Läbivus lumes
- kangelaspioneer
- Liige
- Postitusi: 1044
- Liitunud: 30 Dets, 2004 13:13
- Asukoht: Tallinn/Tapa
- Kontakt:
Läbivus lumes
Olles viimastel päevadel veidi maastikul liikunud tekkis (praktilist kogemust omavatele) kaasfoorumlastele küsimus:
Kuidas hinnata roomikutel soomustehnika liikumisvõimet hetke lumetingimustes?
Lumikatte paksuseks olen eile- täna mõõtnud ca 40-60 cm, mõni cm lumepinnast allpool on sulaga tekkinud kõva koorik, mis kohati kannab inimest. Seega on lumikatte paksus kindlasti suurem enamiku roomikmasinate kliirensist.
Ratasmasinatel on praegusel hetkel teelt mahapööramine suhteliselt võimatu, lumekettide olemasolu korral võivad nad raskustega sõita lahti lükkamata teedel, kuid takistusele sattudes on liikumine peatatud. Ilma lumekettideta keelduvad ka kolmeteljelised Volvo väikeveokid mistahes suunas liikumast
Oskab kogenumatest keegi öelda, kuidas on liikumisvõimalused sellistes tingimustes tankidel, roomiktransportööridel, lahingumasinatel?
Omast tarkusest arvan, et nt BMP liigub, kuni hoogu jätkub, kui seisma peab jääma või järsemaid manöövreid sooritama, võib probleeme tekkida. Jaanuaris toimunud läbivustesti ajal oli lund ca 15-20 cm vähem, samuti oli tegemist koheva tuhaga. Toona ei olnud jalgsi lumes liikumine eriti problemaatiline, võttis ainult naha märjaks, praegusel hetkel paneb juba 100m varustusega ukerdamist rõngad silme ees tantsima.
Kuidas hinnata roomikutel soomustehnika liikumisvõimet hetke lumetingimustes?
Lumikatte paksuseks olen eile- täna mõõtnud ca 40-60 cm, mõni cm lumepinnast allpool on sulaga tekkinud kõva koorik, mis kohati kannab inimest. Seega on lumikatte paksus kindlasti suurem enamiku roomikmasinate kliirensist.
Ratasmasinatel on praegusel hetkel teelt mahapööramine suhteliselt võimatu, lumekettide olemasolu korral võivad nad raskustega sõita lahti lükkamata teedel, kuid takistusele sattudes on liikumine peatatud. Ilma lumekettideta keelduvad ka kolmeteljelised Volvo väikeveokid mistahes suunas liikumast
Oskab kogenumatest keegi öelda, kuidas on liikumisvõimalused sellistes tingimustes tankidel, roomiktransportööridel, lahingumasinatel?
Omast tarkusest arvan, et nt BMP liigub, kuni hoogu jätkub, kui seisma peab jääma või järsemaid manöövreid sooritama, võib probleeme tekkida. Jaanuaris toimunud läbivustesti ajal oli lund ca 15-20 cm vähem, samuti oli tegemist koheva tuhaga. Toona ei olnud jalgsi lumes liikumine eriti problemaatiline, võttis ainult naha märjaks, praegusel hetkel paneb juba 100m varustusega ukerdamist rõngad silme ees tantsima.
kangelaspioneer küsis:
Ma ei oska vastata. Tahan lihtsalt küsida, et kas see on lihtsalt huvi pärast küsitud või on sellel mingisuguse taktikalise käigu konks sees? Kui nii ongi, siis tahan viidata sajangi lumerekordist rääkivale artiklile http://www.epl.ee/artikkel/485713Oskab kogenumatest keegi öelda, kuidas on liikumisvõimalused sellistes tingimustes tankidel, roomiktransportööridel, lahingumasinatel?
- kangelaspioneer
- Liige
- Postitusi: 1044
- Liitunud: 30 Dets, 2004 13:13
- Asukoht: Tallinn/Tapa
- Kontakt:
Näinud oma silmaga, kuidas samasugustes lumeoludes nagu käesoleval talvel jäävad lageda maa peal põhjale kinni nii BTR-70, BMP-1 kui ka T-72. Mis vastavas järjekorras kõik eelnevat välja tõmbama hakkasid. Lõpuks tuli sahaga tank, mis endale kõigepealt suure platsi puhtaks lükkas ja siis kõik eelnevad ükshaaval välja vintsis. Kui lumepadi põhja alla jääb, jahvatavad roomikud-rattad tühja ja seisab see tehnika nagu Martin Luther.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 9095
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
MT-LB? Erikoormus pinnasele peaks väga hea olema. Samuti hiilgas läbivusega varem mainitud testimistel. Teisalt on põhi suhteliselt madalal.Lemet kirjutas:Näinud oma silmaga, kuidas samasugustes lumeoludes nagu käesoleval talvel jäävad lageda maa peal põhjale kinni nii BTR-70, BMP-1 kui ka T-72. Mis vastavas järjekorras kõik eelnevat välja tõmbama hakkasid. Lõpuks tuli sahaga tank, mis endale kõigepealt suure platsi puhtaks lükkas ja siis kõik eelnevad ükshaaval välja vintsis. Kui lumepadi põhja alla jääb, jahvatavad roomikud-rattad tühja ja seisab see tehnika nagu Martin Luther.
Paksu lume korral ei aita see väike erisurve pinnasele vist ka, sest nii väikeseks, et lumest läbi ei vaju, ei anna seda ju ikka ajada ning pohhuistidest juhtide korral, kelle arust roomik ruulib kõikjal ja kes võtavad otse läbi tundmatu maastiku kimada, on põhja peale kinni jäämine suht kindel. Ja siis ei aita muu, kui oodata kevadist sula või teist masinat vintsiga. Kirjeldatud juhulgi otsustasid "ässad" teekonda lõigata ja otse üle välja tulla. Seda siis BTRiga. Kui see ennast hooga hange otsa oli sõitnud, tuldi BMP-ga välja tõmbama ja jäädi samuti lumekuhja otsa roomikuid ketrama. Nagu ka tankiga. Lõpuks tuli üks vanemprapor sahaga tankiga, millega teid lahti lükati, sõimas "sapljakke" nii et maa must ja tiris need õnnetud välja. Nii et hommikune leib jõudis alles õhtusöögiks lauale. Seda see BTR linnas toomas käiski. Seniks kuni mööda teid liiguti, oli kõik ok.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Selline elukas nagu DT 30 Vityaz paistab lumes (ja ka vees) suurepäraselt hakkama saavat. Pidavat olema eriti väike erisurve pinnasele.Oli ette nähtud Antarktika ekspeditsiooni jaoks.
http://www.youtube.com/watch?v=PCOHRmoi ... re=related
Siin natuke pikemalt:
http://www.youtube.com/watch?v=mX0qKAJW ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=DTO4nti_ ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=AZF2JHZ0 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=PCOHRmoi ... re=related
Siin natuke pikemalt:
http://www.youtube.com/watch?v=mX0qKAJW ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=DTO4nti_ ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=AZF2JHZ0 ... re=related
Jumal lõi inimese aga mr. Colt tegi nad kõik võrdseks:
Hetkel võin rääkida küll ainult meie oma PASI dest.Kuna juba mitu aega nendega koos metsas ja põldudel olnud siis tean , et läheb luba küsimata läbi põllapeal olevast lumest, aga kui sattub mõni täistuisanud kraav või lohk ette on ka puuks ning teist appi vaja sikutama.Raskete ja võimsate nt tank puhul kaldun arvama, et palju sõltub lumest, nt kohev ja ,, kuiv,, lumi on kindlasti väiksem taksistus kui sula lumi...
MT-LB-le peaks saama alla panna laiemad roomikud, mis on ette nähtud lume peal sõitmiseks. See masin läbib lumist ja pehmet pinnast kindlasti suutlikumalt, kui muu lahingutehnika. Eks tal ole ka muidugi piir.
Noh muidugi Hägglundsi BV ka jääb lumekatte peale.
Sileda põhjaga masinad peaksid maastikku ja lumikatet siiski paremini läbima, sest sillad ei künna end kinni. Muidugi, kui masin korjab ja pressib enda kõhu alla järjest paksemalt lund, ronides sinna peale, on ühel hetkel ka sileda põhja hõõrdejõud suurem, kui roomikutel või rehvidel. Lühikese teejupi või üksiku suure hange võib nõndaviisi (paksust ja alla kogunevast lumest hoolimata) hooga läbi pressida, kuid pikemalt ei sõida. Aga sealt hakkab kooruma juba see "tihendi" teema.
Üldiselt teeks järelduse, et sellise lumeilmaga on vaenlase soomustehnika sunnitud koonduma pealetungil lahti lükatud teedele ja on suhteliselt hea sihtmärk kaudtulerelvadele. Kaitsval poolel on natuke rohkem võimalusi manööverdamiseks, sest eelnevalt on võimalik teha eeldataval lahingualal teeluuret ja ehk ka olulisi manööverdamisteid lumest lahti lükata.
Tegelikult julgeks tõmmata teatavaid paralleele Soome Talvesõja episoodidega Kesk-Soomes, kus pealetungijad talveteedele surutuna hävisid, kuigi seal on tingimused tänu metsale natuke keerukamad, kui meil.
Noh muidugi Hägglundsi BV ka jääb lumekatte peale.
Sileda põhjaga masinad peaksid maastikku ja lumikatet siiski paremini läbima, sest sillad ei künna end kinni. Muidugi, kui masin korjab ja pressib enda kõhu alla järjest paksemalt lund, ronides sinna peale, on ühel hetkel ka sileda põhja hõõrdejõud suurem, kui roomikutel või rehvidel. Lühikese teejupi või üksiku suure hange võib nõndaviisi (paksust ja alla kogunevast lumest hoolimata) hooga läbi pressida, kuid pikemalt ei sõida. Aga sealt hakkab kooruma juba see "tihendi" teema.
Üldiselt teeks järelduse, et sellise lumeilmaga on vaenlase soomustehnika sunnitud koonduma pealetungil lahti lükatud teedele ja on suhteliselt hea sihtmärk kaudtulerelvadele. Kaitsval poolel on natuke rohkem võimalusi manööverdamiseks, sest eelnevalt on võimalik teha eeldataval lahingualal teeluuret ja ehk ka olulisi manööverdamisteid lumest lahti lükata.
Tegelikult julgeks tõmmata teatavaid paralleele Soome Talvesõja episoodidega Kesk-Soomes, kus pealetungijad talveteedele surutuna hävisid, kuigi seal on tingimused tänu metsale natuke keerukamad, kui meil.
CV-90 ronib hästi lumes selles reklaamklipis, Bradley?(alates 1:16) väga mannetult.
http://www.youtube.com/watch?v=HAsR7m1wXM0
http://www.youtube.com/watch?v=HAsR7m1wXM0
- kangelaspioneer
- Liige
- Postitusi: 1044
- Liitunud: 30 Dets, 2004 13:13
- Asukoht: Tallinn/Tapa
- Kontakt:
Kokkuvõttes võib siis väita, et soomusüksuste manööver maastikul on praegusel hetkel üpris vähetõenäoline.
BV ja mis iganes muud kahe kuudiga leiutised (sh Vitjaz) ei lähe arvesse, sest nendega keegi kontaktini sõita küll ei taha.
CV 90 video kohta ma arvan, et tehase katsesõitjad võivad nendega igasuguseid asju teha, see ei tähenda, et keskmine juht vägedes selleks võimeline oleks.
BV ja mis iganes muud kahe kuudiga leiutised (sh Vitjaz) ei lähe arvesse, sest nendega keegi kontaktini sõita küll ei taha.
CV 90 video kohta ma arvan, et tehase katsesõitjad võivad nendega igasuguseid asju teha, see ei tähenda, et keskmine juht vägedes selleks võimeline oleks.
Muide tank T72 võib olla varustatud ka sahaga. Ma küll ei näe võimalust miks ta peaks kinni jääma. Selline lumi ei takista ka teda. Läheb nii, et vagu taga. Pasi on oma rehvi mustri pärast juba suhteliselt mannetu. Eriti hull on see suladega. Venelase BTR80 pole ka suurem asi. Tollel pole õiget jõudugi, et hooga minna.
Muideks lahe foorum on see
- kangelaspioneer
- Liige
- Postitusi: 1044
- Liitunud: 30 Dets, 2004 13:13
- Asukoht: Tallinn/Tapa
- Kontakt:
Kas see on kogemus või arvamus?fireman kirjutas:Muide tank T72 võib olla varustatud ka sahaga. Ma küll ei näe võimalust miks ta peaks kinni jääma. Selline lumi ei takista ka teda. Läheb nii, et vagu taga. Pasi on oma rehvi mustri pärast juba suhteliselt mannetu. Eriti hull on see suladega. Venelase BTR80 pole ka suurem asi. Tollel pole õiget jõudugi, et hooga minna.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 9 külalist