Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

...ja kõik muu sisejulgeolekusse puutuv
Vasta
AMvA
Liige
Postitusi: 3543
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas AMvA »

Siki kirjutas:See oli küll üllatav artikkel nüüd:

https://epl.delfi.ee/artikkel/93555349/ ... dusautosid

Artikkel tasuline.
Milles see kühvel oli siis et ülevaatuselt läbi ei saanud?
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36579
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kriku »

Ootamatult ilmnes, et ümber ehitatud masinate mass on liiga suur :wall:

Patustel bussidel on ühisjoon. Kõik on Mercedes-Benz Sprinterid, tellitud aastatel 2016–2019 Silberautolt ja tugevasti ümber ehitatud. Nõuded selleks kehtestas PPA ise. Muu hulgas nõuti, et täismass ei tohi ületada 3,5 tonni ja seda peab saama juhtida B-kategooria loaga. Nii on odavam, ei pea juhte koolitama. Silberauto oli ainus, kes hankel osales.

Politsei andis asja hiljuti sisekontrollile uurida. Nood ei tuvastanud, et PPA hankeosakond oleks Silberautoga korruptiivselt kokku mänginud. Küll aga leiti, et ridamisi dokumente ja kirjavahetust on jäljetult kadunud. Osa hanked teinud inimesi politseis enam ei tööta. Samuti ei protokollinud nad koosolekuid, kus arutati Silberautoga busside tehnilisi üksikasju.

Kui bussid saabusid, võttis PPA need kaalu kontrollimata vastu. Kuna ka transpordiamet ei kaalu arvele võttes sõidukeid üle, pääsesidki bussid kellelegi märkamata liiklusse ja sõitsid mitu aastat ebaseaduslikena ringi.
Märulibusside saatus ripub praegu eriti peene niidi otsas. Nimelt kirjutas PPA Mercedeste tootja Daimleri peakontorisse päringu ja sai vastuseks, et 3,5-tonniseid busse ei ole ei majanduslikult ega ka tehniliselt otstarbekas ümber ehitada. See eeldab ülikalleid töid vedrustuse, pidurite ja muude elementidega. Tootja sellistele bussidele oma garantiid anda ei kavatse, sest ei suuda tagada, et buss käitub liikluses turvaliselt.

„Sisuliselt tähendab see, et ostke uus veoauto. Kui tahaksime asendada need samaväärsete C-kategooria sõidukitega samas koguses, siis räägime ligi miljonist eurost. Need on suured summad,” nendib Sinimeri.
AMvA
Liige
Postitusi: 3543
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas AMvA »

Palju see kaal siis üle oli? :D
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36579
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kriku »

Juba tühjalt 230 kg.
AMvA
Liige
Postitusi: 3543
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas AMvA »

Mis asja nad siis sinna niipalju peale lahmasid? :shock:
Tühimass on ca 2 t ja kandevõime 1,5 t
Walter2
Liige
Postitusi: 4001
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Phuket
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Walter2 »

Uusi autosid kättesaamisel ei kaalutud, esimese ülevaatuseni sai mitu aastat ringi sõita ebaseaduslike sõidukitega enne kui avalikuks tuli. Lisaks ainsa pakkujaga busside ostuhange, kahtlaste tingimustega ümberehitushange millest konkurendid loobusid, ümberehitaja ''kaotas ära'' kogu dokumentatsiooni ning kogu lugu jõudis otsaga prokuratuuri. Asja legaalseks saamine tähendaks palju nulle e. küsimus kes maksab.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
AMvA
Liige
Postitusi: 3543
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas AMvA »

See et Siber ainuke pakkuja oli ei maksa väga imestada, sest neil on ainukesena oma tütarfirma Silwi, mis ongi spetsialiseerunud keerukamatele ümberehitustele. Muud ümberehitusfirmad oskavad ehk max lisaistmerea paigaldada ja mingi vaheseina teise kohta nikerdada.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40172
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Eks nad neid on soomustanud ja tugevdatud, sellest ka suur kaalutõus.
1 m3 10 mm teraslehte kaalub ca 80 kg.

Tegelikult pole Silberit eriti mõtet süüdistada, esmajärjekorras on probleemiks tehniline ebakompetentsus PPA logistikaosakonnas, kes nõudsid bussile peale asju, vaevumata arvutama, kas see ka võimalik on. Püüdlik-kandilise tibijuriidika kaanonite kohaselt on aga Silber kindlalt süüdi, sest ametnik on ju eksimatu.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40172
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

AMvA kirjutas:See et Siber ainuke pakkuja oli ei maksa väga imestada, sest neil on ainukesena oma tütarfirma Silwi, mis ongi spetsialiseerunud keerukamatele ümberehitustele. Muud ümberehitusfirmad oskavad ehk max lisaistmerea paigaldada ja mingi vaheseina teise kohta nikerdada.


Sellist kelbast pole ka vaja ajada, kuluta enne 2 minutit enda asjadega kurssi viimiseks. Selliseid tegijaid, kes suudaks selle Silber töö ära teha, on vähemalt 2 tükki veel.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3543
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:
AMvA kirjutas:See et Siber ainuke pakkuja oli ei maksa väga imestada, sest neil on ainukesena oma tütarfirma Silwi, mis ongi spetsialiseerunud keerukamatele ümberehitustele. Muud ümberehitusfirmad oskavad ehk max lisaistmerea paigaldada ja mingi vaheseina teise kohta nikerdada.


Sellist kelbast pole ka vaja ajada, kuluta enne 2 minutit enda asjadega kurssi viimiseks. Selliseid tegijaid, kes suudaks selle Silber töö ära teha, on vähemalt 2 tükki veel.


Paku nimed välja, paluks,

Kelbas my ass. Ma erinevalt sinust olen ümberehitatud busse ka tellinud, mitte ainult netis sooja õhku ajanud.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 36579
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kriku »

Artiklist jääb mulje, et teised ei osalenud, sest pidasid projekti liiga problemaatiliseks.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 40172
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Näib, et AMvA teadmised on rohkem soe õhk.

https://rebuilding.ee/tehtud-tood/
http://www.avestark.ee/bussid http://www.avestark.ee/index.php?id=198
https://bennett.ee/galerii/
Selleks (3 tegijat analoogse kogemusega) kulus aega mul 1 minut.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 3543
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas:Näib, et AMvA teadmised on rohkem soe õhk.

https://rebuilding.ee/tehtud-tood/
http://www.avestark.ee/bussid http://www.avestark.ee/index.php?id=198
https://bennett.ee/galerii/
Selleks (3 tegijat analoogse kogemusega) kulus aega mul 1 minut.


Avestargi ja Benneti võimalustega olen väga hästi kursis (Benneti omanikku tunnen isiklikult). Keerulisemate töödega nad hakkama ei saa.

See Rebuilding on tundmatu firma mu jaoks.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 17 külalist