOHI SELLIST BUSSI JUHTIDA B-KATEGOORIA JUHILOAGA. Nemad ju samamoodi (nagu nt minagi, kui oleks lubatud sisse pilk heita arvamuseks) pidid ühe hetkega arusaama antud probleemist ja küsima selgitusi. Kui vastus oleks, et siin on erikord, siis hoia mokk maas, aga sellise "tavalise" passi korral peab ta kohe ju protokolli koostama hakkama! Teadlikult lasti niimoodi aastaid. Ja millise trikiga saadi tehnoülevaatuselt läbi? Kuidas moodi? Siin on minu arvates suurimaks probleemiks see, et organisatsioon, kelle ülesandeks on seaduste ja õiguskorra täitmise üle järelevalve pidamine, seda tehes ise teadlikult rikub seda sama seadust. Teadlikult, pikaajaliselt, süsteemselt, kasutades selle õigustamiseks ebaseaduslikult väljastatud dokumente.
Crispy
Liige
Postitusi: 858
Liitunud: 03 Veebr, 2016 14:53
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Crispy »

Kapten Trumm kirjutas:Näib, et AMvA teadmised on rohkem soe õhk.

https://rebuilding.ee/tehtud-tood/
http://www.avestark.ee/bussid http://www.avestark.ee/index.php?id=198
https://bennett.ee/galerii/
Selleks (3 tegijat analoogse kogemusega) kulus aega mul 1 minut.

Ja paljudel neist on kogemus operatiivsõidukite ehitamisel? Lisaks vajaminevad sertifikaadid jne. Su enda teematundmatust (sooja õhku) näitab veel see, et nimekirjas ei ole sellist firmat nagu Profile Baltic kes toodab Eestisse kiirabisid ja pea kõik VW Transporteri baasil politseibussid on seal tehtud...
Tegelane5
Liige
Postitusi: 799
Liitunud: 07 Veebr, 2009 12:28
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Tegelane5 »

Kapten Trumm kirjutas: Mis imenipiga Silberauto selle ehituse pidanuks poole kergema tegema, jääb segaseks. Vaevalt et nad nüüd meelega raskemaid asju panid, pigem oli PPA lähteülesanne algusest peale vigane ja kui ehituse käigus see selgus, eks siis Silber üritas selle asja kuidagi lõpuni venitada, muuhulgas vusserdades ümberehituse kaaluga, näidates asja kergemana. Võibolla lootsid nad sidrunite peale?

Samas, kas Silberauto oli üldse viimane kes nendesse autodesse midagi lisas? Eeldaks et nondes bussides võiks olla mingid eriside vahendid, mida suvaline elektroonik või diagnostik külge kruttida ei tohiks. Iseasi kas nood on just 200+ kilo aga ikkagi.
Ilmselge on ka see et kaal ei huvitanud enne TÜVi mitte kedagi. Vastu need autod ju võeti. Sõideti ühega 80 000 mahagi aga nüüd selgub et auto polnud ikka päris see :lol:
Loodame et kaalubusse "dieedile" saata ei tule, see oleks küll moraalselt plass lugu kui nood samuti ülekaalus oleks.
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Vaata Trumm, sul on täitsa õigus! 3500 ongi paika pandud tähis.


Kordan üle, selliste busside 3500 kg registrimass (ja sellest tulenev üliväike ametlik kandevõime) pole mitte bussi tugevusest tingitud, vaid sellest, et kui ütled ausalt, et su bussi kandevõime on 1500 kg (mida see tegelikult on) ja registrimass tegelikult on 4200 kg, siis su bussi keegi ei osta, sest pole võtta C-kategooriaga kaubikujuhte. Kaubikujuhid on Eestis ju värskelt load saanud 18-20a lontkõrvad. Pole enam 80ndad, kus kolmandikul meestel oli C-kategooria luba taskus.

Muidu lihtsalt ei paneks ükski raha lugev tootja sinna alla 4200 kg kandvaid sildasid või 5200 kg kandvaid rehve, sest need lisavõimed maksavad kõik raha.

Kuna turg paneb asjad paika, siis toimub vastastikune lollimängimine. Kaubiku omanik teeb näo, nagu ta veaks oma 9 m3 siseruumis alla 700 kg kaupa ja politsei teeb nägu, et neil on tähtsamatki teha. Kõige ausam antud protsessis ongi kaubiku tootja, kes teab, et tegelikult pannakse sinna peale 1500 kg ja selleks, et masinad ära ei laguneks, paneb sinna alla vähe tugevama veermiku, et see päris ohtlik poleks.

Selleks, et vedada 700 kg kaupa, piisab lühikesest ja madalast Transitist või Ducatost, mis maksab antud bussist vähemalt poole vähem.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
maksipoiss
Liige
Postitusi: 1740
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas maksipoiss »

hjl85 kirjutas:Maakeeli-riik tekitab endale ise probleeme. Tehku seaduse muudatus, saatku need transpordimaentikud seenele ja ongi kõik. Lubagu eriotsar
belistel sõidukitel väljuda mpiirangutekst ja kõik. Probleem lahendatud. Selle asemel istuvad, peavad koosolekuid, jauravad, arutavad jne.

Niikaua polnud häda midagi kuniks neid probleeme kodanikele ja firmadele tekitas ( alates 3500 maanteemaksud jne), nüüd suur jama kui ise samasse auku astus :) .
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Eks see politsei vahelejäämine oli ühe põhjusena tingitud politsei enda tegevusest ebaausate ülevaatajate teemal. Mitte et kättemaksuks, vaid oma tegevusloa pärast värisevad firmad vaatavad nüüd asju, mida vanasti üle nurga lasti. Terav kirves leiab kivi, ütleb rahvatarkus. Nimelt viimane pool aastat korraldab maanteeamet üldist ülevaatajate peedistamist, mistõttu on enamik ülevaatajaid asunud lausa lollustega tegelema, et kaamera ees etendada korralikku ülevaatust. Kuna mul autosid päris mitu, siis on mul selliste asutustega tegemist keskmisest rohkem ja mentaliteet on võrreldes aastaga ikka kõvasti muutunud, aga mitte niivõrd sisulise tehnilise kontrolli, vaid ikka tähenärimise ja ülevaatuselt läbikukutamise plaani täitmise suunas.
Kui ülevaatuselt kukub vähe läbi, on ju kahtlane!

Kuna meil käivad taolised asjad riigis kampaaniate korras, siis pange vaim valimis, edaspidi hakkavad ülevaatajad veokide kaalusid hoolega kontrollima, uurivad VIN koode põhjalikult, uurima kummikinnaste kõlblikkust apteegis jne. Tegevuse eesmärk on leida kasvõi üksainus oluline viga (OV), et määrata kordusülevaatus, kui neid on palju, siis ehk maanteeamet ei tunne huvi, miks mingid tossavad roostes rondid läbi saavad ja maanteel veoautode kontrollis on pimedaks tehtud pidurid ja katkised raamid pigem reegel kui erand :dont_know:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40072
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Crispy kirjutas:
Ja paljudel neist on kogemus operatiivsõidukite ehitamisel? Lisaks vajaminevad sertifikaadid jne. Su enda teematundmatust (sooja õhku) näitab veel see, et nimekirjas ei ole sellist firmat nagu Profile Baltic kes toodab Eestisse kiirabisid ja pea kõik VW Transporteri baasil politseibussid on seal tehtud...


Vaidluse koht polnud mitte operatiivsõidukid, vaid väide, et kõik peale Silberi panevaid vaid istmekesi ja nihutavad vaheseinu. Selles mõttes see kiirabi näide on isegi minu kasuks :D

Aga ausalt, palju nendes politseibussides siis on mingit spetsjomm autoehitust ja kuipalju kataloogist tellitavate lisajuppide külge kruvimist? Ära nüüd huupi pane, kuna need varasemad bussid on tsiviilkäibes juba, siis on õnnestunud seda ka altpoolt vaadata ja ma ei leidnud seal küll ainsatki juppi, mis viidaks mingile suurele ümberehitusele.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas:Kaubik ja inimesteveobuss erinevad oluliselt ehituselt.
Kaubik: https://www.mercedes-benz.ee/vans/et/sp ... nical-data
Ja plankvarustuses buss (ilma pehmete istmeteta, lisa kliima, ahju, lisa generaatorite, klaas on raskem kui plekk ja muu mudruta): https://www.mercedes-benz.ee/vans/et/sp ... nical-data



Täiesti elementaarne, et selle politsebussi ehitamise pltavorm EI OLNUD Sprinter Tourer, kuna Tourer on täisklaasitud kerega, mida see pildil olev buss mitte EI OLE.
Vaidled edasi?
AMvA
Liige
Postitusi: 3529
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas AMvA »

ambur123 kirjutas:See teema ka ERR-s tasuta loetav: EPL: 17 kallist märuli- ja konvoibussi seisavad ebaseaduslikena parklas https://www.err.ee/1608226183/epl-17-ka ... na-parklas
Kõik on Mercedes-Benz Sprinterid, tellitud aastatel 2016–2019 Silberautolt ja tugevasti ümber ehitatud. Nõuded selleks kehtestas PPA ise. Muu hulgas nõuti, et täismass ei tohi ületada 3,5 tonni ja seda peab saama juhtida B-kategooria loaga, et ei peaks juhte koolitama. Silberauto oli ainus, kes hankel osales.

Mullu novembris Pärnu Papiniidu PRO Tehno ülevaatuspunktis aga selgus, et buss ületab oma suurimat lubatud 3,5-tonnist täismassi 230 kilo võrra ja seda juba tühjana. Kui peal olnuks veel bussitäis politseinikke, oleks sõiduk lubatust tonn raskem.

Peale kaheksa märulibussi olid ülekaalus ka üheksa konvoibussi, mida kasutatakse kohtute ja vanglate vahel kinnipeetute vedamiseks. Need seisavad nüüd samuti parklas ja PPA-l on tulnud rentida kolm asendusbussi.


Nende andmete järgi on siis bussi tühimass 3730 kg. Kui tooriku tühimass on ca 2300 kg, siis mida paganat sinna 1400 kg jagu peale pandi?
1400 kg on ikka päris palju.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist