Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
USA ja EU reederid on müünud 230 tankerit... ja sanktsioonide all on täna 183. Mis ei tähenda, et järele jääb 47, sest ilmselt toimuvad tehingud kolmandate - neljandate - viiendate riikide kaudu edasi, aga sanktsioonimekirja sattumine tähendab tankeri muutumist põhimõtteliselt ühekordselt kasutatavaks - üks kord t!blastani sadamas/lastis (kaasa arvatud STS-lastimised, kui vahele jääd) ja kõik. Edasi võib omanikke vahetada kasvõi 40 korda päevas, aga mustas nimekirjas on alus IMO numbrit pidi, mis saadab seda sünnist surmani.
Ütleme, et kui see süsteem ennast õigustab, siis laia pintsliga värvides - miks mitte lollidelt, terroristidelt ja muidu kaabakatelt lahkesti nende raha ära võtta ja las ise pärast vaatavad, mida oma laevastikuga peale hakkavad.
Ütleme, et kui see süsteem ennast õigustab, siis laia pintsliga värvides - miks mitte lollidelt, terroristidelt ja muidu kaabakatelt lahkesti nende raha ära võtta ja las ise pärast vaatavad, mida oma laevastikuga peale hakkavad.
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Soome keele oskajatele viimase 100 aasta kaablilõhkumised laevaankrute poolt Läänemeres
https://yle.fi/a/74-20135724
https://yle.fi/a/74-20135724
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
"Lähedal" on laialivalguv mõiste. Mõõtsin praegu lähima ankrus oleva laeva ja kaabli vahel natuke üle viie miili. Päris elus nii pikalt endale märkamatult ankru otsas lohiseda ei saa, aga väita võib tõesti mida iganes. Samuti ei saa ma kinnitada, et keegi veel lähemal ankurdanud ei ole. See punkt läks Kapten Trummile.
Ma olen kindel, et neil laevadel hoitakse silm peal. Kas liiga lähedal ankurdajatel palutakse viisakalt eemale hoida või kas nad seda kuulavad, ei tea. Iseenesest on see GOFREPi piirkond, kus suuremad laevad peavad oma tegemistest Vessel Traffic Systemile teada andma.
Ma olen kindel, et neil laevadel hoitakse silm peal. Kas liiga lähedal ankurdajatel palutakse viisakalt eemale hoida või kas nad seda kuulavad, ei tea. Iseenesest on see GOFREPi piirkond, kus suuremad laevad peavad oma tegemistest Vessel Traffic Systemile teada andma.
You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant. (Harlan Ellison)
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Hoitakse.URR kirjutas: ↑05 Veebr, 2025 8:46 "Lähedal" on laialivalguv mõiste. Mõõtsin praegu lähima ankrus oleva laeva ja kaabli vahel natuke üle viie miili. Päris elus nii pikalt endale märkamatult ankru otsas lohiseda ei saa, aga väita võib tõesti mida iganes. Samuti ei saa ma kinnitada, et keegi veel lähemal ankurdanud ei ole. See punkt läks Kapten Trummile.
Ma olen kindel, et neil laevadel hoitakse silm peal. Kas liiga lähedal ankurdajatel palutakse viisakalt eemale hoida või kas nad seda kuulavad, ei tea. Iseenesest on see GOFREPi piirkond, kus suuremad laevad peavad oma tegemistest Vessel Traffic Systemile teada andma.
Isetekkelisest ankrualast Soome lahel
𝐊𝐮𝐢𝐝𝐚𝐬 𝐫𝐢𝐢𝐤 𝐨𝐥𝐮𝐤𝐨𝐫𝐝𝐚 𝐣𝐚̈𝐥𝐠𝐢𝐛?
Lisaks laevade vahiteenistusele hoiab Eesti praegu piirkonda kõrgendatud tähelepanu all.
Piirkonda jälgivad ööpäevaringselt kolm asutust: Merevägi, PPA ja Transpordiamet:
• Kolme asutuse keskustes on võimalik jälgida olukorda läbi automaatsete identifitseerimissüsteemide märkide (AIS) kaudu vastavas infosüsteemis.
• Kaldal asuvate radaritega on võimalik jälgida kõiki laevu, olenemata, kas neil on AIS sisse lülitatud või mitte.
• Toimub pisteline patrullimine piirkonnas nii laevade kui ka lennukitega (nii Eesti kui Soome poolelt).
• Toimub satelliitseire võimalike reostuste tuvastamiseks.
• Piirkonnas on ka kaamerapilt.
Tehnilised vahendid võimaldavad sarnaselt laevadele endile ka vastavates infosüsteemides automaatselt tuvastada võimalikku laevade lähenemist, mis omakorda annab aega ka kaldastruktuuridele reageerimiseks.
See ei ole ainult nõmeda nimega asutuse suhtekorraldustekst, tean seda rutiini niivõrd-kuivõrd ka Merevalvekeskuses töötava tuttava kaudu. Osaks nende tööst - laevaliikluse jälgimisest ja koordineerimisest - on muide ka kahtlaste manöövrite tuvastamine ja laevadega ühenduse võtmine, kui need sellisel juhul seda juba ise teinud pole.
Nii et salamahti ankru lohistamine kaabli suunas on küll teoreetiliselt võimalik, aga mitte märkamatu.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Selline laevaparkla on kindlasti riskikoht, mis peab sealt kaduma. Lisaks ankrulohistamisele ei saa kunagi kindel olla ka selles, et ühel hetkel ei võta mõni seal parkiv kaubalaev kurssi Kunda või Loksa sadamale ja sealt jooksevad maha kirsasaabaste müdinal Rohuneemesaarte kodanikud, kes karjuvad vene keeles ja kel rikub AK-12 kaelas.URR kirjutas: ↑05 Veebr, 2025 8:46 "Lähedal" on laialivalguv mõiste. Mõõtsin praegu lähima ankrus oleva laeva ja kaabli vahel natuke üle viie miili. Päris elus nii pikalt endale märkamatult ankru otsas lohiseda ei saa, aga väita võib tõesti mida iganes. Samuti ei saa ma kinnitada, et keegi veel lähemal ankurdanud ei ole. See punkt läks Kapten Trummile.
Ma olen kindel, et neil laevadel hoitakse silm peal. Kas liiga lähedal ankurdajatel palutakse viisakalt eemale hoida või kas nad seda kuulavad, ei tea. Iseenesest on see GOFREPi piirkond, kus suuremad laevad peavad oma tegemistest Vessel Traffic Systemile teada andma.
Ühesõnaga, meie idanaabri kombeid arvestades koligu oma varilaevastik Luuga reidile kui tahab, aga sellist kirvest pea kohal rippumas hoida pole kindlasti ok.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
5 aastat peale antud laevaparka kasutuselevõttu ka üks mehe sõna!Kapten Trumm kirjutas: ↑05 Veebr, 2025 9:53
Selline laevaparkla on kindlasti riskikoht, mis peab sealt kaduma.

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Trumm tahtis veel ka lennukikandjaid läbi Bosporuse saata Ukraina sõja lõpetamiseks, see siin tundub sama realistlik plaan olema.smr kirjutas: ↑05 Veebr, 2025 10:265 aastat peale antud laevaparka kasutuselevõttu ka üks mehe sõna!Kapten Trumm kirjutas: ↑05 Veebr, 2025 9:53
Selline laevaparkla on kindlasti riskikoht, mis peab sealt kaduma.![]()
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Lennukikandjate Bosporuse läbimise teemal katkuvad juristid siiani karvu...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Mõelda on vaja. Selle merepiiri jõnksu lähedal paistab just üks madalam koht, 25-30m...ideaalne ühe tehissaare rajamiseks, mille arvelt saaks merepiiri nihutada 

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Kuidas Euroopa laevaomanikud varilaevastiku loomisel raha teenivad.
https://www.occrp.org/en/investigation/ ... eet-afloat
https://www.occrp.org/en/investigation/ ... eet-afloat
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Taani tugevdab kontrolli vanade varilaevastiku tankerite üle enda käeulatuses.
https://theins-ru.translate.goog/news/2 ... r_pto=wapp
https://theins-ru.translate.goog/news/2 ... r_pto=wapp
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Vene tankerite laevastik vananeb sedasi.
https://verstka.media/russia_tanker_fleet
https://verstka.media/russia_tanker_fleet
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Mereõigus ei luba tehissaarte abil merepiiri nihutada. Naaberriigid andsid Hiina selle eest isegi kohtusse ja võitsid, aga Hiina ei lase ennast sellest muidugi segada. Antud juhul pole see aga oluline, sest Eesti saaks oma merepiiri ka täiesti legaalselt kaugemale lükata, kui tahaks.
You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant. (Harlan Ellison)
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Juba Karl Marx olla öelnud, et kui pakkuda kapitalistile 300% kasumit, pole tegu mida ta poleks valmis tegema isegi võlla hirmuskaur3 kirjutas: ↑05 Veebr, 2025 20:39 Kuidas Euroopa laevaomanikud varilaevastiku loomisel raha teenivad.
https://www.occrp.org/en/investigation/ ... eet-afloat

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas
Mida kapitalist nende künadega siis peaks tegema kui vanad ja keskkonnanõuetele mittevastavad alused maha parseldada kuna tsivilisatsioonis neile kasutust enam ei leia? Muidugi vaatame me sellele viltu kuna see aitab musta naftaga äritseda. Ainuke reaalset raha nende eest maksja on ju teadagi kes. Teine variant on Indiasse rannale sõita ja vanametalliks anda. Või Mariaani auku uputada? 

Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline