www.militaar.net

Militaarteemad minevikust kaasaega
Tänane kuupäev 24 Jaan, 2022 23:29

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 113 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Poola õhujõudude uued lennukid
PostitusPostitatud: 10 Nov, 2006 21:48 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 34350
Eile jõudsid kohale esimesed Poola tellitud F-16 Block 52-d. Tegemist praeguse seisuga Läänemere regioonis ühe kõige kaasaegsema masinaga.

Pilt

Pilt

Pilt

Osa kodanikud karjusid mõni aeg siin hüsteeriliselt vene lennumasinate paremusest. Kui vaadata neid tulpdiagramme, siis MiG-29 eelis on vaid maksimaalkiiruses (mida üldiselt ei tarvitata) ning maksimaalses lennukõrguses (sama). Samas selgub ka pikantne tõsiasi, et F-16 kandejõud on kolm korda suurem ning praktiline tegevusraadius kaks korda suurem. Samuti on F-16 vertikaalkiirus suurem.

Huvitavate relvade osas tasub märkida AIM-9X, mis koos uue JHMCS kiivriga lendab kaks korda suuremas laskesektoris kui kiidetud vene Shlem ja R-73. Ka võivad poolakate õhk-maa relvade valikust idapoolse lennukitööstuse kliendid und näha. Rootslaste Gripenist on see masin praegu peajagu üle.

Kadedaks teeb lausa :(


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 11 Nov, 2006 18:52 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Juun, 2005 13:44
Postitusi: 872
Mnjaa . Ei ole kade ,aga kurvaks teeb küll


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 11 Nov, 2006 20:46 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 34350
Poola kaalus kolme varianti omal ajal, Gripenit, MiG-29 moderniseerimist ning F-16.

Eks oma osa mängis ka see, et MiG-29 moderniseerijate taga on tunda idanaabri karvast kätt (ei soovitud probleeme tulevikus), samuti on selle masina töökindlus vilets, eluiga lühike ning kulud suured.

Gripeniga oli asi kahe otsaga, esiteks positsioneeris Poola end selgelt USA sõjalise liitlasena (kasvõi ameeriklaste raketikilbis osalemisega). Teisalt, kui vaadata praegu F-16-le pakutavat relvastust, on see Gripenile kauge unistus. Näiteks need "peapöördega" lendavad raketid ning suurem osa õhk-maa relvadest on rootslastel alles idee tasandil. Samuti on üks Gripeni ebaedu põhjus relvaturul siiski lennuki mitte just soodne hinna/omaduste suhe, kuigi lennuk on märksa primitiivsem, kuid samas hinnas F-16ga (tuleneb sellest, et F-16 arenduskulude kohta on toodetud üle 4000 lennuki, Gripenit alla 300).


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 13 Nov, 2006 18:04 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 30 Okt, 2005 22:13
Postitusi: 1312
Asukoht: Tallinn
http://www.spacewar.com/reports/Moscow_Sends_Missiles_To_Belarus_After_Warsaw_Gets_US_Warplanes_999.html venelased panid Valgevenesse selle peale kohe neli S-300 õhutõrje patareid ülesse. Hirm peab ikka suur olema, poolakate Mige ja Su-sid nad nii küll ei kartnud.

_________________
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 13 Nov, 2006 19:49 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 01 Veebr, 2005 16:29
Postitusi: 2238
Tsiteeri:
http://www.spacewar.com/reports/Moscow_Sends_Missiles_To_Belarus_After_Warsaw_Gets_US_Warplanes_999.html venelased panid Valgevenesse selle peale kohe neli S-300 õhutõrje patareid ülesse. Hirm peab ikka suur olema, poolakate Mige ja Su-sid nad nii küll ei kartnud.


Kõige iroonilisem asja juures on see, et põhiliselt Venemaa pärast Ida-Euroopa relvi vajabki.

_________________
Meie võitluslipp sini-must-valge
aatekõrgusse näidaku teed!
Lehvi, lehvi sa hõõguma palged.
Süüta südames õilsuse leek.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: 13 Nov, 2006 21:48 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 34350
Nalja nabani. Kui meile sellised tekiksid, siis asub idanaaber vist tavarelvastuse piiramise lepingut rikkuma ning Peterburi piirkonna VVS ja PVO on 24/7 valmisolekus nr 1 :lol:

Naljakas on neid impeeriumi rabelemisi vaadata, nad vist lähtuvad iseenese rikutusest (st kui ostad uusi relvi=valmistud kellelegi sõda kuulutama). Seda, et üks väikeriik ostab endale enesekaitseks korralikud lennukid ja saadab rublaaegse p**a vanametalli, seal vist pähe ei mahu. Kui EKV Stingerid paar aasta pärast koha on, mis siis saab 8)

Kõige suurem mureallikas on ilmselt uus JSOW (Joint Stand-Off Weapon), väliskuju järgi tundub olevat radaritele raskesti avastatav ning mootoriga versioonis lendab tublisti kaugemale kui S-300 laseb (ilma mootorita versioon on sisuliselt liugpomm). Et siis S-300 või muu asja kohal võib ootamatult juhtuda midagi sellist:

Pilt
(edasine pilt reaalelus peaks olema ilmselt tsenseeritud, kus segamini lendavad radarite jupid ja operaatorite kehaosad).

http://www.fas.org/man/dod-101/sys/smart/agm-154.htm

Selles väljaütlemises julgeks natuke kahelda
"The delivery of the F-16 fighter aircraft to the Polish armed forces will have no effect on the security of the air borders of the CIS," said a senior figure at the air defence headquarters who did not wish to be named :roll:

Huvitav küll, miks neid rakette sinna tarvis vedada oli, eks vist kevadel tuleva linnugripi kaitseks :lol:


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: ilus
PostitusPostitatud: 13 Nov, 2006 23:19 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 20 Jaan, 2006 21:30
Postitusi: 555
Asukoht: haava salu
ilusad lennukid :lol: :wink:

_________________
Elagu Eesti Wabariik!
Peaasi et oleksime iseseisvad ja juhid oleks õiged!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Poola kaitsejõud - Wojsko Polskie
PostitusPostitatud: 07 Sept, 2012 23:05 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 18639
Nagu lubatud- tõlge 2006 aasta intervjuust Poola kogemusest uute, ameeriklastelt ostetud hävitajate juurutamisel ning selle juures tekkinud probleemidest. Minu arust küllaltki asine lugemine, millist eeskujuks võttes võiksid üles astuda ka Eesti Vabariigi kutsutud ja seatud, põhjendamaks, miks mõni otsus on tehtud nimelt nii ja mitte teisiti.



Piotr Lukaszewicz jutustab ajakirjale „Zycie Warszawy“ Poola armee ajaloo suurima lepingu probleemidest.

Vaatleja Andrzej Walenteki usutlus hävitajate F-16 Poola õhujõududesse võtmise büroo juhataja Piotr Lukaszewicziga.

A.V: „Milleks on vaja neljakümmet kaheksat mitmeotstarbelist lennukit, milliste eest maksumaksjatel tuleb paljude aastate jooksul välja käia miljardeid dollareid?

P.L: „Need lennukid saavad peamiseks Poola kaitsevõimekusse integreeritud militaarse õhuvõimekuse elemendiks ja mängivad selles võtmerolli. F-16-ned täidavad sõja-õhujõudude erinevaid ülesandeid rahu ajal, ähvardavatel perioodidel ja sõjatingimustes. Üksused, mis on varustatud nende lennukitega, on valmis täitma ka ülesandeid koostöös liitlastega vastavalt Poola valtsuse seisukohtadele.“

-„Teiste sõnadega, meie F-16-ned võivad peale Poola taeva kaitsmise lennata ka igal hetkel sõdima näiteks Afganistaani või Iraaki?“

-„Nad on valmis sellisteks tegevusteks ja võtavad neist osa, juhul kui sellise otsuse võtab vastu poliitiline juhtkond. Samuti hakatakse ilmselt kaitsma Balti riikide õhuruumi, nagu teevad seda Poola MiG-29 selle aasta kolmel esimesel kuul.“

-„Te saite määramise Poola armee ajaloos kõige kallima moderniseerimisprogrammi juhataja kohale viis kuud enne esimeste lennukite saabumist. Milliseid imesid Te selle lühikese aja jooksul tegema peate?“

-„Minu jaoks saab kõige tähtsamaks 2012 aasta, mil kogu F-16 varustatud õhujõudude süsteem peab saavutama täieliku operatiivvalmiduse.“

-„Kas uusi masinaid saab vajadusel ka varem lahingurežiimis rakendada?“

-„Esimene lennukitegrupp peab olema valmis 2008 aastal viima läbi operatsioone vastavalt NATO standarditele. Seejärel hakatakse sellesse süsteemi etapikaupa viima järgmisi masinaid. 48 lennukit ja kõiki, mis nendega seotud, peab saavutama täisvõimsuse 2012 aastal.“

-„Tähendab see kogu selle personali, kes kaasaegset lahingulennukit teenindab, väljaõpet?“

-„Iga inimene nendest 2500st, kes F-16 süsteemis töötavad, peavad täitma oma igapäevaseid ülesandeid, tajumata sealjuures, et ta teeb midagi ebaharilikku.“


-„Siiski, 9 novembril, kui esimesed lennukid maanduvad Poznan-Krzesiny lennuväebaasis, ei ole piloodiistmes Poola piloodid?“

-„Vastavalt lepingule vastutab tarnimise eest Poolasse tootja“.

-„Millest olid tingitud viivitused praegu USAs läbi viidava pilootide ja maapealse personali väljaõppes?“

-„Lepingutingimuste üle peetud läbirääkimiste käigus ei võtnud Poola pool tõsiselt lennuväljaõppe probleeme, arvates, et seda hakatakse viima läbi nii nagu siiani. Isikud, kes toona võtsid vastu otsuseid, ei omanud mingeid kogemusi F-16ga seotud absoluutselt teiste ja meie jaoks uute tingimustega. Ka ameeriklased polnud varem tarninud neid lennukeid riiki, kus puudus varasem lääne lennundustehnoloogia ekspluateerimise kogemus ja polnud kasutatud lääne koolitusstandarteid. Kui algas esimeste pilootide väljaõpe, siis selgus, et on vajalik täiendav koolitus. Mitte seetõttu, et piloodid oleksid olnud halvad, vaid sellepärast, et hakati töötama nende jaoks täiesti uues olukorras. Sealhulgas nii keeleprobleem, probleemid, mis olid seotud märksa intensiivsema õhuliiklusega, tähelepanu jaotamine kabiinist saadava ja raadio teel edasi antava info vahel. Seetõttu olime sunnitud täiendama esialgset ettevalmistuskursust üksikute elementidega, mida sooritatakse praegu õppelennukitel T-38.“

-„Poolakad, kes 1940 aastal sattusid Kuninglikesse Õhujõududesse, suutsid taoliste probleemidega kiiremini toime tulla...“

-„Jah, kuid tolleaegsete standardite järgi kulus piloodi lahingukõlbulikuks koolitamiseks 50-70 tundi, F-16 on see aeg 300 tundi.“

-„Kas samad probleemid on ka maapealse personali ettevalmistamisel?“

-„Minuni ei ole jõudnud signaale probleemidest tehnilise personali ettevalmistamisel.“


-„Lennukite ostuleingus nähakse ette USA poolne väljaõpe vaid 49 piloodile ja 183 inimesele tehnilisest personalist. Nagu te ise ütlesite, on kogu süsteemi teenindamiseks vaja 2500 inimest. Kas on võetud vastu otsused nende ettevalmistamiseks Poolas?“
-„Programmi realiseerimise algusest oli ette nähtud F-16 tegeleva personali koolitamise etapiviisiline riiki toomine. Õhujõudude pilootide ja maapealse personali arvukus, keda USAs ette valmistati, oli määratud hävitajate vahetu ekspluatatsiooni tingimustega juurutamise algetapil ning vajadusega tagada märgitud tähtajaks NATO koosseisu kuuluvate jõudude valmisolek. Esmalt õpetatakse välja seitse lendur-instruktorit. Instruktorikoolitust saavad samuti 53 spetsialisti eelpool mainitud 183st inimesest, kes USAsse on suunatud. Nemad hakkavad koolitama järgmisi spetsialiste juba Poolas. Tehnilise personali koolitus hakkab toimuma Demblinis.“

-„Kui palju maksab piloodi koolitamine USAs?“

-„Koos kahe täiendava ettevalmistuskursusega lennukitel T-38, mille pidid meie piloodid läbima, maksab selline kursus ligi 1,8 miljonit dollarit. Lendur-instruktori koolitus tähendab umbes kolme miljoni dollari suurust väljaminekut. Ja kuigi vana lennundusaforism kõlab, et lendama võib õpetada ükskõik keda, siis kursuste läbimine ei tähenda veel piloodi ettevalmistuse lõppu. Sellele järgneb saadud kogemuste süvendamine ja täiustamine. Märkimisväärne osa selliset koolitusest võib toimuda spetsiaalselt selliseks treeninguks ettevalmistatud masinatel, milliste ekspluatatsioon on märksa odavam kui lahingumasinate oma.“

-„Teiste sõnadega, hävitajate F-16 omamine sunnib meid lähima 20-25 aasta jooksul eraldama iga-aastaselt kümneid miljoneid dollareid. Et kulutada seda raha meil Poolas, on hädavajalik võimalikult kiiresti võtta vastu kaks otsust- põhjalikult reformida Kotkapoegade kool Demblinis ja võtta vastu otsus kaasaegsete õppelennukite soetamiseks, mis on vajalikud F-16 pilootide ettevalmistamiseks…“

-„Need on kaks hädavajalikku tingimust. Kasutades juhust, tahaks pöörata üldsuse tähelepanu Poola kaitseministeeriumi eelarve tänase päeva struktuurile, milles lennuväele on määratud vaid 20% vahendeid relvajõududele eraldatud üldsummast. Teistes riikides on see proportsioon kolmekümnest kuni viiekümne protsendini.“

-„Lennunduseksperdid nõustuvad sellega, et kohe 2002 aasta lõpus, peale otsuse vastuvõtmist F-16 tüüpi hävitajate soetamiseks, oleks tulnud vastu võtta otsused ka õppebaasi ja uute treeningmasinate kohta. Millal need lõpuks vastu võetakse?“

-„Käesoleva hetkeni ei ole minu juhitav büroo formaalselt diskussioonis, mis puudutab lennuettevalmistuse tulevikku õhujõududes, osalenud, seega palun minu vastust vaadata kui eraisiku oma, mis ei peegelda kaitseministeeriumi seisukohti. Need otsused oleks tulnud võtta vastu kõige hiljem aasta tagasi, mis oleks võimaldanud meil 2008 aastal saavutada algse võimekuse hakata tegelema F-16 piloodikandidaatide koolitamisega Demblinis. Ma räägin Demblinis asuva õhujõudude kõrgema ohvitserikooli põhjalikust ümberkorraldamisest kaasaegseks ettevalmistuskeskuseks, mis suudaks tegeleda ohutu ja efektiivse sõjaväelendurite „tootmisega“. Siiski tuleb seda, kas üleüldse selline otsus vastu võetakse ja millal see saab juhtuma, küsida õhujõudude ülemjuhatajalt.“

-„Kuna otsust pole, siis kus me hakkame Poolas järgmisi F-16 piloote välja õpetama?“

-„Krzesinys, kus hakkavad dislotseeruma kaks eskadrilli. Üks neist hakkab muu kõrval ka täitma pilootide koolitamiseks vajaliku õppeüksuse rolli. Arvan, et selline ettevalmistus algab juba 2007 aasta algul. Antud hetkel valmistatakse ette hädavajalikku baasi, sealhulgas ka simulaatorid ja arvutisüsteemidega õppeklassid. Algselt saab see olema ainult USAst tagasipöörduva personali väljaõppe süvendamiseks ja toimub ameerika instruktorite juhtimisel.“

-„Kui palju neid ameerika instruktoreid tuleb?“

-„Nende hulk on muutuv, sõltuvalt õppeprogrammi erinevatest etappidest. Intensiivseimatel perioodidel kuni kolmkümmend inimest, sealhulgas kaks kuni kuus lennuinstruktorit. Ameeriklastest instruktorid on meile vajalikud meie arvestuste järgi aastatel 2007-2009.“

-„Kui me räägime Poznan-Krzesiny lennuväebaasist, siis kas pole viga majutada kaks eskadrilli suurlinna ja tähtsa tsiviillennunduse keskuse lähedale?“

-„Arvestades kõigi sõjaväelennuväljade asukohta Poolas, võiksin näidata kasulikumaid paiku F-16 baasiks kui Poznan-Krzesiny.“

-„Üheks tagajärjeks on laviin nõudmistega kompensatsioonide maksmiseks, millega kohalikud on sõjaväelsed üle puistanud…“

-„Kompensatsioonide maksmine lennuvälja ümber loodud piiratud maakasutuse tsoonide tõttu sõltub mitte relvajõududest, vaid Riigikassast, kelle huve hakkab varsti esindama Peaprokuratuur. Häda on selles, et Poolas tekitatakse selline tsoon nagu Krzesinys, esmakordselt. Peagi tekivad sarnased probleemid kogu riigis, mitte vaid lennuväljade, vaid näiteks ka tehaste ümber. Kõige suurem viga, mis Poznanis tehti, oli selles, et õigeaegselt ei informeeritud inimesi neile ette nähtud õigustest sellise tsooni loomise puhul. Kohalike elanike suhtes oli see lugupidamatu.“

-„Tuleme veelkord tagasi meie pilootide USAs ettevalmistamise juurde. Kas oli vajalik maksta kümneid miljoneid dollareid ohvitseride ettevalmistamiseks, kelle vanus läheneb neljakümnele, mis sõjaväepilootide jaoks on pensioniiga?“

-„Esimeses grupis oli seitsme 2003. aastal välja valitud piloodi hulgas kõige vanem 37-aastane. Need ohvitserid on rikkaliku kogemuspagasiga, mida nad saavad kasutada F-16 juures kogu selle lennuki tohutute võimaluste diapasoonis ning anda neid seejärel edasi noorematele kolleegidele. Nende vanus on kompromiss nende pilootide koolitusele järgneva kasutusaja ja hädavajaliku lennukogemuse, mis lubab USAs saadud kogemuse järgmisele põlvkonnale edasi anda, vahel. Selleks on vajalik mitte niipalju nooruslikku tulisust, kuivõrd rohkemat eneseusku ja kogemuspagasi lennukogemuses.“

http://www.wyborczy.pl/index.php?akcja= ... czy_wywiad

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Intervjuu 2006 aastast...
PostitusPostitatud: 07 Sept, 2012 23:51 
Eemal
Liige

Liitunud: 25 Aug, 2012 10:30
Postitusi: 165
Kuidas sel programmil läheb nüüd? Huvitav lugemine ka teine.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Intervjuu 2006 aastast...
PostitusPostitatud: 08 Sept, 2012 9:33 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Juul, 2007 23:18
Postitusi: 1526
Asukoht: tallinn
tänud lemet!


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Poola kaitse-eelarve.
PostitusPostitatud: 13 Sept, 2012 10:26 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 12 Apr, 2006 16:49
Postitusi: 18639
Poola kaitseministeerium kavatseb riigi 2013 aasta kaitsekulutusi võrreldes 2012 aastaga suurendada kahe miljardi zloti võrra. Kui sel aastal olid sõjalised kulutused 29,2 miljardi zloti ehk 9,2 miljardi dollari suurused, siis tulevikus tahetakse neid suurendada 31,17 miljardini.
Raha kulutataks tehnika ja relvastuse moderniseerimiseks, milleks kuluks 26,2 protsenti eelarvest. Kulutused arendus ja uurimistöödeks kavatsetakse plaani kohaselt kolmekordistada.
Suurim raha läheks relvajõudude ülalüidamiseks- 10,7 miljardit zlotti. Rahad kulutatakse infra ehitusele, relvastuse ostmiseks ning remondiks, abitehnika, ravimite ja toiduainete soetamiseks. Sõjalise tervishoiu kulutused suurenevad 86 protsenti.
Poolakad suurendavad oma sõjalist eelarvet juba mitmel viimasel aastal. Nii kasvas sõjaline eelarve aastal 2011 7,1%, 2012 aastal aga 5,8 %.

http://www.defense-aerospace.com/articl ... -by-7.html

_________________
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Poola kaitse-eelarve.
PostitusPostitatud: 13 Sept, 2012 20:46 
Eemal
Liige

Liitunud: 02 Veebr, 2005 21:50
Postitusi: 3636
Asukoht: Eesti
Tsiteeri:
Poolakad suurendavad oma sõjalist eelarvet juba mitmel viimasel aastal. Nii kasvas sõjaline eelarve aastal 2011 7,1%, 2012 aastal aga 5,8 %.


Eestis aga 2012 aastal 20%..... 8)
:)


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Läti ja Leedu kaitsejõud (Poola ka)
PostitusPostitatud: 22 Jaan, 2017 22:54 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 04 Juul, 2009 13:29
Postitusi: 10737
Poolakad on kätte saanud F-16-le mõeldud uued raketid
Tsiteeri:
Photos show first #US AGM-158 JASSM semi-stealthy long-range standoff air-launched cruise missile mounted on #Poland F-16 fighter jet.

Pilt
https://twitter.com/M3t4_tr0n/status/823176500929327106

_________________
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, võib kogu poliitika(demokraatia ja seadused) ära unustada.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Läti ja Leedu kaitsejõud (Poola ka)
PostitusPostitatud: 23 Jaan, 2017 11:53 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 14 Aug, 2008 16:40
Postitusi: 6278
ruger kirjutas:
Poolakad on kätte saanud F-16-le mõeldud uued raketid
...


Teine uudis paistab sellelt pildilt veel silma - poolakad kasutavad konformseid lisakütuse paake.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
 Teema pealkiri: Re: Läti ja Leedu kaitsejõud (Poola ka)
PostitusPostitatud: 23 Jaan, 2017 11:55 
Eemal
Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: 28 Juul, 2005 16:35
Postitusi: 34350
Need konformsed paagid olid tellitud lennukitega koos ja on seal kasutusel olnud juba mõnda aega. USA-st tuldigi juba nendega.
Poola on lihtsalt nende üks väheseid kasutajaid, koos Iisraeliga.

_________________
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.


Üles
 Profiil Saada privaatsõnum  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 113 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Eestikeelne tõlge phpbb.ee poolt