Ründelennukid ilmuvad VF poolt radaritesse ilmselt mõni minut enne piiri ületamist, edasi on veel ca 5 minutit lendu.
Kui valveteenistus on korralikult organiseeritud, siis kõige kõrgem valmisolekuaste, mida lääneriigid muidu kasutavad on muidu õhkutõus 70 sekundit häire saamisest. See eeldab lennuki varjet raja alguses ning lennuriietuses lähedal viibimist.
Lennukid ja ÕT raketid peavad üksteist täiendama - õT positsioonide ründamine võidab lennukitele aega.
Mis laevastikku puudutab, siis kõige soodsam meile on siiski õhutõrje, tiibrakettide ja süvaveepommidega ca 40 meetrised sõjalaevad (suured kaatrid). Umbes Osa- või Gepard-laeva suurused. Neid kasutatakse rahuajal merel patrullis.
Eesti on vaene riik, kuid riiklikke arvestatavaid laevastikke on tervelt kolm tükki, igal ühel ülimalt kallid laevad - on keegi kokku lugenud neid?
Veeteede amet oma EVA-dega
Piirivalveamet
Merevägi
Hiljuti tehti veel mingi veepolitsei ka
Minuarust nonsess....igaüks vajab sadamaid, personali, madruseid, väljaõpet jne jne jne
Igatahes piirivalvest ja mereväest piisab täiesti, piirivalve koristab naftat nagunii juba, kas nad ei võiks omada mingit veeteede osakonda, kes hoiab meremärke korras?
Igatahes laevade arvu järgi jõuame varsti Balti laevastikule järgi, kuid sõdida pole ikka millegagi.
Heaks näiteks, kui vilets argument on üks 25 mm kahuriga piirivalvelaev oli see uurimislaeva lugu, kes nahhaalselt tegi oma tegemisi gaasitrassi asjus ja kellele see piirivalve küll muljet vist ei avaldanud
Eeskujuks soomlaste laevad
Helsinki-klass - 4 laeva - raskelt relvastatud oma suuruse kohta (kahurid, tiibraketid, õhutõrjeraketid)
Rauma-klass- samamoodi raskelt relvastatud - 4 laeva
http://en.wikipedia.org/wiki/Rauma_class_missile_boat
Hamina klass - pooleldi Stealth - 4 laeva
http://en.wikipedia.org/wiki/Hamina_class_missile_boat
Lisaks on praegu 1 Tuuli-klassi raketikaater õhkpadjal
Soomlaste rannakaitse ja raketilaevad kasutavad kaunis muljetavaldavaid Saabi tiibrakette lennukaugusega 200 km.